Stekt torsk med bacon og parmesanchips

20120117-194529.jpg

For en smaksopplevelse!

Men først..

Dagens trening – rygg, triceps og kardio

Cable pullover 3×8
i supersett med
Triceps pushdown 3×10
Nedtrekk 3×8
Kabelroing bredt grep 3×12
Omvendt pecs 3×8
Franskpress 3×8
+ 50 min rask gange på mølla

Og

Hadde fint middagsbesøk i dag (mamma), så det ble noe utradisjonelt til middag;
Stekt torsk med bacon, smørdampet spinat og parmesanchips

20120117-193838.jpg

Stek bacon og legg til side. Surr rødløk i en panne med en stor klatt smør, legg deretter i torskefiletene slik at de får en sprø stekeskorpe og blir gjennomvarme.
Sett ovnen på 180 grader og stek noen skiver parmesan i noen minutter – følg med!
Tilsett enda litt smør i panna og legg i paprika, cherrytomater og en håndfull spinat – når den ‘faller’ sammen er retten ferdig.

Til dessert ble det noe friskt og godt;
Skyr med banan og varme bringebær

20120117-194705.jpg

Skyr helles i en bolle, litt kanel og biter med banan blandes i, fryste bringebær varmes i en kjele med litt sukrinmelis, og topp det hele med cashewnøtter.

Bon appetit!

22 tanker om “Stekt torsk med bacon og parmesanchips

  1. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hanne: ostechips er helt genialt – gjett om jeg skal ha det til flere middager! 😀 supergodt var det!

    @Karianne: Den ser nesten litt posh ut :mrgreen:
    Vi koste oss, gjør alltid det ♥
    God kveld til deg og, klem

  2. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Jane: Det var det også, du må prøve! 😀

    @Elisabeth: det smakte nydelig, bacon og parmesan er tydeligvis to veldig gode venner av torsken 😉

  3. avatarMira

    Jeg har litt torsk som jeg sliter litt med å få brukt opp så dette innlegget var virkelig noe for meg – for det så ingenting annet enn helt NYDELIG ut 😯 😉

  4. avatarNia

    Digger bloggen din 🙂 Lurer på noe: Når du går kardio, går du med noe stigning da? Og hvor fort går du? På forhånd takk for svar!

  5. avatarTina

    ah…. akkurat den oppskrifta jeg lette etter…. Tok opp torsk i dag for nå tenkte jeg det var på tide med litt fisk. Meen endte opp med den vanlige karbonadedeigen for det var vanskelig å finne en god måte å tilberede den på. Så takker og bukker for alle fine oppskrifter og inspirasjon i hverdagen. Du er rååå!! 😉

  6. avatarHeidi

    Hei 🙂 Har sett du lager mye god mat, men er det mye kalorier i det du lager? Du ser jo ikke ut til å ha mye til overs på kroppen din liksom… Ikke lenge siden jeg begynte å lese bloggen din, må si den er veldig inspirerende 🙂

  7. avatarKristine

    Hei!Utrolig inspirende blogg du har 🙂 Lurte på en ting,hvor ofte trener du kardio for å holde fett% nede?Jeg ønsker å gå ned i fett% uten å miste for mye muskler,har ikke «fått»så mange av de enda..

  8. avatarKaroline

    Kjære Kristine!
    For en inspirasjon du er! 🙂
    Jeg lurte på om du kunne hatt et innlegg der du forklarte de fleste øvelsene du gjør, som du nevner her på bloggen?
    For oss ikke-fagfolk er det litt vanskelig å måtte google alle øvelsene.
    Eventuelt om du vil hyperlinke øvelsene, slik at vi kommer automatisk innpå ? 😀
    hadde hjulpet min motivasjon masse!

  9. avatarKristine

    @Mira: Så bra, anbefaler det på det varmeste! Pimp opp torsken din med nydelig tilbehør 😀

    @Nia: Takk!
    Ja, går alltid med 10 i stigning for å få hjertepumpa til å gå. Hastighet er alt fra 6,4 – 6,8 (kommer an på dagsform).

    @lovelyliller.com – GIVEAWAY NÅ: 😉 :mrgreen:

    @Tina: Jeg og, velger ofte det som frister mest der og da (noe med karbonadedeig). Jeg går ikke akkurat og tenker på torsk, men for et festmåltid det blir med godt tilbehør! 😀

    @Heidi: Jeg pleier ikke å lage veldig kaloririke middager på hverdagene, men jeg tenker ikke over det annet enn at jeg liker å lage sunne og varierte retter 🙂

    @Kristine: Kardio er ikke nødvendig hverken for å gå ned i vekt eller vedlikeholde vekt, men det er bra for helsa – det er min motivasjon og grunnen til at jeg prøver å få til to økter i uka 🙂 Om du ikke har noe særlig muskelmasse så ville jeg ha fokusert på styrketrening og god, sunn mat.

    @Nina Bakke: Maten var nydelig, og takk for det 😀

    @Kristine Mowmow : Prosjekt Bodyfitness 2012: Nyydelig var det, og parmesan som er så godt! Gjett om jeg skal ha parmesanchips til flere middager fremover :mrgreen:

    @Karoline: Jeg skal prøve å huske det, ellers finner du de fleste øvelser her: http://www.iform.no/pub/kat.php?id=7
    Er det noen spesielle av de jeg har skrevet du lurer på? Det er veldig ofte de samme som går igjen ila en uke skjønner du 🙂

    @Malin: Jeg vet! All slags ostechips – nam! 😀

    @SuperRosa: Gjør det, du kommer til å elske det 😎

  10. avatarInger Marie

    Ser fantastisk gode ut alle de rettene du lager her inne!
    Alle ser så saftige og fulle av smak ut:) er en del blogger som inneholder det samme hele tiden, men her er det ofte noe nytt!
    Må si du er kreativ!

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Inger Marie: Jeg liker veldig godt å se flotte, fristende matbilder selv – det er det jeg prøver å få til her og – så takk for det! 😀
    Må variere, ellers blir det fort kjedelig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *