Tenk utradisjonelt

Jeg kom til å tenke på hvor lenge siden det er siden jeg spiste en diger salat, og tankene vandret videre til hvilken kombinasjon jeg skulle ha – for man kan tross alt variere en salat i det uendelige, man må bare tenke litt utradisjonelt noen ganger. Det synes jeg for øvrig flere burde bli flinkere til generelt sett.

Eple- og baconsalat

1. Spinat, agurk, paprika, og purre legges på en tallerken.
2. Stek bacon og rødløk og ha over grønnsakene.
3. Skjær til slutt et eple i små terninger og dryss over.

Videre kan du lage din egen dressing om du ønsker, eller ha valnøtter, pinjekjerner m.m over.

I går lagde jeg små trøffelkuler. De minnet meg i hvert fall litt om trøfler pga den noe tørre, men samtidig myke konsistensen.


Ingredienser fra iherb
Bland kakaopulver, sukrinmelis, yaconpulver, peanøttpulver og et par dråper stevia english toffee sammen med litt yaconsirup og vann.
Jeg tok ikke så altfor mye av det våte slik at ‘deigen’ ble ganske fast og jeg fikk rullet små kuler som jeg satte noen minutter i fryseren.


.

.
Jeg var forresten nesten utsolgt for dessertheftet, men i dag bestilte jeg opp flere – så hiv dere rundt og skaff dere det før jul :grin:

21 tanker om “Tenk utradisjonelt

  1. avatarAne

    Elsker å ha eple i salat jeg også, blir så godt og syrlig 🙂

    Dette har vel strengt talt ikke noe med inlegget ditt å gjøre, men hva anbefaler du i forhold til reps og tyngde på vektene? Jeg bruker å ta 3×10-12/15 og 3×8 når jeg legger på mye vekt. Er dette feil i forhold til styrke og utholdenhet for musklene?

    Må innrømme jeg er skikkelig jentete å vil ikke føle meg «større»! 😳

  2. avatarDanny

    Tenkte på en ting, er jo så lenge siden du har stillt nå Kristine, at du burde jo nesten kalle bloggen; trening, mat og fordommer, hehe. Håper å se deg tilbake på scenen snart igjen =))

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Ane: Enig! Salt, søtt og syrlig 😀
    Jeg ville ha hatt alt fra 8-12 reps på vanlig tunge vekter, og 5-6 reps når du kjører tyngre. Du vil neppe bli større, tvert imot strammere i fisken 🙂

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Danny: Jeg vet, jeg har faktisk vurdert å bytte bloggnavn :mrgreen: Men nå kan det hende det blir en konkurranse neste år – hvis ikke bytter jeg 😉

  5. avatarAne

    Tusen takk for svar! Føler noen ganger at jeg famler litt i blinde på visse områder når det gjelder styrketrening 🙂

    Ha en fortsatt flott kveld! 🙂

  6. avatarMalin

    Salat trenger absolutt ikke være kjederllig:D men du.. kan jeg spørre om en ting? når du bestiller fra iherb, vet du hvor mye moms man må betale da? tenkte bestille noen ting fra Navitas Naturals.. men de har fått det på helsekosten også nå. greit å vite om det lønner seg før man bestiller 😀

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Ane: Bare å spørre om du lurer på noe 🙂

    @Malin: Du må ikke betale moms så lenge du holder deg under 200 kr, bestill heller flere mindre pakker 🙂

  8. avatarCharlotte

    Ååh, tror det blir salat til middag i morgen 😀 Men du, hvor finner jeg peanøttpulveret du bruker? Er ganske fersk «iherber» 😳

  9. avatarKaia

    Nam, den salaten så god ut! Jeg digger å lage annerledes salater med masse forskjellig godsaker i, ikke bare av salat, agurk, paprika og det kjedelige og vanlige.
    Hvor kjøper man peanøttpulver? Anbefales det?
    Inneholder mange av dessertene i heftet ditt gluten og meieriprodukter? 🙁 Selger du fortsatt det andre heftet også?

  10. avatarAnonym

    Hei 🙂 Jeg håper du kan svare på en liten ting jeg lurer på 🙂
    Da du tok silikon, la du under eller over muskelen? Hva har det å si for treningen egentlig? Jeg har lyst å ta nå som puppene mine snart er helt borte :p men er litt usikker på det å legge under muskelen, med tanke på videre trening..

    Håper du har muligheten å svare 🙂 Det ville vært til stor hjelp.
    Takk for at du inspirerer og motiverer med bloggen din!! 🙂

  11. avatarKristine

    @Charlotte: Søk på ‘powdered peanut butter’ så kommer det opp 🙂

    @lovelyliller.com: Det var det jeg fant ut og, grønnsakene må inn i varmen igjen 🙂

    @Kaia: Må alltid ha noe annet enn kun grønnsaker i en salat – og gjerne noe nytt og uvant.
    Det peanøttpulveret kjøpte jeg på nett for et par år siden, men de har fått det på iherb nå. Det er helt ok, bruker det ikke så ofte.
    Ingen av dessertene inneholder gluten, kesam/skyr er brukt i veldig mange (men her kan du sikkert finne en laktosefri variant).
    Ja, det er fortsatt til salgs 🙂

    @Kings Princess: Så hyggelig da! Jeg kommer sikkert til å leke nisse og gi bort et par i julegave til dere, så du får følge med 🙂

    @Anonym: Jeg anbefaler deg å gå til konsultasjon – over/under muskulatur kommer an på flere faktorer enn bare trening og aktivitet. Ettersom jeg har skjønt så trener man veldig fint med begge deler 🙂
    Tusen takk for det!

  12. avatarAnette

    Jeg må bare si, hadde jeg hatt den kroppen du har ville jeg gått rundt å smilt hver eneste dag! :mrgreen: Jeg jobber nå selv med å få litt mer muskel, samtidig som jeg skal slippe fettet. Men som alle sier, man blir ikke stor som jente av å trene styrke.
    Hvordan har du fått til å få så mye med muskler? Jeg føler jeg bare skrumper inn 😕 har fått mer markeringer, men jeg føler ikke jeg klarer å vokse så mye i masse. Har trent hardt non-stop 4 gr i uka siden juni, synes ting tar så lang tid og blir ofte deppa når jeg ser/ leser om jenter som har bygget på ett godt lag med muskler på bare 6 mnd osv.. Hvordan var dette for deg? Tok det lang tid før du ble «stor»?

  13. avatarLinda

    Jeg har fått mine 😀
    Så neste gang blir det den på mail 😉

    Uff jeg som er så kresen da, men vist jeg kutter ut løk og spinat, går resten ned 😉

  14. avatarIngeborg

    Hei Kristine! Er daglig innom bloggen din for inspirasjon, å det får jeg nok av her – veldig bra blogg! :)Det var dagens skryt, så et spørsmål: Lurte på om du kunne gitt meg en oppskrift på proteinpannekaker?

    På forhånd takk!

  15. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Anette: Oi – sier du det. Takk 😳
    Jeg så allerede som 19-åring at jeg var over gjennomsnittet muskuløs, da hadde jeg danset i godt over 10 år. Jeg hadde altså et bra utgangspunkt da jeg startet å styrketrene for fire år siden. Det er også grunnen til at jeg stilte i konkurranse etter bare 6 mnd.
    Fremgang kommer altså an på hvordan du ser ut når du starter, og hvordan du trener. Jeg tenkte ikke på mat/kalorier og fett% da jeg startet, konsentrerte meg om vektene og det å bli sterkere. Kanskje du spiser for lite? For lite energi på bygging, og for mye på å ‘bli markert’?
    Jeg har aldri vært noe fan av å gjøre alt på en og samme gang – bygg muskler, deretter tenk på mindre fett% (om du absolutt vil det).
    😀

    @Eirin: Så godt! Husker at jeg alltid ville ha ananas på pizzaen da jeg var yngre :mrgreen: Ha en fin kveld videre!

    @Michelle: Enig – lettvint og godt 😀

    @Linda: Godt de kom frem!
    Det er det som er så fint med salat – man velger akkurat den kombinasjonen man vil ha selv 😀

    @Ingeborg: Koselig, tusen takk! Jeg bruker aldri oppskrift selv, bare ‘slumper’ sammen egg og tørrvare. Kanskje du kan ha denne som utgangspunkt: http://www.kriweb.no/2010/03/10/lavkarbo-lapper/
    (jbk-mel kan droppes, evt erstattes med fiberhusk)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *