De siste dagers mat og trening

Det ble en ryggøkt i helgen;
Stangroing
En-arms hantelroing
Fremoverbøyd sidehev
Markløft
Kabelroing

Jeg skulle egentlig hatt noen øvelser på bredde, som f.eks nedtrekk, men jeg har fått vondt i ribbeina igjen. Dere husker kanskje at jeg var igjennom både røntgen, CT og MR uten resultat like før jul, så min mistanke om at dette er en betennelse i selve beinet er nok sann – selv om betennelsesdempende ikke hjalp. Ei heller treningsfri i flere uker.
Eventuelt kan det være en sene i kronisk klem (hvordan skal man fikse det?). Jeg ser for meg at jeg må knekkes på plass igjen.
Om noen kjenner til dette så rop ut, jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Og litt av helgens sunne matinntak;

Tacosalat

Osteomelett

Rotstapppegrateng

Akkurat som potetmosgrateng, men med både potet og kålrabi

:
Dagens trening;
60 min rask gange m/stigning på mølla

Sjokoladeostekrem etter trening

Philadelphiaost, kakao, sjokoladeprotein, sukrinmelis og en klype salt

Fin start på en ny uke, ha en fortsatt fin mandag! :grin:

36 tanker om “De siste dagers mat og trening

  1. avatarMira

    Så kjedelig at du har fått vondt igjen :/
    Sjokoladekremen din ser helt nydelig ut, tror jeg må gå til innkjøp av Philadelphia!

  2. avatar-BB

    Mums! Jeg har også spist en del egg de siste dagene! Vinneren ble en omelett på polarbrød extreme, philadelfia og masse grønt! Kjapt, godt og enkelt!:)

  3. avatarMichelle

    håper du snart knekker sammen igjen 😉 Kjedelig å være skadet eller ha vondt! Deilig mat du har fått i deg Kristine :mrgreen:

  4. avatarNia

    Kjedelig at du har fått vondt igjen! Moren min hadde betennelse i ryggen, hun gikk til en russisk lege som driver med kopper for å få igang sirkulasjonen, og det har hjulpet MASSE på henne! Si fra hvis det høres ut som noe for deg, så kan du få nr hans av meg!

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Mira: Ja 😕
    Ah sjokoladeostekrem er så godt!

    @-BB: Så godt! Jeg tror jeg spiser egg i en eller annen form hver eneste dag 😀

    @Michelle: Det er så kjedelig og man blir så lei 🙁
    Deilig mat, og deilig godis – akkurat slik en helg skal være 😀

    @Nia: Oi, russisk lege hørtes nesten litt skummelt ut.. Jeg tror jeg skal prøve å snakke med en kiropraktor (eller naprapat) først, også får jeg prøve mer alternative ting senere – takker for tips 🙂

  6. avatarKatrin

    Æsj, så kjedelig. De koppene er bare slike vakumkopper man tar på forskjellige steder på kroppen for å øke blodsirkulasjonen mer. Studerer akupunktur jeg og vi driver med dette. Hvis ikke kiropraktor eller naprapat fungerer får du prøve akupunktur da vettu. 🙂

  7. avatarMaren

    Har lurt på en ting, hvorfor løper du ikke på mølla? Noen teoretisk grunn til at du ikke løper? 🙂
    -Maren A-

  8. avatarMarte

    Tusen takk for at du er en så fantastisk blogger! Blir så inspirert av deg 🙂 Håper du blir bra fort!:)

  9. avatarHege Weronica

    Hei Kristine! 😀
    Ville bare si at du har en super blogg! Har nylig begynt å lese, akkurat i tide til å få med meg din vei mot fitness 😎 Utrolig inspirerende! Kjempe imponerende at du har fått til alt selv 😀 Det skal jammen meg jeg også klare 🙂

  10. avatarTina

    Uff, så kjedelig – håper du finner ut av det og at du blir frisk fort! Trenger du flere tips så kan jeg virkelig anbefale en tur til osteopat – jeg har fått god hjelp der flere ganger 🙂

  11. avatarMari

    Hei Kristine 🙂
    Det høres ut som du heller burde reise til en god fysioterapeut.
    Jeg studerer fysioterapi o g er ganske sikker på at det vil hjelpe deg mer enn å knekke på plass.
    En fysio ser mer helhetlig på problematikken og behandler med et mer langsiktig mål.
    Jeg anbefaler Hokksund kurbad f.eks 🙂
    De er veldig flinke!
    Lykke til og god bedring

  12. avatarAnonym

    Hei, Kristine:) Ut i fra det du har fortalt synes jeg symptomer og sykehistorie passer med Titzes syndrom/kostokondritt – kan det være det? Veldig kjedelig, men heldigvis ufarlig. Betennelsesdempende har sjelden en slående effekt, derimot er tiden din beste venn, samt å unngå for mye provokasjon av området.
    God bedring vakre du.
    h:))

  13. avatarHege

    Hei, Kristine:) Ut i fra det du har fortalt synes jeg symptomer og sykehistorie passer med Titzes syndrom/kostokondritt – kan det være det? Veldig kjedelig, men heldigvis ufarlig. Betennelsesdempende har sjelden slående effekt, derimot er tiden din beste venn, samt å unngå for mye provokasjon av området.
    God bedring vakre du.
    h:))

  14. avatarKaroline

    Hvordan utfører man fremoverbøyd sidehev?
    Kunne du vææææresåsnill lage et innlegg hvor du viser og forklarer de øvelsene du liker best? 😛
    Hvis ikke, i hvertfall hyperlinke øvelsene du skriver om i ny og ne? 🙂 hadde gjort meg veldig glad!

  15. avatarKristine

    @lovelyliller.com – GIVEAWAY NÅ: Det siste bildet I assume 😉

    @Katrin: Jeg ser for meg at det er mer effektivt på muskelplager, men nå er jeg informert og skal ha det i bakhodet 🙂 Tar imot alle råd jeg kan.

    @Maren: Hvorfor skal jeg? 🙂
    Neida, det er av to grunner egentlig og de hører til en viss grad sammen. Jeg liker ikke å løpe, så enkelt som det. Og det kommer nok av at jeg ikke klarer å løpe lenge grunnet hjertefeil.

    @Marte: Så hyggelig, takk! 😀

    @Hege Weronica: Hei! Tusen takk!
    Det er jeg helt sikker på at du klarer, masse lykke til videre 😀

    @Tina: Tror jeg må sette meg ned og lese meg opp på det, det finnes jo så mange behandlingsformer der ute. Takker for tips!

    @Mari: Det er muligens bedre enn kiropraktor ja, spesielt fordi det er snakk om ribbein. Hokksund høres litt langt unna, men det finnes sikkert noen nærmere meg 🙂
    Tusen takk, og takk for råd 🙂

    @Hege: Hei! I den grad man kan selvdiagnostisere (det skal man jo ikke mener jeg), så er Tietzes syndrom det jeg kom frem til. Jeg kjente dette første gang i oktober, så jeg føler at det har tatt den tiden det bør ta på å bli bedre. Men – jeg har jo ikke noe særlig annet valg enn å la det skure og gå 😐 Kanskje ta en prat med en behandler, bare for å gjøre noe 🙂
    Takk, gode deg!

    @Karoline: Jeg tror jeg kjører rundt 30-40 øvelser som jeg varierer på så det hadde blitt litt mye 🙂
    La meg anbefale deg;
    http://www.gooogle.no – skriv inn søkeord, f.eks ‘fremoverbøyd sidehev’ og trykk på Bilder øverst til venstre på siden.
    Eller:
    http://www.iform.no/pub/art.php?id=358

    Ellers er fremoverbøyd sidehev slik:
    http://www.iform.no/images/artikkel/ovelser/ovelser_2010_skuldre1.gif
    Du kan enten sitte eller stå på denne øvelsen, jeg foretrekker å stå.

  16. avatarAnidani

    har du sjekket om d er interkostal myalgi?jeg hadde det en goood stund og måtte sykemelde meg fra trening.helt ufarlig,men kjedelig.håper du finner ut av det.

  17. avatarKatrin

    Akupunktur er ikke bare effektivt på muskelplager. Kan være effektivt på så mangt, smerter, hodepine, fordøyelse, beinhinnebetennelse også faktisk, osv…. Man tenker helhetlig her også, behandler roten av problemet og ikke bare symptomene. Veldig spennende. Men da må man gå til en akupunktør som driver med TKM (Tradisjonell Kinesisk Medisin) og ikke bare til en fysioterapeut som har tatt et helgekurs i triggerpunkter. For det er noe helt annet. :):)

    Ellers vil jeg bare si at du har en super blogg. Masse spennende lesing om trening og kosthold. I love it!! Ha en super kveld. 🙂

  18. avatarEmilie

    Så masse godt 😀 Når du skriver at du bruker kakao, hvilket merke er det fra da? Er det vanlig kakao som fås i matvarebutikker, eller rå kakao fra helsekostbutikker? 😀

  19. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Bella: Så hyggelig, takk for det! Håper du hadde en fin dag og 😀

    @Katrin: Jeg har hørt mange lovord om akupunktur, og er helt sikker på at det har hjulpet mange 🙂 Jeg kunne bare ønske at jeg visste mer om hva eksakt som feiler meg, da hadde det vært lettere å både velge og få behandling.
    Tusen takk, du og! 😀

    @Emilie: Ja 😀
    Kakao fra vanlig butikk. Har en rå kakao stående, men synes den vanlige er bedre.

  20. avatarMerita S

    Hei!

    først må jeg si at du har faktisk inspirert meg til å begynne å trene gjevnlig og spise sunnere! Lagde min egen vri av din kylling med pepperoni og samboer blei veldig fornøyd 🙂

    Synd at du ikke har ribbeina på plass, sliti med en del vondt i ribbeina selv, har jo knekt noen. Men etter jeg begynte med den tunge jobber så var det noen stilliger og løft som kroppen ikke er vant med så lege trodde det var senebetennelse, tok bilde og flere kurer men kunne ikke se noe eller bi frisk. Så legensa til meg at det er musklene som har fått seg en trykk da jeg har over lengre tid gjort noe kroppen ikke er vant med, kanskje du har gjort noe lignende ? Bare et tips! 🙂

  21. avatarTonje

    Jeg bare ELSKER bloggen din! Du gir meg så utrolig mye motivasjon, så tommel opp for deg 🙂 😎

    Vet du sånn ca hvor mange kcal du ligger daglig? Ca ca 😉

  22. avatarMagdalena

    Du er den eneste bloggeren jeg leser som jeg gidder kommentere, for du er så flink! Hadde det ikke vært for deg hadde jeg vært så kjedelig i matveien at det ikke skulle vært lov. Stå på, vakre deg 😀

  23. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Merita S: Så bra! Godt at samboer likte det og 🙂
    Jeg har tenkt så det knaker, men kommer ikke på noe spesielt jeg har gjort eller endret på. Tvert imot så trener jeg mindre og lettere nå enn jeg har gjort på lenge. Får smøre meg med tålmodighet litt til..

    @Tonje: Takk! 😀
    Jeg vet faktisk ikke! Teller ikke kcal, veier ikke maten min. Jeg spiser heller ikke det samme hver dag, så det kan sikkert være alt fra 1500 – 3000 kcal 😉

    @Magdalena: Det blir jeg glad for å høre, matglede er så viktig! 😀 Takk ♥

    @Cecilie Lykke: Ja, nam! Nei, det er en stor klatt med hvitløkskesam 🙂

  24. avatarAne

    Når du kjøre powerwalk på mølla, kor masse stigning har du og kor fort går du? Ps. Inspirerande blogg 🙂

  25. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Ane: Som regel 10 i stigning og hastighet et sted mellom 6,4 – 6,7
    Takk 🙂

  26. avatarAnidani

    Husker det t.o.m var smerter ved å le og å nyse.var vondt å trykke mot brystet.det må bare gå over av seg selv,men det tok litt tid,og nada trening.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *