Ukas start

Håper dere hadde en fin start på en ny uke, tenk at det er februar i morgen allerede – tiden går så altfor fort noen ganger.

20120131-120508.jpg
Gårsdagens benøkt;
Liggende lårcurl
Benpress
Sittende lårcurl
Hacklift
Knebøy

Og
Jeg ble inspirert av meg selv i går, så det ble kylling til middag.
Kyllingsalat med hvitløksdressing

20120131-120610.jpg
Kylling stekt med krydder, lenge på svak varme slik at den blir saftig. Alle slags grønnsaker som frister: spinat, bifftomater, paprika, mais, agurk og purre.

20120131-120640.jpg
Hvitløksdressingen er mager kesam blandet med 2 hvitløksfedd, salt, pepper, og en klype sukrinmelis
Og

Proteinfluff med frukt, bær og nøtter



Og

Ha en fortsatt fin tirsdag!

27 tanker om “Ukas start

  1. avatarKatrine

    Så nydelig ut ! Prøvde meg på en fluff i går , og det gikk finfint hélt til jeg tilsatte proteinpulver. Da ble det flytende. Aning hvorfor ?

  2. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Michelle: Takk for det 😀

    @Hanne: Hvitløksdressing og tzatziki er to nye favoritter for tiden, kan tro jeg lukter godt.. Holder meg frisk da! 😀

    @Katrine: Ja, da tilsatte du nok litt for mye slik at luften går ut. Et annet tips er å vende inn pulveret etterpå, ikke piske det inn.

  3. avatar★MK★

    Jeg ble superfrista av alt sammen! Maten så nydelig ut. Treninga frista også veldig, men knærne mine tåler ikke noe for tida 😡

  4. avatarelise

    Hei! Lurte på en ting hva gjelder trening av ben. Hva er ditt beste tips for å få bort celulitter og stramme rumpa? Har fulgt med bloggen din en stund og du sier attunge vekter på ben virkelig løftet rumpa, bildene talte jo også for seg selv.

    Selv trener jeg liggende lårcurl, benpress og knebøy (etter tips fra deg:))

    Andre tips? Takk igjen for en kjempeinspirerende blogg:)

  5. avatarLise

    Digger bloggen din (selv om jeg er for dårlig på å kommentere.. Skal skjerpe meg!!) 🙂 Maten så fristende ut 🙂 Har hatt min 2.treningsøkt for uka, herlig!! 🙂 Savner apparater for beina der jeg trener( trener på et lite treningsrom), men hørte idag at det muligens skulle komme 🙂 elsker å trene bein 🙂 forresten, ett spørsmål: når jeg trener utfall, har jeg begynt å få vondt i fremste delen av den foten jeg har bak.. eller kjenner det bare i høyre beinet når jeg har det bak.. Altså på oversiden, litt bak tærne (om du skjønner hvor jeg mener?) Noen anelse om hva det kan komme av?

  6. avatarLise

    Jeg vil også vite hvilke øvelser som strammer opp rumpe og lår. Ser ut som jeg er 70 jo;( hehe. Å noen tips til nedvektnedgang?;) 5 mnd på meg nå;)

  7. avatarLinda

    Hei. Du er veldig flink, og oppskriftsheftene er fantastiske. Men jeg lurer på en ting når det gjelder dessert/bakehefte. Det står aldri nevnt hvor mye sukrin/sukrinmelis som skal være i. alt annet er målt opp men ikke dette… 🙂 er det noen spesiell grunn til det? 😆

    Mvh Linda

  8. avatarMarianne

    Nam, nam og atter nam 😀
    Wii, har hatt en knallstart på uken. Fått lønning, hatt bursdag, og bestemt meg for å endelig få ut fingern og bestille heftene dine! 😈 Nå klarte jeg ikke motstå lenger! Gleeeder meg allerede til de dumper ned i postkassen jeg 😉

  9. avataranky

    Hei

    Visst jeg hadde trent Crossfit 4 dager i uken eller hard styrketrening med manualer 4 dager i uker, hvilket av treningsformene tror du at jeg hadde fått kjappest og best resultat av? resultatene jeg ønsker er lav fettprsent og stramme opp. jeg er i dag 60 kilo og 167 høy, er ellers i god fysisk form

  10. avatarKristine

    @★MK★: Det er ganske frustrerende, har slitt med et vondt kne selv. Men med hviledager, alternative øvelser og lettere vekter så kom det seg.

    @Annette Helene: Hei! Jeg kontaktet ikke noen, disse heftene har jeg laget på egenhånd. Har brukt print24 til å printe de ut.
    Mailen min er for øvrig kristine@kriweb.no om det skulle være noe mer 🙂

    @Hanne: Takk for det! Spiser alltid godt jeg 🙂

    @lovelyliller.com – GIVEAWAY NÅ: Det er jo så godt 😀

    @Mira: Det MÅ du, helt nydelig!

    @elise: Cellulitter og strammere rumpe kommer av økt muskelmasse og lavere fett%. Førstnevnte kommer av tunge vekter, sistnevnte kommer av bedre kosthold.
    Du kan jo teste ut strakmark og utfall og 😀

    @Lise: Det er ikke godt å si, trener du med sko når du trener ben? Om det fortsetter å gjøre vondt, så ville jeg ha prøvd andre øvelser som knebøy eller strakmark – utfall er en tøff øvelse for føtter og knær (synes jeg).

    @Vibeke: 😀 😀

    @Lise: Knebøy, strakmark, utfall, lårcurl og benpress. Tungt! 😀
    For å gå ned i fett% må du ha et lite kcalunderskudd jevnt over i løpet av uka, det vil si sunn og variert mat på hverdagene og mindre godis i helgene.

    @Linda: Ja jeg vet – og jeg mener jeg har skrevet det i heftet 😀 Det er rett og slett fordi vi har så forskjellige smaksløker. Mye av det jeg lagde synes jeg var søtt og godt – men andre synes det var altfor søtt. Da fant jeg ut at det er bedre at folk smaker til røren med søtning selv (for jeg bruker nemlig en god del 😉 )

    @Marianne: Oh nice 😎 Jeg sender ut hefter i morgen!

    @anky: Jeg har aldri prøvd crossfit så det kan jeg ikke uttale meg noe om dessverre.. basert utifra mine erfaringer så kan jeg anbefale styrketrening på det varmeste, det endret og formet kroppen min i hvert fall. Du kan jo alltids ha en kombinasjon av begge?

  11. avatarLise

    Takk for svar 🙂

    Jeg trener med sko ja. Skal prøve meg litt frem og hvis det fortsetter å gjøre vondt skal jeg droppe utfal (hvertfall for en periode) og heller prøve meg på strakmark 🙂 Knebøy trener jeg og liker veldig godt 🙂

  12. avatarLine

    Hva har du i denne fluffen? Det ser så godt ut, jeg har aldri lagd det, det er derfor jeg spør 🙂

  13. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lise: Det kan hende du mister litt balanse og førlighet med sko på, jeg liker best å trene uten når jeg trener ben.
    Strakmark er i hvert fall fin, en av mine favorittøvelser for stumpen 🙂

    @Line: Dette er stivpiskete eggehvitter (såpass at du kan snu bollen på hodet) tilsatt søtning – sukrinmelis eller stevia. Deretter vender jeg inn litt sjokoladeprotein til slutt 🙂

  14. avatarAnne marthe

    Hei! Liker bloggen diin veldig godt og den inspirerer meg. Liker selv veldig godt å trene! Men jeg lurer på hvordan du lager proteinfluff?

  15. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Anne marthe: Tusen takk!
    Det er stivpiskete eggehvitter (såpass at du kan snu bollen på hodet) tilsatt søtning, sukrinmelis eller stevia. Deretter vender jeg inn litt sjokoladeprotein til slutt.

  16. avatarLise

    Jeg prøvde utfall hjemme på stuegulvet i går bare for å kjenne om det gjorde vondt. Da prøvde jeg uten sko, men det gjorde j**** vondt :/ Så da blir det nok lite utfall fremover. Skal fortsette med knebøy og prøve meg på strakmark 🙂

  17. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Torunn: Jeg har faktisk fått en lignende forespørsel, så jeg er i full sving med å skrive et par innlegg om det – tar litt tid, men det kommer 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *