En time lenger

Endelig fredag!
Middagstips for helgen?

Gratinert karbonadedeig (kan brukes til både taco, lasagne, moussaka og pizza)

Karbonadedeig, boks med hakkede tomater, krydder, rødløk, hvitløk, masse ost – inn i ovnen på 225 grader

Om du trenger å fylle opp skap og skuffer med protein eller annet kosttilskudd så har Nordic Nutrition 20% rabatt på alle varer denne helgen – skriv inn koden: l90LzP3jZp
De har for øvrig flere pakketilbud (7 stk) igjen , og har dessuten fått inn både ‘smart mat’ og tagatoseprodukter.

Jeg tror jeg har satt en rekord i sittestillende liv for min egen del disse to ukene, men jeg har ikke noe valg når jeg blir hindret av smerter. Fysisk stopp liksom. Det har vel aldri gått så lang tid uten trening på i hvert fall 4 år, og det er veldig uvant. Jeg blir både rastløs og lat :mrgreen:
Jeg satser på å være tilbake til mitt vanlige liv fra neste uke, i hvert fall en myk og rolig start. Ingen styrketrening, men litt bevegelse om ikke annet.

Trenger trening for å føle meg vel – og glad!

Mitt happy-go-lucky-bilde

.
Håper dere får en fin helg – som er en time lenger! ♥

32 tanker om “En time lenger

  1. avatarMarte

    Shit, nå innså jeg hvor dumt det er å ha nattevakt akkurat denne helga. Det blir jo en time lenger på jobb det. Ugg, ugg.

    Ha en fin helg og god bedring!

  2. avatarMalin

    Jeg vurderer å stille klokka HVER helg, men det kan fort føre til problemer hvis ingen andre følger Malin-tid :mrgreen:
    Kropp og sjel har nok godt av skikkelig hvile, hvertfall når du har så vondt, så kommer du 200% sterkere tilbake 😎

    Goood helg til deg og Toddiboi!

  3. avatarKaja

    Ahh supert! Da er peanut-banana protein bestilt, har ønsket meg det siden jeg så du laget pudding av det. Hurra. God bedring og god helg:-) Du er en super inspirator.

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Linda: Takk, ha en super fredag du og!

    @Malin: Jeg kan bli med på det :mrgreen:
    Kan ikke gjøre annet enn å ta det rolig, godt jeg er tålmodig – og egentlig ganske komfortabel i sofaen.
    God helg til deg, Melvin og Kiara!

    @Kaja: Godt du fikk det litt billigere da 😀
    Tusen takk, god helg til deg og!

  5. avatarMia

    Nå fikk jeg kjøpt både sukrin og sukrinmelis til en billigere penge, tusen takk for rabattkoden !God bedring til deg, håper du snart blir bra igjen! Og god helg=)

  6. avatarIda

    Goood helg, og god bedring:)) Veit alt om det å ha sittestillende uker!Godt vi er flere;) Jeg trenger økt produksjon av endorfiner! DET er kilden til godt humør og velvære, veit jeg:)

  7. avatarLinnea

    Du er så utrolig smashing : ))) Er det bildet fra deffe-periode eller din trivselsvekt?

    Håper du snart blir bra !! Det fortjener du : )
    God lørdagskveld

  8. avatarIngrid

    Takk for tips x 2 😀 Deilig gratinert karbonadedeig fortært, og massevis av protein bestilt 🙂

  9. avatarLise

    Hei 🙂 Jeg kom nettopp over bloggen din, og lurer på om du har noen gode tips når man skal ned i vekt?? Både trening og kosthold.. Jeg skal ned ca 15-20 kg. Jeg spiser generelt sunt med frukt, grønt, grøve knekkebrød med magert pålegg, fisk, kylling, magert kjøtt osv.. Trener styrke 2-3 dager i uken, er med på gruppetime en dag i uka med zumba og stavgang en dag i uka. Ellers prøver jeg å gå litt turer og sykle..

    Hadde blitt glad for alle gode tips 🙂

  10. avatarIna

    Hei 🙂

    Håper du føler deg bedre snart 🙂 Men lurer på en ting, gikk inn på nordic nutrition og fant ikke at de hadde de 20% – vil så gjerne bestille en gainer (ja, faktisk, hehe) til min mor, som sliter med å få i seg nok næring….. Ina

  11. avatarLinn Jeanette

    en riktig god helg til deg også! 😉 håper kroppen din orker litt lett fysisk aktivitet til uka 🙂 vet hvordan det er å føle seg innvalid når noe i kroppen stopper deg… 🙁 stor klem

  12. avatarMadelen

    Hei Kristine! Må bare skrive det her 🙂 Nå har jeg prøvd mandelbrøene dine, men de ble ikke slik som på bildet. mine ble mørke pga mandelmelet, ble mørke brune og ganske myke, og dine lyse, jeg fikk ganske små brød, du får store og ser ut som om de ikke er fult så myke slik jeg fikk de. Dobler du oppskriften eller hva gjør du som ikke står i oppskriften? hva gjør du får å få de så lyse? for jeg følger oppskriften men resultatet er langt ifra som ditt 🙂 he he . Frustrert, de ser så gode ut men får ikke laget de slik som på bildet.:)

    Mvh, Madelen 🙂

  13. avatarMaria

    Hei Kristine!
    Du er virkelig en veldig flott jente og et herlig forbilde for meg. Er selv veldig opptatt av trening, og spesielt det med å bygge kropp og styrketrening. Går nå på en idretts-bachlor-linje på høgskole som spesialiserer seg på fysisk sktivitet og helse 🙂

    Men jeg er en av de som har slitt med en sterk spiseforstyrrelse siden jeg var 15/16 år, men etter masse slit og stå-på-vilje er jeg frisk. Men gamle vaner sitter fortsatt igjen. Stresser med å få trene hverdag og er opptatt av matinntaket. Jeg spiser bra, men må alltid loggføre måltidene for å se hvor mye jeg har fått i meg den dagen.
    Siden sultfølelsen min er litt herpa, så går jeg rundt å tenker på mat veldig ofte og det hemmer meg i det sosiale liv og fritiden.
    Dette stresser meg mye, og jeg lurer på om du loggfører måltidene dine?
    Bryr du deg om hvor mye du spiser, så lenge du spiser sunt?

    Sikkert litt dumt spm., men bare lurer..

  14. avatarKarianne

    Har vært rimelig stillesittende (og liggende) for min del også, ingen trening siden forrige fredag. 🙂
    Håper du har kommet deg litt og fortsatt god bedring. 😀
    Nydelig bilde av deg. Klemmer ♥

  15. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Inga: Er det én ting jeg synes er vanskelig så er det lenger/lengre – og nå har jeg lest meg opp (men orker ikke endre overskrift) :mrgreen:

    @Mia: Der kan du se – så bra! Håper du hadde en fin helg og 🙂

    @Hanne: Man kan ikke unngå å bli glad av rosa :mrgreen:

    @Mira: Takk – håper du hadde en fin helg og!

    @lovelyliller.com: Hadde ikke klart meg uten!

    @G: Takk! Kneet er helt ok, akkurat nå sliter jeg med en bad-ass betennelse i ribbeinet (av alle ting).

    @Ida: Ja jeg vet! Jeg har heldigvis mye annet i livet som gir meg endorfiner, men savner trening!

    @Linnea: Det er vel midt imellom konkurranse og nå et sted tenker jeg 🙂 Takk – hadde en veldig fin lørdag!

    @Mari: Håper du hadde en flott helg og! Klem

    @Ai.: Ah, kjipt.. kanskje neste gang da 🙂

    @Ingrid: Godt å høre :mrgreen:

    @Lise: Hei! Jeg ville ha funnet en ca oversikt over hvor mye mat du spiser i løpet av en dag, først da blir det enklere å vite hva du kan bytte ut eller endre på for å holde et lite underskudd totalt sett i løpet av en uke 🙂

    @Ina: Hei! Fikk dessverre ikke svart deg før nå – men om du hadde skrevet inn koden på bestillingen din så hadde du fått 20% rabatt i helgen.

    @Linn Jeanette: Det ble ikke så mye aktivitet gitt, tålmodighet er en dyd 😐 Men det kommer seg! Stor klem

    @Kristina: Sent svar, men tusen takk – håper du hadde en fin helg og 😀

  16. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Madelen: Jeg brukte det første mandelmelet som kom ut på markedet da jeg lagde det brødet, og det var veldig lyst. Uansett så spiller jo ikke fargen så stor rolle (selv om det er finere med en lys farge synes jeg selv også) 😀
    Jeg brukte en liten brødform!

    @Mari: Vektnedgang handler hovedsaklig om kosthold. Når jeg skal ned i vekt så kutter jeg litt ned på inntaket – spesielt av den kaloririke kosematen 🙂

    @Maria: Huff da, håper du får det bedre med tiden ♥
    Jeg har aldri loggført maten min, ønsker ikke å ha et slikt forhold til det hele. Jeg nyter mat, det er en stor og viktig del av livet mitt. Jeg spiser sunt, men også mye usunt. Jeg teller aldri kalorier, og jeg bryr meg veldig lite om det skal jeg være helt ærlig.
    Jeg har så mye annet i livet jeg ønsker å bruke tid og energi på 😀

    @Karianne: Restitusjon er viktig vet du :mrgreen: Det går så smått fremover i hvert fall!
    Gratulerer med godkjennelse til praksisår! Stor klem

    @Gry D: Så hyggelig av deg, takk! 😀
    Ha en fin dag videre!

  17. avatarMari

    Men hva ville DU spist om du skulle ned i vekt? kunne du lagt ut ett innlegg om det?
    det hadde hjulpet veldig!:)jeg sliter nemlig. du har sikkert noen gode matlagingstips også. Flink du:)

  18. avatarMari

    Tusen takk:) et siste spm,har det noe å si når du trener styrke og kardio på dagen? trener du før frokost etc? takk igjen:)

  19. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Mari: Det har ingenting å si i det store og hele – tren når du vil, har tid og energi, og når du føler at du får mest utbytte av det 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *