Fredag, form og taco

Er det bare meg eller har denne uka gått usedvanlig treeegt? Det var så etterlengtet med helg nå – og ikke bare det, jeg har fri frem til onsdag! Førstkommende mandag er så inneklemt at det var best å ta den fri :roll:

Jeg er ekstremt støl i både ben og rygg så i dag ble det treningsfri – jeg pleier å ta det på fredager uansett.

Dagsformen:




Jeg har jobbet meg litt ned i fett% siden juletider, jeg har med andre ord brukt lang tid. Jeg vil ha et trent utseende og samtidig bevare formene mine, hverken for stort eller smått. Jeg føler at jeg har det nå – selv om dette selvfølgelig kommer an på øyet som ser.
Vekten varierer veldig, så jeg legger ikke så mye fokus på den. Det har jeg vel egentlig aldri gjort, det er nemlig ikke uvanlig at jeg går opp 2-3 kg etter en helg.

Nå skal jeg lage meg taco!

Og etter det blir det fruktsalat med kiwi, eple og jordbær til dessert

+ smågodt..

Håper dere får en god helg!

 

38 tanker om “Fredag, form og taco

  1. avatarKatrine

    Ser meget bra ut, både formen og maten 😆
    Vi kunne ikke fått sett et form-bilde av deg fra siden også?

  2. avatarAnnett

    Hei!

    Jeg vil bare si at jeg er blitt en fast leser, fordi du virkelig motiverer. Det er flott og deilig at du forteller at selv ei så flott og perfekt jente som deg «går opp» i vekt etter en helg – selv om det ikke synes.

    Det er godt å høre at du sier at mat og (godteri) varierer fra menneske til menneske. OG det gjør meg glad å vite at selv du som ser så bra ut, unnder deg godterier.

    Jeg kunne skrevet så mye mer.. 🙂

    Takk!

  3. avatarMarie

    Ha en fin helg 🙂

    Kunne du skrevet om det å gå ned i fett%. Hvordan du har gjort det, tips osv? Jeg skulle gjerne ha gått litt ned i de %’ene 😛

  4. avatarTonje

    Hei Kristine!

    andre gang på kort tid jeg kommentere og det er rart til å være meg for har fulgt bloggen din «nesten» siden den startet 🙂

    Men i alle fall, jeg bestilte desserthefte ditt her om dagen og det kom som forventet i posten i går. Det morsomme var at jeg satt barnevakt for mitt kjære tantebarn på 2 år (som forøvrig har glutenallergi) når jeg åpnet «brevet». Han ble raskt oppmerksom på kokosbollene på forsiden og ropte «nam nam». Jeg gav han hefte og han bladde gjennom det, slik som 2åringer gjør med flere sider i slengen. Han bladde frem og tilbake. Til slutt ble han oppmerksom på pannekakene (som han ikke har fått etter at allergien hans ble påvist) og ropte igjen «nam nam» og (jeg kødder ikke) SLIKKET bilde :O

    Det hele endte med at jeg laget pannekakene til hans store begeistring 😀 Mamma (min søster) var i starten ikke fullt så imponert når jeg fortalte hva vi hadde spist til middag, men ble positivt overrasket når jeg viste henne oppskriften 😉 Så nå skal du ikke se bort i fra at du får enda flere bestillinger 😀

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Anonym: Sier du det, takk!

    @Katrine: Da har jeg oppdatert med et sidebilde, med en mett tacomage :mrgreen:

    @Annett: Tusen takk! Jeg prøver å ha et veldig avslappet forhold til det hele, jeg får best fremgang med mindre stress 🙂
    Ja takk – begge deler er mitt motto 😆

    @Marie: Kanskje jeg skriver litt om det i et eget innlegg 🙂

    @Tonje: Haha, så utrolig bra :mrgreen: Godt at pannekakene smakte. Du får hilse søsteren din og si at disse oppskriftene er sunne for barn også, og spesielt bra for han om han har glutenallergi da 🙂

  6. avatarAnne

    Hei! 🙂
    Må bare si at du har en veldig inspirerende blogg, mange gode tips å ta med seg!! Jeg lurer på om du har noen tips til meg. Jeg har lår som får så utrolig mye volum når jeg trener, mye mer enn andre deler av kroppen.. Nå begynner det å gå utover det å få på seg buksene om morran.. 😯 Jeg kan jo ikke slutte å trene lår heller, men vet du hva som lønner seg for å få ned muskelvolumet mens man samtidig får sterke og stramme lår?
    Har begynt å løpe i håp om at det hjelper.. 😛
    Alle tips mottas med takk! 🙂

  7. avatarHanne

    Den tacomagen så ikke mye mett ut.. best du fyller på med smågodt!!

    På den seriøse sida, så synes jeg du ser flott ut. Det skulle forresten bli taco her også i dag, helt til jeg kom på laksen som lå i kjøleskapet 😯 Grilling i regnet, taco i morgen 8)

    God langhelg 😀

  8. avatarNora

    Så utrolig bra du ser ut! 😉

    Har ett spørsmål. 🙂
    Jeg skal ned i fettprosent til sommeren, veide 52kg før jeg begynte på min diett, men kommer meg ikke lengere ned enn 48/49 kg. Jeg har begynt på ketosediett, men sliter med at jeg også går opp 2-3 kg på ¨oppcarbing¨ i helgene.

    Har du noen tips/kosttilskudd som er bra for fettforbrenning? Føler at det siste fettet på rumpe, lår og armer ikke vil av. 🙄

    ps: jeg er veldig lav, så jeg er ikke unaturlig tynn :p

    🙂

  9. avatarBeate

    jeg har bare en ting å si, O-M-G!!!

    Kroppen din er bare så sykt beundringsverdig, bare bilde av magen din får meg til å få lyst å ta og kjenne på den! Og jeg finnes ikke lesbisk… Er bare UBER misunnlig med andre ord!!

  10. avatarJane

    Så flott du er Kristine 🙂

    Du er en av de store grunnene til at jeg begynte å trene styrke for alvor 😀 Var litt redd for frivektrommet før med alle de store gutta.. De så så store og «skumle» ut, men de er jo bare kjempekoselig og ikke så svære som jeg trodde de var :p

    Ha en flott helg 😀

  11. avatarMaiken

    hei Kristine
    jeg også kunne dødd for den magen, og egentlig den kroppen 🙂
    strandsesongen nærmer seg med stormskritt, du kunne ikke skrevt et innlegg med bilder feks om hvordan man går ned i fett prosent?
    er jogging bra? eller styrke? og hva er lurt å spise til hvert måltid? ( har du noen eksempler)
    ha en fin helg!!

  12. avatarElvi

    Hehe, jeg satt akkurat og tenkte på det motsatte – denne uken har gått så fort! Hvor ble tiden av!? (det kan ha noe å gjøre med at jeg sitter på lesesalen eller på kaffe hver dag og leser til eksamen :mrgreen: )

    Du ser jo kjempeflott ut! Snakk om summerbod ’11, da 😀

    Håper du før en nydelig helg!

  13. avatarMariell

    Hei!
    Du har en knallbra blogg som inspirerer! De gangene jeg sliter med treningsmotivasjon er det nok å ta en tur innom bloggen din så er motivasjonen tilbake;)

  14. avatarMerethe

    Du er like inspirerende som alltid 🙂 Jeg har fulgt bloggen din en stund, og kommentert innimellom. Akkurat nå er jeg gravid og koser meg med det – men GLEDER meg til å trene tungt igjen. Da kommer bloggen din godt med 😀

  15. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Anne: Du har nok begynt i riktig ende – så lenge du ikke kutter ut styrketrening på ben – for det er fettprosenten som må ned for å få mer definerte lår. En kombinasjon av rask gange/jogging og litt mindre inntak enkelte dager så er du på god vei 🙂

    @Lillefot: Og riktig god helg til deg!

    @Hanne: Jeg gjorde som du sa, nå har jeg DEN godismagen :mrgreen:
    Tror faktisk vi gjør akkurat motsatt denne helgen, tipper det blir laks på meg i morgen.
    God helg til deg og!

    @Nora: De kiloene man går opp etter mer karbohydrater i helgene blir jo borte etter et par dager, så det trenger du ikke å tenke på.
    Mine tips for en strammere kropp er for det første styrketrening – først da får man bygget litt muskler på rumpe og lår, noe som ser mye bedre ut når man får av litt fett.

    @Beate: Du må gjerne få kjenne på den, den er myk og god 😆 Fantastisk kommentar, tusen takk :mrgreen:

    @Jane: Takk!
    Synes det er gøy å møte sine egne forutinntatte meninger i døra, (annerledes) folk er som regel mye hyggeligere enn man tror :mrgreen:
    Håper du får en fin helg!

    @Fantasia: Takk! 😀 Har hatt kort-kort hår én gang i mitt liv, og aldri igjen. Det vokser uansett som ugress, så like greit å la det henge 😆

    @Maiken: Jeg kan i hvert fall skrive litt om hvordan jeg gjør det, og hva jeg synes er bra/ikke bra. Det er som du vet tusenvis av meninger om dette med kosthold og diett, men jeg kan komme med et innlegg om det litt senere 🙂

    @Elvi: Ja, da går tiden fort – det husker jeg selv fra da jeg var student. Vet ikke hva som er verst/best jeg, men la oss håpe helgen går tregt om ikke annet 😀

    @Mariell: Hei! Så bra! Det er en av mange grunner til at jeg har den 😀

    @Merethe: Takk!
    Så koselig – gratulerer med den lille 😀

  16. avatarKatrine

    Denne uken har gått ufattelig tregt… Men verdens deiligste dag har kommet, fredag! Skal bli herlig med helg nå.
    Du ser forresten superbra ut:)

    Katrine

  17. avatarMichelle

    fine bilder!!! For meg LØPER ukene av gårde!!! hehehehe… takk for «kesam» tipset!!! jeg skal nok finne den :mrgreen: weeee!!!! God helg Kristine!!! en klem til Todden og deg 😉

  18. avatarNora

    @Nora: De kiloene man går opp etter mer karbohydrater i helgene blir jo borte etter et par dager, så det trenger du ikke å tenke på.
    Mine tips for en strammere kropp er for det første styrketrening – først da får man bygget litt muskler på rumpe og lår, noe som ser mye bedre ut når man får av litt fett.

    Jeg kjører styrke 4 dager i uken og 2-3 dager cardio (gjort det i et halvt år nå), burde kanskje nevt det 😛
    Føler allikevel at jeg står litt fast på 48-49 kilo. Har brukt CLA en stund, men jeg oppnådde ikke akkurat den effekten jeg ønsket. Tenker ikke på noe mirakelkostilskudd eller ekstrakt, men bare noe som hadde gitt den ekstra piffen jeg kunne trengt 🙂

    Litt nervøs for å prøve meg frem når det kommer til kostilskudd 🙄

  19. avatarConnie

    Hei, jeg er en «ny» leser, liker bloggen din veldig godt. Selv driver jeg å prøver å trene så jeg skal bli større, og få muskler. Har du noe tips til det? Kan du lage et innlegg om det? 😀
    Hvor ofte mener du man burde trene i uka for å bygge muskler? 🙂
    Synes du har utrolig fine armmuskler, og lårmuskler!

  20. avatarHelsekropp

    Du ser så bra ut, Kristine! :mrgreen: Nå er du klar for sommeren 😎 Bare å inntre bikinien. Har du planlagt hva du skal gjøre i år? Goklem

  21. avatarAnidani

    Så herlig jente du virker som!

    Elsker å lese om kost og trening, men på en SUNN måte! Ha en strålende helg, hilsen treningsglad catlady 2 😛

  22. avatarMari

    Hei! Følger bloggen din fast, alltid kjekt å sjå nye innlegg:) Lurte på om du kunne skrive litt om dei ulike ingrediensane du bakar med, og gjerne fiberhusk? Kva gevinstar ein får av dei, og korleis ein brukar det i forhold til dei «vanlege» ingrediensane?

  23. avatarNina

    Jeg er en jente på 16 år som er veldig begeistret for trening og kosthold. Synes bloggen din er så utrolig motiverende og uoverfladisk.

    Jeg er (som deg) veldig glad i mat, og er på vei til å begynne å bestille (etter for lang tid,) opp mange av ingrediensene du bruker i maten på bloggen. Det er så flott å se at en kan spise masse god mat, og samtidig oppnå så gode resultater! Er kjempelei av alt maset om å kun spise kyllingfilet, salat og det der for å kunne få en sunn og bra kropp.

    Selv synes jeg det er spennende å trene seg opp til en kropp med synlige muskler, selv på jenter. Det å se sterk ut er utrolig flott! Det at du klarer å se så muskuløs ut, men samtidig feminin, er utrolig motiverende.

    Tusen takk for en kjempegod blogg!

  24. avatarMia

    Hei vakre!

    Jeg skal gifte meg om litt over 2 mnd, og trenger virkelig å stramme opp armer og rygg.. ønsker meg stramme, slanke muskler. Noen råd til hva slags øvelser og hvor ofte jeg bør trene, for å se relativt kjapt resultat?? Håper sårt på svar..

    Trener ca 3 ganger i uken fra før med 30 min kardio og frivekter i 3 kvarter ca..men vet ikke om jeg trener «effektivt» eller riktig desverre. Ingen PT på dette senteret heller…

    hilsen Mia 🙂

  25. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Sunniva: Takk 😀

    @Katrine: Tusen takk for det!

    @Michelle: Jeg krysser fingrene 😀 Godklem tilbake fra meg og Toddi

    @Nora: Ok, det er ikke så lett å gi råd og tips når man ikke kjenner til treningsbakgrunnen. Godt å høre at du styrketrener 😀
    Kosttilskudd vil ikke gi noe særlig ekstra, men protein og kreatin er vel de tilskuddene jeg pleier å anbefale. Kreatin hjelper på restitusjon, og kan derfor hjelpe til at du orker mer på trening.

    @Camilla: Tuusen takk 😀

    @lovelyliller.com: Joda, det er jo det 🙂

    @Connie: Hei! Hvor fort du bygger muskler kommer an på veldig mange faktorer – aller viktigst hva slags utgangspunkt du har, så du får bygge og sette deg mål utifra det. Jeg vil anbefale at du trener styrke minimum 3 ganger i uka, og helst tunge baseøvelser som markløft/strakmark og knebøy – og ellers med frivekter (ikke kun apparater).

    @Helsekropp: Jeg som nesten aldri er på stranda 😆
    Jeg har ingen ferieplaner 🙁 Enda i hvert fall.. Jeg har veldig lyst til å dra til en storby, eller et paradis som Hawaii eller Maldivene (men det er mer kjærestetur, så da er det liksom en essensiell part som mangler her.. haha).

    @breadcrump: Det var trivelig sagt, takk! Håper du har en fin helg!

    @Anidani: Hey there fellow catlady! 😀 Håper har en fin helg du og.

    @Mari: Hei! Det kan jeg godt gjøre, ellers finner du et gammelt innlegg her: http://www.kriweb.no/?p=3585
    Nå bruker jeg en del ekstra ting, så kan skrive litt om det.

    @cklife: Takk!! 😀

  26. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Nina: Takk for det, du virker som en voksen og reflektert 16-åring 🙂
    Håper du får mye glede i god matlaging og trening, og hyggelig at du liker bloggen min!

    @Mia: Hei! Da regner jeg med at du mener lavere fettprosent, i og med at man ikke rekker å bygge så mye muskulatur på 2 måneder 🙂 Jeg vet jo ikke hva slags utgangspunkt du har, men jeg kan svare på generelt grunnlag.
    Jeg ville holdt meg til en kombinasjon av tung styrketrening og litt kardio, i den rekkefølgen. Tren knebøy, strakmark, nedtrekk, roing osv med alt fra 5-8 reps hvorav de to siste er såpass seige at du såvidt klarer dem.
    Vis litt måtehold på kostholdet, jeg ville ha konsentrert meg om kjøtt/fisk/fugl og masse grønnsaker disse ukene – i tillegg til vanlige matvarer som frukt, havregryn, yoghurt i andre rekke.
    Og ellers ville jeg ha stresset ned med den viten om at mannen du elsker ønsker å tilbringe resten av livet med akkurat deg, slik du er og ser ut nå 😉
    Masse lykke til!

  27. avatarMia

    Takk, så skjønn du er 😉

    Han sier nok ja uansett, men er noe med denne selvfølelsen også da 😉 Vil gjerne føle meg som en prinsesse, på en slik prinsessedag 🙂

    skal gjøre som du sier jeg- tror jeg kan komme ganske så langt på vei da 😉 *forbildet mitt innen kost & trening*

    klem

  28. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Mie: Det er en rad bestående av to tekster(med et hjerte som skiller de);
    1. Beskytt mitt hjerte
    2. Som din dag er, skal din styrke være
    🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *