Fra den gang da

Det er lett, selv for meg, å glemme at jeg en gang i tiden ikke styrketrente eller at jeg ikke alltid har sett ut som jeg gjør nå.
Det hender jeg ser igjennom gamle bilder, ikke bare formbilder – men også av alt jeg har opplevd de siste årene. Det er så godt å mimre noen ganger.. Egentlig ganske vemodig og, men for det meste er det godt å se hva man har opplevd – og jeg kjenner at jeg føler meg veldig heldig. Det er ofte lett å glemme alt man har å være takknemlig for, ikke bare nå, men livet og dagene som har gått.

Jeg har alltid sagt at jeg ser ut som jeg gjør på grunn av gode gener, men jeg har i tillegg jobbet hardt for det. Det har blitt uendelig mange timer med ballett/dans, og de siste årene både aerobic, kondisjon på ellipse/mølle, og ikke minst styrketrening. Det har aldri gått noen år hvor jeg ikke har drevet med noe form for aktivitet. Jeg har i tillegg alltid vært flink til å spise maten min, og det har gitt ønskede resultater.

Det hadde blitt litt av et innlegg om jeg skulle poste formbilder fra de siste 4 årene, så jeg valgte å ta noen av de første bildene jeg tok før jeg begynte med styrketrening og sammenligne med dagens form.

Fra 2007 – 2011

Jada, alle har vi startet med morsomme kråkeposeringer..



Det første bildet er egentlig litt ufortjent da det er tatt i dårlig vinkel og lys.. men når det er sagt så har jeg hatt mest fremgang på underkroppen.



Ellers ble det trening i dag, kan ikke akkurat si at det fristet med en kondisjonsøkt i denne kvelende luftfuktigheten men – 45 min rask gange på mølla og ikke en tørr flekk igjen på treningstoppen. Det fortjener en klapp på skulderen, og en stor og god middag.

Tusen takk for bestillingene deres forresten! Det er så hyggelig at så mange er interesserte. Jeg er snart utsolgt for dessertheftet, så det får nesten bli slik at de som kjøper og betaler får de først. Det er en del som har bestilt, men ikke betalt – så da tenker jeg at jeg sletter de ubetalte bestillingene etter en måneds tid, så jeg ikke risikerer å sitte igjen med mange ventende hefter :smile: Jeg sier selvfølgelig ifra når det blir tomt.

Nå er jeg sulten!
Ha en fortsatt fin kveld dere ♥

50 tanker om “Fra den gang da

  1. avatarFantasia

    Wow, for en forandring! Hehe, gir meg bare enda mer motivasjon til å fortsette. Merker jeg har blitt strammere i hele kroppen etter mye styrke fra januar og jeg skal bare kjøre på videre:)

    Fin kveld til deg også:)

  2. avatarCatharina Adele

    Wow, for en fantastisk kropp du har! Elsker bloggen din, du gir utrolig mye motivasjon og lyst til styrketrening :mrgreen:

    Du skriver også utrolig bra, og er et supert forbilde! Takk for det 🙂

  3. avatarJon

    Flott før:) Og superflott nå:) Du er et levende kunstverk Kristine!Utrolig imponerende å se den formen du holder:)

  4. avatarMH

    Fantastisk fremgang, du ser flott ut!
    Mulig du har skrevet noe om det tidligere, men hva er målet ditt med treningen fremover nå?
    Har du noe spesifikt mål du jobber mot? 🙂

  5. avatarJenny

    Gi meg «før-kroppen» din så hadde jeg vært fornøyd! :mrgreen: Og fy søren så fin brunfarge du har? What’s your secret?! 😯

  6. avatarSandra

    Wow, så utrolig flott du ser ut! Før var du jo også smashing =D Jeg lurer forresten på om du har tips til hvordan man kan trene styrke hjemme? Hvilke øvelser som er mest effektive om man ikke bruker vekter osv. Kunne gjerne tenkt meg å stramme opp underkroppen, men jeg liker ikke treningsstudioer særlig godt.

  7. avatarKarianne

    Å være takknemlig er lett å glemme i hverdagen, vi burde alle være flinkere til å kjenne på den følelsen hver dag.
    Å finne om enn bare èn liten ting daglig å være takknemlig for, vil gjøre det litt enklere å glede seg over livet. ♥
    Ha en fin kveld videre 🙂

  8. avatarlovelyliller.com

    oj guri. har HELT glemt å betale bestillingen min. ang bildene så ser det ut som det er tolalt ulike mennesker på alle så forskjellige er de 🙂 fantastisk å se

  9. avatarHanne

    Å de beina, de beina!!
    Du gir meg så mye motivasjon at jeg nærmest danser med tanken på hvor langt man kan komme med riktig trening og kost 😀

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Fantasia: Bra – fortsett å løfte de vektene! 😀

    @Catharina Adele: Åh – tusen takk til deg 🙂

    @Jon: Takk!! Hyggelig å høre

    @Sofie: Så bra – det var baktanken med bildene 😀

    @Mira: Tusen takk!

    @MH: Jeg har vel egentlig hatt det samme målet hele veien – trene for god helse og ren velvære. (Tidligere var det også viktig å bygge mer muskelmasse, men det er ikke like viktig lenger). Det høres kanskje litt svevende ut, men jeg synes selve treningen er viktigere enn å oppnå et stort mål. Jeg oppnår liksom små mål hele tiden 🙂

    @Helsekropp: Oi, tusen takk! 😳

    @Jenny: Etter-bildene er tatt uten blitz 😉 Neida, jeg er en ivrig selvbruner – OG jeg tok sol i går 😎 Dessuten har jeg tatt betakaroten i et par uker nå, kanskje det har en viss effekt og.

    @Sandra: Hei, og takk! Ja absolutt, jeg har skrevet litt om det her: http://www.kriweb.no/?p=7181

    @Karianne: Så absolutt! Jeg har ikke vært flink til det, men nå begynner jeg å forstå viktigheten av det. Kanskje det er alderen? :mrgreen:

    @Benedicte: Hyggelig, takk for det!

  11. avatarCathrine

    Har du trent magen spesifikt eller er den med på kjøpet;P?
    Hvor mye veide du på før bildene:)?

    Nå har ikke det så mye å si da men likevel:) Fettprosenten er jo helt annerledes:)
    Du så kjempebra ut før også. Var du fornøyd før da:)?

  12. avatarKristianne

    Det er jo denne kroppen du er så kjent for! Og for et vanvittig bra forbilde du er 😀
    Jeg er så takknemlig for alle innlegg du deler, vakre, kjære Kristine!

  13. avatarKaroline

    Jeg lurer litt på hvorfor du velger kjapp gange istedenfor å løpe på mølla? Har det noen bedre effekt, eller bare liker du ikke så godt å løpe?

  14. avatarMaria Louise

    Tusen takk for at du la ut dette! Jeg var skikkelig flink til å trene masse tidligere, jeg elsket det og ville helst trene to eller tre økter om dagen hvis jeg kunne. Da jeg flyttet til London ble det nesten aldri til at jeg prioriterte det; jeg kom inn i en helt annen virkelighet, hvor treningen ikke var en del av det på samme måte. Jeg syns selv jeg har forfalt mye det siste halve året, men dette viser virkelig fremgangen man kan ha. Jeg har ganske lik overkropp som deg, dog litt mindre. Men jeg har slitt MYE med underkroppen. Jeg blir rett og slett ikke kvitt fettet på lårene og hoftene. Jeg ser nå at det går ann! Og jeg gleder meg til å komme i gang. Flytter til Mauritius om to dager, og der skal jeg komme inn i rutinen med en gang, så det blir en del av hverdagen! 😀 Tusen takk! <3

  15. avatarmarit

    Hei!

    Hadde du hatt muligheten til å lage et innlegg om repitisjoner og serier som du benytter deg av, å øvelsene? ØNsker ditt muskelvolum men står så mye forskjellig om damer og styrketrening.. trenger hjelp 🙂

  16. avatarTonje

    Hei Kristine! Innbiller meg at du på et eller annet tidspunkt har blogget om en type «bh» som du brukte under tubetopp?! Hvor fikk du tak i disse? Go’klem

  17. avatarPinglo

    Nice legs! :mrgreen:

    Husker første bildeprofilen jeg fant av deg en gang for lenge siden.. har vært moro å kunne følge utviklingen, spesielt når den blir godt dokumentert 😉

  18. avataranne christine

    Mulig du har sagt noe om dette tidligere, men hvilken selvbruner bruker du? ser veldig naturlig ut…not orange:):)
    Uansett…nydelig kropp, vakker kvinne, og stor inspirasjonskilde i flere år:) Takk!

  19. avatarMichelle

    der ser man!!! Man får tilbake for hardt og fornuftig arbeid!!! 😉 skikkelig inspirerende Kristine :mrgreen: hvorfor så brun? fjusker du, eller er det solen som har gitt deg den? 😛

  20. avatarKristine Innleggsforfatter

    @maria: OI, takk for det!

    @Cathrine: Ja, magen trente jeg spesifikt i hvert fall en gang i uka de 20 årene jeg danset. De siste 4 årene har det ikke vært noe konsekvent trening på magen, men den har fått kjørt seg (bedre) med styrketreningen indirekte.
    Jeg tror faktisk vekta er nogenlunde lik. Jeg gikk opp 4-5 kg da jeg startet å trene, så jeg har veid mer imellomtiden. Og har dessuten gått ned/opp 10 kg pga konkurranser – så det går litt i surr.
    Ja, jeg var egentlig fornøyd – men har alltid hatt et litt anstrengt forhold til lårene mine. Synes de var for store, nå vil jeg ha større 🙂

    @Kristianne: Snille, vakre deg – tusen takk!

    @Karoline: Jeg har hjertefeil som gjør at tøffe anstrengelser blir litt for mye, skal utrede dette videre etter sommeren. Ellers skal jeg være ærlig å si at jeg ikke liker løping, så da ser jeg ikke noe grunn til å tvinge meg til det 🙂 Dessuten synes jeg det virker bedre muskelmessig sett.

    @Slank Meg Flat: Takk for det! 😀

    @Maria Louise: Takk tilbake! 😀
    Mauritius – åh du er heldig! Masse lykke til videre, husk at du får til det du virkelig vil.

    @Malin: Da bare gjør du det i dag Malin, i går restituerte du deg – og det er jo minst like viktig :mrgreen:

    @marit: Jeg trener forskjellig nesten fra gang til gang, tar det veldig på feelingen.. «hva orker/vil jeg i dag» – tilnærmingen. Jeg skal se om jeg får skrevet litt mer om det, i hvert fall øvelser o.l 🙂

    @Tonje: Ja! Fra Gina T: http://www.ginatricot.com/cno/no/kolleksjon/ccollection-p1.html#product_125203
    Men de er ganske små, og passer nok ikke til mer enn b/c-cup.
    Klem

    @Pinglo: Takk :mrgreen:
    Jeg husker iformloggingen godt, det hjalp meg mye med tanke på motivasjon osv allerede da. Det ironiske er at jeg fjernet alle bildene fra profilen min fordi det ble så flaut å ha det liggende der.. så hva gjør jeg her? Legger de ut på ny OG tar flere 🙄 😆

    @anne christine: Jeg veksler litt på, en blanding av St.Tropez og L’oreal shimmer bronze.
    Når det er sagt så er jeg ikke SÅ brun i virkeligheten, bildene be utrolig mørke uten blitz.
    Åh – takk!

    @Michelle: Ja, det gjør man virkelig. Gjør man noe riktig lenge nok vil resultatene omsider komme 😀
    Bildene juger, jeg er virkelig ikke så brun i virkeligheten! Men jeg tok sol her om dagen, med betakaroten innabords – kanskje det hadde en effekt? 🙂

  21. avatarDiana

    Hej K!

    Hoppas du njuter solen ordentligt =)
    Kan jag beställa mat häftena till sverige ??=)
    Ha en underbar onsdag Kram

  22. avatarJanicke

    åh, du nydeligste! Man begynner lure på hva man selv driver medpå trenings- og matfronten innimellom! Jeg kan ikke helt skryte av de samme resultatene;-).

    Det står så respekt av utviklingen din, gode gener hjelper på som du selv sier, men disiplin, kontinuitet og hardt arbeid er viktigste faktorene. Jeg blir både inspirert og motløs når jeg ser bildene dine, inspirert til å fortsette min aktive livsstil (elsker å trene) og motløs når jeg ser gapet mellom faktisk og ønsket fysikk (formen min tør jeg påstå er bra).

    Kristine, respekt:-).
    Janicke

  23. avatarAmalie Ve

    Åh Kristine!!! Herlighet, takk for verdens mest fantastiske oppmerksomhet og gave. Jeg ble såååååå glad!!!! 😀 Det betydde utrolig mye. Egentlig klarer jeg ikke helt finne de riktige ordene for hvor mye det betyr; men jeg fikk hvertfall helt sjokk der jeg plutselig kom hjem fra Bergen til en konvolutt i postkassen…! Tydelig at jeg har snakket nok om deg og bloggen din til samboeren min, haha. Jeg må bare si tusen takk igjen, for i det hele tatt at du skriver denne bloggen og fortsetter og motivere og inspirere. Nå skal jeg bruke heftet til å lage mye god mat framover, og ta meg en liten tur i den falske solen i dag 😀 TAKK!!!!!

  24. avatarMarianne Bakken

    Så gøy å se fremgangen din på bildene, det gir motivasjon 🙂 Kan jeg spørre deg om noe?- hva mener du om p-piller og styrketrening, har hørt så mye forskjelling om det. Ha en fin fin dag 🙂

  25. avatarHænni

    Jeg også hadde glemt og FORTET meg å bestille men kontonr var ugyldig?? 🙁 Kult å se at navlen nesten har flyttet seg lenger opp syns jeg:) hihi… Prøver en gang til med kontonr..

  26. avatarHænni

    JÆ fikk de te, som vi sier her nede 🙂 hehe.. Uansett, får bare lyst til å kjøre styrke som bare det, ogsååå, blir motivasjonen litt borte siden jeg ikke helt får til slik som du :p Teit men sant… 🙂 uansett, forbilde er du uansett:) Digger deg :D:D

  27. avatarBeate

    Å herregud Kristine…. Du er så j***** flott!!!Jeg dør!
    Men det er veldig kjekt å se formbilder fra før i tiden, da er det liksom mulig for oss andre «dødlige» å kunne se at du ikke alltid har hatt den gudinnekroppen du har nå. Men jeg må presisere at du så ganske bra ut for 4 år siden også altså!

  28. avatarFriskus

    Herremin, du ser helt fantastisk ut!
    For en forandring, dette motiverer virkelig:D
    En ting ang fettprosent. (ikke ta det som en fornermelse, fare for at dette kan høres anklagende eller krenkende ut) men jeg lurer på om man/du ikke opplever ekstra hårvekst på kroppen når fett % er så lav?
    Var til legen, hvor jeg fikk spm om jeg hadde opplevd noe ekstra hårvekst på kroppen, derav kom jeg til å tenke på de/dere som driver/har drevet med bf, om dette er noe som slår til? (Vet at dette kan oppstå hos folk med spiseforstyrrelser, og det er vel fordi de har så lav fett%?)

  29. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Diana: Hei tjejen! Har sendt deg en mail 😀

    @Janicke: Nei, sånn må du ikke tenke kjære deg 😀 For å sette det på spissen så er dette bedre poseringer, bedre farge og lavere fett& – og det er jo noe «alle» kan oppnå. Ok – så er det en god del muskelmasse og – men du elsker jo å styrketrene, så inn med et ekstra gir her og resultatene kommer 🙂 Er helt sikker på at du allerede har fått resultater, men uten uendelige mange formbilder (som jeg har) er det ikke like enkelt å se selv.
    Takk forresten!!

    @Anonym: I hvilke øvelser tenkte du på? Det varierer jo litt, det samme med antall reps – som regel 5-8.

    @Amalie Ve: Åh så bra at det kom trygt frem! Jeg fant ikke en større konvolutt, så den ble ganske full 😀
    Bare hyggelig søte deg, håper du hadde en kjempefin feiring av dagen. Stor klem

    @Marianne Bakken: Det har nok ikke så mye å si jeg vil jeg tro, men jeg har (grunnet helse/hjerte) valgt å slutte på p-piller etter flere år med det. Det er nå ca 5 år siden, tror kroppen min har det best uten noe som helst tilskudd av hormoner eller medisiner.

    @silje’s fremgang: Takk for det 😀

    @Hænni: Du fikk de te! Bra :mrgreen:
    Klart du får det til, stå på og løft jern jenta!

    @Beate: Takk 😆 Ja, alle har startet et sted – ellers hadde det jo ikke vært noe utvikling. Jeg er fortsatt ikke ferdig med min 🙂

    @Helene Drage: Bare hyggelig det – takk for at du ville ha bloggportrett av meg, og for alle de fine ordene!

    @Friskus: Takk for det! Nei, det har jeg ikke merket noe til. Jeg tror en stor grunn til økt hårvekst hos spiseforstyrrede er mangel på næring – hud, hår, negler m.m blir da påvirket. Mangelsykdommer fører igjen til store ødeleggelser og forstyrrelser av flere hormonnivåer – blant annet østrogen/testosteron.
    Det kan godt være at andre utøvere har merket noe til dette, men jeg har ikke det. Nå har jeg heller aldri hatt en farlig lav fettprosent over lengre tid.. kun de få ukene rundt konkurranse.

  30. avatarMinda

    Har sagt det før – sier det igjen; Du er en fantastisk kilde til inspirasjon!! 😀 Smart, sunn og vakker!
    Jeg jobber på båt i Barentshavet, så har ikke gleden av å nyte solen ute. Som du skrev i et innlegg her tidligere; Jeg sitter faktisk å venter på innleggene dine :mrgreen: Mulig jeg har et deprimerende liv?! Hihi..
    Det er flott å se at med rett trening og nok og riktig mat så kommer man dit man vil. Litt synd at det tar flere år, men det er jo også på veien det er gøy! Forte seg sakte, var det sånn?! :mrgreen:

  31. avatarElise

    Hei 🙂

    Leiligheten, du og alt ser så utrolig bra ut!

    Men jeg må spørre.. viss jeg ca har utgangspunkt i å se ut som deg på de gamle bildene. Faktisk skremmende hvor lik kroppsfasong det ser ut som vi (du hadde, jeg har). Men hvor strukturert må man virkelig vere for å komme dit? Nå tenker jeg i baner av mat? jeg er utrolig kjedlig i matveien og lever for det meste på gummigodterier 🙂 haha UFF!

    Lykketil vidrere.. du ser virkelig awesome ut!

  32. avatarSynne

    Legger spesielt merke til hvordan bena dine har forandret seg. har også en ganske kraftig og muskuløs beinbygning, mer lik den du hadde før. Ser du har klart å både få smalere og mer muskuløse lår.
    Vil du si dette kommer som et resultat av styrken, eller løpingen og mindre fettprosent? Hvilke styrke trener du i så fall på beina? Med reps og serier.

    Må også nevne at du ser fantastisk ut!

  33. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Minda: Takk!! 😳
    Haha søte deg, jeg skal tenke på deg neste gang jeg tror at ingen venter på innlegg når det er sommer og sol ute! Og gjøre alt for å skrible ned noen ord 😆
    Jeg synes tvert imot det høres ut som om du har et ganske spennende liv jeg da!
    Ja, eller skynde seg langsomt. Veien er målet – eller noe sånt 😉

    @Elise: Gummigodteri vil virkelig ikke få deg i bedre form 😀 Jeg spiser ganske sunt på hverdagene, er bevisst på hva jeg får i meg. Når helgene kommer så spiser jeg is og godis. Om jeg vil ned i fett% så må jeg være ganske strikt og holde igjen litt i helgene – det koster å komme i form, jeg som er så glad i mat og søtt synes i hvert fall det.

    @hanna: :mrgreen: Icanhascheezburger.com!

    @Synne: Styrketrening – uten tvil. Jeg løper nemlig ikke. Og en lavere fett% – her spiller kostholdet en stor rolle.

  34. avatarMarie

    Å, du har så fin mage! Skulle ønske jeg hadde lik flat som deg 🙂 Jeg har liksom noe mer likt 2007-bildene dine 😉

  35. avatarAnne

    Hei! 🙂
    Hvor lang tid sånn ca. tar det før du sender heftene? Bestilte og betalte 8./9.juni.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *