Workout at Forus

Til min store skuffelse så stemte værmeldingen, og værgudene viste seg fra sin verste side da jeg sto opp i dag morges. Ikke bare regn, men vind og sidelengs regn..

..så tur til Preikestolen var derfor uaktuelt, det fikk bli en styrkeøkt på Forus Elixia istedet.

Dagens øvelser ble;
Strakmark
En-arms hantelroing
Arnoldpress
Benspark
Nedtrekk
Liggende lårcurl
Sit-ups på ball


Sliit..

Det ble shopping resten av dagen – hva ellers på en regnfull dag  :roll:

Og mat ute..


Og godis hjemme.. igjen

(noe mer enn dette..)

Og litt vin å skylle det ned med

Jeg starter i hvert fall ny uke stappmett, og stappfull av energi – det er helt sikkert.

Ha en god lørdag videre!

(P.S Jeg svarer på kommentarer, mail, bestillinger mm i morgen).

 

18 tanker om “Workout at Forus

  1. avatarKatrine

    ÅÅ jeg så deg ikke på Elixia idag! Skulle ønske jeg hadde deg når du var her på besøk, du er et forbilde og en stor inspirasjonskilde for meg:)

    Klem Katrine

  2. avatarMadelein

    Så flink du er som finner deg et sted å få trent også når du er vekke- til tross for at værgudene ikke var helt på din side;) hehee

    Maten så kjempe god ut – og du minnet meg på at jeg enda ikke har smakt den sjokoladeposen!!! Den skal testes neste helg:) <3

    😉

  3. avatarSofie

    i morgen tenkte jeg og kjæresten å bake den mørke sjokoladekaken med espresso som du la ut oppskrift på for en stund siden. i oppskriften står det at du brukte 1/2 espresso/kaffe. lurer på hva 1/2 det er? desiliter? håper du svarer innen i morgen! det skal nemlig bakes etter frokost 🙂

  4. avatarHanne

    @Sofie: en espresso er vanligvis 40ml. Jeg har brukt litt over en halv i oppskriftene til Kristine, mest fordi jeg liker godt kaffesmaken 😉

    Må le av beskrivelsen av været, Kristine. Det er bare slik det er på vestlandet 😉 Godt du koser deg 😀

  5. avatarMarlene

    Ser ut som du koser deg max på tur. Finfint det! 🙂 Skulker ikke unna treninga heller. Kjempebra! 🙂 Synd med prekestol-turen da. Har kjempe lyst å gå den turen selv endag. Må bare prioriteres. Mange fjell å velge mellom her i landet. 😉

    Ha en fin søndag! 🙂

  6. avatarIngunn

    Hei! 🙂
    Jeg er ny her, og jeg må si jeg liker bloggen din! Må si jeg blir inspirert av deg! Jeg kom over bloggen din etter å ha bestilt et «godis»-hefte fra funksjonellmat.no (jeg tåler ikke fruktose så er veldig interessert i å lære nye «søte» oppskrifter, så takk skal du ha!! 😀 )

    Jeg har et ønske om å bli sterkere i kroppen, men jeg er 100% nybegynner og aner ikke hva og hvordan! 😕 Hver gang jeg starter et nytt styrkeprogram ender jeg opp med å bli stiv og støl i hele kroppen i nesten 1 uke, så det er litt tungt å fortsette og holde motivasjonen oppe… Det ender alltid opp med at jeg bare tar meg en 30-40 minutters joggetur ca 5 ganger i uka og litt småuttøying, men lar vektene ligge.

    Jeg trenger noen gode råd og tips til hvordan jeg kan sette opp treningsukene mine. Kan du hjelpe meg? Jeg tenkte kanskje du hadde skrevet noe om dette tidligere? I så fall hadde det vært fint om du kunne vise meg hvor du har det hen her på bloggen! 🙂

    Håper du har hatt en fin helg!

  7. avatarAnette

    Hei Kristine!

    Gratulerer så mye med den gode nyheten! 🙂 Det var virkelig kjekt å lese!
    Det ser ut som du har hatt en strålende helg og virkelig nytt dagene i Stavanger, det fortjener du! Ha en fortsatt fin søndag, og en flott uke som kommer! 🙂 Stå på videre! 😀

    Klem
    Anette

  8. avatarAnett

    Ååååå….den karamell-posen er livsfarlige !!! Har klart å sette til livs nesten to poser i helgen !! (liker de firkantede fudgene med litt sjokolade under, og de nye runde toppene – resten får mann og barn :-))
    Man får jo bare lyst på mer og mer – nå må jeg løpe forbi godterihyllene i noen uker fremover. Ha en fin uke !!

  9. avatarAnett

    Jeg kom på en ting jeg lurte på : når man har en sånn spisehelg (som du tydeligvis har hatt og som jeg også har hatt denne helgen – har spist masse godteri, noe brød/kjeks – som jeg aldri gjør – og kake !!) og man ser +4 kg på vekta mandag morgen – hvor mye av dette er vann og hvor mye er fett ?? Hvordan få dette av fortest mulig ? Takknemlig for innspill 🙂
    Og vil gjerne se tingene du har shoppet i helgen !! 😀

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Elvi: Takk for det – søndagen ble heldigvis bedre værmessig 🙂

    @Katrine: Så dumt det var da – neste gang da vet du 🙂 Klem

    @lovelyliller.com: Ekstra godt å sitte inne i sofaen da ja 😀

    @Madelein: Pappa er en dreven hobbymosjonist på Elixia han og, så det var ikke noe problem 🙂
    Den må du teste ut ja – kjempegod!

    @it’s training: Ja, vi tar Preikestolen ved neste besøk 😀

    @Strikkelaura: Kos deg masse!

    @silje’s fremgang: Det var det absolutt 😀

    @Sofie: Da var Hanne så snill å svare dere – håper kaken smakte 🙂

    @Hanne: Takk for at du svarte! Ja, jeg begynner å kjenne til dette nå – kan ikke planlegge etter været der i hvert fall 😀

    @Marlene: Takk! Jeg har heldigvis vært der to ganger tidligere, en tur jeg absolutt vil anbefale.

    @Ingunn: Om det er noe trøst så vil stølheten gi seg, så du får prøve å holde motivasjonen oppe så godt det lar seg gjøre. Du trenger/bør ikke trene styrke hver dag, la det heller gå et par dager i mellom – eventuelt legg opp til tre styrkeøkter i uka. Nøkkelen er å finne noe du kommer til å følge over lang tid (resten av livet), ikke gå for hardt ut i starten 🙂

    @Martine: Ja, det synes jeg og – men ikke når man har lyst på en fjelltur :mrgreen:

    @Michelle: Tusen takk! Det var en flott helg 😀

    @Anette: Så hyggelig – tusen takk! Klem

    @Jane: Ikke sant! Trenger man noe mer? :mrgreen:

    @Anett: 1g karbo trekker ca 2,7g væske – så det er mest antagelig kun væske.
    Det er bare å ha et par dager med mer protein enn karbo, kanskje en kardioøkt, og ikke stress! – så vil det etterhvert slippe.
    Jeg skal prøve å huske å ta et bilde når jeg har det på, så kanskje jeg deler med dere 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *