Hjemmelaget pizza

Uten gluten, rik på proteiner

Hjemmelaget pizza

Pizzabunnen

Jeg har ikke nøyaktige mål dessverre, men dette er ingrediensene jeg brukte:

– Bakepro/proteinpulver (fåes kjøpt på bl.a Nordic Nutrition)
– Mandelmel (fåes kjøpt på Iherb, helsekost eller Funksjonell Mat)
– Dry eggwhites (fåes kjøpt på Netrition) – kan også bruke vanlig eggehvitter.
– Xanthan gum (likt som fiberhusk, fåes kjøpt på Iherb)
– Bakepulver
– Olje
– Vann

Fyllet

Jeg hadde på tomatsaus, stekt karbonadedeig, ost, purre, ananas og masse godt krydder. Inn i ovnen på 200 grader i 15-20 min.

.
Jeg fikk for øvrig kjøpt meg varme Timberlands på halv pris – dagens smarte kjøp. Nå skal jeg ikke fryse på føttene de neste tjue årene i hvert fall.

Ellers har det vært en utrolig bra dag med de menneskene som betyr mest i livet mitt ♥
I morgen blir det kanskje aking på høyt nivå etter all snøen som har kommet.

Nå er det sofakos, film og candy king.

Ha en fortsatt god helg! 

21 tanker om “Hjemmelaget pizza

  1. avatarTherese

    nam, pizza! uendelig med muligheter og så innmari godt! jeg pleier å bruke fullkornspita som bunn. kjapt og lettvint, og det passer fint når man ikke har så god tid eller lyst til å lage mat. 😉

  2. avatarHanne

    Ååå, ja til billige timberlands! Vil ha!
    Må arrestere deg ang xanthan gum, det er ikke det samme som fiberhusk, men det er et fortykningsmiddel, så det får gå 😉
    Fortsatt god helg, skjønne du 😀

  3. avatarKristine

    For en fantastisk blogg!! Jeg lurte bare på en ting, trener du på tom mage eller venter du til ditt første måltid? Jeg selv er ikke noe frokostmenneske, men tar meg alltid en skyr å litt frukt rett før morgentrening, og en liten proteinrik måltid ettet trening. Spiser ikke igjen før middag og derretter kvelds, fungerer veldig bra for meg 😯

  4. avatarAnja

    Timberlands <3 Mine favoritter 5. år på rad. Måtte ha nye i år siden de har 3 års garanti, og nå var de ikke 100 % vanntette lenger desverre. Men alltid gøy med nytt!

    Pizzaen så kjempegod ut! Men jeg må bare tipse deg om en ting som ikke mange "hjemmepizzabakere" er vant til. Legg kjøttet på ustekt, både kjøttdeig, biff og kylling kan være rått når det legges på pizzaen. Du trenger ikke lenger steketid, men pass bare på at det ikke er for mye annet fyll over kjøttet (folk liker gjerne å ha masse ost på toppen, men faktisk så blir pizzaen bedre om osten er underst sånn at de andre ingrediensene får en god smak. Ligger de under blir de kokt fremfor stekt 🙂 Men ser du allerede har skjønt det ang grønnsakene 😉 ). Kjøttet smaker 10 ganger bedre når det får stekes rett på pizzaen. Ikke mange som tror meg, men når de har prøvd det så går de ikke tilbake ;D

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @AO: Nei 🙂

    @linda: Da erstatter du den med noe annet godt 🙂 Takk for det, i like måte!

    @Therese: Det er også godt ja, veldig fint om man ikke har tid eller ork til å lage fra bunnen av 🙂

    @Hanne: Ja! 50%, og jeg fikk heldigvis knabbet til meg det siste paret i min størrelse 😎
    Ok.. jeg tror du har arrestert meg på det før, men jeg lærer aldri :mrgreen:
    Takk i like måte!

    @Kristine: Takk! Jeg trener aldri om morgenen, men jeg spiser ikke like før trening på ettermiddagen uansett. Jeg trener godt med lite mat, og spiser masse etterpå. Gjør det som føles best 🙂

    @Stine: Jeg lager det innimellom fordi det første får jeg mer næring i form av proteiner og sunt fett, og jeg får spise store mengder uten å få vondt i magen 🙂

    @Anja: Åh, ja de varer kanskje ikke så lenge? Jeg har tenkt til å være ivrig med impregnering og greier da 😀
    Takk for tipset! Det ligger bare i meg å steke det opp først, da får jeg krydret akkurat som jeg ønsker og får en kremet og tykk kjøttsaus med hakkede tomater 🙂

  6. avatarKarianne

    Timberlands er best! 😀 Har to par selv (både svarte og hvite), de er bare helt supre i skikkelig snø- og vintervær.
    Kos deg med aking og annen vintermoro i dag! Her blir det opplading på høyt nivå etter et ytterst utmattende døgn 🙄
    Håper jeg hører fra deg om ikke så lenge. 🙂
    Fortsatt god søndag Kristine ♥

  7. avatarToril

    Hei!
    Prøvde å finne dry egg whites på iHerb, men fant det ikke…:/ Kunne du lagt ut en link? 😉

  8. avatarMartine

    For noen herlige mattips du kommer med!! Spiser du hele pizzaen for deg selv? og spiser du en hel pakke med karbonadedeig alene? Selv greier jeg bare halve, å da er jeg stapp mett 😆

  9. avatarLouise

    Hei! Dette passer kanskje ikke inn her, og mulig du synes det er for privat spørsmål, men jeg prøver, jeg! Jeg lurer på om du har tatt silikon, eller om du har beholdt brystene, selv etter så mye trening og så veltrent (og veldig flott!!) kropp du har fått. Jeg trener selv mye, og har små bryster fra naturens side, men jeg merker de forsvinner mer og mer, jo lavere fettprosent og mer muskler jeg får.

    Tusen takk for en super blogg!!

    Klem fra Louise

  10. avatarKristine

    @astudentway.com: Og det var begge deler og 😀

    @Michelle: Jaa jeg gleder meg til å gå med de 🙂

    @Kesia, Balanser kostholdet- en kake i hver hånd§: Det må du gjøre 😀

    @LovelyLiller.com – Helse, Livsstil & Sunne Oppskrifter: Da er det kanskje på tide snart? 😀

    @Karianne: Jeg kjøpte et par i mørkebrune, gleder meg til å holde meg varm på bena.
    Tusen takk, i like måte ♥ Vi snakkes nok snart, klem

    @Toril: Feil link, har oppdatert nå. Beklager!

    @Martine: Jeg spiser en hel pakke karbonadedeig alene ja 🙂

    @Louise: Hei! Sånn generelt så sett så må man ofte velge hva som betyr mest – en normal-lav fett% og kvinnelige former, eller en svært lav fett% og mindre fett både her og der (les: bryster). Private spørsmål svarer jeg heller på mail, klem

    @Amalie Ve: Takk for det, den var god 😀

    @faddist: Jeg la ut feil link, rettet nå (obs: dyr frakt).

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *