Omelett

Dagens middagstips;

4 egg pisket med litt vann, krydder (paprika, himalayasalt, gressløk), ost og skinke

Det er fortsatt så som så med søvnen, men litt bedre forrige natt. Jeg satt faktisk og skjelte et lite øyeblikk på jobb i dag – jeg hadde plutselig to skjermer, men etter en stor kaffekopp og et lite ‘skjerp deg’ så kom jeg meg fint gjennom denne dagen også.
Jeg satt ikke akkurat og gledet meg til å trene på vei hjem, men etter gårsdagens fri så dro jeg innom – og det ble faktisk en veldig god økt.

En litt-av-hvert styrkeøkt
Nedtrekk smalt grep
Sidehev i kabel
Sidehev – fronthev m/hantler
Benspark
Benpress
Lårcurl på ball
+ 45 min rask gange m/stigning på mølla

.
Ellers er det fortsatt flere pakketilbud igjen på Nordic Nutrition – og nå får du også en boks med Thermo Tea (199 kr) med på kjøpet. De gangene jeg føler at jeg trenger litt mer energi (som nå kanskje) så hender det at jeg tar en av disse, sterkere blir det ikke for min del.

Nå blir det en dusj og litt dessert før jeg tar kvelden :smile:

17 tanker om “Omelett

  1. avatarKarianne

    Koffein og et lite ekstra energiboost trengs virkelig når søvnmangelen blir prekær. 😀

    Kan fortelle at jeg har hatt min (store) andel av våken-netter, men det pga. barn som ikke sover, ellers har jeg heldigvis ingen problemer med søvnen. Vet ihvertfall godt hvor utafor man blir av lengre perioder uten nok søvn, så du har min fulle sympati…

    Håper det retter seg for deg veldig snart. 🙂
    Klem ♥

  2. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Karianne: Absolutt – kaffen blir bare sterkere og sterkere for hver dag 😀
    Det er nok mange tanker som surrer selv om jeg føler at jeg har det bra for tiden, det blir bedre – det vet jeg 🙂
    Klem ♥

  3. avatarBenedicte

    Nå fikk jeg til lefsene, holdt med 10 min i ovnen 🙂 Kjempe gode! Best med smør, sukrin og kanel helt klart! Har også fått kjøpt proteinpulver, det ble protein delight og smaker himmelsk! Skal absolutt bestille flere smaker! Tips til søvnen: Når du har lagt deg så ligg på ryggen som en mini sjøstjerne, deretter tar du for deg hver enkelt ledd/muskel i kroppen og spenner/fokuser muskulaturen i 10 sek for så å slappe av og gå over til neste. Start nedenifra og avslutt med ansiktet! Det er en utrolig god måte å få nervesystemet til slappe av og du får en avslappet søvn! Det er jo noe å prøve 🙂 Klem

  4. avatarAurora

    Har sett at du trener relativt få øvelser når du trener styrke. Får du fremgang, eller trener du bare for å vedlikeholde? Har bakt lefsene dine nå, og de ble kjempevellykket! Spiste de med smør, sukrin og kanel, det var helt ndelig! :mrgreen:

  5. avatarMichelle

    Flink du er som dro deg på trening 😉 men det er faktisk noen ganger slik at man gruer seg pga man føler kroppen ikke henger med, men så motbeviser kroppen og presterer en god økt 😛 hadde det slik på morgen treningen på mandag, da jeg oppdaget at jeg var tom for kaffe og måtte greie meg uten! men for en økt det ble :mrgreen:

  6. avatarAnniken

    Hei Kristine, ja mangel på søvn kan ta knekken på selv den tøffeste. Har selv søvnvansker i perioder med jobbstress, høy treningsintensitet etc, og har opp gjennom årene prøvd det meste. Alt fra innsovningsmedisin, til allergitabletter og helsekost. Varierende effekt, og mye hangover!
    Men nylig bestemte jeg meg for å prøve en gammel «klisje»: Kamomillete! Koffeinfri fra Lipton. Sterk – to poser i en kopp. Og tro det eller ei, jeg sover som et barn 🙂 Om det er urten eller trua som fungerer er av mindre betydning, for jeg Zzzz… Og våkner uthvilt. Verdt et forsøk! 🙂

  7. avatarHege

    Uff ja søvn er viktig! Jeg føler meg nesten full hvis jeg får for lite søvn.. Tipset mitt er å si til seg selv at alt det man tenker på kan man heller vente med til i morgen. Man får ofte ikke tenkt hverken logisk eller fornuftig på ting om natta..
    Omelett er en stor favoritt her, enkelt kjapt og godt! 🙂
    Håper du har sovet godt i natt!

  8. avatarCecilie Lykke

    Uff da. Kjedelig å sove dårlig..
    Jeg tenkte å bake idag, kan du gi meg et tips på hva jeg burde bake (på den sunne måten)
    Vurderer gulrotmuffins, har du en god oppskrift på det?

  9. avatarHanne

    Bare pass på å gi deg før kaffen må spises med skje 😉
    Godt å høre at det går litt bedre, og litt-av-hvert-økta ser da veldig bra ut!

  10. avataranna

    Er du uenig i det folk sier om at proteinpulver bare er unødvenig, at vi får i oss nok proteiner gjennom kosten? 🙂

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @LilleMy: *gjeeesp* Endelig var det helg 😀

    @Benedicte: Så bra! 😀
    Det var et artig tips, det skal jeg absolutt prøve – takk!

    @Aurora: Fremgang kommer så lenge man er flink til å variere og løfte tungt når man først trener, antall dager og øvelser er mindre viktig. Jeg vedlikeholder formen – det er også målet 🙂
    Nam, fikk lyst på lefser selv jeg nå 😀

    @Michelle: Kroppen overrasker stadig, deilig :mrgreen:

    @Anniken: Ja her er placebo hjertelig velkommen, så det skal jeg prøve ut. Tror imidlertid ikke jeg har kamille-te i skapet *notere ned på handlelisten*

    @Hege: Jeg har alltid en lapp i veska hvor jeg skriver ned ting jeg skal gjøre, huske osv 😉 Det er vel bare en dårlig periode nå, i natt var litt bedre – og tipper helgen blir bra 😀

    @it’s training: Takk for det, god helg til deg og!

    @Cecilie Lykke: Hm, det har jeg ikke.. men du kan søke på krydderkake her – og tilsette gulrot + i muffinsformer?

    @Hanne: Det har hendt at den har sett litt gjørmete ut faktisk 😆

    @lovelyliller.com: Melatonin ja.. men jeg vil helst at det skal ordne seg selv jeg da 🙄

    @Anna: Sidehev og skulderpress (evt arnoldpress) ! 😀

    @anna: Tja, det kommer helt an på hvem man er, om/hva man trener, og hva slags mål man har tror jeg.
    Jeg er glad i mat, og får sikkert i meg det jeg trenger via maten – men samtidig liker jeg å bake, og foretrekker proteinpulver over hvetemel. Tror det får bli opptil hver enkelt, jeg hverken fraråder eller krever noe spesielt 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *