Bli med på en økt

Hei dere!
Da har jeg fått hjelp til både redigering og musikkvalg til en videosnutt satt sammen fra et par forskjellige treningsøkter – jeg driver altså ikke med klesskifte.

Det er ganske lærerikt og interessant å se seg selv trene, man oppdager kanskje ting man bør gjøre annerledes eller hvor teknikken kan bli bedre. Eller at man i enkelte tilfeller kan se halv-porrig ut når man trener..

Uansett, i filmen får du se følgende øvelser;
Cable pullover
Skulderpress
Sidehev-fronthev
Liggende en-arms sidehev
En-arms roing i kabel
Omvendt pecs
Chins smalt grep m/assist.
Kabelroing

Alle øvelsene er for så vidt hentet inn fra økter med lettere vekter med flere reps, men som dere ser på pusteteknikken min – det er fortsatt tung trening.

Håper dere får noe ut av den – kanskje noen øvelser som frister å prøve?

42 tanker om “Bli med på en økt

  1. avatarHanne

    Haha, halv-porrig :mrgreen:
    Super inspirasjon rett før man skal på trening!
    Interessant å se hvordan du fikser «assistanse» når du chinser. Jeg savner apparatet de hadde der jeg trente før, hvor man stod på en plate som gav ønsket antall kg i hjelp.. Har kjøpt strikker for å forsøke, men er litt redd for å prøve første gang i tilfelle jeg står der med utstyret mitt og ikke kommer noen vei 😆

  2. avatarCatharina

    Utrolig inspirerende å se denne videoen! Kanskje du kunne laget en hvor du trener beina også?

    Ellers kjempefin blogg 😉

  3. avatarFineliner

    Tusen takk for fin video 🙂 Gøy å se at jeg har noen like øvelser som deg! Har du forresten en tattis i nakken?
    Ønsker deg en kjempe fin søndag videre 🙂

  4. avatarAi.

    Kul video! Pleier du å trene i sokkelesten? Gjør det noen ganger når jeg trener bein.

  5. avatarSiri

    Tusen takk for en stor dose motivasjon, du ser fantastisk ut! Ja til flere treningsvideoer i fremtiden 😉

  6. avatarJ

    Kjempemotiverende! 🙂
    Kan du lage en som viser mage/rygg og bein også?
    Hadde vært til stor hjelp 🙂

  7. avatarNatalie

    Hei! kjempefin side med masse fine tips og artikler!
    Jeg har et par spm ang. kosthold. Hvor mange kalorier ligger
    du på totalt om dagen? Ser du bruker mye ost i maten. Jeg er også veldig glad i ost, men legger fort på meg rundt magen.. Er det lettost du bruker ? og den sjokoladefluffen, hvor mange eggehviter bruker du og skal den stå lenge til avkjøling?

  8. avatarMia

    Gøy med en slik video, legg gjerne ut flere:) Du får det til å se så enkelt ut! Ble veldig inspirert til å prøve ut nye øvelser nå, tusen takk! Hvor mange ganger i uken trener du samme muskelgruppe?

    (Og håret ditt er helt nydelig, forresten!)

  9. avatarMTH

    veldig gøy og inspirerende 😀 hadde vært supert med en video med hvordan du trener bein også! så må jeg si at du har fint hår! bruker du extensions?

  10. avatarAnonym

    Hei Kristine! =)

    Du, har et spørsmål jeg håper du kan hjelpe med.. Skal kjøpe meg bikini på victoriassecret, og lurte litt på størrelsene der.. Kjipt å kjøpe og så passer d ikke.. Bruker vanligvis str.40 på toppene og 36 på underdelene.. hvordan gjorde du d? Va størrelsene ok?

    Tusen takk, mvh Camilla

  11. avatarStine-Marita Rasch

    Hei !
    Tusen takk for gode tips 🙂 Skal prøve ut mye av dette neste gang jeg er på trening. Gleder meg allerede.
    Er alltid mer motiverende å få inn nye øvelser 🙂

    STÅ PÅ !

  12. avatarKristine

    @Hanne: Jeg hadde filmet et par øvelser til, men de utelot jeg grunnet (u)heldig kameravinkel :mrgreen:
    Jeg prøvd litt forskjellig når det gjelder assist. til chins, første gangen jeg prøvde denne versjonen – og den var ganske bra faktisk.

    @Catharina: Takk for det!

    @Fineliner: Ja, jeg har to tekster etter hverandre nedover nakken. Takk i like måte!

    @Amalie Ve: Så bra 🙂

    @Ai.: Nei, egentlig ikke – hadde ikke joggesko med meg den dagen, kom rett fra stranda 🙂

    @Siri: Takk for det! Skal se hva jeg får gjort 🙂

    @J: Takk! Nå trener jeg som oftest alene, så det er litt vanskelig å filme da – men skal se hva det blir til senere 🙂

    @silje’s fremgang: 😀

    @Natalie: Heisann! Jeg teller ikke kalorier, så det vet jeg ikke. Jeg bruker som regel vita-osten, eller parmesan.
    Det blir som regel 3 stk, spiser med en gang jeg har fluffa de opp jeg.

    @lovelyliller.com: Så bra da! 😀

    @Mia: Takk 😀 Jeg kjører som regel igjennom hver muskelgruppe to ganger i uka.

    @MTH: Takk for det! 🙂 Nei, det er mitt eget hår.

    @Anonym: Jeg synes størrelsene er relativt lik som her hjemme ja, kanskje en anelse mindre bare. Men for å være helt sikker kan du jo se på ‘size guide’ på siden deres og måle deg 🙂

    @Stine-Marita Rasch: Godt å høre, lykke til med øvelsene! 🙂

    @Cathrine: Rååsa er jo finest, så det passer bra! Sitter her med rosa bukse nå jeg :mrgreen:

    @Kristin: Takk vennen ♥ Stor klem

  13. avatarJessica

    Tack för en jätteinspierande film 🙂
    Metallica?? Love love love Metallica:)

    Den axel övningen som börjar som en axlellyft åt sidan, och sedan för du hantlarna framför dig. Vilka delar av axeln arbetar då?

    Peace and love från Sverige//Jessica

    P.S Finns du på facebook?

  14. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Michelle: 🙂

    @Jessica: Nei, men de er nok inspirert av dem – det er Volbeat.
    Da jobber både midtre og fremre deltoids, synes det er en god øvelse så fremt man gjør den ganske strikt.
    Ja, er på fb 🙂

    @Tine: Takk for det 🙂

  15. avatarMargrethe

    Omvendt pec peck har jeg aldri prøvd, den skal prøves 😀
    Jeg lurte på noe angående søtsug. Jeg får ofte lyst på noe søtt utover dagen og jeg sliter med å si nei til meg selv. Jeg har fått hjelp av en trener til å sette opp et kosthold og får ikke i meg for lite mat eller næringsemner, så det går kun på viljestyrken tror jeg. Hvordan klarer du å si nei til deg selv til hverdags, har du noen tips? Takk på forhånd

  16. avatartherese

    Du inspirere stort Kristine! 😀 Kanskje litt for privat spm, men er det dine egne pupper ?

    God sommer!

  17. avatarSilje

    Inspirerende med en slik video, blir gira på trening! Og enda mer gira når jeg slår på lyden og hører at det er Volbeat du har lagt til 😀

  18. avatarKaroline Pedersen

    Veldig inspirerende video! Nye øvelser jeg fikk lyst å prøve ut her:)) Håper du får muligheten til å filme flere økter! Klem

  19. avatarKine

    Kult! Prøvde sidehev-skulderhev på en liten styrkerunde hjemme i går, alltid gøy med noe nytt.
    Prøver å trene opp litt flesk etter svangerskap og har fulgt med bloggen din en stund nå. Kjempekjekt med litt ekstra dytt i ryggen! Du er flink!

  20. avatarKine

    Du har en utrolig inspirerende blogg, Kristine! Jeg lurer på om du kunne vise eksempel på en 2 splitt? Trente mye styrke før, men så har jeg hatt opphold på et år nå og vil begynne på igjen. Er veeeldig glad i å trene tungt, men må ha inn litt kardio også…

  21. avatarHanne

    Hei :mrgreen:
    så bra du har lagt ut en video av øvelser! Nyttig:)
    Lurer på en ting: hvor bestiller du eggehvittepulver? Husker du noterte det et sted i bloggen din men husker ikke hvor… takk for evt. svar 🙂

  22. avatarKristine

    @Sigrid Heldahl: Bra 😀

    @Margrethe: Jeg klarer meg ikke uten noe søtt hver dag, men har klart å finne flere gode erstatninger som er sunne – du finner ganske mye her på bloggen (eller i dessertheftet).

    @Mariann Helen: 😎

    @itstraining- trening og kosthold: Tusen takk 😀 Det var visst lengre enn jeg trodde.

    @Fineliner: 🙂

    @therese: Ja, hvem andres liksom 😛
    God sommer!

    @Kristine Alice: Hehe, tror ikke det er så gøy å trene med meg – jeg er veldig rask og effektiv 🙂

    @Silje: Så bra! 😀

    @Karoline Pedersen: Takk for det! Får se hvordan det blir med filming fremover – er ikke så veldig glad i det 🙂

    @stine: Her er en gammel film med bl.a strakmark i hvert fall: http://vimeo.com/10240486 (Ca 32 sek ut i filmen)

    @Fitnessnora: Takk – får se hva det blir til 😀

    @Kine: Synes også det er gøy å få tips til nye øvelser 😀 Takk for det!

    @Kine: Jeg kjører en 2-splitt hvor jeg deler opp i underkropp og overkropp – enkelt og greit 🙂

    @Hanne: Hm, det har jeg brukt kun én gang tror jeg.. det var enten på iherb.com eller netrition.com

  23. avatarLillefot

    I N S P I R E R T… Så sterk og feminin på en gang. Flott, er du! You go girl 😀

  24. avatarKaroline

    Heisann!

    Jeg bare lurte på om det kan ha noe for seg å stivpiske eggehviter i vaffelrøre? Jeg bruker ett egg, og to-tre hviter.. Vil vaflene bli bedre av å stivpiske en eller to av hvittene? Eller burde jeg bare smelle alt sammen og ha det i vaffeljernet? :p

  25. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lillefot: Takk!! 😀

    @Mage: Den trener jeg svært sjeldent direkte, mage/core får kjørt seg best på tunge styrkeøvelser 😉

    @Karoline: Tja, én kan gi deg luftigere vafler – men ikke begge, da vil du miste for mye av bindemiddelet (som eggehvittene fungerer som).

  26. avatarVibece

    Flott video 🙂
    Fint om du kunne skrive opp hvilken øvelse som kommer i hvilken rekkefølge :p Må bare innrømme at jeg ikke klarte å sortere absolutt alle 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *