Hvordan så du ut før?

Mange av dere har sett dette før, men i og med at spørsmålet har dukket opp ved flere anledninger så tenkte jeg å vise litt av min fremgang.

Det hadde blitt litt av en avhandling om jeg skulle poste formbilder fra de siste 4 årene, med en smule narsissistiske perioder rundt konkurransene, så jeg valgte å ta noen av de første bildene jeg tok før jeg begynte med styrketrening – og sammenligne med nåtid.

Fra 2007 – 2011

..alle har vi startet med morsomme poseringer



Dette før-bildet under her er egentlig litt ufortjent da det er tatt i dårlig vinkel og lys.. 


..men stumpen har fått seg et løft, ingen tvil om at tung styrketrening strammer opp.

Under her ser du bedre hvordan utvikling på ben har vært;

Illusjonen er at bena ser sterkere og større ut nå, men de er i realiteten blitt slankere i den forstand at muskler tar opp mindre plass i kroppen enn fett.

Nå fikk jeg lyst til å trene ben :twisted:

Håper dere får en riktig god helg!


45 tanker om “Hvordan så du ut før?

  1. avatarMonica Hauglien

    Du har en fantastisk blogg! Elsker å følge med på oppskrifter, trening!!;) Er mye å lære her! Skal selv mye ned i fettprosent for å se bedre ut for å føle meg mere vel!;) Så må justere litt mere på maten, er noen småtips som kommer når jeg er rundt å titter. Men er så vanskelig å klare alt! Men går sakte men sikkert!;)

  2. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Kristina: Takk!! ♥
    Håper du får en god helg!

    @Heidi: Takk for det!
    Ja, jeg har prøvd sjokolade – den var helt greit, litt kornete konsistens. Jeg skal ærlig si at jeg foretrekker proteinpulver i kaker/baking, eller som tilskudd i mousse, kremer, sjokolade m.m.
    Når det er sagt prøvde jeg proteinpannekaker med kokos&pistasj-smaken her om dagen – veldig godt!

    @Andrea: Så hyggelig å høre! 😳 😀

  3. avatarSynne

    Ikke verst! jeg lurer på en ting. har du blitt sterkere og løfter tyngre, til tross for hvor mye mindre du er blitt? ca hvor mye i så fall? 🙂

  4. avatarNatalie

    Hei! Du ser utrolig bra ut, som vanlig 🙂 men jeg har et spørsmål til deg. Hvor får du kjøpt philadelphiaost med var det 6 eller 8% fett? finner bare med 12% 😕

  5. avatarHeidi

    Nice Kristine! 😉 Når jeg ser hvordan du så flott har forma dine ben har jeg et håp om at det er mulig for meg også 😀 Men hvordan??

  6. avatarlena

    heisann så bra du ser ut.

    lurer på en ting, jeg skal komme i gang med styrketreningen for fullt, men kan jeg ha 3 sett bestandig bare at jeg først starter med 8-10 reps og kutter ned etter hvert om du skjønner

  7. avatarAne

    For en fantastisk forandring! Blir enda mer inspirert til å løfte tyngre for å få slike resultater selv, dog det går sikkert litt tregere 🙂 Viser virkelig at styrketrening er god for kroppen 😉

    Ha en fin helg!

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Synne: Ja, jeg har blitt sterkere med årene (spørs litt hvordan man måler det, hvilke øverlser osv) – men aller mest det første året. Det er en kombinasjon av at man er nybegynner, og at jeg var ganske ivrig nettopp på å bli sterkere. Nå fokuserer jeg svært lite på det – til tross for at jeg liker å løfte tungt, det holder for min del 🙂
    Så lenge man spiser nok mat og utfordrer seg selv på trening så vil man både føle og bli sterkere.

    @astudentway.com: Trening er så viktig, både for fysikk og psyke 🙂 Bena har kommet seg sakte men sikkert – takk!

    @Natalie: Den har jeg kjøpt i Sverige – de har den ikke her 😐

    @Heidi: Takk! Du har da flotte ben! Jeg har bare kjørt konsekvent på ben, la om splitten min for et par år siden og har ofte 2-3 økter i uka bare på underkroppen. Men det går tregt, det skal sies.. de er ganske ‘pinglete’ utenom et godt lys og posering 😆

    @Nina: Takk – god helg!!

    @Mira: Tusen takk! 😳

    @lena: Ja, men du kan heller variere fra uke til uke (eller dag til dag). Jeg pleier ofte å variere mellom en tung økt (5-6 reps), en vanlig (8 reps), og en lettere (8-12 reps).

    @lovelyliller.com – GIVEAWAY NÅ: Takk 😳 Riktig god helg til deg og ♥

    @Ane: Styrketrening er både bra, morsomt og gir resultater. Det er godt å bli, og føle seg sterk 😎
    God helg!

  9. avatarMerete

    olala, for ei dame! 🙂 du så bra ut i utgangspunktet, men steike så flott du er nå! herlig med slike positive innslag i den håpløse kroppsdebatten som pågår nå, synes det blir helt feil å angripe folk fordi man prioriterer å ta vare på kroppen sin! stå på, Kristine, du er en kjempestor motivasjonskilde! 🙂 Kom nettopp fra en herlig beinøkt selv, svir i rumpe og lår, me like 😉 God helg! 😀

  10. avatarThea

    Er det lov å spørre om dette er kun et resulatat av styrketrening? eller er det en blanding av cardio og styrke?

  11. avatarmadelen

    Hei Kristine 🙂 Fant ingen mail til deg, men lurer på om du kan skrive opp en 2-splitt til meg ? Du får nok mange spørsmål om progrmmer, men håper du kan sette opp ett i farta , gjerne bytte ut knebøy med en(flere?) øvelse.

    God helg 🙂

  12. avatarMonika

    Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; du er et råskinn! Hver gang jeg går inn på bloggen din blir jeg enda mer imponert! Du hjelper meg med motivasjon og råd til å gå ned i vekt, og på treningsfronten.. ta det til deg, du er en enorm motivasjonsfaktor i livet mitt!

  13. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Merete: Takk for det!
    Vi kan ikke se like ut, ikke vil vi det heller – så en kroppsdebatt (type hva er et ideal osv) er i mine øyne helt meningsløst 🙂
    Digg med en benøkt! God helg til deg og

    @Thea: Det er nok et resultat av begge deler, men hovedsaklig styrketrening – uten tvil. Jeg har alltid vært aktiv og danset, men det var først ved styrketrening jeg endret fasong og strammet opp.

    @madelen: Hei! Jeg kan lage et treningsprogram mot en symbolsk sum, har dessverre ikke mulighet for å hjelpe alle som spør gratis 😐 (Mailen min er kristine@kriweb.no dersom du er interessert).

    @Ann Helen: Takk! 😳

    @Monika: Råskinn – det kan jeg like :mrgreen: Tusen takk, utrolig hyggelig av deg – det gir meg motivasjon!

    @tidfortrening – kristin: Aw, tusen takk!

    @Rebekka: Takk! ♥

  14. avatarTonje

    Herregud så fin mage du har! 😯 Virkelig misunnelig på hele kroppen din, får så lyst til å ta enda en trening økt i dag :mrgreen:

  15. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Tonje: Takk!
    Hehe, spar det til i morgen! Viktig med restitusjon mellom øktene 🙂 Jeg skal ha fri hele helgen 😉

  16. avatarMia

    Hei! Fantastisk fremgang 🙂 Kan du fortelle kort om fremgangen, og hva dine største endringer var. Både ifht treningen og kosthold 🙂

  17. avatarChristine

    Du er helt utrolig! Mitt store forbilde 🙂 mitt spørsmål er : hvordan blir du så brun?? 😛 er det solarium? Og hvor mye i tilfelle? Eller selvbruning? Hvilken type?

    Håper ikke dette er konkurranse smørning, jeg har så lyst til å være bruuun! 🙂 men hater solarium og selvbruning er så stress 😀

  18. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Kesia, Balanser kostholdet- en kake i hver hånd§: @Catharina Adele: @Hilde: @Ida: Tuusen takk!!
    Jeg kan fortelle litt om hvordan jeg la opp trening og kosthold i et eget innlegg senere.

    @Christine: Det er absolutt ikke konkurranse farge – da ser man nemlig svart ut utenom scenen 🙂
    Jeg bruker en del selvbruning, solarium tar jeg ikke mer enn én gang hver 3. eller 4. uke. Nå bruker jeg både st.tropez og fake bake innimellom – selv om det er litt stress.

    @Kine Josefine: Så bra! 😈

    @anita: Tusen takk ♥

  19. avatarEline

    Du er steike meg fin, og i tilegg klok og morsom. Kjenner deg ikke, men er sikker på at du er et supert menneske! En stor inspirasjon uansett, selv om jeg har sett disse bildene før imponerer de fortsatt. Jeg ser omtrent helt prikk lik ut på overkroppen som du gjorde på før-bildene (bortsett fra at jeg har tynne pingleben som jeg jobber HARDT med å bygge på), og jeg lurer på om du vet hva fett% din var da sånn ca? Alltid lurt på hva min er. Skulle gjerne hatt mer markert mage, men er redd for å bli for tynn ellers, jeg lagrer nemlig fettet mitt i «bilringen» rett under navelen og så vidt litt øverst på lår. Ellers lite kvinnelig i plassering av fettlagre med liten stump..

  20. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Eline: Takk!! 😀 😀
    Jeg aner ikke.. 20%? Nei det vet jeg ikke, jeg tenkte (tenker) ikke så mye på det. Begynner man å fokusere på det før man har et godt utgangspunkt i forhold til muskelmasse så vil det ofte gå utover matglede og fremgang, og det vil igjen ha konsekvenser for treningsglede (har jeg inntrykk av).

  21. avatarTina

    For en inspirasjonskilde du er!! 🙂 Hvilken/hvilke styrkeøvelser er mest effektive på magen?

  22. avatarKristine

    @Tina: Takk!
    Mest effektivt for mage og core er tunge baseøvelser som strakmark/markløft og knebøy. All tung styrketrening er mye mer effektivt for magen enn direkte, lette sit-ups.

  23. avatarJulianne

    Du er jo utrolig flott! Men, må innrømme jeg nesten syns du var finere på før-bildene 😉 Veldig fin og inspirerende blogg du har! 🙂

  24. avatarCamilla

    Hvilken øvelser synes du er best for å få løftet rumpen på den måten. akkurat sånn jeg vil ha!

  25. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Camilla: Knebøy og strakmark, i tillegg til alle andre benøvelser. Cluet er å kjøre med tunge vekter 😈

  26. avatarHege

    Vet dette er et gammelt innlegg som bare plutselig dukka opp som en anbefaling i bloggen, men det var synd at bildene var borte 🙄 hadde vært gøy å se dem 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *