Vaffel til lunsj

Hvorfor ikke spise en sunn vaffel med pålegg til lunsj i stedet for en tørr brødskive eller knekkebrød?

Jeg spiser ofte vafler til middag;

De er selvfølgelig både proteinrike og sunne – det går da an å få i pose og sekk.

2 egg
1 eggehvitte
40 g mandelmel
10 g bakepro/proteinpulver
Sukrinmelis, kanel og kardemomme (valgfritt)

(En lignende oppskrift finnes i det første dessertheftet, med næringsinnhold og alt)

Jeg valgte litt forskjellig pålegg på mine;

Om du ønsker en litt mer nøytral smak på vaflene kan du gjerne kutte ut sukrinmelis, kanel og kardemomme – kanskje man drister seg til f.eks skinke og majones på.

God lunsj!

31 tanker om “Vaffel til lunsj

  1. avatarSilje Silje

    Jeg ønsker meg SÅ et vaffeljern! Jeg prøvde å lage glutenfrie «siljevafler» når jeg var hjemme i jula, og det var jo bare så utrolig godt. Med geitost på, nom nom.

  2. avatareva

    herregud for en fantastisk spennende blogg! er helt ny her jeg, men jeg elsker oppskriftene dine og det du skreiver.
    Jeg lurer på om jeg kan «følge» kostholdet ditt(oppskriftene altså) og gå ned i vekt selvom jeg ikke er like flink på trening som deg? jeg er litt typisk husmor med kids, hus på landet og altfor travle hverdager slik at jeg er altfor dårlig på å prioritere trening. men jeg vil ned i vekt, og maten din så jo helt magisk ut.

    tusen takk 🙂

  3. avatarMona

    Vaffeljern har jeg ikke, men dette må da kunne funke som pannekake også!
    Takk for middagstips 🙂

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Viktoria: :mrgreen:

    @sofie: Så kjedelig at du ikke tåler det, finnes kanskje noe eggeerstatning?

    @tidfortrening – kristin: I like måte!

    @it’s training: Det må du jo gjøre! Har du slått til med et dobbeltjern? 😆

    @Silje Silje: Åh, men det må du jo ha Silje – alle jenter må ha sitt eget vaffeljern!

    @eva: Så hyggelig, tusen takk! Sunnere og mer proteinrik mat finnes knapt, så dette passer til absolutt alle 😀

    @Mona: Absolutt, bare pass på å steke i litt fett – og kanskje ikke altfor tynne 🙂

    @Mira: Det er veldig lettvint og godt, håper det smaker 😀

    @Michelle: Mhm! :mrgreen:

  5. avatarNinni

    Hei! Nå er det på tide at jeg gir deg litt skryt, som ny fast leser. Jeg kunne ikke drevet med body fitness slik som du, men jeg synes du er så KUL og selvstendig og original og ekstremt viljesterk må du være, og feminin og glad i matlaging på toppen av det hele! Og kattebildene på slutten 🙂 Et friskt pust i bloggsammenheng, et svært friskt pust 🙂

    Jeg er særlig glad i matinnleggene, og jeg har derfor lyst til å kjøpe dessertheftene 🙂 Men; er alle ingrediensene i disse oppskriftene lavkarbo og glutenfritt, og trenger jeg noe utover det som kan kjøpes på vanlig helsekost (har mandelmel, sukrin, sukrinmelis, kokosmel, fiberfin, fiberhusk, vaniljepulver…)? Har sett at du bruker bakepro eller proteinpulver, men ikke klart å finne dette på nettet. Kunne du linket nøyaktig til de typene du har? 😉

    Ønsker deg en riktig god helg!

  6. avatarOS

    Hei!

    Prøvde meg på disse vaflene nå i kveld, men må si jeg feilet..
    Skal det være noe vann eller melk i de?

    Mine falt helt fra hverandre i jernet..

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @OS: Nei, i hvert fall ikke vann for det ødelegger bindingen (eggene). Så rart at det ikke gikk, du smurte vaffeljernet?

  8. avatarElisabeth Vega

    Hei!! Må bare si at jeg ELSKER bloggen din, og digger mattips, kaketips osv!
    Har skrevet ned 15 av oppskriftene dine, som jeg skal prøve ut til bursdags selskap osv 😀
    Men jeg lurte bare på hvor mye kcal disse vaflene inneholder pr. stk? 😀 de så kjempe gode ut! skal deffinitivt prøve dem ut en dag snarest! 😀
    Gleder meg til mere bake oppskrifter!
    Ha en fortsatt fin kveld 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *