Jeg vil, jeg vil!

Jeg er ikke avhengig av å trene hver dag, med mitt avslappede forhold til det hele så går det ofte flere dager med totalt fri.. men nå som jeg vet at jeg ikke kan, så lengter jeg noe helt utrolig! Ja – selv med vondt.
Det er noe med det – når man blir fortalt at man ikke får lov til noe, da vil man det mer enn noen gang. Trassalderen lenge leve.

Så i dag har jeg mimret litt – under er noen filmsnutter fra trening tidligere i år.


.
Snart er jeg der igjen!

.
Gratulerer med dagen mamma! ♥

41 tanker om “Jeg vil, jeg vil!

  1. avatarKristin

    Snart får du trene igjen! Enn så lenge skal du slappe av og hvile kroppen, får den har også veldig godt av å få en pause innimellom. Ta vare på deg selv <3

  2. avatarkaroline

    Da er vi to! Jeg er ute i over 4. mnd.. Elsker trening, men med totalforbud blir jeg nesten deprimert… 🙂 Krysser fingrene for at du er fort tilbake!! Ps; kan du skrive om hvordan man kan holde vekten uten trening, hvis dette er mulig?

    takk for en fin blogg med mange reflekterte innlegg!

    K

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Silje: Regner med at du mener de to nederste? 🙂 Den i midten er Volbeat, den nederste er In Flames – deliver us

    @Kristin: Ja nå er det en prøvelse bare å puste ordentlig, så må nok pent holde meg i ro. Takk for det ♥

    @Christine: Whey Gourmet er likt ja, men gymgrossisten har avbildet en annen smak enn melkesjokolade?
    Det håper jeg og.. takk!

    @karoline: Oi, det er kjedelig! Du får finne andre gjøremål som gjør deg glad 🙂
    Man holder vekten stabil ved å holde et vedlikeholdsnivå på kostholdet, det gjelder uansett om man er aktiv eller ikke.
    Takk for det!

  4. avatarCamilla

    Hei.
    Jeg lurte på om du kunne anbefale cla? Har d noe for seg?
    Og jeg har prøvd mange typer proteinpulver, men jeg får insane mageknipe av det.. Vet du hva det kommer av?

  5. avatarMichelle

    Uff, forstår deg godt!!! Men hode opp og tenk positivt, selv i ned gang, så skal du se du snart er tilbake 😉 Gratulerer med dagen til mamma Weber 😛

  6. avatarkaroline

    Ps; kan du skrive om powerwalking ift. fettforbrenning, kcalforbruk og kondisjon sammenlignet med jogging og spinning? du har utrolig med kunnskap og ser veldig bra ut – det er tydelig at det (med resten av livsstilen) fungerer 🙂

  7. avatarKatarina

    Sjukt inspirerande att se dig träna! Bra musik, förutom den första då… undrar lite vad du tänkte när du valde den 😉
    Hoppas du har det bättre snart.

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Camilla: Nei, det bruker jeg ikke.. jeg har vel ikke den største troen på tilskudd, liker best å spise jeg 🙂
    Om du får mageknip/luft i magen (mange som får det) så anbefaler jeg deg å heller spise egg, cottage cheese og annen proteinrik mat.

    @karoline: I like måte! 🙂

    @Michelle: Jepp, full av lyst og energi 🙂 Takk takk ♥

    @karoline: Det kan jeg svare ganske enkelt på; more doing, less thinking!
    Jeg aner ikke hva som er best for det ene eller det andre, jeg kjenner ikke til kroppens funksjoner på den måten. Hvor mye karb, fett, væske, muskler, luft som blir borte når jeg trener kardio.. jeg vet ikke, og trenger ikke vite :mrgreen:
    Mitt råd er at du trener det du trives best med, for det som er viktig er det lange perspektivet/helheten. Jeg kunne godt ha jogget/løpt da dette mest antagelig brenner mer fett, men
    1. jeg hadde mistrivdes og 2. jeg hadde ikke fortsatt med det over tid
    Ser du hvor jeg vil? 😀

    @lovelyliller.com: Jeg har ikke noe annet valg nei 🙂

    @Katarina: Hva, likte du ikke den? :mrgreen: Det var en intern sang i sin tid.
    Tack!

  9. avatarSilje

    Heia spreka!

    God bedring!! Håper du blir frisk fort! Kjedelig å ikke trene 🙁 Du fortjener å være 100 % frisk året rundt 🙂

    Du gjør knebøy perfekt.. Sliter veldig med knebøyen.. Jeg legger overkroppen alt for langt frem og vipper på en måte fremover.. Hehehe.. Jeg er vel kanskje for svak? Men fikk tips om å legge noe under hælen min, slik at jeg legger balansen mer bakover/på hælen slik man skal gjøre 😛 Får vel prøve meg igjen snart før motet faller helt bort 😀

    Bli fort frisk!

    Mvh. Silje 🙂

  10. avatarNina

    Uff..! 😐 Håper du blir frisk raskt!! Rart at vi faktisk er så trassige, men sånn er det altså..
    Hvis noen sier at jeg SKAL noe, så stritter alle fibre i kroppen i mot.. 😆 .. Spør meg pent derimot 😉

    Digger videoene!
    Ha en fin kveld videre!

  11. avatarMarte kristina

    Hei 🙂 Hvor mange kg tar du i leg ex og ben press? 😀 Litt morsomt å høre hvor mye du tar ! Utrolig fine videoer og super god teknikk 😀 Ha en fin kveld !!! Klem

  12. avatarJessica

    Jag förstår precis din frustration nu när du inte kan träna:( Hoppas du snart kan börja träna igen!
    Kram

  13. avatarLillian

    I forhold til fettforbrenning? Blir veldig glad hvis det er like bra som jogging ja;) er på kcal underskudd også;)

  14. avatarkristinøstevik

    I know. Hadde vondt i ryggen en hel uke. Første reaksjon er sinne. Så oppgitthet. Når jeg så var tilbake var jeg så takknemlig over å kunne trene at jeg kunne..grine! No kiddin’! Helsa er det viktigste vi har!

    God bedring.

  15. avatarRannveig

    Åh, kjente det i kroppen da jeg så beintreningen din. Så herlig ut! har hatt betennelse først i lysken, og deretter i kneet som et resultat av første betennelsen (feilbelastning) di siste 4-5 ukene så det har ikke vært noen beintrening.. det kribler i kroppen! Motiverende å se filmene :))

  16. avatarAurora

    Fantastisk inspirerende å se deg trene 🙂 Det var jaggu jenta som ikke var redd for å ta i! :mrgreen: God bedring!

  17. avatarMalin

    Hei Kristine:)
    Håper det går bra med deg, tross for vondter.Du er snart tilbake i topp form!Jeg har selv vært syk lenge, og opperert for noen uker siden. vært en lang vei tilbake, men nå begynner jeg å bli frisk.
    Jeg har ikke klart å komme i form på noe år, for hver gang jeg hadde begynt å komme meg, ble jeg syk.
    Så lurte veldig på om du kunne lage et innlegg om nybegynner trening? Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne, og hva som lønner seg.Jeg er inne på bloggen din hver dag å leser, og du har innspirert meg stort til å få det til:D
    Jeg har alltid vært litt redd for vektene, men nå er det long gone! Jeg er fast bestemt på å bli sterk og komme i form.
    takk for at du deler så mye på bloggen. Vi setter virkerlig pris på det!

    P.S. Strong is the new skinny;)

  18. avatarMarit S

    Nyt fridagene. Straks er du treningsklar igjen og da er alt glemt 😉 Jeg skal besøke Tristan (adoptivkattesønn) på lørdag!Jippi :mrgreen: Jeg regner med at det bare er å dukke opp på hjelpesenteret i Mosseveien? Pleier du å ta med noe mat/kattegodis til dine søte små? Klem

  19. avatarKristine

    @Silje: Takk! Jeg er opptatt av riktig teknikk – spesielt i knebøy da jeg sliter litt med et vondt kne.
    Prøv å legg stanga litt lenger ned på trapezius – og påse at albuene peker nedover (ikke ut fra ryggen). Bare å øve, så kommer det seg – ikke gi opp 😀

    @Marie: Tusen takk! 😀

    @Nina: Får jeg ikke lov til noe, så vil jeg det – og når noen sier jeg må noe, så gjør jeg det ikke. Skikkelig bestemt drittunge 😀 Men det funker bra for motivasjon og fremgang!

    @Marte kristina: Det varierer litt.. tror det var 60 kg i leg.ext og 180 kg i benpress her. Takk for det!

    @Jessica: Det håper jeg og! Kram

    @karoline: 🙂

    @Lillian: Du forbrenner nok mer når du jogger, men det har lite å si så lenge du er i kcalunderskudd (det er det viktigste). Velg det du liker å gjøre best, så fortsetter du med det 🙂

    @kristinøstevik: Her og.. redsel, sinne, oppgitthet, deppa. Bah.. men det blir bedre! 😀 Uten god helse er vi fattige ja. Takk!

    @Rannveig: Så kjedelig – håper du får startet med litt rolig bentrening igjen snart da. Babysteps! 🙂

    @Aurora: Takk 😀

    @Lone: Hihi, gratulerer til din mamma og!

    @Malin: Hei! Jeg startet med timer i sal; styrke-i-sal, aerobic, corebar osv. Deretter startet jeg å trene for meg selv i både apparater og med hantler, hele kroppen hver gang slik at jeg ble ordentlig kjent med teknikk og muskelkontakt. Tror det er en god start for de aller fleste 🙂 Om du er usikker på utførelse (og ikke vil/kan ta saltimer og lære), så er det sikkert en motivator/PT som kan hjelpe.
    God bedring, håper du får satt i gang snart!

    Her har alltid strong vært målet, aldri skinny 😉

    @Marit S: Takk for det 🙂
    Du, jeg tror faktisk de ønsker at man skal ringe først! Gjør det for sikkerhetens skyld. Jeg har ikke tatt med noe til de nei.. hadde fått dårlig samvittighet overfor de ørten andre kattene som er der 😆 Kos deg masse! Klem

  20. avatarTrine

    Hei Kristine 🙂 Ser du bruker belte på den siste videoen med markløft. Tenkte å kjøpe sånn selv, men aner ikke hvordan/fra hvor. Er ditt bra og hvor har du eventuelt kjøpt det? Takknemlig for svar 😉

  21. avatarSilje

    Huff.. Vondt kne er ikke noe særlig:/
    Tusen takk for tipset og motivasjon! Satt på vakt i natt å leste om knebøy faktisk 😛 Jeg vil, jeg vil! Hehehe 🙂

    Fortsatt god bedring og god dag/kveld 🙂

  22. avatarW

    Jeg kjenner meg så igjen Trente fra 3 til 5 dager for ca et halvt år siden. Men jeg har fått ME og kan ikke trene nå. Jeg har presset meg til et par treningsøkter, men det gikk så alt for dårlig. Men jeg vil så veldig gjerne. Jeg blir til tider veldig frustrert og trist.

    Ha en fin dag

  23. avatarAnonym

    Hei 😉 jeg har bestilt den pakken din fra nordic nutrition, og har fått mail osv. Jeg bstilte med forskuddsbetaling, men har ikke betalt enda pga at jeg ikke har fått noen plass å betale, men betaler jeg når jeg får pakken eller har jeg missforstått?

  24. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Trine: Hei! Det er ikke mitt dessverre, så jeg vet ikke hvor det er kjøpt.. 😐

    @Silje: Hehe, bare å starte med lettere vekter så du får inn riktig teknikk/kontakt, så blir det bra 😀
    Takk i like måte!

    @W: Det forstår jeg godt! Viktig å gjøre det du klarer, og ikke minst fokusere på en frisk tankegang. Altså ikke definér deg utifra hva du ikke kan, se heller på hvilke muligheter du har.
    God bedring, hold motet oppe!

    @Anonym: Forskuddsbetaling vil si at pakken blir sendt først etter at betalingen er inne på konto (vil jeg tro), send en mail til de og hør 🙂 kundeservice@nordicnutrition.no

    @Anonym: Nordic Nutrition er utsolgt for det dessverre.. men Whey Gourmet Cappuccino er god i hvert fall.

  25. avatarLillian

    Ok, da går jeg med god samvittighet 😉 Du, har du ett sunt knekkebrød å anbefale? Skal ned i vekt, men klarer ikke kutte mine knekkebrød nei;)

  26. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lillian: Gjør det 😀
    Jeg spiser aldri knekkebrød, så det har jeg ikke dessverre.. men noen med høyt fiberinnhold, evt hjemmelaget.

    @Kristian: Takk! 🙂

  27. avatarMette

    Du er så flink!! gir utrolig motivasjon å se disse klippene 🙂

    Jeg lurte på om du kunne laget et klipp der du visste ulike mage øvelser?

  28. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Mette: Så bra!
    Dette er de beste øvelsene for mage – faktisk. Jeg kjører så og si aldri direkte mageøvelser.

  29. Tilbaketråkk: spillelovgivningaffiliatepå markedet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *