Fruktfest

Nå er jeg inne i en fruktperiode – eller det har jeg vel egentlig vært en god stund nå. Jeg tror ikke det går en dag uten at jeg spiser frukt og bær, det er jo så godt – gjerne med litt kesam/skyr og nøtter til.




Ellers har det også blitt litt trening disse dagene, 45 min rask gange på mølla både i går og i dag. Jeg har faktisk vært såpass støl siden styrkeøkten på søndag at det ikke har fristet å bryte ned musklene ytterligere  :mrgreen: Men i morgen skal jeg det.

Jeg har også filmet litt fra et par treninger, så om jeg bare får litt redigeringshjelp, og ikke minst tør – så skal jeg legge det ut her.

Jeg kjøpte forresten en ny seng til Todd for snart en måned siden, og da jeg tok den frem og skulle ‘selge den inn’ til han så løp han for livet. Han ble liksom livredd og ville ikke ha noe med den senga å gjøre. Bare for å demonstrere så la han seg etterhvert rett ved siden av den, og sånn ble det.
Men så skjedde dette i går;

Så hyggelig ♥
Katter blir egentlig kjempeglade for nye ting, de må bare være kostbare i noen uker først..

24 tanker om “Fruktfest

  1. avatarMartine

    Jeg elsker frukt, kunne spist meg i hjel på det 😀
    Søte Todd! Vet om flere katter som er skeptiske til nye ting, men som plutselig endrer mening 🙂

  2. avatarKarianne

    Har vært litt frukt og bær-hekta selv i det siste, det er jo så godt! 😀

    Apropos katter og nye ting; her kom det en helt ny pus i hus i går. Ganske uventet fødte pusejenta vår en bitteliten kattunge, godt det var bare èn i grunnen. 😀

    Ha en super kveld! ♥

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Martine: Ja, det er mye av grunnen til at folk blir så glad i kattene sine tror jeg. Sære, søte små 😀

    @Karianne: Oi – det må jo ha vært litt av et sjokk! Men så koselig da 😀

    @lovelyliller.com: Absolutt, vannmelon er skikkelig sommerfrukt 😀

    @Kine Josefine: Han har ikke ligget i den siden, men han virket ganske fornøyd da ja :mrgreen: Blir sikkert mer brukt når høsten kommer og det blir kaldere.

    @Astrid: Katter er noen fine dyr som vet hva de vil 😀

  4. avatarAnn Katrin

    mmm, frukt er jo så himla godt! «Lever på» ferskener og aprikoser om dagen, helt hekta 🙂

    Btw, fridagen har vært skikkelig hærlig, med unntak av at hesten, som er gravid, har begynt å få så fryktelig vondt for å gå, særlig i nedoverbakker!! :-O Dyrlegen er ringt og kommer før helga, så hååååper det bare er en bekkenløsning eller noe annet ganske «ufarlig», og ikke noe som krever røntgen og superlang behandling (ser for meg tusenlapper flyr ut vinduet nå..) Vel, dårlig samvittighet for henne nå som hun har så vondt og bærer så tungt, men bytte av beite til et nytt med metershøyt gress enkelte steder idag var nok høydepunktet både for meg og henne 🙂

  5. avatarKatrine Skrede

    Heihei! Veit det er litt «off-topic», men eg eg har kjøpt begge bakehefta av deg, og er i gang med innkjøpa, men eg er veldig usikker på kva type proteinpulver eg skal velge? På sunkosten der eg bur, har dei berre soya-protein, har du nokre erfaringar med det? Dei sa det var veldig veleigna for baking. Er berre litt forvirra av heile proteinjungelen! Kva gjer det eigentleg godt for? Hehe, veldig generelt spørsmål, men håpar på eit litt oppklarande svar! 🙂 på forhand takk!
    – Katrine

  6. avatarMarit

    Har du mac? For da har du iMovie. Og der redigerer jeg filmene mine og har lært det helt av meg selv 🙂 så da klarer du det og. Om du ikke har mac’, så har du jo fått deg ipad har du ikke 🙂 sikkert noen gode app’er å laste ned om iMovie ikke er på ipad.

    🙂

  7. avatarMichelle

    hahahahha, ja de liker å leke kostbare ja! kjenner det godt igjen 😛 frukt og bær er super godt, ja spesielt med litt nøtter p toppen :mrgreen: er så glad for at jeg har billig tilgang på frukt, bær og grønt året rundt her nede 😉

  8. avataradfgg :D

    Hei ! ser at du mest sansynlig heller på med bodyfitness 😀 kjenner du da Rikke Ekran ?
    Jeg synstes d e rååkult med bodybuilding å sånn fitness saker !

  9. avatarAndrea

    Hahahaaa, så herlige bilder! Det fikk jeg aldri til med min katt, hun la seg aaldri i noe vi kjøpte til henne. Men fruktfat og piknik-kurver derimot.. Som helst var altfor små sånn at pels og hale tøt utenfor! Ville nok gjerne være liten sånn at hun passet inn overalt 😀

  10. avatarHanne

    Næmmen, skjønne Todden! Viktig at de får litt tid til å akseptere gavene, disse raringene 😆
    Frukt er fantastisk. Funderer faktisk på å gå en tur bort på torget for å handle jordbær NÅ! 😀

  11. avatarAi.

    Frukt er så godt! Spesielt med litt vaniljepulver på…mmm..
    Har forresten et ordtak jeg vil dele: «ikke la det perfekte komme i veien for det gode» 😉

  12. avatarMari

    Vannmelon er så godt! Tips til salat: vannmelon+fetaost+mynte+rødløk marinert i saften fra en lime! Bloggen din er heeeelt fantastisk 😀

  13. avatarMarianne

    Hei, Kristine.
    Har lese bloggen ei stund no, men er ikkje flink til å legge igjen spor etter meg. Ville berre takke for inspirasjon. Trente mykje styrke tidleg i tjueåra. Rundar snart 47, og har starta opp styrken igjen. Blir sakte sterkare, fastare, og i betre humør. Har skifta ut mykje karbo med protein, og det kjennest godt. «Kjerringer» treng beinmasse og musklar.Supert at du oppfordrar til tung trening!

  14. avatarNanne

    Frukt er deilig, er helt hekta på jordbær for tida! Har nettopp så smått begynt å lese bloggen din, og liker at du har et så jordnært forhold til dette med kosthold og trening. Mye fin inspirasjon!

  15. avataranonym

    Hei..

    Jeg lurte på en ting som kanskje du kunne svart meg på, men aller først vil jeg si at jeg elsker bloggen din, du skriver så utrolig bra!! 🙂

    jeg er 174 høy ca, og veier mellom 65-68, jeg trener hver dag og innimellom to ganger om dagen, har en fett% på ca 18 men jeg vil fortsatt litt ned i vekt og fett%.

    Jeg spiser veldig sunt, og veldig mye av det du legger ut her på bloggen men jeg vet jeg spiser altfor lite, i underkant av 1000 kcal om dagen, noe jeg blir mett av og jeg sliter med å spise noe mer.. (dette er jo forferdelig lite for en som trener så mye) men om jeg spiser mer enn det øker bare vekta og det er det siste jeg vil.. men vekta holder seg kun der den er og går ikke nedover, spiser jeg mer går den oppover, hva må jeg gjøre? spiser lite karb, men spiser det i form av grønnsaker og havregrøt!

    Jeg løper for det meste, både langkjøring og intervaller, og jeg trener styrke!

  16. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Ann Katrin: Mhm, nam!
    Å, håper hesten blir bedre snart 😐

    @Katrine Skrede: Det har jeg aldri prøvd, men det funker sikkert bra. Jeg bruker http://www.nordicnutrition.no sitt proteinpulver 🙂

    @Marit: Nei, har ikke mac.. men jeg har ipad! 😀 Skal nok klare det, eller klare å få noen til å hjelpe meg 😉

    @Michelle: Åh ja, misunner deg det! 😀

    @adfgg 😀: Jeg har møtt Rikke et par ganger, men kjenner henne ikke 🙂

    @Andrea: Alt man helst ikke vil at de skal ligge på/i, det velger de liksom :mrgreen:

    @Jon: Håper det smakte!

    @Hanne: Ja 😆 Håper du fikk kjøpt deg litt jordbær!

    @Ai.: Takk, det var fint ♥

    @Mari: Oh – det hørtes godt ut. Pleier ofte å ha frukt i salater/middager 🙂

    @Marianne: Så utrolig bra! Flink du er 😀

    @Nanne: Tusen takk! 😀

    @anonym: Jeg vet ikke hvor lenge du har spist så lite, men om det er over flere måneder så kan det være at du er i ferd med å ‘kødde til’ forbrenningen din på godt norsk. Når det er sagt så er det svært sjeldent at man spiser så lite og at det ikke gir utslag på vekten, jeg vil tro at du kanskje spiser mer i helgene?

  17. avataranonym

    tusen takk for svar, jeg har spist så lite i mange mnd, siden sommeren i fjor, og jeg spiser akkurat likt i helgene som på hverdagene.. jeg burde jo rast ned i vekt, både muskler og alt burde vel bare forsvunnet men det er ikke noe som forsvinner fra den kroppen her, hverken fett eller muskler, ei heller kilo på vekta.. og jeg blir lettere frustrert.. og jeg har heller ikke lite energi, jeg har sikkert dobbelt energi som andre folk (så det er jo positivt)

  18. avatarKristine Innleggsforfatter

    @anonym: I og med at det ikke er mulig å spise så lite hver dag uten at det gir noe som helst utslag på kroppen, så vil jeg tro at du kanskje regner kcalinntak feil. Eller har dager med drikke, mat i selskap, søtt osv som ikke er med i beregningen). Det er ikke noe dumt med det, tvert imot så virker det som om du har funnet ditt trivselsnivå her – i og med at du ikke går opp eller ned i vekt, og at du har mye energi.

  19. avatarKristine Innleggsforfatter

    Mitt råd er at du lar kcalregnskap ligge, og begynner å nyte trening og maten din – og ikke minst sommeren! Du vil nok få mye mer fremgang når stressnivåene dine reduseres, det kan nemlig ofte føre til prosesser i kroppen som ikke er gunstig når man vil ned i vekt. Helt til slutt må jeg jo si at jeg synes 18% er mer enn lavt nok 🙂

  20. avatarAnonym

    takk for svar igjen 😉

    Jeg er ganske sikker på at jeg teller kcal riktig, men jeg har allerede gått ned 15 kg men det har på en måte bare stoppet der, jeg syns også det er litt rart at jeg ikke går ned mer med så lite mat.. mulig kroppen min er i sparepluss eller hva det heter, kanskje jeg skal legge meg opp 300 kcal ekstra om dagen å se om det har noen virkning nedover på vekta etterhvert 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *