Pizza Margherita


Sunn, glutenfri, proteinrik, med tynn bunn og masse ost
kan det bli bedre?

Pizzabunnen er nok ikke veldig overraskende: lefseoppskriften min.
Etter at den er ferdigstekt tar jeg den ut, skrur opp ovnen til 200 grader, og smører på ketchup, krydrer godt og til slutt masse deilig mozzarella. Deretter inn i ovnen igjen til osten er gyllen.

Du kan variere med alt du vil, men bunnen er såpass tynn at man ikke bør lesse på med tyngre ting. 


Det ble også trening i dag, en kardioøkt med mamma – 60 min rask gange m/stigning på mølla.

Og jeg ble dessuten så glad for at noen ville høre historien om Todd, så jeg har allerede startet på et (altfor langt) innlegg om verdens beste pus. Alle gleder seg vel til det :mrgreen:

28 tanker om “Pizza Margherita

  1. avatarHanne

    Ketchup?! 😯 Ok, jeg er en av de som lenge har elsket spaghetti med ketchup på, så jeg skal ikke være for slem (kremthost), men gode, hakkede tomater (evt irørt litt tomatpuré) blir jo så mye mer digg…

    Her blir det faktisk også pizza i dag, men den usunne sorten. Fant italienske bunner OG lettost på dato-tilbud på butikken i går, og da måtte jeg bare ta det som et tegn, haha… Mozzarella var de helt utsolgt for 🙄

    Gleder meg til historien om Todd!

  2. avatarMichelle

    deilig! den så kjempe god ut 😛

    forresten Kristine… ha noen venninner som spør meg om hvordan det er mulig å trene styrke, men uten å øke i volum?? jeg er faktisk usikker selv, så tenkte da kanskje du hadde et godt svar til det?? 😉

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hanne: Jo, jeg vet – men til mitt forsvar så var ikke dagens middag planlagt og da tager man det man haver 🙂
    Oh godt! Men mozzarella er best 😀

    @Mira: Det var kjempegodt! 😀

    @Marit S: Jaa :mrgreen:

    @Michelle: Jeg skjønner ikke hvorfor noen ikke vil ha fremgang når de trener (muskelvolum= fremgang, former kroppen, strammer opp) – men når man trener styrke på et veldig behagelig nivå så vil man ha lite fremgang. Så det er vel svaret, ta i for lite 😛

  4. avatarJulie

    Michelle: De kan jo også trene med rundt 20 repetisjoner, så det blir mer utholdende styrke og ikke hypetrofi/styrketrening 🙂
    Er jo fint med litt muskler uansett da, istedet for å være tynnfeit!

  5. avatarCharlotte

    Den oppskriften på lefsene har jeg lengtet lenge etter å prøve. Fikk lyst på de etter rulleskøyteturen jeg hadde med hunden i dag, men så hadde vi ikke sukkerfritt syltetøy i kjøleskapet 🙁 hadde så fryktelig lyst på noe søtt, så da ble det heller ett helt beger med Yoplait yoghurt med blåbærsmak, det store begeret altså! 😛

  6. avatarJane

    Mmm, det så godt ut..

    Gleder meg til du skal gi ut en stor kokebok 😀 ( ja det er vel lov å håpe og ønske 😉 )

    Gleder meg til å lese historien om Todd..

  7. avatarKristine

    Spiser du nøtter? Evt. hvilken type? Og kan jeg spise saltede peanøtter (Michaels farm) daglig eller er ikke dette noe du ville anbefalt pga. saltet? Da tenker jeg maks 20-30 gram..

  8. avatarstine

    hei.
    denne pizzaen brukere du den som et måltid? Jeg tenkte spiser du ikke noe i tillegg??

    Kan du ikke skrive et innlegg om periodisk fasting og dine erfaringer og ditt syn på dette? :mrgreen:

  9. avatarMichelle

    jo, jeg er veldig enig med deg! men er nok av de jentene som er redd for volum, spesielt i dette landet.. er ikke vikinger som oss hjemme i Norge. hahaha.. Men takk for svar 😉

  10. avatarLillian

    Jeg gleder meg også 🙂
    Har selv en omplasseringspus, og han er verdens mest kosete katt 😛

    PS: Jeg spiser omega 3 og magnesium som tilskudd da jeg har hørt at dette kanskje kan hjelpe meg siden jeg blir helt ødelagt støl etter trening… selv om jeg er godt trent og trener tungt, blir jeg altså helt knust etter ei god økt… frustrerende! Hva er din erfaring?

  11. avatarMia

    Ny dag, nye muligheter til å prøve ut lefsene dine (som ble som boller i går, hehe). Skal smøre tynn-tynt lag på bakeplaten i dag!

  12. avatarKristine Innleggsforfatter

    @lovelyliller.com: Den kan brukes til ALT og alt blir godt 😀

    @Laura: Det spørs om du mener noe som er ferdiglaget (skyrblanding) eller som du kan lage selv (sunn bakst) 🙂

    @Charlotte: Disse lefsene kan du jo ha alt-mulig-på, ikke bare syltetøy. Synes nesten de er best med ost+kaviar, og smør+sukrin 🙂
    Flink jente som spiser opp yoghurten sin!

    @Jane:
    Hehe, veel det spørs.. men tusen takk 😀

    @Kristine: Jeg spiser nøtter nesten hver dag, liker best cashewnøtter og mandler. Folk som er aktive og spiser sunt kan fint ha salte nøtter i kostholdet sitt, nyt med god samvittighet 🙂

    @Astrid: Wee 😀

    @stine: 6 slike pizzabiter var ett måltid for meg ja 🙂
    Det kan jeg godt gjøre – selv om jeg strengt tatt ikke følger noe spesiell form for ‘diett’.

    @Mich: Det synes jeg du skal gjøre 😀

    @Michelle: Hadde det enda vært så enkelt for oss jenter å bygge muskler 😀

    @Lillefot: Så braa!

    @Lillian: Det hørtes ikke noe særlig ut 😕 Jeg blir sjelden så støl at det går utover trening dagen derpå, og om jeg har det så trener jeg noe annet/eventuelt treningsfri. Ellers har jeg hørt at kalium skal være godt for muskelstivhet.

    @Mia: Boller, lefser… godt er det med pålegg uansett 😀 Lykke til!

    @Karoline: Jeg likte de store amerikanske pizzaene best før (liker de jo fortsatt), men kan være enig i at de med tynn bunn (og masse ost ++) er bedre.

    @Daniel: Ja 🙂

  13. avatarCecilie Lykke

    Haha, du er såsøt når det kommer til Todd 🙂
    Tror jeg skal prøve pizzaen din, når jeg får kjøpt inn litt flere sunne ingredienser. lsker jo mozarella!

  14. avatarVår

    Leste ingrediensene i lefseoppskriften, så bare lurte på om du brukte kokosmel eller mandelmel i denne pizzaoppskriften? 🙂 Og er det finmalt kokosmel du bruker? Ser iallefall kjempe godt ut 😀 Du er så flink!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *