The best tings in life are free

20120112-185145.jpgDet ble en litt-av-hvert-økt i dag, grunnen til det er en øm og vond korsrygg.
Nå føler jeg at jeg enten skylder på et kne eller ryggen, men det er tydeligvis to weakpoints jeg har fått de siste årene.
Det knyter seg helt i svaien i korsryggen, helt til jeg knapt klarer å krumme den andre veien, eller til og med løfte et bein. Etter strakmark måtte jeg derfor gjøre øvelser litt på gefühlen – men de er fortsatt viktige og blir alltid utført riktig.

Dagens øvelser;
Strakmark
Kabelroing
Benspark
Sidehev (dropset)
Omvendt pecs
Nedtrekk smalt grep

+45 min rask gange m/stigning på mølla

Og

Et enkelt middagstips er omelett;

Bacon- og osteomelett

20120112-185258.jpg
Egg vispes med en liten skvett vann, ha deretter i valgfrie grønnsaker og proteinkilder. Jeg valgte paprika, purre, bacon og ost, med paprikakrydder og gressløk over.

Jeg har for øvrig et par middagsidéer jeg har tenkt lenge på, men som jeg ikke har fått laget enda – gleder meg til det! Ja, jeg dagdrømmer ofte om mat.
Det blir selvfølgelig delt med dere her dersom det blir bra.

Ellers fikk jeg nye, varme sokker for en liten stund siden.
Det som er spesielt med de er at jeg fikk de av mamma, og hun har strikket de selv. Det sa hun for øvrig lavt i en bisetning.

20120112-185424.jpg
Jeg takket, og ‘hva sa du egentlig nå, laget de selv?! Nå ble jeg i hvert fall glad!

Er dere ikke enige? Det er så utrolig mye hyggeligere når folk har tatt seg tid og bry med å lage noe selv.

24 tanker om “The best tings in life are free

  1. avatarKarianne

    Så herlige sokker – sånne kunne jeg virkelig tenkt meg! 😀 Så snill og flink mamma du har..
    Ergelig med ‘vondter’, har slitt både med knær og korsrygg selv. Heldigvis er jeg ganske ‘flink’, eller hva jeg skal kalle det, til å finne ut hvordan jeg skal kvitte meg med ‘vondtene’, og i tillegg holde de borte i etterkant.
    Stoor klem ♥

  2. avatarTina

    Hei,jeg lurer på om noe som jeg håper du kommer til å svare på. Hvor mange sit ups tar du om gangen når du trener(kan du skrive litt hvordan du legger opp programmet til sit upsèn)? hva er rekorden din? og hvor mange armhevinger tar du om gangen når du trener ? håper du kan svare meg. Du har forresten utrolig fin blogg,elsker den! Er fast leser så jeg leser den hver dag, og du er super motiverenes og flink! 🙂

  3. avatarHanne

    De sokkene ser kjempegode ut, og det mønsteret er så fiiint 😀
    Håper vondt’ene kommer seg. Jeg har også både knær og korsrygg som skaper seg i blant, og holder på med behandlinger for en vond nakke, så jeg føler absolutt med deg. Heldigvis hjelper ofte treninga på disse skavankene våre også (fremfor å bare fremprovosere dem :lol:)!

    Godt å høre at også du som dagdrømmer om mat 😉

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @lovelyliller.com – GIVEAWAY NÅ: Takk! Korsryggen krangler noe helt for jæ… nå 😕 ha en fin kveld du og!

    @Kristina: Tusen takk! Ble så glad for de 😀

    @Karianne: Takk! Kom til å tenke på vesken jeg ikk av deg og, hjemmelaget er finest ♥
    Jeg fikk dessverre en liten skade da jeg hoppet fra en liten stein og landet forkjært for et par år siden, den har visst blusset opp igjen nå – med renter..
    Klem

    @Tina: Hei, og takk! Jeg trener tung styrketrening med vekter, ikke sit-ups og armhevinger – de gir svært lite i forhold. Det hender jeg tar sit-ups på ball et par ganger i mnd, men det er i tillegg til alt annet. Husk at det er kvalitet og ikke kvantitet som betyr noe, hvor mange sit-ups man kan ta er derfor ganske irrelevant – og skadelig for ryggen etterhvert 🙂

    @Hanne: Likte også mønsteret på sokkene så godt! Jeg elsker sånne ting, spesielt fordi mitt eget strikkeprosjekt ble skrinlagt.. kremt.
    Akkurat nå føler jeg meg skrøpelig på trening, men det går seg vel til sakte men sikkert.
    Mat-er-livet 😆

    @Camilla: jaa! Tusen takk ♥

  5. avatartani

    håper vondtene gir seg snart og at de stagnerer.
    kjempe fine sokker,og herlig flette mønster.elsker også å få hjemmelaget gaver,tanken bak de og at noen vil bruke så mye tid på meg synes jeg er super kos:)

  6. avatarBenedicte

    Hvis du har så vondt i korsryggen så ville jeg absolutt sjekket det opp! Er ikke bra, hvertfall når du ikke kan løfte på benene! 😐 Selv hatt vondt i ryggen i 2 år, gikk til en naprapt 2 ganger og etter det har jeg ikke hatt problemer med korsryggen! Dette var for 2 år siden! 😀
    Ellers håper jeg du har hatt en fantastisk jul og nytt år! 😛

  7. avatarlinda

    Hjemmelaga ull-labber er bare sååå gode 😀
    Kjempe fine var de vertfall! Omeletten din så knasene god ut.
    Natta 😀

  8. avatarLise

    Så fine sokker 🙂 Koselig med hjemmelagde gaver 🙂

    Hvor mange kg tar du f.eks i nedtrekk og knebøy? HVor mange serier og reps pleier du å ta på hver øvelse? Og hvor mange km/t pleier du å gå på mølla? og hvor mange prosent stigning?

  9. avatarChristina

    Jeg har slitt med korsryggen selv i over et år nå, av og på. Første gang det skjedde var etter en benøkt med diverse utfall- og selvfølgelig strake mark. Det er ikke teknikken min det er noe i veien med, men den øvelsen er helt tydelig ikke bra for korsryggen min. Det sier seg egentlig selv, at hvis du har en svakhet der, så vil den trigges av en øvelse med så stort press på korsryggen. Jeg prøvde etter noen måneder å ta en lett økt med strake mark (40-50kg), men da ble ryggen vrang igjen :/ Det var favorittøvelsen min i flere år, men har rett og slett funnet ut at hjerne og kropp ikke alltid vil det samme.
    Beklager lang melding, men tenkte bare dele litt erfaringer, det er jo så utrolig kjedelig med sånne ting som hindrer deg i å gjøre det du vil. Btw, jeg har blitt veldig kreativ når det kommer til bentrening etter dette, og har det morsommere med bentrening nå 😀 God bedring! <3

  10. avatarMalin

    Åh, for noen fine sokker 🙂
    Jeg fikk hjemmestrikka votter og sokker av Besta mi til jul ett år, og det tror jeg var den fineste presangen jeg fikk, av alle.

    Huff, disse vondtene altså… Går du til noe behandling?

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @tani: Takk for det! Det synes jeg og, er så koselig.

    @Benedicte: Jeg vet hvorfor jeg har vondt, og har gått til kiropraktor – men spørs om jeg ikke må gå til en form for behandling igjen ja.. Takk, det har jeg absolutt – i like måte!

    @linda: Tusen takk, både sokker og omelett var supert 😀

    @Lise: Det varierer så og si på hver trening.. For tiden er det 50-60 kg i bøy, 45-50 kg i nedtrekk, sett og reps varierer mellom 5×5, 6×4 og 8×3 – alt ettersom jeg kjører tungt eller lett(ere). Hastigheten på mølla er alt fra 6,4 – 6,8 og stigning er som regel 10.

    @Christina: Jeg fikk en liten skade i korsryggen da jeg for et par år siden hoppet ned fra en stein og landet skeivt 🙁 strakmark har gått helt fint frem til nå, nå er egentlig det meste vondt.. har imidlertid vært litt forsiktig med benpress, den presser meg noen ganger helt sammen føes det om. Knebøy har også vært en usikker øvelse på grunn av et vondt kne, så jeg har blitt kreativ på beintreningen selv :mrgreen:
    Takk for det!

    @Malin: Jeg kunne ønske jeg var like flink til å strikke osv selv.. Da hadde det blitt mange hjemmesnekra gaver! 😀
    Jeg gikk til kiropraktor en stund og ble bedre.. Nå har skaden (alderen?) innhentet meg igjen.

  12. avatarTonje

    når du går med stigning på mølla, hvor mye stigning da, og hastighet? går du intervall? 😉

  13. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Tonje: Det varierer veldig i forhold til hastighet, alt fra 6,4 – 6,8. Stigningen er som regel 10.

  14. avatarTonje

    takk for svar. jeg er syklist, og prøver å trene lit variert nå da jeg sliter med slimposebetennelse i hofta…. for mye ensidig sykling vettu….. kjører intervall med 15 i stigning og hatighet 6,8 – 4×4….. driiiiiiiittungt, men du verden så effektivt. vanskelig å holde de siste intervallene… vi tester også ut inni mellom med en 30kilos sekk på ryggen der vi ser hvor lenge vi holder med den hastighet og stigning… haha… selvpining kanskje? uansett – takk for en super blogg – stor inspirasjon for meg som trener mye 😛

  15. Tilbaketråkk: One of a kind | Trening, bodyfitness og fordommer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *