Sauterte grønnsaker

Det ble ingen mammadag i dag, hovedrolleinnehaveren har nemlig blitt syk.. så da kjørte jeg solo i dag, og dette ble dagens trening:

Beinøkt
Strakmark
Benspark
Liggende lårcurl
Benpress

15 min rask gange – ikke noe gøy å gå alene

.
Og deretter en enkel middag for én:

Jeg hadde tenkt til å kalle dette en wok, men jeg stekte grønnsakene raskt i en vanlig stekepanne – og da heter det visst sautering.

Kylling med sauterte grønnsaker

Det er noe med kombinasjonen av sterkt krydret kjøtt sammen med den sødmefylte paprikaen – også i alle tre fargene a gitt!
Jeg hadde også i purreløk, samt honeydijon-sennep og fersk basilikum over.


Ellers fikk jeg noe veldig hyggelig i posten i dag:


Fra Lille My Interiør
De har utrolig mye fint i nettbutikken deres, jeg kjøpte en del derfra da jeg flyttet tilbake til leiligheten min i fjor;

Jeg kommer mest antagelig til å flytte på meg igjen i løpet av året, så da blir det enda mer vakkert interiør å shoppe!

Ah – nå er det vår dere!

27 tanker om “Sauterte grønnsaker

  1. avatarJeanette

    Hehe, at det heter å sautere og ikke å woke når man steker det i panna lærte jeg faktisk av han kokken på 4stjerners middag her om dagen :S Jeg som alltid har trodd jeg har spist wok ;p
    Du har forresten inspirert meg til å forsøke meg på tøffere styrketrening – og jeg må si jeg liker følelsen det gir meg, så takk ;D

  2. avatarKristine Innleggsforfatter

    @T.K: Det blir fortsatt mye Haugesund, men vi bosetter oss på østlandet 🙂

    @Maren: Ja ikke sant? Jeg gleder meg allerede til alt jeg skal shoppe 😎

    @Cecilie Lykke: Den var helt grei, følte meg sterk på strakmarken i hvert fall 🙂
    Ja!

    @Jeanette: Jeg visste at det het noe annet i og med at wok-pannen ser annerledes ut enn vanlig stekepanne, men så for meg at sauterte grønnsaker var ‘bløtere’. Så da lærte vi noe nytt – same shit different wrapping :mrgreen:
    BRA! 🙂

  3. avatarJulie

    Det så veldig godt ut! Henter så mye inspirasjon fra mattipsene dine, jeg har linet opp en del jeg har lyst til å prøve – alt fra dessert til middag! 😀
    Syntes heller ikke det er gøy å gå alene, håper moren din blir frisk snart! Syntes det er utrolig koselig at dere har trening på torsdag sammen! 🙂

    Ha en fin kveld!

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Malin: Todd ville bli her :mrgreen:
    Disse skal nytes!

    @Mariell: Så koselig ♥

    @Julie: Godt å høre, håper du liker alt du prøver 😀
    Jeg krysser fingrene for at hun blir frisk igjen snart, hvis ikke får jeg være mobil kokk og dra bort og lage en real hvitløksmiddag til henne (hvitløk dreper bakterier).
    Takk, du og!

    @Lisas hverdagslykke: Det er så godt å spise med både øyne og munn synes jeg – det må se innbydende ut 😀

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Michelle: Poten! Nå tenkte du sikkert på en pus! :mrgreen: Neida, ja det var utrolig hyggelig – jeg blir like oppglødd og rørt hver gang.

  6. avatarHanne

    Så herlig ut, den middagen der! Kunne du lagt ut hvormye du løfter i de forskjellig øvelsene, sånn en gang i blant? Hadde vært gøy for motivasjonen sin skyld..
    Ta gjerne en kikk på bloggen min, jeg laget namnam biscotti i dag, tipper de vil falle i smak!

  7. avatar-BB

    Bruker du krydder i fra iherb?:) Kan tenke meg at «Thai» fra frontier ville vært nydelig til denne retten:)

  8. avatarThea

    Herlig inspirasjon, en enkel rett med kylling og grønnsaker er faktisk utrolig godt! Nå fikk jeg lyst på det gitt 😀 Flink å dra på trening selv om du måtte dra alene på mammadagen da, det blir liksom ikke det samme når man har tenkt å trene med noen andre! Ha en strålende kveld videre 😀 Snart er det helg!

  9. avatarJarle

    Hvordan steker du kyllingen ? kan du gi med noen tips?
    Hvilken olje er best? Hvor lenge står den i ovnen etc.

  10. avatarBolla

    Hei Kristine,

    Kom over bloggen din i går da jeg googlet «hvordan gå ned i fettprosent». Jeg blir så glad hver gang jeg finner nye,m inspirerende og ekte blogger for det er ikke så ofte lenger:) Jeg liker innmari godt hvordand du får frem at trening ikke er alt, det gjelder å leve litt også.

    Jeg ser at du har mange lesere og sikkert får endel henvendelsr, så jeg har forståelse for at du kanskje ikke får svart på alle, men jeg lurer så fælt på et par ting og føler jeg blir helt matt av alle råd der ute:

    1) Som overskriften kanskje kunne indikere er jeg ikke noen bolle altså, jeg er tjukktynn 😯 Jeg kunne så veldig gjerne tenke meg å pakke på mer muskelmasse og bli mer fit. Jeg tror nok potensialet er godt fra naturens side ( er på nåværende tidspunkt ganske fornøyd med bryst/øvre del av rygg), men jeg føler at musklene skjules av et biiittelitt for tykt lag av fett. Jeg trener styrke 4-5 ganger i uken og kombinerer dette med kardio. Intervalltrening 2-3 ganger og kosekardio 1-2 ganger. Kostholdet er nok LCHF, dette har jeg drevet med lenge før hypen rundt lavkarbo begynte fordi dette funker for meg.
    2) Når jeg trener styrke trener jeg styrke i sal. For det meste slyngetrening, pilates og annen coretrening ( på Elixia heter coretimene shape og core extreme etc). Dette fordi jeg føler jeg ikke har peiling på teknikk når det kommer til frivekter. Målet mitt, og jeg er ganske målbevisst og ærgjerrig er at jeg vil gjøre det beste ut av den kroppen jeg har fått! Hvordan?

  11. avatarMarita

    SUPERT at du tek bilder av øvelsane du gjer Kristine 🙂 <3 INSPIRASJON <3 Ha ei STRÅLANDES helg 😀

  12. avatarKristine Innleggsforfatter

    @lovelyliller.com – GIVEAWAY NÅ: Krysser fingrene 🙂

    @Hanne: Jeg trener ikke så tungt for tiden pga betennelse i brystbeinet, men skal prøve å huske det til neste gang.
    Håper biscottien smakte! 🙂

    @-BB: Jeg har taco og kyllingkrydder stående, men synes de er litt salte.. jeg tror jeg har blitt veldig sensitiv til salt 😀 Eller kanskje det bare var den dagens smaksløker, skal prøve igjen!

    @Thea: Nei det blir ikke helt det samme 🙂 Ha en fin helg, endelig er den her!

    @Jarle: Det kommer litt an på hvordan jeg tilbereder kyllingen.. Her stekte jeg grønnsakene i olje, og stekte derfor kyllingen i tørr panne – med litt vann om det ble altfor godt stekt.
    Andre ganger steker jeg i vanlig rapsolje, og innimellom steker jeg hele fileter i litt smør for å få en stekeskorpe før de ovnsbakes (i 20 min).

    @Bolla: Herregud så mye du trener da 😯 😀 Jeg ville ha kuttet ned og heller hatt færre, men mer effektive økter. Istedet for 1-2 gruppetimer og 2 kosekardioøkter så ville jeg ha hatt 2 tunge styrketreningsøkter – utenom saltime. Teknikk ville jeg ha spurt en venn, eventuelt en som jobber der du trener, om å vise deg. Eller google deg frem til video+bilder av øvelser.
    Kostholdet er det viktigste når man ønsker å bli mer markert, og uansett hva slags kostholdsfilosofi man har så vil det avgjørende være et kaloriunderskudd 🙂
    Ønsker man i tillegg å bli mer definert som i lavere fett%, og ikke bare lavere vekt, så ville jeg ha fokusert på styrketrening og et kosthold rikt på proteiner.

    @Anne: Godt at det falt i smak 🙂

    @Marita: Så bra da! Dette er for øvrig gamle bilder, jeg trener alene nå og har ikke mulighet for å ta bilder lenger – men det kan kanskje hjelpe til å vise litt av hvilke øvelser jeg mener i og med at flere har lurt på det 🙂

    @Helga: Det har jeg aldri hørt om, og jeg tror heller ikke det er sant 🙂

  13. avatarMichelle

    haha, cat lover vettu! tenker alltid på katter. neida.. er bare tastaturet som ikke er helt 100% 😎 hehehe

  14. avatarBolla

    Tusen takk for svar 😛

    Joda, jeg er klar over det med kaloriunderskudd-for ti år siden veide jeg rundt 30 kg mer enn det jeg gjør i dag for å si det sånn. Det er bare det at jeg føler at vekten har stagnert litt. Passer fryktelig dårlig for ei som er så utålmodig som meg, hehe!

    Jeg trener nok så mye som det jeg gjør fordi jeg vil oppnå resultater, selvsagt fordi jeg liker å trene også, så hvis jeg kan komme mye lengre med færre, men tøffere og mer effektive økter så sier jeg hallelujah!

    Bloggen din har virkelig åpnet en helt ny verden for meg og jeg er så glad for at jeg nettopp har oppdaget den. Det er jo så mye jeg kan pløye gjennom i arkivet 😀 Nå skal jeg slynge meg opp i sofaen. Bananmuffinsene steker i ovnen. Ah, herlige fredag :mrgreen:

    Igjen, tusen takk for svar. Så glad for at jeg har oppdaget en så inspirerende blogg 😆

  15. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Michelle: 😆

    @Bolla: Så flink du har vært! Det er dessverre slik at ting stagnerer, og at man ofte må velge litt annerledes i matveien for å få fremgang videre. Noen dager må man spise mer mat for mindre, om du skjønner. Fylle opp tallerken med kalorifattig mat slik at man holder seg mett, og samtidig gir kroppen noe å jobbe med. Jeg vet at det strider mot lchf å redusere fettmengden for å få ned kcalinntaket, så jeg skal bare avslutte med å si at proteiner redder dagen min 🙂
    Jeg vil påstå at du vil ha mer nytte av færre, og tyngre treninger ja – men du må jo også kjenne på hva du faktisk ønsker selv. Om du liker så mange økter så må du for all del fortsette, jeg synes bare det hørtes unødvendig mye ut.
    Tusen takk! Og kos deg med både helg og muffins 😀

  16. avatarBolla

    😉

    Jeg er klar for å justere på kostholdet altså- for jeg føler ikke at jeg klarer å få i meg nok fett til at det holder med tre måltider om dagen, så det hender jeg går amok på nøtteposen. Da gjerne mens jeg holder på med middagen, kan du tenke deg noe så dumt? 💡

    Nå skal jeg ta styrkerommet på alvor og ikke la meg sette ut av de store tøffe mannfolka som finnes der. Nå skal jeg bli ei tøff lita dame i stedet! Jeg nevnte jeg er glad i å trene- er det, men den intervalltreninga jeg driver med på mølle, den som blir så intens at jeg føler at jeg kommer til å hoste opp ei lunge eller to samtidig som jeg tror jeg har løpt på meg inkontinens, den er bare jævlig! Det er bare det at jeg har vært redd jeg skulle bli seendes helt misfostra ut med store muskler under det jeg liker å kalle biiiittelitt for mye fett. 😛

  17. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Bolla: Sånn blir det ofte når man er for streng med matinntaket, jeg kjenner til det 🙂
    Jeg er en av de som ikke blir så altfor mett av fett, kan spise nøtter til den store gullmedaljen – jeg må derfor konsentrere meg om proteiner og store matporsjoner.

    Da foreslår jeg at du vær så snill roer ned på den kardioen din 😀 Misforstå meg rett, jeg mener at alle burde være i aktivitet – og gjerne ha et par slike økter i uka, men når det bikker over til et herk + skader har det gått for langt.
    Du kommer til å bli sterk, og ikke stor. Om du mot formodning skulle ha superwoman-gener og bygge muskler i en fart så er det bare å trene lettere en periode 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *