Sunne lunsjtips

Det er flere som spør etter tips til både frokost og lunsj, så jeg tenkte å komme med noen eksempler som jeg liker godt. Jeg spiser dette som regel etter trening eller til kveldsmat, men det spiller ikke noe rolle når man spiser det eller hva man kaller det – godt og sunt er det uansett.

Omelett
En omelett er lettvint, og man kan ha så og si alt man vil oppi. Pisk egg med litt vann eller melk, tilsett deretter grønnsaker, kjøtt, fisk, fugl, ost, pålegg, sjømat m.m.

Salat
Fyr løs med grønnsaker! Det man har oppi en omelett kan man også ha her, bare fantasien setter grenser. Jeg synes ofte det er godt med frukt og/eller nøtter i tillegg.

Frukt og kesam/cottage cheese
Det er litt avhengig av årstid, men se tips til frukt og bær . Jeg blir ikke så mett av det, så jeg velger alltid noe proteinrikt ved siden – enten mager kesam eller cottage cheese. Dessuten er det veldig godt med nøtter til!

Bakst
-enten på morgenen eller dagen før så kan du bake litt sunt – det tar ikke lang tid!

Gulrotrundstykker

Mandelbrød

Proteinbrød

.
God lunsj! 

.

13 tanker om “Sunne lunsjtips

  1. avatarLaila

    Jeg skal lage et treningsprogram til moren min. Hun vil gjerne h et fullkroppsprogram som hun kan trene tre ganger i uken.. I tillegg sliter hun med korsryggen og skuldrene.. Hun er midt i 40-årene, og jeg aner ikke engang hvor jeg skal begynne.. Har du mulighet til å sette opp noen øvelser og sett/reps for meg??

    Hun ønsker ikke å trene så mye med frivekter, (benkpress, markløft, knebøy osv..) da hun ikke har noe erfaring fra styrketrening fra før..
    Hadde vært så takknemlig!!

    Klem fra meg!! 🙂

  2. avatarKari

    Gode måltidstips.
    Dette skal prøved ut!! =)

    I fare for å være frekk eller kopiere Laila over her må jeg faktisk spør om hjelp.. Hvis du gidder. 😉

    Jeg trener på et trenings-senter hvor de tydeligvis mener at jeg ikke har noe å gjøre borti frivekts-salen og at jeg må holde meg til apparater. 🙄

    Jeg kjenner jeg blir oppgitt og lei meg over at jeg ikke får den hjelpen jeg spør etter… hadde bytta senter på flekken hadde det ikke vært for at jeg trener der gratis via jobben til mannen… 🙄

    Så om du har lyst spør jeg deg om du kan hjelpe meg å sette opp et fint nybegynnerprogram? Med hva øvelser jeg bør trene, og i hvilken rekkefølge. Tenker fullkroppsprogram en 3 dager i uka til å begynne med??. =)
    Klem

  3. avatarMichelle

    Så deilig!!! :mrgreen: vann i munnen!!!
    Jeg har forresten fått ny katt nå, hentet fra dyrebeskyttelsen 😛 ingen hus uten katt!!! har vært savnet!!

  4. avatarLene

    Skjønneste Kristine!Dette innlegget var midt i blinken. Gjett om det skal bakes brød en av dagene 😛 Hilsen en meget glad frøken :mrgreen:

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    Til Laila og Kari: Takker så mye for forespørsel! Jeg har satt en symbolsk sum på 250 kr for et enkelt og tilpasset treningsprog. med forslag til øvelser o.l – først og fremst fordi jeg ikke jobber med det og har ikke tid til å hjelpe alle som spør – dessverre. Send meg en mail om det fortsatt er interessant; kristine@kriweb.no

    @Mira: Mye godt man kan ha til frokost og lunsj, og med en riktig lunsjboks er man good-to-go 😀

    @Cecilie Lykke: Det må du gjøre! Med masse godt pålegg på 🙂

    @Michelle: Gratulerer!! Hvem er han/hun? Navn, alder?

    @Lene: Så bra at du er glad! Det er jeg og :mrgreen: Happy bakin’

    @Linda: Bare hyggelig det! Jeg er flinkere på middag og dessert føler jeg, men skal aldri si aldri 🙂

  6. avatarMichelle

    blir nok Zimba eller Coco, usikkert 😆 En super søt, egetlig kanel/ sann farget hankatt! den er 17 uker 😛 Så fantastisk snill, grei, kosete og kontakt søkende :mrgreen: takk!!

  7. avatarChess

    Nam nam..

    her skal både gulrotrundstykke og proteinbrødet bakes i løpet av uka!
    så sinnsykt godt ut! 🙂
    Ha en fin dag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *