Bentrening

Hei dere!
Jeg fikk filmet forrige benøkt til de av dere som er interesserte i det. Har fått hjelp til redigering og musikkvalg igjen – om dere lurer på om sistnevnte bare blir tyngre og tyngre for hver gang, så har dere nok rett i det.

Øvelsene er som de fleste av dere ser;
Strakmark
Benpress
Benspark/leg ext.
Lårcurl

Gode øvelser som jeg ofte kjører, håper på å innføre knebøy igjen snart og da kneet begynner å kjennes bedre ut.

Håper dere har det fint ellers!

25 tanker om “Bentrening

  1. avatarMartin Norum

    Bra Kristine! Så ut som det var bra med kilo på lårcurlen 😉

    Selv om jeg ikke er fan av den type musikk generelt sett synes jeg sangen var rå – vet du hva den heter?

  2. avatarHanne

    Så fint og nett belte du har! Det så veldig greit ut.. Jeg har et av disse svære, klumpete styrkeløfterbeltene som tar halve bagen, hehe..

    Benspark er forresten drepen for mine knær, har du prøvd å utelate den øvelsen? (Jeg får ikke vondt mens jeg trener den, men merker at jeg har mer vondt ellers når den er med..)

  3. avatarElvi

    Dette skal jeg se når jeg får tid 😀
    Request; Kan du skrive om hvordan du varmer opp til styrkeøkter? Og om det er dynamisk oppvarming, kan du fortelle hvilke øvelser og hvordan de utføres 🙂 ?

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    Martin; Det ble annenhver øvelse tungt, fornøyd med den siste 🙂
    In flames – deliver us

    Hanne; Det satt veldig godt, mykt og fint 🙂
    Ok, kanskje verdt å merke seg – jeg får heller ikke vondt av den mens jeg trener. Men kneet gjør liksom vondt der og da på bl.a bøy, har ingen problemer ellers i hverdagen.

    Elvi; Jeg kjører stort sett igjennom med et veldig lett sett på 10-12 reps før jeg setter igang, ikke noe mer avansert enn det egentlig 🙂

  5. avatarMartine

    Hørtes ut som en deilig treningsøkt! Og for en flott musikk, In Flames er et av mine favorittband 😉
    Håper du har hatt en flott helg. 😀

  6. avatarAstrid

    Hei Kristine:-)
    Kunne du skrevet litt om benspark..? Er det en effektiv øvelse og hvilken effekt har den? Vurderer å innføre den i programmet mitt:)

  7. avataremilie

    herregud for en flott kropp du har! Du er virkelig heldig som klarer å være så slank og likevel ha store pupper.
    Tror du at en kan trene seg frem til større og fastere pupper? Jeg føler at når jeg trener utholdenhet, er det puppene som forsvinner først, og sliter med å holde meg i form samtidig som jeg beholder størrelsen på de.. noen tips?

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @lovelyliller.com: Takk for det 🙂

    @Martine: Er det? Tøffe jenta 😀 Det har jeg hatt, håper du har hatt en fin helg og!

    @Astrid: Hei! Tja, hva skal man si.. det er god øvelse som trener forside ben 😀 Anbefaler at du tester den ut i hvert fall, det er også en fin øvelse å ta med ett ben av gangen.

    @emilie: Jeg vil jo anbefale styrketrening fremfor utholdenhetstrening om du er ute etter å forme og stramme opp kroppen. Ellers kan jeg si at jeg trener med vanlig push-up bh – kanskje ikke helt ideelt men, orker aldri på skifte til treningsbh 🙂

    @Hege: Bra, håper du hadde en knall benøkt 😀

    @siljes’fremgang: Absolutt 🙂

  9. avatarTM

    Takk!! In Flames brukes jevnlig som treningsmusikk hos meg og, men jeg hadde ikke fått med meg at de har kommet med nytt album 😈

  10. avatarHænni

    Pingelte 150 kg? Gi deg æ, det er bra det, med «ordentlig» vekter på:P Makter såvidt halvparten med slike «plate» vekter 😆 hihi
    Digger forresten videoer, fortsett med det 🙂 Er bare ille nysgjerrig hvor mye det er på vektene?! 😉 😎

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hænni: Jeg får trøste meg med at det er ‘ordentlige’ vekter, og at det var et par år siden jeg kjørte benpress i en slik maskin sist 😀
    Strakmark var 60 kg, benspark var (lett) 55 kg, og lårcurl var (tungt) 70 kg.

  12. avatarTherese

    Hei Kristine.
    En venninne av meg nevnte bloggen din for meg her om dagen. Jeg gikk inn og ble rett og slett helt frelst! Så fantastisk å lese en slik blogg som din! ELSKER DEN!!! 🙂 hehe… et lite spmål til deg som er så flink i forhold til trening. Hva vil du anbefale som mest effektivt iforhold til å gå ned i vekt, og stramme opp spesielt rumpe og lår? Så på den benøvelse-videoen din her og det er øvelser jeg aldri tar. Jeg tar knebøy og utfall.. Vil du si disse du vidte er meget effektive? Som man bør ta med i tillegg? Jeg har jo mange ganger hatt veiledning på sats, men de har aldri vist meg disse.. takk for svar 😉

  13. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Therese: TAKK 😀
    Jeg synes strakmark er en god øvelse for rumpe og lår, så anbefaler at du prøver ut den (den første øvelsen i filmen). Ellers vil jeg jo si at de andre øvelsene også er verdt å prøve ut, kun knebøy og utfall blir jo kjedelig i lengden – greit (og viktig) med variasjon 🙂

  14. avatarHanne

    Det belte der du hadde på deg, hvor har du kjøpt et slikt? Det så så behagelig ut og støttende. Jeg plages litt med ryggen og et slikt kunne hjulpet meg litt uten at jeg skal bruke det for mye da det kan gjøre coremuskl passiv. Tenkte jeg skulle bestille, uansett håper du kan gi meg svar på hvor fu har kjøpt det. Takk. hilsen Hanne 😆

  15. avatarAnna

    Videoen var super 🙂 Men det du kjører som du kaller «strakmark» minner meg om rumenske markløft? Eller er det den samme øvelsen bare med forskjellige navn?

  16. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Jane: Blir nok mer knebøy på meg og snart 😀

    @Hanne: Hei! Det er kjøpt fra en utenlandsk nettside, litt usikker på hvilken dessverre. Men kanskje du finner det om du søker det opp?

    @Anna: Ja, her var det nok mer det (den lille forskjellen er litt mer bøy i bena) – pleier å kjøre med helt strake ben.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *