Benøkt og burger

Gårsdagens styrkeøkt – kjennes godt i dag!
Strakmark
Benspark
Benpress
Liggende lårcurl
Utfall m/hantler
Hip abductor (dere vet, den forbudte stolen)
Lårcurl på ball

Har egentlig hatt noen veldig gode treningsøkter de siste dagene, alle tidligere vondter begynner så smått å bli bedre.

Noe av kjøttet som ble kjøpt i Sverige på lørdag ble spist samme kvelden – hjortefilet;

Både mør og saftig – og det synes selv jeg som egentlig ikke er så biffete av meg

Og i går ble det skikkelig kraftkost;
Chiliburger med ost og bacon

Burger: karbonadedeig, hvitløk og krydder/chili
Brød: ferdigkjøpt
Tilbehør: søtsterk sennep, ketchup, spinatblader, tomat, dressing, ost og kalkunbacon

Beste burgeren jeg har smakt på lenge!

18 tanker om “Benøkt og burger

  1. avatarKarianne

    Så godt at du begynner å bli bra både her og der. 🙂 Herlig med gode styrkeøkter!
    Burgeren så absolutt veldig smakfull ut. 😀
    Ha en god kveld! ♥

  2. avatarSigne

    Mmm, nå sitter både jeg og kjæresten og sikler over den hjortefileten din 😉 Den så himmelsk godt ut!
    Ha en fin kveld 🙂

  3. avatarThea

    Har lest bloggen din en stund nå, og må si jeg syns du er ei skikkelig tøff dame 😀 Du har fått meg til å bli småhekta på (styrke)trening og sunn mat, så jeg rykker stadig nærmere drømmekroppen! Det eneste problemet er at jeg blir alltid så forferdelig sulten av alle de delikate matbildene dine… 😀

  4. avatarPropellen

    Nå er det mulig at det bare er jeg som er veldig sløv og ikke har fått det med meg, men: kjører du ikke vanlig knebøy? Hvorfor ikke? Altså, jeg prøver ikke å stille deg til veggs her, altså, men de fleste tilrår jo løse vekter, og da har jeg stussa litt på at det ser ut til at du kjører bein i maskin. Jeg er som sagt bare veldig nysgjerrig, altså, dette er ikke ment som kritikk.

  5. avatarPropellen

    Ja, også en ting til: det virker som om du har et visst system på en visst antall øvelser per muskelgruppe. Har jeg rett? Vil du dele? Jeg liker nemlig konseptet med å ikke ha et spikra program, men heller kjøre øvelser som tar de ulike musklene. Kan være kjekt når det er mye folk på treningssenteret! 🙂

  6. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lone: Den var det – god mat, godis og kjæreste (hva mer trenger man) 😀

    @Signe: Jeg ble positivt overrasket selv, tydeligvis ikke bare på restaurant man får tak i fløyelsmykt viltkjøtt 🙂

    @Jane: Lag din egen ost- og baconburger og du vil aldri ha en kjøpeburger igjen 😀

    @Thea: Så gøy å høre, håper du fortsetter med styrke fremover!
    Godt du blir sulten, for her er det jo bare sunn mat 😀

    @lovelyliller.com – GIVEAWAY NÅ: Bra 😎 Håper du har en fin tirsdag og! Her er det nærmest snøstorm 😐

    @Propellen: Bare å spørre! Jeg var en ivrig knebøyer de første to årene, men måtte ta en liten pause for (hjelpes) snart 1,5 år siden grunnet smerter i venstre kne. Da ble det økt fokus på andre benøvelser, og det har hjulpet noe. Jeg prøver meg på knebøy innimellom, men det er som oftest med veldig lette vekter så jeg regner det ikke som en fullverdig øvelse. Har troen på at jeg starter med tyngre knebøy igjen på nyåret 😀

    Tja, et viss system har jeg nok selv om jeg ikke følger et fast program 🙂 Jeg har som regel 3-4 øvelser per muskelgruppe, starter med den muskelgruppen jeg ønsker fokus/tyngst den dagen, og prøver å ta annenhver øvelse på muskelgruppene for ikke å trene til utmattelse.

    @it’s training: OM den var ja 😀

    @Mira: Du må bare lage din egen, det er bedre enn man tror.

    @Astrid: Neida, men mange mener at det ikke er en øvelse man skal ta om man er ‘seriøs og dedikert’ til styrketrening. Det er en fin tilleggsøvelse, men ingen øvelse man skal ha mye fokus på – enig i det. Jeg bruker den innimellom fordi det hjelper mot litt såre hofter.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *