Middag med mamma

Jeg har en så god mamma. Det er så godt å være sammen med henne, enten det er for å snakke om alt og ingenting – eller bare nyte stillheten sammen. Et fantastisk menneske som jeg er så heldig å få være datteren til – joda klisjé, men veldig ekte.

Jeg lagde middag til oss i dag – Kylling med potetbåter

Stekte kyllingfilet med masse krydder, hadde potetbåter med salt og dill i ovnen på 225 grader i 20 min og serverte med en créme fraiche-dressing.

Da jeg kom hjem ble det jordbærfluff til dessert


Stivpiskede eggehvitter, sukrin, vaniljeessens, jordbærproteinpulver og jordbærsyltetøy

Og eple med syltetøy, kanel, sukrin og nøtteblanding

Ulikt lys gir forskjellige inntrykk;

Akkurat som med dagsformen, og i hvilken setting jeg er i. Noen ganger (som oftest) kan jeg føle meg større og sterkere enn de fleste jenter, mens andre ganger føler jeg meg ganske liten. Begge deler på godt og vondt egentlig, jeg liker best å føle meg som det jeg er ifølge meg selv – akkurat passe :smile:

 

23 kommentarer til “Middag med mamma

  1. MTH

    så koselig 🙂 du ser superflott ut!

    det er noe jeg har lurt på, ser at på iherb har de testosteron til salgs. er dette noe som noen av fitnessjentene bruker tror du? hva skjer dersom man tar det i moderate menger? er jo fordeler med testosteron også? har lest om ulemper osv.. sikkert mye lettere å bygge muskler med dette?

  2. Kristine

    @MTH: Takk for det 🙂
    Jeg har flere ganger skrevet om antidoping, og jeg står fortsatt like sterkt ved standpunktet mitt.

  3. Stine- Stines treningsblogg

    Åhh, nå fikk jeg også lyst på fluff slik som du har laget. Jeg kjøpte sukrin og egg men tror du jammen ikke at vispen min gikk til hel…. 😈 Det var den fredagskvelden 😉
    Ønsker deg en god helg Kristine! Gleder meg til videosnutten kommer 😛

  4. Kristine

    @Stine- Stines treningsblogg: Nooo! :mrgreen: El-vispen er det viktigste jeg har på kjøkkenet tror jeg, ellers hadde jeg fått en realt stor høyrearm etterhvert.
    Godt det er lørdag i morgen for min del, da utgår fluff til fordel for smågodt. God helg søte!

  5. Anonym

    @MTH:

    Det er ikke testosteron i ren form man kan kjøpe der, men snarere urteblandinger som, ifølge markedsføringen, skal øke kroppens egenproduksjon. Det meste som finnes der kan man nok kjøpe lovlig i Norge også, av den grunn at det ikke har noen virkning…

  6. MTH

    jeg visste ikke at det er dette de kaller doping! er testosteron det samme som steroider og bol? haha, jeg har ikke peiling! har noen en link der jeg kan lese om dette?

    og nei, jeg skal ikke prøve det selv. er bare nyskjerrig 😀

  7. Kristine

    @MTH: Testosteron er et steroidhormon ja – http://no.wikipedia.org/wiki/Testosteron
    Både menn og kvinner har det, og vi kvinner klarer fint å bygge muskler med det lille vi har – det er det som gjør oss til jenter 🙂
    Men som skrevet over her er det nok diverse urter som iherb (herb=urt) selger. Uansett, best å holde seg unna.

  8. Lina

    Prøvde kyllingnuggets til middag i dag, og de var super gode! Så takk for tipset 🙂

    Du ser strålende ut. Ha en fin helg! 🙂

  9. Hege

    Jordbærfluffen så veldig god ut! Ser nesten ut som is! :mrgreen: Jeg har hittils bare brukt sjokoladesmak og karamel på proteinpulveret mitt. Hvilke jordbærpulver er best synes du? Så fint at du har et så godt forhold til moren din!Du er heldig!! 🙂 Håper døtrene mine får det til meg når de blir voksne. Du ser kjempefin ut nå! Atletisk og slank! Eller akurat passe! 😀

  10. ELise

    Hei!

    Et litt random spørsmål, men jeg lurer på om du har noen gode styrkeøvelser jeg kan benytte meg av, da jeg ikke har tilgang på treningsenter denne måneden 🙁 Har ikke all verdens av utstyr, unntatt to handler med 8 kg på hver + at jeg kan legge på 2,5 kg på begge. Ønsker liksom å vedlikeholde formen så mye som mulig 🙂 Tenker at øvelser med min egen kroppsvekt er det jeg må foholde meg til..?
    Håper på svar 😛

  11. Elisabeth

    Hei.

    Takk for glimrende blogg. Veldig lærerikt og inspirerende.

    Jeg bare lurte på om du kan si noe om hvor mye du løfter i antall kg på de forskjellige øvelsene. Ble bare veldig nysjerrig på det 🙂

    Hva var de første «tiltakene» du gjorde da du bestemte deg for å satse på fitnesstreningen? Tenker på hvordan du trente, ofte, mat osv. Også lurer jeg veldig på hvor lang tid det normalt sett tar før man har så lav fettprosent som du har?

  12. Kristine

    @Lina: Bare hyggelig! God helg til deg og 😀

    @lovelyliller.com: Ja ♥

    @Hege: Den ble veldig god, selv om is er myye bedre 😉 Jeg bruker denne: http://nordicnutrition.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&&b_kid=156390&b_id=836327

    Tusen takk for det!

    @La90: Absolutt, familie er viktist 🙂

    @ELise: Kanskje du finner noen tips her: http://www.kriweb.no/2011/04/05/nar-d%C3%B8rstokkmila-er-for-lang/

    @Jeanett: Ooh – nam! Takk for tips 😀

    @Elisabeth: Jeg løfter forskjellig for hver gang, bytter på tungt og litt lettere – så det er vanskelig å svare på. Men jeg kan prøve å skrive opp noen av de 🙂 Jeg var veldig opptatt av å være, og bli, sterk da jeg først startet.
    Jeg begynte rett og slett å trene tungt, jeg spiste som før – mye mat og tenkte ikke på fordelingen av næringsemner, kalorier m.m. Hvor langt tid det tar kommer helt an på hvilken fett% man starter med 🙂

  13. Michelle

    ingenting er bedre enn et godt mamma og datter forhold!!! er glad jeg har det slikt med min mamma også 😛 jeg blir like inspirert og får den «wow» tanken hver gang jeg ser bilde av formen din!!! det er helt utrolig!!! Du er et så flott og sunt forbilde 😉 bra helgefølelsen kom seg :mrgreen:

  14. Hanne

    Du ser helt fantastisk ut 😛 Bloggen din er en kjempeinspirasjon, motiverende å se bilder av deg. Hvor høy (eller lav…) fettprosent har du nå?

  15. Kristine

    @Michelle: Ja ♥
    Oi, tusen takk! Det var hyggelig 😀

    @Hanne: Takk! Det vet jeg ikke, har ikke målt på flere måneder (da var den 17-18%) – så noe lavere nå tipper jeg.

  16. Jenny

    Du er så utrolig flott! Liker bloggen din kjempegodt og er innom og titter hver dag! Stå på! 🙂

  17. Aila

    En flott mage/kropp du har. Den ser jeg du har jobbet godt med.
    🙂
    Husker jeg så et program på tv en gang om fitness. Og kommentatoren sa at når jentene hadde slik mager/kropper så var det en kjempe bragd for de måtte jobbe enda hardere enn gutta osv.(pga naturlige fett reserver som jenter har)

  18. Kristine

    @Aila: Takk for det! Du har rett i at det krever en del, jeg har nok jobbet meg ned til en fett% som kroppen gjerne vil gi meg en utfordring til å beholde.

Det er stengt for kommentarer.