Lekker laks

I dag var jeg enda litt stølere, den klassiske dagen derpå – blir alltid verst etter et par dager. Det var derfor passende med en ren kardioøkt etter jobb i dag, og det ble 70 min rask gange på mølla (10 stigning, 6,2 hastighet) sammen med min kjære mamma.
Jeg hadde på meg 2xu-toppen min, en åletrang kompresjonssak som både puster godt, og holder meg varm til tross for overdreven svetting.


.

Prøver å få inn litt mer varierte middager igjen, jeg er altfor glad i karbonadedeig så det blir veldig ofte det i en eller annen form. Ikke at det er noe galt i det, men det blir kanskje litt ensformig å vise dere.
Dagens middagstips er derfor laks;


Den blir ekstra saftig om den får småputre i litt kokosmelk, og en frisk salat hører til. Jeg synes dessuten søtsterk sennep (synes så vidt til høyre) setter en ekstra god smak.

Dagens dessert ble nok en gang ‘riskrem‘ – denne gangen med kanel, mandler og valnøtter

Ellers har pc’n min begynt å bli altfor varm, jeg får nærmest svimerker på lårene når jeg sitter med den på fanget. Noen som vet å benytte seg av dette nå som det begynner å bli litt kaldere ute;

Det gjelder å se det positive i ting, og ta seg til rette!

29 tanker om “Lekker laks

  1. avatarHanne

    Åletrang er ordet, det er ikke noe jeg kan kle meg i om jeg støl i overkroppen hvertfall, da må de nok klippes av 😉 Jeg fant likevel en umiddelbar fordel med de toppene; de holder på plass mer enn bare muskler 😆

    Flink som karder 8)

  2. avatarKarianne

    Å kjære, det var litt av en kardioøkt, flinka! 😀
    Treningsklærne fra 2xu virker så bra, har lenge tenkt jeg skulle kjøpt meg ei bukse, men har ikke kommet så langt 🙄
    Ha en fin kveld, søte ♥

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hanne: Jeg følte meg som en ninja på trening i dag 😎
    Jeg kjente ikke at jeg var støl da den omsider kom på, den holder virkelig alt på plass – og ja, INGENTING beveger seg :mrgreen:

    @Karianne: Tenkte det var greit å ta den helt ut i dag, blir ikke mølletrasking før neste uke igjen nå 🙂
    De er virkelig bra altså, bare så ufattelig trangt og uvant.
    Ha en fin kveld! ♥

  4. avatarAnne

    Laks i kokosmelk har jeg ikke prøvd, det må testes! Takk for tipset 🙂

    Varm laptop på fanget har jeg for øvrig løst med å sette maskinen på en passe stor plate (hadde en canvasplate fra Panduro liggende i perfekt størrelse) som jeg har en pute under. Fungerer perfekt for både maskinen og meg 🙂

  5. avatarFineliner

    Hadde selv stekt torsk til middag i dag:) Proteinrikt og veldig godt. Synd så mange har så mange fordommer for torsk og egentlig fisk generelt? Jeg har alltid elsket det jeg og foretrekker de fremfor kjøtt.
    Laksen din så veldig god ut den også;)

  6. avatarLiv-Tone

    Liker både laks, stølhet og pus! 😆
    Det er deiilig å være støl faktisk, til en viss grad da! hehe.
    Helt grei kardioøkt må jeg si! 😉
    Er ganske så slapp om dagen jeg, så jeg får komme sterkere tilbake senere! 😳
    Ha en fin kveld videre!

  7. avatarOda

    Hei!
    Har fulgt bloggen din en stund.
    Bare lurer på èn ting.
    Hvorfor gidder du å gå tur på mølla?
    Er det ikke mye triveligere og inspirerende å gå ut i naturen? Skjønner ikke at du holder ut mølla! Tortur spør du meg 😉

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Mira: 😀 😀
    Jeg har trent legger én gang i mitt liv – da ble jeg så støl at jeg hadde fysisk vondt i flere dager 😆

    @Anne: Det må du prøve, kremete og god!
    Jeg burde vel kjøpe meg en pc-matte av noe slag ja.. har prøvd med pute, men da blir det så varmt under der at den skrur seg av.

    @Fineliner: Enig, elsker fisk! Jeg var torskefrelst som yngre, men nå foretrekker jeg litt fetere fisk (ellers blir jeg så fort sulten igjen). Kan løses ved å spise nøtter e.l til såklart.

    @Robin: Du er moroklump i dag og du!

    @Liv-Tone: Takk 😀
    Ja, dette er godtvondt. Helt greit å ta seg en liten pause, da kommer du sterkere tilbake 🙂
    Ha en fin kveld du og!

    @Oda: Nå vil jeg ikke akkurat si at det er en ‘gåtur’ med den stigningen og hastigheten men :mrgreen: Jeg tar det som en treningsøkt på hverdagene, turer ute i naturen gjør jeg som kos hver helg 😉

  9. avatarD1

    Utrolig kul outfit! Kjøpte meg 2xu tights for litt siden og synes de er bra på trening! Kanskje litt vel trange men ser bra ut og synes jeg blir mindre støl. Annen positiv greie er at jeg synes jeg får mer oppmerksomhet av gutta med de 😉

    Opplevd d samme?

  10. avatarN

    Hei!:) Jeg lurter på om det fortsatt er mulighet for å bestille oppskriftsheftet ditt (det med bakst)?

  11. avatarHeidi

    Kristine, jeg trenger en peptalk 😥 Jeg har tidligere slitt litt med begynnende spiseforstyrrelser, men har endret kosthold og treningsrutiner de siste årene og gått ned endel..Jeg er 1,76 høy og veide før ca. 86 kg. Rett før sommeren veide jeg 71 kg, og så stabiliserte jeg meg på rundt 73 nå etter sommeren. Men nå plutselig, etter to uker med TUNG styrketrening veier jeg plutselig 78, og det er IKKE gøy og motiverende når man føler man har jobbet for å gå ned.. Jeg vet jo at muskler veier mer enn fett og alt det der, men det er jo ikke mulig å legge på seg fire kg muskler på noen uker.. Blææ.. Nå får jeg bare lyst til å ikke trene styrke i det hele tatt og bare løpe, for da vet jeg at jeg går ned.. 😥

  12. avatarAnette

    Hei

    Digger alt jeg ser her inne av oppskrifter. :mrgreen:
    Prøvde meg på en lefse forrige helg. Men hele greia ble for tynn og stekte seg sammen med bakepapiret 🙄 hadde ikke bakepulver i..Skal man stivpiske eggene helt? 😕

  13. avatarKristine Innleggsforfatter

    @lovelyliller.com: Da må du teste det ut, kjempegodt!

    @Solveig @ poona: 😀 ♥

    @KunnskapsrikTrening: Blir så kremete og god 😀

    @it’s training: Prøv parmesan- og mandelmelpanering – mmm!

    @Kjersti: Se der ja – takk for tips!

    @Anna: Alt blir jo stramt i hvert fall 😀

    @Lina: Så godt! Håper du får en strålende helg 😀

    @Madelen: Tusen takk for det! 😀

    @glenn:): 🙂

    @D1: Jeg har kun trent med klærne to ganger, men det er sjeldent jeg blir støl uansett. Økt oppmerksomhet har jeg heller ikke merket noe til 😆 – jeg vil helst ha så lite som mulig egentlig.

    @N: Ja! 😀
    Her: http://www.kriweb.no/2010/11/17/bestillingsskjema/

    @Anette: Takk! 😀
    Ja, eggehvittene skal stivpiskes såpass mye at bollen kan snus på hodet 😉

  14. avatarTina

    Kristine, jeg trenger en pep-talk 😥 Jeg har tidligere slitt litt med gryende spiseforstyrrelser, som aldri har brutt mer ut en tidvise perioder der jeg har tenkt veldig mye på mat og vekt + kastet opp etter heftig fråtsing/dårlig samvittighet.. Jeg føler jeg kom litt over dette da jeg gikk ned fra 85 kg (er 176 høy) til 71 kg gjennom sunt kosthold og trening (både kardio og styrke). Nå har jeg imidlertid den siste perioden latt være å veie meg og trent ekstra TUNG styrketrening, og på et par uker (2-3 uker) har jeg plutselig gått opp fra 73 kg til 77. Og det er jo ikke mulig at alt det er muskler.. Og da føler jeg meg bare dårlig igjen, og har mest lyst å bare fly på mølla sånn at jeg går ned igjen.. Blææ.. 😥

  15. avatarMarianne

    Så ut som en herlig laksemiddag, og ikke minst dessert!
    Slikt går ned på høykant hos meg om dagen;)

    Men du, en ting lurer jeg på. Hvordan størrelse har du i den tightsen? Har kjøpt en nå selv i størrelse ST, antar dette er S? Men føler den er i meste laget tight. Mulig jeg skulle hatt M, og vurderer å bytte den inn igjen. Er omtrent på samme størrelse som deg, derfor jeg lurer skjønner du. For om du har M, hvordan synes du isåfall den er? 🙂

  16. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Tina: Hva er viktigst for deg; selvfølelsen eller vekten? Om du hadde det fint de ukene du ikke veide deg, så foreslår jeg at du fortsetter med det. Jeg veier nå 5-6 kg mer enn da jeg først begynte å trene for 4 år siden. Vekt betyr ingenting når man trener. Tenk så mye mer livet er, tenk så mange andre ting du kan bruke energi på! Det er denne tiden vi har, ikke glem å bruk den på noe viktig ♥

    @Marianne: Jeg har en M – og den er tight! 😎 Hadde ikke orket noe trangere, hehe.

  17. avatarCornelia Koppang Henriksen

    Hei,
    Jeg studerer journalistikk ved norges kreative fagskole og lurte på om jeg kunne stille deg noen spørsmål til en sak jeg skriver.

    Nå er det snart osteoporosedagen. I anledning til det skriver jeg om anbefalt kalsiuminntak.
    Hvordan får du inn ditt daglige behov med kalsium?

    Hvor bevisst er du med tanke på kosthold?

    Hva er ditt forhold til melk og andre meieriprodukter?

    Om du vil svare meg på mail, hadde det vært supert.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *