Befriende

Det er så ubeskrivelig godt å skrive av seg! Det er kanskje ikke en fullverdig setning, men dere skjønner hva jeg mener.
Det trenger ikke å være noe spesielt som har skjedd, men det kan også være det – enten nå eller for lenge siden. Det trenger ikke alltid å handle om meg og mine erfaringer, jeg skriver også ofte om og for andre etter beste evne. Som regel er det urettferdighet som virkelig knuger på de tynnslitte nervene mine, men det kan også være enklere ting som misforståelser og fordommer (derav bloggnavnet).

Når det er sagt så synes jeg ofte det er godt å skrive oppløftende tekster i den forstand at de har et positivt eller sterkt budskap til slutt. Jeg har behov for å skrive om hendelser i livet selv om ikke alt blir publisert – det er befriende for meg – men som oftest er det først når jeg har fått det på avstand og ser at jeg har kommet sterkere ut av det. Det er da jeg får noe ut av å skrive om det, for det er da jeg kan gi leseren noe tilbake.

Ja ja, nok prat. Jeg ville egentlig bare skrive at jeg setter umåtelig pris på at det jeg skriver utenom mat og trening faller i smak, og at så mange av dere kan relatere til det. Da føler jeg plutselig at jeg har gjort noe litt meningsfullt – bortsett fra å friste dere med matporno så klart. Skal ikke kimse av det!
Uansett, tusen takk for fine tilbakemeldinger ♥

.
Dagens trening ble ben og skuldre
Knebøy
Sidehev m/hantler
(liggende på siden, annenhver arm)
Strakmark
Facepulls
Benspark
+ 60 min rask gange m/stigning (6,5 og 10) 

.
Dagens mattips – Kyllingwrap


Kylling stekt med hvitløk og krydder, lompe smurt med philadelphiaost, salat, tomat, agurk, mais og sennep

.
Og dessert – sjokoladeostekremglasur (faktisk)

Philadelphiaost, sukrinmelis og kakao blandet sammen

Hva er det beste med kake? Ja nettopp, glasuren

.
Ha en fortsatt fin torsdag dere, snart helg!

16 tanker om “Befriende

  1. avatarMira

    Jeg vet godt hva du mener med å få skrevet av seg! Skriving hjelper, og ikke minst å dele det – for da ser man at så mange som deler tankene ens 🙂
    Og nå fikk jeg et supert tips til hvordan bruke speltlompene mine – takk 🙂

  2. avatarTherese Pedersen

    Kjempe flott at du synger ut Kristine:) artikkelen din om Jantelov var flott, er så bra at noen setter ord hva man føler og har følt.

    Stå på, du er ett flott forbilde:)

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Mira: Godt å høre! Har opplevd så ofte at jeg har fått en slags ro over meg etter å ha skrevet ned ting som opptar meg, irriterer meg, interesserer meg.. i det hele tatt 🙂 Og ekstra givende er det når man oppdager hvor mange flere som deler tankene dine.
    Speltlomper er geniale som wraps, milde og gode.

    @Therese Pedersen: Så hyggelig å høre! Jeg synger for øvrig ikke så bra, så godt jeg skriver istedet :mrgreen:

    @Cathrine: Tusen takk!

  4. avatarMichelle

    Fint skrevet 😛
    du er så god Kristine! motiverende og fantastisk blogg du har 😉 forresten, har du noen gang hatt problemer med knærne eller har noe erfaring med det?? tror jeg trenger behandling for det, for har gått lenge med smerter nå 🙁 lite motiverende 😎

  5. avatarFineliner

    Det må føles godt å dele slike innlegg for deretter å få så mange gode tilbakemeldinger på at folk kjenner seg igjen:)? Man føler seg kanskje ikke så alene likevel, for er nok mange som føler at de er de eneste som «sliter, er negativ, mislykkes, svak og lat» osv til tider.
    Jeg liker helt klart de dype innleggene best og matpornoen kommer på en god 2.plass;)

  6. avatarKaroline

    Du inspirere meg MASSE i hvertfall! Jeg har skrevet opp MANGE oppskrifter på middager etter dine blogginnlegg. Du er så flink til å beskrive godt og si ting akkurat slik det er. Jeg diggeræ!

  7. avatarAgnethe

    Hei! Vil først og fremst si at jeg nylig har oppdaget bloggen din og leser den nå hver dag 🙂 Takk for alle gode tips! Jeg lurte også på om du har peiling på kaloriinnholdet i den deiiilige sjokoladeglasuren du laget? 😛

  8. avatarInger Marie

    siden du skriver om det å kunne skrive, men ikke alltid legge det ut (ja I know, kan være ganske deilig å bare få slippe tankene ut, selv om ikke alltid de trenger å bli sagt høyt.)

    ah nå glemte jeg selvfølgelig hva jeg skulle skrive, men ja, jeg kan jo spørre om en ting.

    Hva syntes familie og venner om at du blogger? det er jo litt fordommer rundt det å blogge (vertfall hvor jeg bor, og hos meg er det bare en jeg kjenner som vet at jeg gjør det:), ikke det at jeg har gjort det så lenge da:))

  9. avatarCecilie Lykke

    Det innlegget du skrev var utrolig inspirerende. Du er flink og tøff 🙂
    Hvordan får du så mye mat inn i speltlompene? Jeg brekker alltid mine når jeg fyller de!

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lene: Ja, ikke sant?
    Sikkert veldig godt på muffins, men var meget god alene og 😉

    @lovelyliller.com – GIVEAWAY NÅ: Takk for det ♥

    @tidfortrening – kristin: Og jeg liker dere!

    @Michelle: Takk!
    Ja.. 😕 Gikk flere måneder uten å kunne kjøre knebøy og utfall ordentlig. Jeg fikk ikke noe behandling, men kan nå endelig begynne å kjøre slike øvelser igjen – men nøye teknikk og konsentrasjon. Håper du blir bedre snart, eller får riktig hjelp!

    @Fineliner: Veldig, det er hele grunnen til at jeg blogger egentlig – den fine ‘dialogen’ jeg får med dere lesere.
    Haha, godt at matpornoen faller i smak og.

    @Justdoitgirl: Godt å høre! Bare hyggelig 🙂

    @Karoline: Så koselig! 😀 Tuusen takk!

    @Agnethe: Tusen takk, og bare hyggelig! Nei det aner jeg ikke.. brukte ca 1/3 av light-versjonen, et sted mellom 250-300 kcal kanskje.

    @Inger Marie: Jeg vet i hvert fall at jeg får veldig mye ut av å skrive, enten jeg publiserer det eller ikke.
    Jeg prøvde faktisk å holde bloggen hemmelig i starten, og gjorde minst mulig for å få mange lesere. Husker fortsatt at det var rart og flaut når jeg skjønte at familie og venner leste den, men nå går det helt fint. Jeg er veldig glad i (og stolt av) bloggen, og hverken skriver eller viser noe jeg ikke kan stå inne for.
    Det er viktig for meg å skille mellom Kristine ‘kriweb’ som skriver om mat, kropp og trening – og Kristine helt privat.

    @Cecilie Lykke: Jeg får aldri lukket igjen hverken små lomper eller store tortillas – altfor mye fyll :mrgreen:

  11. avatarMichelle

    takk for det! ja, jeg føler liksom at en stor del av treningen mangler når beina ikke kan trenes 😐 knebøy og utfall er favorittene mine! skal til legen til uken, så får han henvise meg videre 😉 får krysse fingrer og tær 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *