Kyllingsalat med dip og bacon


En deilig spinatsalat, saftige kyllingbiter med honeydijon-dressing, og tre dipper –  søtsterk sennep, ketchup og hvitløkskesam.

Og kronen på verket – bacon; 

.
Dagens treningsøkt – ben & skuldre

Knebøy 8×3 (60 kg – lett)
Arnoldpress 12+10+8
Strakmark 8+6+4 (60 kg – sår korsrygg)
Stående sidehev 8×3
Liggende lårcurl 8×3
Benpress 8×3
Benspark 10+8+6

.

Jeg har begynt på rene avhandlingen føles det som. Min historie om når, hvordan og hvorfor jeg begynte å trene og etterhvert konkurrere i bodyfitness. Mange av dere kjenner til historien, men ettersom en del har spurt om det samme så tenkte jeg at jeg skulle skrive om det – gøy å mimre litt og.
Det blir litt for mye å få med i ett innlegg, så jeg tenker at jeg deler det opp i 3. Tror jeg skal bli klar med første del til helgen.

Ha en fin onsdag videre :grin:

23 tanker om “Kyllingsalat med dip og bacon

  1. avatarRobin

    Hei,

    Har du husket å delta i trekningen av den nye Ipad 2?? 🙂
    Sjekk min blogg/url :>)

    Ved at du sprer til venner og bekjente øker sannsynligheten for at DU vinner!
    Og er du smart, så lager du ett blogg innlegg også 😉

    Det vil også trekke lesere til din blogg 🙂

  2. avatarMira

    Kyllingsalat er en av mine absolutte favoritter, denne versjonen ser ut som om må prøves ut! Ha en fin dag onsdag 🙂

  3. avatarMichelle

    Gleder meg til å lese om det :mrgreen: selv om jeg sikkert har lest det du har skrevet før, men alltid kjekt og ikke minst motiverende å lese 😛

  4. avatarSunniva

    Hei Kristine!

    Elsker bloggen din. 🙂
    Hva synes du om hip-thrust? Visstnok den ultimate rumpeøvelsen.

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Mari:): Jeg gjorde klar del 1 nå i kveld, så da kommer det på fredag tenker jeg 🙂

    @Mira: Kylling er ikke min favoritt, men hva kan gå galt med dip og bacon til liksom 😀

    @Hanne: Jeg vet – ALT 😀
    Kanskje ikke taco..

    @lovelyliller.com – GIVEAWAY NÅ: I like måte! 🙂

    @Michelle: Så bra! Ja det har du sikkert, men veldig ok for meg å få skrive og mimre litt i hvert fall.

    @Sunniva: Hei! Takk!
    Det har jeg faktisk aldri testet ut (kun glutebridge), så det er på tide!

    @Lone: Det var det og! 🙂

  6. avatarKatrine

    Spennende !:) har du hatt en «mentor» fra du begynte styrketrening eller har du funnet ut av hva og hvordan Du skulle trene og spise på egenhånd ? Katrine :))

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Katrine: 🙂 Jeg fikk en del hjelp i begynnelsen av å bli med på min daværende partners treningsøkter, ellers har jeg alltid vært en ‘outsider’ som har valgt å stå på sidelinjen og gjøre alt selv.

  8. avatarMichelle

    mimring er alltid gøy og viktig! 😛 mimrer selv hele tiden :mrgreen: forresten, hva er ditt favoritt treningstøy? merke? noen gode tips? jeg trenger noe nytt kult som sitter bra 😛

  9. avatarMartine

    Hei, for en fantastisk fin blogg! Jeg er selv veldig glad i å trene og opptatt av et sunt kosthold. Jeg finner mange gode og inspirerende oppskrifter her. Jeg er så uheldig at jeg er allergisk både for hvete og melk, men finner mye inspirasjon til oppskrifter på mat uten hvetemel her i bloggen din.
    En ting jeg lurer på er om du har noen tips til gode magemuskler, jeg sitter litt fast i gamle vaner.. Du har en flott kropp!

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Michelle: Oh, nå spør du en som trener i de samme klærne om og om igjen..
    Jeg har en nike treningsbukse som jeg liker veldig godt, og et par better bodies hettegensere. Overdeler varierer fra H&M sine t-back topper (de har jo faktisk ganske mye fint innen sportsklær), topper fra MXDC og 2XU, til store t-skjorter i bomull 😀

    @Tove: Takk for det! Ha en fortsatt fin kveld du og 🙂

    @Martine: Veldig glad for at du kan finne oppskrifter du kan bruke her 🙂
    Du mener trening av magemuskler? Indirekte øvelser hvor hele kroppen involveres er faktisk bedre enn direkte øvelser som for eksempel sit-ups. Jeg vil anbefale deg baseøvelser som knebøy og strakmark (med fokus på å stramme coremuskulaturen) eller statisk som planken. Dersom du velger å trene musklene direkte så bruk gjerne ekstra vekt på magen.

  11. avatarMaren

    Åh! Gleder meg til innlegg! Jeg er en relativt ny leser, så det passer fint med en oppsummering:)

    Benytter anledningen til å takke for en utrolig inspirende blogg!
    Det er ikke mange «steder» og innlegg på nettet jeg gidder å lagre som bookmarks (tenker alltids at jeg finner det, eller noe lignende igjen), men «du» og dine oppskrifter blir lagret rett som det er… Du er så flink til å få matlaging til å virke så ukomplisert og det ser alltid så fristene ut, i tillegg til at det er sunt. Slik matinspirasjon passer meg fint i en hektisk hverdag!

    Ha en super kveld!

  12. avatarAnonym

    Det så herlig ut? hvordan lager du hvitløks dressingen?:) Forslag til flere dressinger man kan ha på salat? spurt deg på dette før, men fant ikke igjen svaret. Kunne jeg bruke sukrinet jeg har, selv om det ha gått ut på dato?:)

  13. avatarKristine

    Gleder meg til de innleggene 😀 Verdens søteste og flinkeste fitnessjente er du, Kristine <3 Og en stor motivasjon – husk på det!

  14. avatarCharlotte

    Hva syns du honeydijon-dressingen smakte? 🙂 Har selv bestilt noen av walden farm sine produkter, og er ganske spent på smaken siden de er kalorifrie

  15. avatarMarte

    Hei Kristine! Jeg gleder meg også 🙂 PS – jeg følger stadig med på bloggen din selv om jeg nesten aldri kommenterer.

  16. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Maren: Så hyggelig å høre, det kommer i morgen!
    Tusen takk! 🙂

    @Anonym: Mager kesam blandet med salt, pepper, hvitløk og en klype sukrinmelis.
    Du kan helt sikkert bruke sukrinen selv om den har gått ut på dato.

    @Kristine: Så bra, det var jo du som fikk meg til å tenke på det og etter et par spørsmål til så fikk jeg fingeren (pennen) ut og skrev 😀
    Takk ♥

    @Charlotte: Jeg synes den var ganske god jeg, i små mengder. Tør ikke å smake den uten noe til, for da tror jeg ikke den er SÅ god 😆

    @Marte: Hei! Så hyggelig da. Jeg spionerer på deg og 😎

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *