Puffefluff

Det har vært gode treningsøkter så langt denne uka – jeg er fortsatt støl etter ny øvelse på skuldre på mandag, og det beste av alt er at
jeg også kjenner det i latsen. Jeg vil jo ha vinger!

Gårsdagens økt: Ben + kardio
Strakmark
Sittende lårcurl
Benspark
Benpress
Leg abductor
Liggende lårcurl på ball
45 min rask gange m/stigning på mølla

Dagens økt: Skuldre + ben + kardio
Stående sidehev
Knebøy (fail – har fortsatt et kranglete kne :cry: )
Benspark
Omvendt pecs

Liggende lårcurl
Sit-ups på ball
45 min rask gange m/stigning på mølla

Proteinfluff – et raskt etter-treningsmåltid, orket ikke å dandere det fint i en skål engang.


Eggehvitter stivpisket med sukrin og melkesjokoladeprotein, med kamut-puffs og kanel over.

Grått og vått på trening i dag – god og svett som alltid

37 tanker om “Puffefluff

  1. avatarD1

    Hei! Fantastisk kropp og et mål for meg. Hvorfor bruker du ikke 2xu tightsene? Synes de er fine 😛

  2. avatarMichelle

    Det så deilig ut!!! treningsmåltid 😀 hvor mange dager i uken trener du bein?? jeg har fått med meg at du har en del fokus på beina fordi du føler overkroppen er slik du vil ha den? eller tar jeg feil? Jeg har nemlig veldig skeiv fordeling på musklene mine. overkroppen er mye mer muskuløs en underkroppen. Så trenger å fokusere mer på hard bein trening.. men vet ikke helt hvor mange dager i uken jeg kan trene beina?? noe tips fra deg?? 😛 ha en strålende kveld

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @D1: Takk! Fordi jeg glemmer det – jeg er et vanedyr som tar frem de samme gamle treningsklærne når jeg stresser om morgenen 🙄

    @Mariell: Takk for det!
    Neimen ser man det, synd hun ikke kjøpte av meg direkte da 🙂

    @Julie: Jepp! Halvveis liggende på siden på benk – i skråbenk-stilling

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Michelle: Fluff er jo så godt! Og man kan variere med tilbehør som frokostblandinger, frukt, nøtter m.m
    Ja, jeg fokuserer på (og liker best, faktisk) å trene ben. Pleier å trene de to ganger i uka.
    🙂

  5. avatarMia

    Du er flott, og bloggen din er like morsom å lese hver dag! Todd må være en katt med verdens største personlighet! Har selv hunder, og tanken slår meg stadig at de er dømt til å bli like sære som eieren :’D Det er fantastisk hva et dyr kan gjøre med en, og lyse opp en hvilken som helst grå dag bare ved å stikke en våt snute i ansiktet ditt 🙂

    Over til noe annet – har laget proteinfluff et par ganger, og hver gang har jeg fått sinnsyke magesmerter etter noen timer! Det samme skjer når jeg har laget proteinpannekaker (med egg såklart). Derimot når jeg spiser noe med bare proteinpulver går det helt fint, og samme gjelder om jeg spiser bare egg, som f.eks omelett. Så jeg lurer på; vet du om egg og proteinpulver eventuelt kan få en negativ effekt sammen? Har i allefall sluttet å bruke de sammen. Synn, da det er så godt :p

  6. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Martine: Du kan jo prøve å lage en sukkerfri vaniljekrem? 🙂

    @Karianne: Jeg ser nok helt sinnsyk ut i ‘gjerningsøyeblikket’, men det er jo litt godt og – etterpå 😀
    Nei, det er ikke så enkelt :mrgreen:

    @Mia: Ja, jeg klarer ikke å se for meg et liv uten dyr ♥
    Om du bruker sukrin eller annen søtning i fluff og pannekaker – kanskje det er det du reagerer på?

  7. avatarJessica

    Hur många kalorier ligger du på per dag?
    Hur mycket fett% har du?
    Grattis till en populär blogg! Du måste ha massor av trogna fans, jag försöker läsa den varje dag och blir verkligen inspirerad 🙂
    //Jessica

  8. avatarMia

    Nei, bruker ikke noen form for søtning bortsett fra kanel. Aldri prøvd sukrin etc. før, men genialt konsept! I pannekakene har jeg bare egg, proteinpulver, havregryn, kanel og kesam. I fluffen gjør jeg som du, bare uten søtningen og topper med frukt. Uansett, forferdelig rart. Får vel bare holde meg unna. Ha en fortsatt fin dag/kveld!:D

  9. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Jessica: Det vet jeg ikke.. 1400-1700 et sted kanskje.
    Fett% vet jeg heller ikke, men skal prøve å få målt den snart – er nyfiken selv.
    Tusen takk! Vet ikke om jeg har fans akkurat, men mange trivelige lesere om ikke annet 😀

    @Mia: Merkelig.. kanskje det blir for mye luft på en gang 😀 Men det forklarer jo ikke pannekakeproblemet kanskje. Ha en fin kveld videre!

    @it’s training: Selv svett og småekkel – tusen takk! 😀

  10. avatarKaroline

    Hva er forskjellen på brun og hvit eddik? Og hvilken av de er det du bruker i oppskriften på nøtte/marengs bunn? =)

  11. avatarmarie

    jeg vil gjerne spørre om en ting. jeg er veldig slank, men magen min er utrolig stor! ikke i fett, men rett og slett innhold.
    om morgenen etter en dag jeg ikke har spist så mye, er den helt grei og jeg føler meg kjempe bra. men etter hvert som jeg spiser og drikker i løpet av dagen så vokser den utrolig mye!
    bare jeg drikker en flaske vann så føler jeg den vokser. dette er selvfølgelig utrolig ubehagelig, da jeg liksom konstant går rundt med den overskising-følelsen og magen min står rett ut.
    hva kan jeg gjøre med dette? må jeg “krympe” magesekken? mer muskler for å holde den inne? som sakt er jeg meget slank, så det ser alldeles ikke flott ut :p

  12. avatarAina T

    Hei vakre deg 😛
    Jeg lurte.. er det greit å trene bein to dager etter hverandre ?
    Jeg pleier å trene det en gang i uka. Er det for lite eller kunne jeg økt det til to ganger i uka ?
    Så lurer jeg på om du kjører kardio hver dag ?
    OG til slutt, kjører du alltid kardio ETTER styrkeøkten ?
    Utrolig inspirerende du er ! Du har drømmekroppen jeg ønsker meg.
    Stor klem 😛

  13. avatarKjersti

    Hei!

    Du er så herlig Kristine – rett og slett et fantastisk forbilde!
    Jeg har snart brukt opp «Kristine-pakken» jeg kjøpte hos NN, og må snart kjøpe mer. Har du noen tips om nyheter derifra? Gjerne et godt proteinpulver jeg kan bruke til desserter 🙂
    – Kjersti 🙂

  14. avatarKjerstin

    😉 Hey!

    Kunne ønske jeg var like sprek som du er, men uansett hvor inspirerende bloggen din er ender jeg opp med ei potetgullpose – nesten hver eneste kveld. Jeg prøver å spise sunt i starten og klarer det om morran men det går bare ikke hele dagen. ARG!

  15. avatarjente18

    hei du.
    jeg har et spørsmål.
    det sies at man aldri skal trene flere muskelgrupper f.eks to dager på rad. at en muskelgruppe trenger 24 eller 48 timer på å bygges opp igjen fra forrige styrkeøkt. stemmer det?
    lurer mtp at jeg ser du trener lår to dager etter hverandre, og fordi jeg rett og slett lurer.

  16. avatarIna H

    Skulle ønske du kunne kommet å dradd meg ut av senga hver dag og tatt meg med på trening, da tror jeg du skulle fått meg til å bli like sprek som deg;) Du ser utroli flott ut altså:)

  17. avatarMalin

    Jeg kunne ofra en arm for den magen din 😯

    Ser du trener bein to dager etter hverandre – klarer du å ta i like hardt på dag 2? Jeg må alltid ha en dags pause mellom beinøktene…

  18. avatarHanne

    Lurte litt på det samme som Malin, siden du trener fremside ben to dager på rad..
    Synes de vingene ser rimelig flotte ut allerede, wooh! 😀

  19. avatarOda

    ah du ser stønning ut!
    Er selv så plaget med at eggehvittene faller sammen når jeg tilsetter proteinpulveret..
    Pisker du mens du tilsetter? Eller tilsetter du bare å rører rundt?
    Klem 🙂

  20. avatarRebekka

    Det jeg virkelig elsker med bloggen din er at hver gang jeg virkelig trenger noen gode ord, inspirasjon eller bare det og få en god følelse så kan jeg alltid regne med bloggen din. Og jeg må si at den kroppen din er bare wow altså! Man skulle egentlig tro at bilder av en så fin kropp fikk frem reaksjoner av håpløshet eller panikk, men hver gang jeg er innom her så tenker jeg egentlig bare fader heller i dag skal jeg bare klare og presse inn enda litt mer frukt og grønt + proteiner! Også får man bare en veldig god følelse istedenfor, fordi du inspirerer til sunnhet ikke til hysteri.

  21. avatarKaroline Pedersen

    Hei Kristine 😀
    Først vil jeg bare si at jeg som leser er veldig takknemlig for at du tar deg tid til å svare på hver eneste kommentar. Det virker som du bryr deg om leserne dine 😉
    For meg er du et forbilde innen trening, og dette leder til et par-tre spørsmål jeg tenkte å stille. Har du noen forbilder innen trening (idrettsutøvere osv)? Deretter lurte jeg også på om du følger noen trenings-/kostholdsblogger? Jeg kan egentlig ikke tenke meg noen blogger bedre enn din, men det er morsomt å høre om du følger noen;)
    Så til slutt lurte jeg på om du bare driver vedlikeholdstrening av armer/skuldre, da jeg har fått inntrykk av at du virker fornøyd med disse områdene. Og hvordan driver man vedlikeholdstrening? Mange lette reps en gang i uken? Jeg er fornøyd med størrelse på biceps selv, og lurer på hvor tungt og hvor mange reps og hvor mange ganger i uken jeg bør trene for å bare holde musklene ved like og ikke bygge de større. Jeg har en tendens til å trene veldig tungt og få reps når jeg først trener, siden jeg synes det er gøy å kjenne at det brenner og føle at jeg virkelig trener, og jeg blir ofte støl.
    Klem Karoline

  22. avatarKristine Innleggsforfatter

    @marie: Tvert imot så høres det ut som om du har litt liten magesekk. Enten så kan du prøve å spise flere, mindre måltider i løpet av dagen (og ikke hyle en hel flaske med vann på én gang) – eller så kan det kanskje være verdt å sjekke om du har noen allergier/candidasopp e.l?

    @Aina T: Ja, men jeg ville nok ha hatt som rutine å ha én dag imellom. Jeg kjørte to dager etter hverandre nå, men kun fordi det passet best akkurat denne uka.
    Jeg kjører som regel kardio to dager i uka, på separate dager fra styrke. Nå ble det som sagt litt annerledes, viktig å ikke bli for fastlåst i et treningsprogram 🙂
    Klem tilbake!

    @Kjersti: Ja! Jeg skal hente pakke fra NN i morgen faktisk, så da skal jeg skrive litt om det 😀

    @lovelyliller.com: Jeg føler med deg, hadde ikke klart meg uten egg!
    De smaker som vanlig puffs egentlig.

    @silje’s fremgang: Etter ja, ikke så mye når man er midt i treningen 🙂

    @Fitnessnora: Tusen takk! 😀

    @Kjerstin: Det vanskeligste steget er som regel det første, men etterhvert som tiden går og man får det som rutine og livsstil så blir det så mye bedre. Ta steget! Potetgullet vil smake så mye bedre på lørdagene 😉

    @jente18: Ideelt sett skal man vente en dag slik at musklene får restituert seg ordentlig, og jeg pleier som regel det selv. Denne uka ble det litt omrokkering bare 🙂

    @Ina H: Jeg har nok med å slepe meg selv bort dit etter jobb jeg 😆 Finn ut hva og når som passer deg best, så skal du se at det er overkommelig hver uke.

    @Karoline: Har hørt at det skal gjøre marengsen fluffy slik at den får en sprø stekeskorpe og samtidig mer seig inni 🙂

    @Malin: Hvordan skal du da få gjort alt annet du må mens du koser og klapper Melvin? 😛
    Jeg pleier også å ha minimum én dag imellom, men det gikk greit – hadde tung dag på tirs og lettere dag i går.

    @Hanne: Svaret er over her 😀
    Veel.. i den vinkelen kanskje ja – takk!

    @Oda: ♥
    Du kan prøve med en klype salt – det skal gjøre hvittene mer fluffy. Jeg tilsetter litt protein etter at de er vispet opp til den store gullmedaljen, og visper forsiktig videre. Man kan ikke ha for mye pulver, da faller de ofte sammen.

    @Rebekka: Å så bra! Det er det jeg vil – inspirere til trening og god mat 😀

    @Karoline Pedersen:
    – Jeg har ingen spesielle forbilder, men husker godt at jeg var fascinert av Linda Fodor da jeg først startet med styrketrening. Hun er flott!
    – Jeg leser flere av de jeg har linket til på siden min
    – Biceps er den muskelgruppen jeg anser som minst viktigst, den får dessuten kjørt seg godt indirekte på alt av ryggøvelser. Jeg ville ha trent en øvelse eller to på de (om du synes det er gøy) i uka (8-10 reps), og heller konsentrert meg om resten av kroppen 🙂
    Klem

  23. avatarLene Kristine

    Å joda…du har fans Kristine! You are a star and we are your devoted fans…ikke la noen fortelle deg noe annet! 😀

  24. avatarIna H

    Ja jeg får jo trent, er vel mest maten som ødelegger mest tror jeg:) Å gud som jeg hater PMS jeg blir sjokomonster, har du noen tips???? 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *