Utvikling på rygg

Jeg fikk et spørsmål om jeg kunne vise litt av utviklingen min siden jeg startet å styrketrene – det er jo faktisk godt over fire år siden blitt (haha). Under ser du litt av fremgangen min på en viktig muskelgruppe – rygg.
En stor del av utviklingen handler såklart om bedre posering, men fortsatt gøy å se.

Før jeg begynte å styrketrene:
Februar 2007

IMGP1728

Styrketreningen starter:
August 2007
IMGP3149

På deff og skal stille for første gang på Sandefjord Open og Oslo GP 2008:
April 2008
IMGP4403

På deff til NM 08:
August 2008
IMGP5769

På deff til NM 2009
Juli 2009

IMG_0688

Oktober 2010

August 2011

Noen av bildene er kanskje litt misvisende grunnet konkurransetid, man ser faktisk mer muskuløs ut jo mindre man er (fett%). Fremgangen vil også alltid være størst når man begynner å trene, men forhåpentligvis vil man etterhvert som ting naturlig nok bremses opp ha opparbeidet seg nok motivasjon og treningslyst til å ha andre mål med treningen enn å kun bygge seg større.
Jeg er i hvert fall fornøyd med ryggen min, til tross for at den har fått markant mindre trening de siste to årene.

MEN, når det er sagt så gleder jeg meg til å kjøre den hardt igjen. Vi snakker tidenes pause på snart fem uker nå, gjett om dette blir bra! :mrgreen:

 


God helg dere! 

20 tanker om “Utvikling på rygg

  1. avatarÅse

    Du er så flott Kristine, går alltid innom siden din hvis jeg mangler motivasjon, da kommer den tilbake med en gang! 🙂 Har du noen erfaringer med RYP- programmet?
    Ha en fantastisk helg!:)

  2. avatarChristina

    Du er så flott Kristine! Jeg er midt i eksamenstid og sliter ordentlig med et par fag, så trening MÅ rett og slett nedprioriteres nå. Prøver å dytte inn 3 helkroppsøkter i uken, men er vant til å trene styrke 4-5 ganger i uken pluss noe cardio. Jeg må innrømme at det har hjulpet meg litt å tenke på at du ikke har trent noe som helst en stund nå, og fortsatt ser smashing ut! Haha 🙄 God helg vakre! 🙂

  3. avatarKristine

    Utrolig bra, den ryggen din (og for så vidt resten av kroppen) er virkelig en motivasjon! Ser godt utviklingen på skuldrene dine også 🙂
    Håper du har en fin fredagskveld <3

  4. avatarSigne

    Utrolig bra rygg på deg altså! 🙂
    Den var jo faktisk imponerende bra FØR du begynte med styrketreninga også..
    Ønsker deg ei strålende helg, og håper at du snart kan komme i gang med treninga igjen 🙂

  5. avatarOda

    Flott rygg, Kristine! Og jeg må bare si det igjen håret ditt er fantastisk! Du er en nydelig jente 😉

  6. avatarMichelle

    oj, utviklingen må jeg si! Ingenting er som en fin rygg 😛 Men Kristine, del litt av lengden på håret ditt da!! Jeg vil også ha så langt å fint hår 😎 :mrgreen: hehehehe
    Håper du har hatt en super helg og ha fortsatt en dtråelnde søndag!

  7. avatarEmilie

    Wow, utrolig stilig å se forskjellen! Virkelig fin rygg du har 😀

    Jeg bare lurer på en ting angående proteinpulveret Whey Gourmet som du bruker når du baker. Hva er forskjellen på den og Whey Gourmet Naturelle? Tusen takk for svar! Digger virkelig bloggen din og elsker alle oppskriftene du kommer med!

  8. avatarPernille

    Hvor ofte trener du på en uke?
    Jeg har nettopp begynt å trene ordentlig, men kan desverre få øvelser og føler det er litt vanskelig å få oversikt over alle øvelser på forskjellige muskelgrupper via nettet.

    Jeg så du hadde lagt ut et par videoer av at du trener, men det hadde vært utrolig kult om du lagde et par for i hovedsak å vise teknikk og forskjellige øvelser på muskelgruppene:)
    Om ikke du har forslag til noen sider som har denne oversikten da?

    Ryggen din er veldig fin. Stå på, jeg blir inspirert av å lese bloggen!;)

  9. avatarCathrine

    Har du hatt trøbbel med bloggen noen dager? Måtte ha brukernavn og passord for å komme inn på nettsiden…:S

    Nå er det i orden;P

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Linda: Flere år med dansing gjorde også sitt – takk!

    @Karianne: Fine du ♥

    @lovelyliller.com: Takk – håper du får en fin uke!

    @Kristine: Rygg og ben er favoritter å trene 🙂

    @Åse: Takk for det! Det har jeg ikke noe erfaring med dessverre.

    @Christina: 3 økter er jo kjempebra, ligger på 3-4 økter vanligvis selv 🙂 Håper eksamen(e) går bra!

    @Kristine: Tusen takk for det! 😀 Skuldre/armer kommer seg med ryggtrening og!

    @Signe: Tusen takk for det, nå er jeg heldigvis tilbake til vektene – så smått det er 🙂

    @Nina: Tusen takk for det 😀

    @Lone: Jeg hadde et fint utgangspunkt etter balletten, men litt mer fremgang har vektene gitt meg 🙂 Takk!

    @Eirin: Takk! Håper du får en fin uke!

    @kristinøstevik: Thanks 😎 Nå er jeg hel-restituert og klar for litt trening igjen!

    @Oda: Takk! På tide å klippe seg litt kanskje 😀

    @Michelle: Det vokser utrolig fort, så det skulle jeg gjerne ha delt med deg :mrgreen:

    @Minda: Aw takk 😳 ♥

    @Emilie: Takk!
    Naturelle – tenker du da på bakepro? Det er ikke noe særlig forskjell annet enn at den er uten smak.

    @Merethe: Tusen takk!! 😳

    @Pernille: Nå har jeg ikke trent på nesten fem uker, men jeg trener vanligvis 3-4 økter i uka. Husk at det er HVA du gjør på trening, og ikke HVOR OFTE som har noe å si.
    Du kan finne tips til øvelser her: http://www.iform.no/pub/kat.php?id=7
    Ellers ville jeg ha brukt google til å søke opp spesifikt om teknikk, eller spurt en venn eller ansatt på gymmet til å vise deg.

    @Cathrine: Huff ja, men nå skal det være i orden igjen 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *