Pump it

Det ble en veldig bra økt på overkropp etter jobb i dag, hovedsaklig rygg – og litt skuldre. Og motivasjonen dukket opp igjen i dag!

Dagens øvelser:
Chins smalt grep m/assist.
Skulderpress
Liggende en-arms sidehev
En-arms roing i kabel
Nedtrekk
Omvendt pecs

Det er så varmt og klamt om dagen at jeg blir svett bare av å tenke på trening. Det fører også til at jeg blir fort sliten, og ikke minst får ‘pump’ i musklene veldig lett – selv når jeg knyter en hestehale.

Herlig og harry. Jeg har mye hår da – til mitt forsvar.

Må dele gårsdagens middag med dere, utrolig godt.
Grillspyd med svin, fersken og aprikos

Tre ferdigmarinert svin, fersken og tørkede aprikoser annenhver gang på grillspyd, servér med en bønnesalat til (paprika, rødløk, purre, vårløk, agurk, mais, kidneybønner og nøtteblanding)

Ellers har det vært en helt vanlig dag. Nå skal jeg gjøre litt husarbeid slik at jeg er klar for en ny, deilig helg uten noe ork eller mas :grin:

20 tanker om “Pump it

  1. avatarKarianne

    Gøy med pump da :mrgreen:
    Får det lett selv når jeg driver med ting i hode-høyde 😉

    Herlig å få ting unna, det har jeg brukt mye av dagen på også, men husarbeidet har jeg ikke kommet til ennå.

    Det blir litt som å måke snø mens det snør når det gjelder husarbeid her hjemme. Alltid noen som griser og/eller roter samtidig eller kort etter mine anstrengelser for å få litt orden. 😀

  2. avatarMichelle

    hadde nettopp en bra økt på overkroppen jeg også!!! 😀 JA, du har nydelig hår!!!! 😛 og maten skal prøves ut, så deilig ut :mrgreen:

  3. avatarCathrine

    Hei 🙂 Jeg lurer på om du kan hjelpe meg litt..
    Jeg syns helkropp styrke tar for lang tid (det er så mange øvelser jeg liker og som jeg vil gjennom), derfor tenkte jeg å prøve å dele det opp (splitt), men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.. Deler du opp med overkropp og underkropp? Eller? For jeg lurer på om jeg skal ta type; bein/rompe, kjernemusklatur/mage/rygg og skuldre/armer.. Men, jeg har virkelig ikke peiling, så kanskje du har noen tips/erfaringer? 🙂

  4. avatarAnonym

    @Øystein:

    Er det engang mulig å trekke slutningen at noen ikke har karbo i kostholdet sitt utifra ett enkelt innlegg?

    Induktiv generalisering… Fail.

  5. avatarØystein

    @Anonym:
    Har da visselig fulgt bloggen i rundt et år, ellernoe slikt?

    Og jeg vet at hun har begrenset med karbo i kostholdet.

  6. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Karianne: Ja, for oss miljøskadete jenter så er det jo veldig gøy :mrgreen:
    Ja, sant det.. her føler jeg at jeg støvsuger til ingen nytte.. Todd går nærmest og røyter ved siden av meg mens jeg holder på.

    @lovelyliller.com: Da er vi to – det får være et mål fremover. Takk!

    @Michelle: Så bra! Takk for det du 😀

    @Cathrine: Det må du nesten velge selv, etter hvor mange dager du trener i uka osv. Men om du velger tre dager, så er den splitten du satte opp midt i blinken. Jeg pleier å dele opp i overkropp og underkropp annenhver gang ja.

    @Øystein: Tror du har misforstått litt, jeg spiser ikke etter lavkarbo. Det stemmer at middagene som oftest er mest protein, men alt jeg spiser utenom + i helgene (som jeg ikke poster bilder av) inneholder mye karbohydrater.
    Jeg trenger for øvrig ikke karbo for å få pump/blod til musklene 🙂

    @La90: Ja, den gjør som regel det 😀 Det var kjempegodt!

    @Hanne: Ja, ikke sant! Takk 😎

    @Martine: Ja, det håper jeg og! *putter fingrene i øret og synger lalala for regnvarselet fremover*

    @Fitnessnora: Digg, og litt slitsomt :mrgreen:

    @itstraining- trening og kosthold: 😀

    @silje’s fremgang: Takk for det! 😀

  7. avatarMia

    Mulig jeg spør dumt, men hva er «pump i musklene»?:) Har aldri hatt det selv, kanskje jeg ikke trener hardt nok=S

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Mia: Det kjennes ut som litt for mye blod som pumpes ut til musklene slik at det ‘sprenger’ 🙂

  9. avatarCathrine

    Så det finnes ikke noe bedre eller dårligere oppdeling nei, det er hva man syns er best selv ja 🙂
    Jeg tenkte styrke 3dager i uka i første omgang hvertfall 🙂 (Også trener jeg jo litt annet i tillegg, såja). Men blir det sagt noe om hvor mange øvelser man bør ha i en økt? Finnes det noe optimalt antall? Eller er det også alt etter hva man føler for? Jeg tenker å holde på i en time, så da kan jeg bare gjøre div. øvelser for alle musklene så lenge? 🙂

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Cathrine: Jeg har alt fra 5-8 øvelser på en økt, så det er ettersom hva og hvor lenge du vil trene ja.
    Jeg holder på i ca 30 min, fordi jeg foretrekker å ta korte pauser. Om du skal trene i 1 time, så får du sikkert tid til flere øvelser – du får nesten se det an, hva du orker osv. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *