En omvei fører også frem

I dag ble jeg sittende i tidenes kø på vei hjem fra jobb, det er ikke ofte jeg bruker over en time hjem. Jeg hadde bestemt meg for å droppe trening (enkelte ganger skal det svært lite til dessverre), og tok av motorveien.. men så kom jeg på hva unnskyldningen min egentlig var, jeg skulle hjem fordi jeg var lei av å sitte i bilen (?). Uansett, jeg kjørte rett frem i rundkjøringen og ned på motorveien igjen – og til mitt andre hjem, Elixia. Godt man er sta.

Dagens styrkeøkt ble rygg/skuldre og ben med øvelsene; 

Kabelroing
Nedtrekk bredt grep
Benspark
Omvendt pecs
Benpress
Sidehev
Sittende lårcurl
Sit-ups på ball

.

Myke ‘brødskiver’ (ok – lefsene) smakte veldig godt med smør og ost på etter trening i dag;

Ellers har jeg blitt helt avhengig av nøttene jeg kjøpte på iherb tidligere, spiser de hver eneste dag sammen med skyr/kesam.
Paranøtter, valnøtter, cashewnøtter og mandler

 

Det er spesielt valnøtter som er bra for helsa;
– Inneholder nesten dobbelt så mange antioksidanter som andre nøtter
– Inneholder 4 til 15 ganger så mye antioksidanter som vitamin E
– Kan minske risikoen for brystkreft med opptil 50 prosent

Go nuts!

25 tanker om “En omvei fører også frem

  1. avatarKarianne

    Tenker samvittigheten var veldig god i etterkant av den treningen 😉 Viljestyrken lenge leve! 😆
    Nøtter er absolutt ikke det verste man kan bli avhengig av 😀
    Ha en god kveld, Kristine ♥

  2. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Karianne: Ja, det føltes ganske godt egentlig 😀
    Nøtter er så godt! Blir kanskje litt vel mye noen ganger 😉
    Ha en fortsatt fin kveld du og ♥

    @Mariann: Å 🙁 Du har min medfølelse der, det som er så godt.

    @lovelyliller.com: Helt enig! Også så godt da 🙂

    @therese: Det må du gjøre! 🙂 Står i oppskriften – de stekes i ovnen.

    @Kristin: I dag var det ren trass egentlig 😆 Er en del som skjer fremover, så det var godt jeg fikk en økt i dag.

  3. avatarMichelle

    Skyr/Kesam med nøtter og litt frukt/bær er det beste!!! man blir ALDRI lei!!! Gjett om det er først måltidet jeg kommer til å trykke i meg når jeg kommer hjem på juleferie :mrgreen: GLEDE!!!

  4. avatarCaroline

    Åh lefser! Jeg får nesten litt abstinenser jeg, har ikke lagd lompelefsergreier på nesten to uker 😉 Men, hvordan får du dine såpass myke at du kan rulle de? Mine sprekker opp så lett 🙁

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Michelle: Er det virkelig det? 😆 Herregud, her hadde det blitt nystekt brød (evt vaffel) med brunost!

    @Caroline: Hehe, du får lage deg litt lefselomper igjen 🙂
    Hm, si det.. vanskelig å si når jeg ikke vet forskjellene i oppskriftene våre.

  6. avatarNina Renate

    De som sier lavkarbomat er kjedelig mat får ta seg en tur innom bloggen din! Blir inspirert. 🙂 etter å ha fulgt med på bloggen din et par uker nå har jeg også startet å bake, samboeren min fikk sjokk. (Jeg har aldri baket før 😉 Måtte ringe mamma å spørre hvordan jeg stiv pisket eggehvittene, så da skjønner du hvor landet ligger 😀 Flott rygg forresten!!! 🙂

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Martine: Tja, er det ikke stort sett alltid det – det synes jeg 😀

    @Nina Renate: Så bra! Jeg hadde aldri bakt selv jeg – for inntil 3,5 år siden. Og da tok det helt av med kreativiteten :mrgreen:
    Tusen takk! ♥

  8. avatarChristine

    Lager du de lefsene dine hver dag, eller lager du opp en hel jeng som du har flere dager? Fasinert over hvor mye du faktisk LAGER, gid jeg hadde hatt tid til det! 🙂 (tid/lyst)

    Har du foressen samboer? Lurer på om du bare har deg selv å tenke på når det gjelder mat, eller om du har en bedre halvdel å tilfredstille matmessig. Lager dere to ulike middager eller spiser dere nokså det samme?…

  9. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Christine: Lager de (nesten) hver dag. Det tar kun 5 min å røre sammen før det settes i ovnen, så det har alle tid til – det går nok mer på lyst/interesse tror jeg 🙂
    Jeg bor alene nå, men hadde en samboer i flere år og vi spiste det samme (i ulik mengde selvfølgelig). Middagene jeg lager er jo noe alle liker vil jeg tro (og baksten min falt som regel i smak hos både mann og hund).
    Når det er sagt blir det spennende å se hva en ny kjæreste/samboer vil synes om maten min 😉

  10. avatarPia

    Hva er grunnen til at du bestiller nøttene fra Iherb? Har bestilt omega 3 derfra ogsånn siden de har stor mengde dha og epa iforhold til de i norge, men nøtter må vel være ganske likt eller? Hehe. Er bare nysgjerrig altså! Hvis du bestiller noe annet fra Iherb eller andre steder fordi de evt er bedre enn i Norge, kunne du skrevet ett innlegg om det, eller skrevet i svaret?
    Hilsen Pia

  11. avatarKaroline

    Hei! Må bare spørre deg på noe. Har det hendt seg at du har måttet fort ned i vekt for en fotoshoot eller noe? Jeg skal nemlig til Syden om tjue dager og føler meg såå oppblåst. Har også lagt på mg noen kg i sommer! Så å si bare levd på karb:( Har du noen tips?;) kjempe fin blogg Kristine!!

  12. avatarKristine

    @Michelle: Absolutt ikke.. *sikle*

    @Pia: Jeg bestilte nøtter derfra kun fordi jeg var nysgjerrig (og lat), og fordi det var billig 🙂

    @Lina: Ja, liker best nøtter sammen med noe annet jeg og. Nei – de rakk jeg å spise opp gitt 😀

    @Karoline: Ja, jeg har hatt noen raske ‘dietter’ før fotoshoots. Da spiser jeg som nå, bare en god del mindre (veldig lavt inntak om det er snakk om 1-2 uker) – og jeg passer alltid på at protein er det jeg får i meg mest av. Protein er vanndrivende, karbs binder ofte vann.

    @Hanne: Ta deg noen valnøtter du Hanne – go walnuts! 😀

  13. avatarkaroline

    Proteiner ja:) Har du da kun grønnsaker til?:)
    Tok min første kardioøkt idag. Gikk bare på 6,2 i 40 min, men blir mer når kondisen kommer seg:)
    Vil så gjerne ned noen kg før jeg drar til syden snart. viktig å føle seg vel også:)

  14. avatarkaroline

    Tenkte selv å prøve PSMF, men vet med meg selv at hvis jeg skal nekte meg visse matvarer får jeg hvertfall lyst på de. får bare prøve å spise slik du har satt opp her. Så får vi håpe jeg får av litt «flesk» før jeg drar til sydenland;)
    hihi. sove godt, Kristine! Glad jeg fant bloggen din!

  15. avatarKristine Innleggsforfatter

    @karoline: Ja, da spiser jeg stort sett grønnsaker til – eller dressing/dip av kesam, urter osv.
    40 min er jo veldig bra! Skjønner at man ønsker å føle seg vel før en tur, du får gi jernet litt ekstra i disse dagene før 🙂

    @therese: Det finnes ingen dumme spørsmål vet du 😆

    @karoline: PSMF mener jeg at man ikke bør følge noe særlig lenger enn 1-2 uker – nettopp pga dette med cravings og at balansen blir litt skeiv. Fokuset blir for ekstremt for min del 🙂
    Tusen takk!

  16. avatarkaroline

    Ok, tror jeg skal holde meg unna det jeg også. vet jeg ikke kommertil å klare å gjennomføre det så! Begynte dagen med 2 egg og røkt laks idag. Til middag blir d kyllingfile med salat:)
    Men kunne du satt opp et eks på en diett bare? synes det er så vanskelig med mengde jeg! Det hadde vært kjempe fint. Er vaniljekesam med frukt lov etter en hard treningsøkt/til kvelds?(finnes ikke i mager men)

    Ha en fin dag videre!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *