Tenk mindre, gjør mer

Jeg har litt lite motivasjon for tiden kjenner jeg, jeg merker det fordi alle unnskyldningene jeg har for å ikke trene høres så utrolig fornuftige og fine ut.

På slike dager så kan jeg ikke tenke så mye. Ingen fristende unnskyldninger, jeg kjører bare rett til trening og gjør det. Jeg er en av de som ikke alltid synes det er kjempeartig å trene, noen ganger gjør jeg det med full lyst, mens andre ganger er det pur stahet og viljestyrke. Og joda, en sjelden gang dropper jeg det helt.

Dagens trening – Rygg
Nedtrekk smalt grep
Foroverbøyd roing m/hantler
Omvendt pecs
Kabelroing

Planken

Gårsdagens trening – Bein og skuldre
Knebøy i smith
Strakmark
Skulderpress
Ett-bens strakmark m/hantler
Stående sidehev
Benspark
Facepulls

.
Etter trening ble det et kjapt måltid;
Cottage cheese med kesam, syltetøy og paranøtter

Og et dryss med kanel. Paranøttene kjøper jeg på iherb

Og til middag i dag slår jeg et slag for falukorven. Jeg vet at mange rynker på nesa av prosessert mat, men jeg spiser det innimellom fordi jeg synes det er så godt.

Falukorv med fullkornsspaghetti

God onsdagskveld videre!

.
P.S Du må gjerne like bloggen min på facebook om du vil 

17 tanker om “Tenk mindre, gjør mer

  1. avatarE

    Ser den med lysten. Noen ganger gjør vi det av viljestyrke, deilig å vite at den er der! 😀
    Jeg lurte på en liten ting. Når jeg trener styrke, fullkroppsprogram 3 ganger i uken, så er ryggøvelsene jeg bruker nedtrekk smalt grep og bredt grep. Er det nødvendig med begge to? Gir de ulike resultater på rygg eller holder det med en av de? Jeg er litt forvirret. Derfor tar jeg begge to hver gang 🙂

    Tanker å prøve en av kakene dine, har endelig fått alle ingrediensene! Du er en stor inspirasjonskilde for meg 😀
    Klem fra meg

  2. avatarJanne

    Det er godt å høre at du også har noen sånne treningsøkter av og til. Da kan jef trøste meg med det i dag:-) Forresten virker det som om mange sliter med motivasjonene for tiden. Kanskje det er smittsomt.. 😉

  3. avatarMonica

    Så deilig å lese at du også sliter litt med treningslysta innimellom!:D Kjenner det av og til jeg og….
    Helt super blogg du har,har fulgt deg siden desember 2011:)

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @E: Jeg ville ha beholdt begge og variert slik du gjør nå. Ikke glem ro-øvelser! 🙂
    Lykke til med bakingen! Klem

    @Hanne: Deilig :mrgreen:

    @Janne: Har vi ikke alle slike økter. Tja kanskje det.. jeg skal spre litt motivasjon og glede igjen i morgen 😀

    @Monica: Jeg kjenner det til tider, men da er det bare å bite tenna sammen – det er jo så godt etterpå 😀
    Hyggelig!

    @Nia: Godt å høre 😀

  5. avatarMaren

    Det er den samme taktikken jeg kjører de dagene sofaslasken i meg skriker som verst. Ikke tenk, bare gjør… 😉

    Ha en fortsatt fin kveld:D

  6. avatarVilde

    Jeg er på samme måte – helt klart. Det er ikke alltid jeg er så sprudlene og full av treningslyst som jeg skulle ønske, men som regel bærer beina mine meg til trening uansett, helt på automatikken. Det er ganske så imponerende egentlig 😉 Det er sjeldent jeg angrer på at jeg forsøkte meg på en treningsøkt i etterkant, selv om den kanskje var litt halvveis og umotivert 😀

    Jeg må bare si takk for det forrige innlegget også. Det var så mange kommentarer der, at jeg like greit kommenterer her om det også 😉 Du er en enorm inspirasjon, og det var uhyre interessant å lese mer om historien din og hva som skjedde i bakgrunnen; som at folk ikke alltid er så hyggelige og rettferdige. Du er så sterk og flott!

    Ha en finfin onsdagskveld! <3

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Maren: Ikke sant – godt det er flere av oss med en no-brainer innimellom 😉

    @Vilde: Det synes jeg og, plutselig har jeg kjørt i en slags transe og parkert – og når jeg først er der går det greit.
    Tusen takk, jeg var litt i tvil om hvor personlig jeg skule bli, men det var godt å skrive litt kort om det 🙂
    Du og! ♥

  8. avatarMichelle

    uff ja, jeg hadde null motivasjon i desember og helt fram til for 3 uker siden.. det var få dager jeg gikk frivillig, men dro meg på trening pga viljestryken ikke har tillatt annet! Men det har mye med at mørketiden gjør meg veldig sliten og ikke minst har jeg hatt jumpers knee, som har gjort at treningen ikke har vært det samme 🙁 Men nå får jeg endelig fysio behandling, merker framgang, soles viser seg oftere og trenings gleden er tilbake for fullt :mrgreen: ENDELIG!
    Deilig mat du hadde i dag da!

  9. avatarLise

    Tusen takk for herlig innlegg – som viser at du også er menneske. Fantastisk å også lese at du ikke bare «spiser» proteinshakes og epler med sukrin. Jeg blir motivert av deg! 🙂

  10. avatarAnniken

    Hei;) Elsket historien din om din «fitnesskarriere», herlig at noen går mot strømmen. Synes spesielt at det er stort av deg å gjøre alt selv, det beviser at man ikke må ha personlig trener! Du er til stor inspirasjon 😉

    Men til poenget; har flere ganger sett etter bloggen din på facebook, men klarer ikke finne den. Og den linken du har posta fører meg bare til «hjem» på facebook. Send gjerne navn jeg skal søke etter! 😆

    Ha en super onsdagskveld!!

  11. avatarAnonym

    Hei flotte Kristine!

    Likte veldig godt hele «serien» om veien din til fitnessverdenen 🙂 Givende lesning! Jeg vurderer å ta sikte på en konkurranse etter hvert- jeg må si bloggen din er veldig inspirerende! Etter å ha trålt meg gjennom mange sider, meninger og alt mulig om sporten, satt jeg igjen med et ganske dårlig inntrykk – da det virket som de fleste dopet seg for å oppnå sceneformen. Derfor ble jeg så glad da jeg oppdaget din blogg – en sunn, frisk, juksefri dame med styrke og selvtillit. Du ga meg litt av inspirasjonen tilbake – ikke minst det å bruke sin egen kreativitet i hverdagen, mtp matlaging og alt mulig 🙂 Jeg har også det ene dessertheftet ditt, og er veldig fornøyd 🙂
    Jeg har også et lite spørsmål til deg. Har du brukt kreatin før? Og har du noe å anbefale for ei lita frøken som er litt redd for å få vannoppsamlinger i kroppen?
    Setter veldig stor pris på svar – og ha en videre strålende dag! 🙂

    Lise

  12. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Michelle: Mørketid og en del skader har nok vært min grunn og, men nå er det mye bedre. Motivasjonen min vil nok alltid spille meg et puss, bare å overse det :mrgreen:

    @Lise: Det ‘spiser’ jeg aldri 😀 Takk!

    @Anniken: Tusen takk for det!
    Sier du det? Kanskje det er noe feil med den.. Bloggen heter det samme som her, søk på ‘Trening, bodyfitness og fordommer’ – og si gjerne ifra om du ikke finner den 🙂

    @lovelyliller.com – GIVEAWAY NÅ: Absolutt 😉

    @Anonym: Så bra, det er nok flere enn meg som også har stått på den scenen uten ‘hjelpemidler’ så det er fullt mulig. Men som sagt, man kan komme i den formen man ønsker uten konkurranse som mål og.
    Kreatin er fint for ekstra styrke og energi på trening, og ikke minst for restitusjonen etterpå. Jeg tror dette med stor væskeansamling av kreatin er litt ‘gammeldags’ og det som lages nå er ikke som det var før. Jeg har aldri opplevd det, og uansett er det bare noen få gram med væske – ingenting å være redd for, det går bort igjen 🙂

  13. avatarElina

    Hei!

    Jeg må bare si at du inspirerer meg utrolig mye, spesielt fordi du har klart å finne veien til superkroppen din selv! 🙂
    Jeg digger også at du legger ut så mange oppskrifter, og at de er fullt mulige for oss «vanlige» folk å lage 😉 Men kunne du ha laget et innlegg om hva du pleier å spise til frokost? Syns det er så utrolig vanskelig å vite hva jeg skal spise som er lettvint og gir meg masse energi.. 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *