Vi vil ha loff

Det ble en benøkt etter jobb som planlagt, og dagens øvelser var;
Strakmark (60 kg)
Benpress (150 kg)
Benspark (55 kg)
Sittende lårcurl (65 kg)

Kjørte relativt lett på første øvelsen, og tyngre på de andre.

Frukt, nøtter og kesam/fluffeblandinger er fortsatt et daglig innslag i kosten min, og som oftest lager jeg flere mindre måltider fordi jeg vil ha litt av hvert – i går slo jeg imidlertid to av de sammen.



Eple og kiwi sammen med skyr, kanel og puffs

I dag fikk jeg lyst på brødmat, så da lagde jeg meg små skiver med proteinloff.


Jeg spiste de med både salami, smøreost, vanlig ost, smør og syltetøy.



3 egg hvorav 2 hvitter pisket hvitt (ikke helt stivt) vendes inn i en blanding av ett helt egg blandet med et par skjeer bakepro og mandelmel (+ 1/2 ts xanthan gum). Smør flate rundinger på et bakepapir og sett inn i ovnen på 180 grader i ca 15 min.


30 tanker om “Vi vil ha loff

  1. avatarHanne

    Ikke gjør som morra di sier Jens :mrgreen:
    Ahem. Jeg har bakt lavkarbobrød i dag, stor suksess!
    Angående forslaget i forrige innlegg tenkte jeg på om du skulle lage en lett (jukse)versjon ala den jeg har sett deg bruke mye før. Til den ordentlige varianten må det fløte, eller i hvertfall helmelk til, helt enig der! Juksevariantene får vi spare til de dagene det blir nødvendig med noe lett 😆

  2. avatarHege

    Loffen din gav meg ideer om å lage lefser (ikke meningen å fornærme)til burritos! 🙂 Fruktcoctailen din så god ut! Kanskje det jeg savner mest med lchf er eplene, jeg pleide spise 5-6 om dagen.. Nå ser jeg på det som snop… Kun iblant! 😐

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hanne: Loff med sirup på! :mrgreen:
    Oi, det så jo kjempegodt ut!
    Ja, tenkte jeg skulle prøve med h-melk neste gang – få mer for mindre liksom 🙂

    @Hege: Fornærmet nei – jeg legger ut tips for at folk skal lage det, eller være kreative med det selv, så tvert imot 🙂
    Er glad for at jeg spiser akkurat hva jeg vil jeg 😀

  4. avatarlily

    Åh, sånne lager jeg også! Nesten i hvert fall. Jeg bruker ikke plommen i egget, men har cottage cheese (kjørt med stavmikser til en jevn masse). I tillegg bruker jeg guar gum, men jeg tror ikke det er noe særlig forskjell fra xanthan gum. Jeg laget det også som en stor langpannekake, og delte den i små firkanter. Liker best at «brødskivene» er firkantet:P Men det er sikker bare sånt som jeg er sær på, hehe:)

    Men hva mente du mer «få mer for mindre» ved bruk av h-melk? Jeg er åpen for nye alternativer serru, for de kan bli litt tørre:) Men det hjalp veldig med cottage cheese, for den hadde jeg ikke med første gangen:D

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @lily: Har laget de med cc jeg og, men liker de best uten faktisk – eller med kesam.
    Det med h-melk var ment til vaniljekremen på forrige innlegg 🙂

  6. avatarLisbeth

    Prøvde ut loffen din i dag Kristine, det smakte himmelsk, hadde kokt egg på 😛 mmm =)
    Perfekt starrt på uka..
    Har fulgt en del av oppskriftene dine, kjekt og lage noe annet enn det som gikk under dietten før GP 2011. Gurimalla 😉

  7. avatarJessica

    Hej, Ser hur gott ut som helst och enkelt. Men jag vet inte vad, xanthan gum, är för något…:?:
    //Jessica

  8. avatarMia

    Nå har jeg fått dessertheftet ditt i posten! Tusen takk for spennende oppskrifter, nå blir det baking:D

  9. avatarMichelle

    så deilig ut!!! 😛 samme øvelser som meg på beina. men varierer en del faktisk :mrgreen:

  10. avatarLisa

    Hei!

    Har akkurat oppdaget bloggen din! Wow! Tusen takk for veldig inspirerende lesning, fullt av tips og triks også for de av oss som er mer «vanlige» mosjonister på sats, men som like fullt ønsker fokus på en sunn og sterk kropp. Liker spesielt dessertalternativene dine:) (sjokoholiker) 😉

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @lovelyliller.com: Det var skikkelig godt, med majones under 😀

    @Martine: Det må du gjøre, håper det smaker!

    @hegerebecca: Ja, og dette smakte faktisk like godt – og holdt meg mett lenge.

    @therese:
    @Marianne Bakken: 😀

    @Jane: Tror faktisk jeg lager det hver dag selv 😀

    @Lisbeth: Det hørtes godt ut! Ja, jeg hadde aldri klart en kylling og brokkoli-diett for å komme i form :mrgreen:

    @Jessica: Det er som fiberhusk (for å få røren seigere/tykkere), men du kan like gjerne ta i litt mer tørrvare.

    @Mia: Så bra! Kos deg masse på kjøkkenet fremover :mrgreen:

    @Michelle: Det blir ofte de samme øvelsene for min del, men varierer på styrke. I dag er jeg s-t-ø-l.

    @Lisa: Bloggen er om kosthold og trening for alle, det er det jeg prøver å få frem i hvert fall – så det er bra 😀 Takk!

    @Charlotte: Tja.. jeg har tenkt litt på å strø det over en søt vaniljekake/ostekake – istedet for syrlig gélé. Ellers vet jeg ikke helt 🙂

  12. Tilbaketråkk: Den kan brukes til alt | Trening, bodyfitness og fordommer

  13. Tilbaketråkk: Filmsnutt | Trening, bodyfitness og fordommer

  14. avatarCharlotte

    Du har ikke akkurat mål på ingrediensene? 🙂 er ikke flink til å bare slenge litt her og litt mer av det osv…

  15. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Charlotte: Jeg lager på slump hver gang jeg 😀 Men oppskriften skal være nogenlunde riktig;
    Visp 2 eggehvitter helt stive og porøse. Bland deretter 1 eggehvitte og 1 egg sammen med en liten scoop bakepro, en scoop kokosmel og en teskje xanthan gum/fiberhusk + en liten klunk med vann. Vend forsiktig inn de stivpiskete eggehvittene i røren og smør tynt utover et bakepapir. I ovnen på 150 grader i 15-20 min, skjær opp i ønskete firkanter med pizzaskjærer

  16. avatarSiren

    nå har jeg brukt 18 egg for å prøve å lage loff brødet. jeg får det bare ikke til. De blir for sprøe….. Og de se ihvertfall ikke ut slik du har laget de.. . har fulgt oppskriften, hva gjør jeg galt? er det noe du har oppi som ikke står skrevet opp ? hehe, forstår det ikke. frustrert.

  17. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Siren: Hm.. det virker som om du har for lite heving – da ville jeg ha stivpisket eggehvittene helt luftige (slik at bollen kan snus opp ned). Når du vender inn eggehvittene, gjør det veldig forsiktig slik at ‘deigen’ forblir mousseaktig og luftig.

  18. avatarSiren

    lar du de bli klumpete på bakepapiret? eller hvor flate tar du de? blir jo så tynne.. Så at du skrev at du hadde kokosmel, bruker du det istedenfor mandelmel ? eller ?

  19. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Siren: Bare hyggelig! Jeg smører de ganske flate – for de vil jo ikke renne utover av seg selv. Jeg bruker bakepro og kokosmel ja.

  20. Tilbaketråkk: Tynne skiver | Trening, bodyfitness og fordommer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *