Tøff tirsdagstrening

Med nye sko, kanskje det var dagens lille motivasjonsboost?
Det ble i hvert fall en god økt på ben og skuldre, kort og effektiv som vanlig.

Dagens øvelser;

20120110-190818.jpgBenpress
Liggende sidehev

i supersett med
Stående sidehev
Leg ext./benspark
Facepulls
Liggende lårcurl

+45 min rask gange m/stigning på mølla

I skrivende stund kom jeg forresten på hvorfor jeg følte meg ekstra sterk i dag – frustrasjon. Hadde et par hendelser tidligere som gjorde at litt sinne kokte oppi topplokket, og du verden som det hjelper på styrken – på samme måte som trening gjør at man føler seg mye bedre etterpå.
Rolig og balansert – eller godsliten som jeg liker å kalle det.

20120110-191933.jpg

Dagens middagstips er sunn, smakfull og crispy – med et overflod av herlige farger;

Svinewok

20120110-192126.jpg

Svinekjøtt stekes i wokpanne med cocosa, hot curry og hvitløk. (Cocosa setter en god og mild kokossmak, du kan også bruke kokosmelk om du ønsker en mer kremet konsistens).
Deretter tilsettes grønnsaker i følgende rekkefølge:
brokkoli, kålrabi, gulrot, rødløk, grønn paprika, rød paprika, og vannkastanjer.
Hadde cashewnøtter over til slutt (det er også godt med peanøtter eller pinjekjerner).

Spis grønnsakene deres! 😀

22 tanker om “Tøff tirsdagstrening

  1. avatarMia

    Sinne og frustrasjon kan ofte ha positiv innvirkning på treningen! Har hatt mange treninger det siste året der jeg har vært frustrert og sint på begynnelsen av økten og på slutten (nesten) ikke husket hva jeg var sint for=) Så utrolig skjønt bilde av deg!

  2. avatarLina

    Ja, av og til kan det hjelpe å være litt sinna på trening 🙂

    Maten ser herlig ut, som alltid! Det er full diett på meg, så her går det mest i torsk 😉

    Ha en fin kveld fina 🙂

  3. avatarKristine

    @Karianne: Absolutt! Rosa ja 😀 Takk, du og ♥

    @Mia: Det var som å lette på et sinnetrykk 😀 jeg husket fortsatt grunnen da jeg var ferdig, men følte meg myye bedre. Tusen takk ♥

    @Lina: Litt ekstra styrke da ja 😆
    Åh, skal du stille til våren? Jeg hadde heller spist dette på diett jeg da, men det er meg 😉

  4. avatarHelene

    Hei Kristina.
    Tenkte jeg skulle spørre deg om kunne lage ett innlegg om forskjellige vitamintilskudd og proteintilskudd du anbefaler å ta, når en trener styrketrening. Er helt blank på det området der, og trenger sårt litt informasjon om slikt 😳

    Gjerne når en skal ta det og hva det hjelper for 🙄
    Har trent en god stund, men uten noen som helst tilskudd. (uten det jeg får i maten så klart)
    Kostholdet er ganske greit, men kjenner jeg trenger litt flere vitaminer.

    Også det med proteinshake. Når,hvor mye skal jeg ta? Trener styrketrening 3 ganger i uken. Og kardio av og til tirsdag og torsdag. Mitt mål er ikke å slanke, men å stramme opp.

    Håper du kan hjelpe meg 😯

    Stoor klem fra en katteelsker til en annen 😀

  5. avatarHanne

    Godsliten er ordet!
    Jeg merker at etter noen dager uten trening (eller kanskje det bare er hormoner?) blir jeg plutselig mer sippete enn sinna, og det irriterer meg i grunnen. Nå, etter en god beinøkt, kjenner jeg meg derimot helt i balanse. Åh, så godt!

  6. avatarNatalie

    Jeg lurte på om du kunne fortelle meg forskjellen på liggende og stående sidehev? 🙂
    Maten så forresten kjempe god ut!

  7. avatarHanne

    Ah, jeg presterer alltid maksimalt hvis jeg har litt innestengt frustrasjon eller sinne. Styrketrening, da. Føler ikke det blir helt samme sak med kondisjon. Uansett, jeg trenger nye sko, og har vurdert Nike Shox, men de av vennene mine som har hatt disse skoene sier de ikke er veldig gode. Hva mener du? Klem

  8. avatarIngvild

    Utrolig inspirerende å lese bloggen din! 😀 kunne du ikke lagt ut et bilde av deg selv FØR du begynte med fitness? er stor motivasjon å se før-etter bilder 🙂 stå på!

  9. avatarMichelle

    DET er ikke tull at det hjelper å trene for å få ut frustrasjon på en balansert måte, uten å la det gå ut over alle andre rundt 😎 😉 har hatt mine slike økter jeg også! Men selv har jeg de beste øktene og er sterkest de dagene jeg svømmer over av lykke, de dagene hvor alt bare er et stort smil av en solskinn! De dagene er det utrolig hvor bra øktene kan bli 😛

  10. avatarKaroline

    Elsker å lese bloggen din, spesielt hvis jeg er litt treningslei og trenger ny motivasjon! 🙂
    Men det er ikke alltid jeg forstår alle øvelsene du prater om, og ofte kommer det opp mye tull når jeg googler dem. 😯 Kunne du ha lagt en link bak øvelsene?
    Evt hatt et eget innlegg hvor du forklarer de mest brukte øvelsene? kunne delt innleggene opp i kroppsområder. Det hadde vært gøøøøøy, hihi 🙂

  11. avatarCharlotte

    Fristet veldig med svinewok nå 😀 de ferdigpakkene med wokgrønnsaker er vel like bra som ferske grønnsaker? Hvertfall med tanke på økonomien :p

  12. avatarJanne

    Jeg har jo en cocosa med kokossmak i skapet som jeg aldri bruker. Bruker alltid den nøytrale til steking. Men nå skal jeg jammen ta frem den andre og! 🙂

  13. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Helene: Det er faktisk veldig lite viktig i forhold til mye, og bra mat. Jeg bruker så og si ikke noe kosttilskudd, drikker aldri proteinshakes eller tar tabletter med fancy navn. Jeg kan allikevel skrive litt om det snart – noterer det bak øret 😀 klem tilbake

    @Hanne: Godsliten synes jeg beskriver tilstanden ganske bra 😀 kanskje det er derfor jeg har vært litt i ubalanse, ble tre dager uten trening (som vanlig) i helgen..

    @Natalie: Stående sidehev er beskrevet på innlegget ‘bygg skuldre’ litt lenger ned på siden, liggende sidehev er liggende på siden på en lav skråbenk og sidehev med en arm av gangen – isolerer skulderen på en bedre måte da man ikke får brukt noen andre muskler.

    @Karoline: Så bra da! Eller så kan du lage den som kokosboller og 🙂

    @Hanne: ja, hovedsakelig styrketrening. Blir fort altfor sliten om jeg overdriver iveren på kardio 😀
    Jeg synes skoene var kjempegode jeg, i hvert fall på rask gange. Myke, og behagelig demping.

    @Ingvild: Det har jeg gjort flere ganger, men kan sikkert gjøre det igjen om litt – noterer det bak øret 😀

    @Michelle: Sant, happy-go-lucky økter kan også være ganske fine. Tror uansett at de beste treningene mine er når overskudd og dagsform er på topp 🙂

    @Kamilla: ja! Nam 🙂

    @Amalie Ve: Ja ikke sant 😀 burde kanskje bli flinkere til det..
    Takk, det var veldig godt og!

    @lovelyliller.com – GIVEAWAY NÅ: Oh yes 😎

    @Karoline: Takk! Det er bare å spørre, hvilke(n) lurer du på? 😀
    (Har skrevet om favorittøvelser tidligere forresten, prøv å søke på favoritt på høyresiden her)

    @Charlotte: Nja, er de egentlig det? Jeg liker best å ha ferske, da får jeg akkurat de jeg vil ha – og den mengden jeg ønsker av de. Dessuten synes jeg posegrønnsaker ofte mister både smak og konsistens. Sær på grønnsakene blitt 😀

    @Janne: Det må du gjøre – perfekt i wok! 🙂

  14. avatarAnniken

    Heia Kristine!;D

    Må bare fortelle deg at du inspirerer meg mye! De skuldrene dine ser jeg for meg hver gang jeg trener skuldre selv, og da får jeg tatt i det lille ekstra;) Kjempe fin blogg!
    Takk for alt du deler med oss 🙂

    Ha en fin dag!

    Anniken;D

  15. avatarLise

    Jeg leser bloggen din stort sett hver dag, men er utrolig dårlig på å kommentere.. Skal skjerpe meg! Du har en super blogg med masse inspirasjon og motivasjon og gode oppskrifter som jeg må teste ut 🙂 De oppskriftene du legger ut på sunne kaker, desserter osv., kan jeg spise det selv om jeg jobber med å gå ned i vekt? Tenker i begrensede mengder selvfølgelig. Fikk lyst til å prøve ut den oppskriften på kokosboller og også flere andre ting her 🙂

  16. avatarSofie

    Er det realistisk at jeg har gått ned 1,7 prosent fett på en uke? Vet liksom ikke om jeg måler meg helt riktig, men hadde hvertfall redusert med 1,7

  17. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Anniken: Og igjen inspirerende for meg å lese – takk! 😀 lykke til med skuldrene, og kos deg på trening!

    @Lise: Takk! Disse sunne dessertene har et høyt innhold av protein og kan fint spises når man ønsker å komme i bedre form, det var vel derfor jeg fant de på 😉 – jeg kom tross alt i konkurranseform i prosessen, det handler om mengde også her og her kan du spise mer enn vanlig fordi kcalinnholdet er så lavt.

    @Sofie: lite trolig, det høres i hvert fall ikke helt riktig ut. La det heller gå lengre tid mellom målingene, evt dropp det og bruk speilet 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *