Holder vampyrene unna

Med hvitløk. Herregud som jeg elsker hvitløk!
Jeg spiser det så og si hver dag, og etter at jeg oppdaget hvor godt det er iblandet kesam så kommer jeg til å ha det som tilbehør minst like ofte – dere så jo kyllingsalaten i forrige innlegg.

Her er et par versjoner til;

Bacon med tzatziki

20120131-201434.jpg
Tzatziki: mager kesam blandet med hvitløk, slangeagurk, salt, pepper, en klype sukrinmelis.
Se som kjøttet «koser» seg i hvitløksbadet.

20120131-201531.jpg

Og

Tunfiskomelett med hvitløksdressing

20120131-202500.jpg
Hvitløksdressing er laget på samme måte som tzatziki – bare uten agurk. Omeletten består av egg, litt vann, spinat, paprika, mais og en boks tunfisk + masse godt krydder.

Og

20120131-201637.jpgDagens trening – triceps&biceps

Cable pushdown
Franspress
Hantelpress over hodet
Cable bicepscurl
Hantelcurl
Preacher curl

Og

 

Og

Dessert kan vi jo ikke glemme;

Riskrem med banan og kanel

20120131-201712.jpg
Riskrem av cottage cheese, mager kesam og stevia vanilje.

19 tanker om “Holder vampyrene unna

  1. avatarKristine

    Jeg hadde frosset ned ferdigkrydret og oppskjært kylling her i forrige uke… Men når mamma klager på at vaniljeisen – som har ligget i en lukket boks i samme fryser – smaker hvitløk, da forstår eg også at jeg kanskje kan kutte litt ned på mengden 😉 Hehe..

  2. avatarEva Britt

    Nam,nam. Elsker bloggen din.Du er så oppfinsom i matveien 😉
    Er jeg matlei en dag , så er det bare å lete etter tips hos deg.

  3. avatarFra tjukk til smukk

    Hvitløk <3 Sitter her med tidenes hvitløks-ånde selv og det er helt fantastisk! Spørs om det blir så fantastisk for venninna jeg skal trene sammen med i morgen, menmen. Godt altså!

    Ser virkelig at kjøttet stoooorkoser seg i hvitløksbadet. Namnam!

  4. avatarEmilie

    Tar du hele boksen med mager kesam og cottage cheese?
    🙂 Lurer hvor mye du tar skjønner du. Fordelingen altså

  5. avatarJulia

    Hei 🙂 Bare lurer litt på hvordan treningsukene dine ser ut? Hvor mange ganger i uken trener du de ulike muskelgruppene og hvordan fordeler du dem?
    Herlig blogg du har!!! 🙂

  6. avatarStølhetenes Gud

    Fy søren så mye godt du lager da! Har du litt lyst til å dele det med noen, så er jeg sulten jeg 😉

  7. avatarny start

    Hei! Det var utrolig mye interessant å lese og jeg gleder meg til å prøve ut oppskriftene. Den 1. er lønningsdag og det betyr matinnkjøp, har du noen tips til hva som skal stå på handlelista mi? Basic ingredienser?

  8. avatarVibeke

    Dette er litt off topic, men lurte på en ting. Du har tidligere lagt ut før – og etter bildet av deg selv. (Du la de ut i blant annet innlegget «Med et knips».) Jeg lurte på hvor mange år eksakt det tok mellom disse bildene? 🙂

  9. avatarKaroline

    Åh, du er bare så flink med mat 😉 Blir så inspirert av deg 😉
    Har ett par spm til deg. Har gått opp 8 kg i høst/vinter og mølla jeg har hjemme har fått stått i ro. Nå skal den brukes igjen, og jeg lurer på om det å gå raskt på den er like bra som jogging? Hater nemlig å jogge! Hvis jeg gjør det mye, må det vel fungere?
    Hjelper det på andre områder også? Styrken har jeg under kontroll;)
    Hva synes du om potet til middagen?

  10. avatarMalin

    Hva synes den lille vampyren Todd om dette her da? :mrgreen:

    Jeg spiser også hvitløk hver dag, enten i dressinger eller stekt sammen med maten. Heeeeilt skjønt!

  11. avatarAnnCecilie

    Jeg bruker også mye hvitløk.. Hvitløk og masse chilli 😛
    Det passer til det meste.. Jeg bruker også kesam mye, men det går ikke en dag uten cottage cheese.. Løøv it 😉

  12. avatarMichelle

    ser kjempe deilig ut 😛 forresten Kristine, er på leting etter det «perfekte» treningstøyet. hvilket merke synes du har bra treningstøy? kjøpte en bukse fra Nike i dag, er jo en klassiker! men trenger litt til :mrgreen: noe tips?
    klem

  13. avatarKristine

    @Julia: Hei! Nå for tiden varierer jeg veldig, men som hovedregel trener jeg styrke 4 dager i uka (2 splitt: underkropp/overkropp)

    @lovelyliller.com – GIVEAWAY NÅ: Helt utrolig godt!

    @it’s training: Oh yes 😎

    @Stølhetenes Gud: Jeg har noen å dele det med 😉

    @ny start: Hm, det kommer jo helt an på hva du skal lage.. men i mitt kjøleskap er det (nesten) alltid:
    egg, tunfisk, massevis av grønnsaker (spinat, rødløk, hvitløk, tomat, paprika, purre, mais, kålrabi m.m), frukt, nøtter, ost (vanlig og parmesan), karbonadedeig, hakkede tomater, cottage cheese, mager kesam, skyr og fun light. Fisk, kylling og svin i fryseren.

    @Vibeke: Det kommer an på hvilket bilde du mener.. fra det innlegget du refererer til er det 10 år, men det fremgangen hadde jeg stort sett det første året jeg styrketrente (2007/2008).

    @Fra tjukk til smukk: Det skal du da ikke bry deg om, lukt er lukt 😀

    @Karoline: Rask gange er helt supert – gjerne med stigning! Det er min form for kardio, det jeg både klarer og liker best å gjøre.
    Potet er kjempegodt til middag, prøv potetmosgrateng 😉

    @Malin: Han simpelthen elsker når mammaen hans kysser på han med hvitløksånde :mrgreen: (han bare leker vampyr)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *