Enkle mellommåltider som frister

Et par mellommåltider før dagens middag ble inntatt;

Ostesmørbrød

Lavkarbobrød kjøpt i Sverige, men du kan fint lage et brød selv. F.eks mandelbrød eller proteinbrød.
Med kremost, ketchup, mozzarella, paprikapulver og oregano

.

Baconomelett

Stek bacon i en panne. Visp 3 egg og valgfrie grønnsaker – jeg hadde i purre, rødløk og paprika.
Hell eggeblandingen i pannen et par minutter, legg på ferdigstekt bacon og inn i ovnen på 220 grader til den har fått en stekeskorpe.


Med litt fersk parmesan over

.
God kveld videre!

11 tanker om “Enkle mellommåltider som frister

  1. avatarTorbjørg N

    NAM NAM NAM!!! 🙂 Har akkurat fått en pakke i posten fra funksjonellmat.no. Sukrin, sukrin melis, mandelmel, fiberfin og masse masse mer godis.. Gleder meg så mye til å prøve noen av oppskriftene dine! Du innspirerer virkelig Kristine! 🙂 Stå på! Fast følger av bloggen din 🙂

  2. avatarMona

    Jeg blir så nysgjerrig på det lavkarbobrødet ditt… Du kunne ikke tenke deg å skrive et par ord om det? 🙂

  3. avatarAnonym

    Når du lager kaker med sukrin/sukrinmelis kjenner du ikke den kalde smaken? Og jeg skal lage gulrotkake,der står det sukrin, men tror du jeg kan bruke sukrinmelis i steden for? Og kanjeg blande det bitte litt med vanlig sukker for å få vekk den kalde smaken?

    Kan du skrive hvor mye kcal du spiser om dagen, og hva du spiser på spisedager? ( visst du har det)

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @lovelyliller.com – GIVEAWAY NÅ: Bra, takk 😀

    @Torbjørg N: Oh da er du jo helt klar, kos deg masse med baking 😀
    Og takk!

    @Mona: Joda, det er kjøpt på Maximat, Nordbysenteret i Sverige 🙂 Nystart-lavkarbobrød heter det.

    @Anonym: Jeg synes ikke den kalde smaken gjør så mye, men den blir noe mindre fremtredende av å bruke sukrinmelis enn sukrin. Du må gjerne erstatte noe med vanlig sukker, men da mener jeg at hele poenget med en sunn hverdagsdessert som faktisk skal gjøre deg godt blir borte. Til bursdager, i helger osv er det helt ok å lage ‘mindre usunne’ kaker med litt sukker, men i hverdagen bør man kutte det ut. Bruk heller en kombinasjon av sukrinmelis og f.eks stevia vanilje/vaniljeessens 🙂
    Jeg teller ikke kalorier så det aner jeg ikke, alt fra 1500 – 3000.
    Jeg spiser masse smågodt, is og annet godt hver lørdag 🙂

    @Marie: Takk 😳 ♥

  5. avatarAnette

    Hei 🙂

    Jeg synes du har en veldig fin blogg og mange gode tips. Jeg er veldig interessert i aa prove litt av den baksten som du lager, men jeg bor i England og lurer litt pa om du vet hvor de har disse produktene her borte? Blir litt dyrt aa kjope og faa sendt det fra Norge.

    Takk pa forhand!

    Anette

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *