Lune epler

I dag har det vært kaldt! Da frister det ekstra med varm middag OG dessert;

Ovnsbakte epler med hakkede mandler
IMG_0239

Varm stekeovnen til 180 ºC. Skjær av toppen av eplene og stikk ut kjernehuset (ikke helt igjennom).
Sett eplene i en ildfast form, legg en blanding av smør, hakkede mandler, sukrin og kanel oppi (eller annet om du ønsker*). Sett på eplelokket og inn i ovnen til de er varme og myke – ca 20 min. Strø sukrinmelis over og nyt med vaniljekrem eller saus til (brukte Eldorado lavkaloriversjon).
*honning og rosiner er også godt til

Takk til dere som har stemt på meg i BMR Model Search forresten – jeg er «bare» 800 stemmer unna å i det hele tatt bli vurdert videre :mrgreen:

Ha en fin tirsdag videre!

15 tanker om “Lune epler

  1. avatarHanne

    Uten å mene det slemt, så er jeg glad for at en jury avgjør til slutt. Ellers vil nok ikke dette bli helt slik BMR hadde sett for seg..
    Synes alle bloggfølgerene skal stemme på deg, jeg! Noen hundre per dag, så er du der 😉

    I dag viste gradestokken at det var mildere enn i forrige uke, og jeg kledde meg deretter. TABBE! Grusomt surt i Oslo i dag 😕 Godt du kan dette med innekos 😀

  2. avatarMarit S

    Du får min stemme! :mrgreen: Og NAM!!! ved første øyekast så dette ut som to saftige kanelboller!!Hehe 😉 Jeg skal si ifra til deg(i god tid før)neste gang jeg tar turen til kattehuset på Norstrand :mrgreen: :mrgreen: Kanskje det passer for deg også! 😛

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hanne: Nei, jeg ser liksom for meg at man må/bør være over gjennomsnittet interessert i styrketrening jeg da men.. uansett, blir sikkert morsomt for den som vinner.
    Jeg skal ikke skryte på meg at jeg har vært ute, men jeg kjente det blåste kaldt i lukene over vinduet – sjekket gradestokken – og konkluderte med at det var kaldt før jeg krøyp under teppet igjen 😆

    @Marit S: Takk :mrgreen: Ikke helt som kanelboller, men (nesten) like godt!
    Ja, det må du gjøre!

  4. avatarHege

    Mmmm, d så helt nydeli ut!
    Tiddelidu, nå fikk du to stemmer til;-) Tihi, «plaga» gubben til å stemme..skulle bare mangle siden han smugtitter på bloggen din når jeg surfer innom;-)

  5. avatarMalin

    Du kan kosa deg du :mrgreen:
    De matbildene dine er så fine og fristende. Jeg har nettopp spist en diger lunsj, men plutselig ble jeg sulten igjen 😎 Håper det går bedre med deg!

  6. avatarNora

    Hei! Du er en stor inspirasjon og en av de første tingene jeg gjør når jeg slår på pcen, er å skrive inn kriweb.no.. Alltid morsomt og intressant å lese det du skriver 🙂

    Jeg har brukt mange av oppskriftene dine, og lefsene – de lager jeg flere ganger i uka. De er virkelig ett vidunderpåfunn. Takk for de 🙂

    Men jeg har ett lite spørsmål angående trening og de dagene jeg ikke trener, hvordan jeg burde spise da iforhold til mengde. Hva er det du anbefaler?
    Jeg trener 5-6 ganger i uka.. 2-2,5 timers økter, med full trøkk og intensitet. Håper kanskje en dag og stille i noe kroppsbygging, men nå trener jeg for lite styrke for at jeg kan måle meg med de store musklene. Men jeg løper mye, aldri vært i så god løpeform.. Drevet aktivt med trening, fotball og håndball i alle år. SÅ før spiste jeg brød og styrte ikke unna sukker eller den slags, hvis jeg skulle kose meg. MEN nå, har jeg sluttet på håndball og har ikke spist brød på over ett år.. Driver en sunn livsstil, og ingen lchf på meg. Men passer veldig på kalorier, men er ikke trygg nok enda på fett området. Sverger til masse proteiner; kylling, fisk, karbonadedeig,masse brokkoli, bønner, paprika, tomater, agurk, salat, skyr(opp til 3 om dagen, frokost men også elsket til dessert også, ca 5 om dagen med frukt.. Spiser frokost: skyr, cc og ett eple. Samme til lunsj hvis jeg er på skolen. Hvis jeg er hjemme tilbreder jeg en proteinkilde og karbohydrater fra grønt. Spiser minimalt med stivelse som poteter, brød, pasta, ris osv.. FUngerer rett og slett ikke for magen. Men, de dagene jeg ikke trener, skal jeg spise like mye som jeg gjør på dagene jeg trener?

    De dagene jeg trener spiser jeg mellom 1200-1700, spørs om jeg er sulten på kvelden etter middag. Elsker virkelig den herlige følelsen av å glede seg til kvelden, da jeg kan lage noe sunt og godt 🙂 Jeg er 1,67 høy og veier ca 57 kg. På ett år, etter å ha kuttet ut en den karbo.. Så gikk jeg ned fra 10+ ekstra.. Jeg er 18 år og i utvikling, men hva anbefaler du? Spiser jeg nok? Hvis jeg spiser mer på dagene jeg ikke trener, har kroppen godt av det eller får den ikke noe »godt igjen» for det?

  7. avatarKatarina

    Nu har jag röstat på dig :O) Du är ju SÅ S N Y G G!!
    Jag blev så inspirerad av dina träningsvideos och av musiken härom inläggen. Kan man få fler 🙂 Eller lite tips på bra träningsmusik. Jag har liksom fastat i mitt musikträsk och behöver lite nytt för att bli inspirerad och känna grrrr:et. Tusen tack på förhand 😀

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Milla: Bloggen handler om trening, kosthold (og Todd) – pleier å la private ting komme utenom 🙂

    @Marlene: En god høstdessert ja 🙂

    @Linda: Kjempegodt!

    @Malin: Jeg er veldig flink til det :mrgreen:
    Takk, det går (altfor) sakte men sikkert fremover!

    @Nora: Det jeg sitter igjen med etter innlegget ditt er;
    – du spiser altfor lite i forhold til aktivitetsnivå
    – i mine øyne er 2 – 2,5 timer trening altfor mye (og unødvendig for resultater)
    – du bør enten spise variert, det vil si litt av alt – eller erstatte karbohydratene du kutter ut med sunt fett

    Vær god mot deg selv! 😀

    @Katarina: Tack!!
    Jeg har ikke noen nyere treningsvideoer tyvärr, og heller ikke oppdatert ipod med treningsmusikk.. men kanskje du finner flere gode sanger av Volbeat eller In Flames? 😀

    @Amalie Ve: Så bra! Og takk søta – I needs it 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *