Dagens små høydepunkter

I dag sov jeg helt til 07:30 – det er jo rene luksusen for meg. Å våkne med Todd stående oppå brystet mitt og ‘tråkke’ og mase, det finnes jo ikke noe bedre. Flyet til Siddisbyen gikk ikke før på formiddagen i dag, så jeg brukte god tid med både Todd- og kaffekos og god morgen norge på tv.

Før jeg dro tok jeg selvfølgelig et formbilde – kjekt å ta det før man skal bort og spise med begge hender liksom.
Det ble først et par i vanlig lampelys, men dette sier jeg dere: slipp lyset inn! Det er utrolig hvor mye det har å si.

Nå kan man godt spørre seg hvor viktig dette egentlig er da.. eller hvor riktig det blir. Men det er vel bedre å se seg selv i et ‘jukselys’ og bli oppmuntret, enn å gå etter et vekttall – som i hvert fall ikke er riktig eller viktig, og som regel aldri gir noe god følelse.

Videre om mine små oppmuntringer denne dagen:
Rett før jeg gikk på flyet fant jeg disse gode nyhetene


Og da jeg kom av flyet fikk jeg disse nydelige rosene av pappa, for hjertelige gode nyheter som han sa.

Det ble litt farting rundt omkring i dag, dro til et lite shoppingsenter som vi ikke hadde vært på før. Vi drar nok ikke tilbake dit, men det var helt greit der – ingenting slår Kvadrat uansett. Jeg ble en ferskenfarget bikini og to neglelakker rikere da.

Deretter var det middag – jeg lagde moussaka;

Det er farlig godt altså, spiste to reale porsjoner – noe som tilsvarte over halve formen. Her er jenta som kan spise mye, og fort.

Og dessert ;-)

Mer er det vel ikke å si.. Jeg koser meg!

Ha en fantastisk fredag videre!

23 tanker om “Dagens små høydepunkter

  1. avatarKarianne

    Fantastisk er ordet – love those abs! 😆
    Mye mat – fort – samme her 😉
    Koos deg med deilig smågodt! 😀
    Klem

  2. avatarIda

    Du er joggu ikke langt unna en konkurranseform, Frk Weber:D Tommel opp for din fantastiske fysikk! Kos deg med begge hender i helgen:) Hilsen en fast leser:)

  3. avatarLine

    Du ser bare fantastisk ut!!! inspirerer så vannvittig til å trene mere og spise riktig.

  4. avatarStine Marie

    Er helt enig med de andre! Du ser helt fantastisk flott ut!!! Drømmekroppen!!!!<3
    I dag fikk jeg middags heftet ditt i posten. Gleder meg til å prøve ut noen gode oppskrifter;)
    Ha en kjempe flott helg<3

  5. avatarHænni

    deilig å se noen andre nesten frotse i smågodt også. finnes jo nesten ikke no bedre enn det 🙂 Kos deg i Stavanger 🙂

  6. avatarMargrethe

    Hei Kristine.
    Jeg har fulgt bloggen din lenge men er ikke alltid så flink til å legge igjen en hilsen. Takk for alle gode matoppskrifter og motvasjon.
    Jeg har trent styrketrening i ca fire år og har utviklet en relativt god muskelmasse, nå ønsker jeg ikke å få mer muskler, men ønsker å gå ned i fettprosent (den er litt høy). Jeg er erfaren både innen ernæring og trening og har laget en liten plan, men lurte på hva du tenker til den.
    Jeg tente i en åtte -tiukers periode å trene mer kardio og å være striktere på kostholdet, holde litt igjen til hverdags og heller kose meg til helgen. Dagens ser sånn ut:
    Frokost: ingen
    Lunsj: omelett, tunfisksalat e.l.
    Middag: wok, salat, osv, osv med hovedfokus på protein (rent kjøtt), sunt fett og litt karbohyrdater
    Kvelds: skyr med frukt og nøtter
    Tidligere har jeg trent en to slitt, burde jeg fortsette slik eller kan jeg feks trene styrke bare tre dager og heller legge inn en dag ekstra kardio slik at det blir en dag styrke med underkrop, en dag styrke med overkropp og en dag styrke med hele kroppen og tre -fire dager kardio?
    Jeg tar hjertelig imot tips.
    Ha en fin, fin helg og kos deg masse 🙂

  7. avatarKristine

    Godt å se at det er andre med god apetitt også! Eller matvett som jeg vil kalle det 😀 Kos deg masse i Stavanger, Kristine!
    Klem fra Kristine, en forholdsvis ny, men fast leser 🙂

  8. avatarLiv-Tone

    Da er planen for i dag lagt! Må komme meg avgårde å trene! Jeg vil ha sånn mage!!! 😛
    Kos deg masse i stavanger! Ha en fin dag, Håper den blir fylt med moro og kos, og solskinn. Er på høy tid at det blir skikkelig sommer nå synes jeg. Og den skal være regnfri! 😉
    God helg til alle andre også!

  9. avatarKarianne

    Nyt helgen i Stavanger:) Har du noen tips til jeans som har plass til litt lår og likevel sitter bra i livet?? Er et evig problem å finne noen som passer over det hele! Tenkte kanskje du hadde noen tips, uten at jeg skal skryte på meg en fysikk som deg altså;)

  10. avatarHanne

    Altså, den formen du får frem i «bra lys» er fortsatt deg, og motivasjonen det gir er ekte, så hvorfor ikke 😀
    Rosene var nyyyydelige, og den middagen da..sukk..

    Ferskenfarget bikini høres forresten fantastisk flott ut, eeelsker fersken/korall mot brun hud. Sukk igjen, vil ha ferie og varme nå!!
    Kos deg i herrlige Stavanger 😉

  11. avatarLiam

    damn girl nydelig mage!!!snill pappa du har:)sykt flink på å lage mat du,skulle vært kokk du:)ikke minst ble glad på dine vegne med de gode nyhetene det fortjener du vennnen.Selv om jeg ikke kjenner deg føles det litt sånn ut:)

  12. avatarkaroline

    Jeg har lest bloggen din lenge, men aldri kommentert tidligere. Vil bare si at du er en fantastisk flink blogger og du gir så mye motivasjon og inspirasjon 😀 Men hvor mye sjokolade spiser du ca. på en helgedag? er 300 g for mye? 🙂 Klem forvirret 86-modell

  13. avatarHelsekropp

    You look fabulous 😉 Kos deg med godteriposen. Ingenting smaker bedre enn det :mrgreen: Jeg fikk middagsheftet ditt igår. Jippi :mrgreen: Godt å ha mye sunt og nytt å velge mellom. God helg :mrgreen: klem

  14. avatarKristine Innleggsforfatter

    Tusen takk dere 😳

    @Ida: Tja, 6-7 kg unna – heldigvis :mrgreen:

    @Margrethe: Det høres greit ut – så lenge du fyller på måltidene slik at underskuddet ikke blir altfor lavt. Treningen virker også bra – så lenge du orker det og har overskudd til styrken først og fremst. Jeg trener også en 2-splitt, men har kun lagt inn to dager i uka med kardio. Men for all del, vi er alle forskjellige 🙂

    @Kristine: Jeg kaller det også matvett 😉 Hyggelig med ny leser!

    @Karianne: Jeg går hovedsaklig i jeans med stretch – den jeg har på meg er kjøpt på Cubus.

    @karoline: Vel.. det er vel ikke bra å skryte av mengden jeg kan spise, men 5-600g er ikke akkurat uvanlig på en lørdag for min del. Begrepet ‘mye’ kommer helt an på hvem du er, hvordan du spiser ellers, hva og hvor mye du trener osv osv.

    @Karine: Vekten varierer hele tiden, men tipper rundt 62-63 kg

  15. avatarkaroline

    Nå ble jeg lettet! Kan lett spise flere hundre gram uten et snev av kvalme, og godt å se at jeg ikke er alene 😀 Takk for en flott blogg, som skrevet tidligere – og gratulerer med gode nyheter i henhold til hjertet; fantastisk! 🙂

  16. avatarMalin

    Skulle gjort alt for å få en så veltrent og flott mage som du! Kunne du lagd et innlegg med øvelser og tips du har for å få drømmemagen? 🙂

  17. avatarKristine Innleggsforfatter

    @karoline: Hehe, du er ikke alene nei.
    Takk for det!!

    @Malin: Vet du, det er faktisk styrketrening generelt. Det er det beste tipset jeg har; man trener magen i mye større og tyngre grad på styrkeøvelser som f.eks knebøy og strakmark, enn sit-ups.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *