Saftis

I dag ble det en gåtur med mamma i nesten halvannen time, en ny løype i skogen som jeg ikke har gått før. Det er så godt å ha ferie, plutselig blir helt vanlige, dagligdagse gjøremål så koselige fordi man glemmer tid og sted. Det er ikke noe som haster, som må gjøres, eller rekkes fordi man skal opp tidlig dagen etter.

Det er hett i leiligheten min, men istedet for å klage på varmen så finner man løsninger for å kjøle seg ned. I går var det iskaffe, i dag ble det;

Proteinsaftis

Veldig enkelt, 50-50 av disse under helles i isformer og inn i fryseren

Dere som har katter, røyter deres uvanlig mye i denne varmen? Det er akkurat som om Todd har fått helt slappe, overopphetede hårsekker – pelsen hans er overalt. Rart at han har noe igjen.

Nå skal jeg trene ben, deretter en tur til Sandefjord!

Fin dag videre!

13 tanker om “Saftis

  1. avatarLonnie Boe Pedersen

    Hey og velkommen tilbake fra ferie 🙂 Går ut fra at det du nævner på norsk er det samme som «shedding» eller fældning på dansk 😉 Mine fælder også ganske mye lige nu, hvor det er varmt

  2. avatarCathrine

    Det samme med den ene katten vår som er ganske så lik Todd;)Den andre er langhåret og røyter ikke like mye utrolig nok. hehe

  3. avatarAi.

    Hmm..hadde sikkert smakt godt med litt granateplepulver i saftisen. Jeg har liggende en pose med det pulveret, vet ikke helt hva jeg skal bruke det til.

  4. avatarMalin

    Melvin mister ekstreme mengder for tiden, så Todd er ikke alene 🙂 Kanskje det er deres måte å bli «lettere i klesveien» i denne varmen :mrgreen:

    Saftisen såg utrulig fristende ut!!!

  5. avatarHjertemat

    Åh, såg hærlig ut. Jeg har et spørsmål til deg, om du har mulighet til å svare 🙂

    Har nå fått et styrkeprogram av fysioterapaut, hovudsaklig for å bygge opp kjernemusklaturen og få vekk ryggsmerter. ALLE øvelsene er med fitnessball, og er følgene;
    Eittbeins knebøy, bakside skuldre m/kabelapparat, sit ups, liggende rotasjon, liggende lårcurl, mageliggende beløft, diagonalhev, knestående framoverrulle, sittende bekkenvipp. 3 sets på alle øvelser, og varierer mellom 10-20 reps. Dette programmet skal gjennomføres 3 dager i uken.

    I tillegg til å bygge opp ryggen, ønsker jeg å stramme opp, gjerne gå litt opp i vekt, og da er det jo tung styrketrening som bør gjøres. Holder da desse øvelsene ovenfor, eller bør jeg kjøre noen tygre øvelser i tillegg? Har du i tilfellet et forslag til hvordan jeg kan kombinere?

    Tusen takk på forhånd – ville blitt veldig takknemlig for svar 🙂 Jente 18, 171 høg og 56 kilo.

  6. avatarJane

    Den isen så god ut.. Det må testes 😀

    Pusen vår røyter ikke så mye, ikke mer enn han normalt ville ha gjort ( tror jeg 🙄 )

    Han er av samme slaget som Todd.

  7. avatarAnonym

    Hei 🙂

    Jeg elsker trening, og alt som har med kosthold + trening å gjøre !

    Men var på zumbatime her om dagen,

    brukte pulsklokke – den viste at jeg hadde forbrent 800kcal..

    Kan det stemme?

    1 time zumba, hadde pulsen oppe i 200 da..og har ganske høy forbrenning..
    Er fast leser forresten, digger bloggen din 🙂

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lonnie Boe Pedersen: Shedding ja 😀 Ok, godt å vite at jeg ikke er den eneste – det er ganske ille til vanlig, men nå er det helt ekstremt. Håper du har hatt en fin sommer!

    @Cathrine: Kanskje det er en svart-katt-hårgreie 😀

    @Ai.: Ja kanskje det! Si ifra om du tester ut og det blir godt 😀

    @lovelyliller.com: Smart og avkjølende 😀

    @Malin: Jeg skjønner bare ikke hvordan han fortsatt kan ha så mye igjen, han er nesten fyldigere i pelsen nå som han mister mer 😆
    Koser han inntil ansiktet mitt blir jeg sittende å plukke ut hår av øyne, munn og nese i lang tid etterpå.
    Den var kjempegod!

    @itstraining- trening og kosthold: 😀 Anbefales!

    @Michelle: Det var akkurat det jeg trengte i hvert fall, deilig!

    @Hjertemat: På generelt basis kan jeg si at flesteparten trenger tyngre styrkeøvelser med frivekter for å bygge muskler/stramme opp ja – så jeg vil absolutt anbefale at du bytter ut enkelte fitnessballøvelser med det – etterhvert. Nå som du har fått et program satt opp hos en behandler som kjenner kroppen din så synes jeg kanskje du skal følge det i noen uker for å se hva du synes om det – før du bytter ut en dag eller to med litt mer frivekter.

    @Jane: Aha, merkelig.. for her er det voldsomt til røyting. Han ser frisk og fin ut, og har fortsatt mye pels, så det går seg vel til 🙂

    @Anonym: Hei!
    Ja, det kan sikkert stemme. Jeg har aldri prøvd zumba, men vet at det er høy intensitet – og etter en time høres ikke 800 kcal unormalt mye ut. Godt jobbet!
    Takk! 🙂

  9. avatarIda

    Hei! Skal du blande det ut som saft og så helle det opp i formen? eller ha ren funlight oppi? hvor får den andre drikken kjøpt, i vanlige butikker?

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Ida: Ja, blandet en veldig sterk saft først. Nordic Nutrition har dessverre sluttet å selge disse proteindrikkene.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *