Påskeferie

Det har jeg nå :cool: Flere som har det?
I morgen har jeg flyttedag, og forhåpentligvis er jeg på plass i ferdig innredet leilighet etter helgen.

Det er ikke så mye å skryte av på treningsfronten, det har blitt et par styrkeøkter denne uka om ikke annet. Og som jeg nevnte tidligere, tunge (og mange) løft opp og ned fire etasjer.
Jeg har hatt dager hvor middagen har bestått av 4-5 proteinbarer, men noe har jeg da rukket å kokkelere.

Kremet karbonadedeig med eple

Karbonadedeig stekt med krydder og créme fraiche, purre og eple, frisk salat til.

Laks

Laks stekt lenge på middels varme med litt purre, frisk salat og søtsterk sennep til.

Jeg sitter og jobber med et innlegg om benøvelser nå, og går samtidig igjennom gamle bilder fra jeg startet å trene i 2007. Nesten litt nostaligsk, og jeg må hoppe over mange av mappene. Det er ganske mange minner som blusser opp ved å gå igjennom bilder, ting man nesten har glemt eller fortrengt.
Det som gleder meg å se er hvor mye jeg har utviklet meg disse 4 årene – den største forskjellen er egentlig allerede etter det første året, deretter har det gått veldig sakte – men fortsatt fremover. Sånn er det som regel, det stopper litt opp og da gjelder det å holde fast ved motivasjonen selv om fremgangen går litt trått.

Det som varmer hjertet mitt aller mest er å se hvordan jeg har gått fra å være en usikker jente som ikke var særlig glad i kroppen sin, og hatet at hun hadde litt over gjennomsnittet med muskler, til å bli mer selvsikker, og ikke bare godta, men tørre å omfavne og jobbe sitt ytterste med muskelpotensialet hun fikk.


Jeg gikk fra å presse skuldrene ned og tilbake, til å presse de opp og frem :grin:

Jobb med det du har, det du anser som en svakhet kan vise seg å være din styrke.

31 tanker om “Påskeferie

  1. avatarElvi

    Påske fra i morgen. Det blir deilig med en pust på baken (billedlig. Selvfølgelig blir det trenings!) før eksamenstiden tar over livet.

    Veldig enig i at man burde jobbe med hva man har, i stedet for i mot. Etter jeg begynte å trene målrettet har kroppen og psyken knyttet seg godt sammen, og det er mye lettere å se det positive med fysikken min fremfor det negativet. Skrev faktisk nylig om akkurat det på bloggen 🙂
    Håper den første tiden i leiligheten blir god selv om det sikkert blir litt uvant i begynnelsen. Ha en flott påske, Kristine!

  2. avatarCJ

    Hei du 🙂

    Jeg oppdaget bloggen din først for noen dager siden. Leser omtrent aldri blogger (Det hender det er en viktig sak eller to som opptar meg ang alvorlige ting her i samfunnet…da leser jeg en sjelden gang) men din har jeg begynt å lese litt nå.

    Som mange har nevnt, kjempekjekt å se at det går an å trene strukturert og ha mål og hard disiplin men likevel spise forholdsvis normalt uten å kutte ut f.eks lørdagsgodt osv. Av andre trenings/fitnessfolk er det kun snakk om barer og proteinpulver og alt man IKKE skal spise… men du har et mye mer sunt forhold til det, så der tror jeg du er manges forbilde!

    Jeg har såvidt kommet i gang med trening igjen selv (har hatt perioder med god kustus på hjemmetrening men så har ting skjedd og det blir lengde perioder uten) bare for moroens og helsens skyld 🙂 Men med to små barn og rolle som alenemamma, e-student og arbeidsledig så er det ikke alltid lett å få ting til å gå opp. Kan jo ikke trene på kveldstid, og på dagtid bør jeg jo være ledig for å jobbe… om jeg noengang finner jobb igjen.

    BAre lurte på … nå har jeg prøvd å få mer grønt inn i kostholdet mitt (ikke frukt men grønnsaker) men føler jeg blir mer dårlig av det enn med mindre inntak…tror du det er en tilvenningsfase? Alltid levd ganske sunt men ikke så mye grønt som en burde…

    Jeg skal prøve Pump på er treningssenter i morgen, har du noe syn på det? Er det en ålreit form for styrketrening til å begynne med? Vekter og stang.

    Til slutt vil jeg bare si at du har en fornuftig og koselig blogg og det er godt å se folk skrive om andre ting enn bare «rosa» og total kroppsfiksering eller bare klaging…

    Håper du fortsetter så stikker jeg innom her titt og ofte. Lykke til meg flytting og ha en riktig God Påske!

  3. avatarCJ

    Ps: jeg er en superoptimist så jeg vet jeg finner jobb, er bare lei av at ingenting av arbeidstid passer for øyeblikket 😉 (ikke lett å sjonglere levering og henting i bhg/sfo og busse hit og dit. 08-16 er umulig ;))

    Positiv tankegang virker definitivt men det er ikke alltid lett å komme dit sånn med en gang 😉

  4. avatarHelsekropp

    Åhhh, sikkert godt å nesten være i mål med flyttinga 😉 Trives Tod på nytt sted eller? Håper du får en kjempefin påske, Kristine :mrgreen: Kos deg masse med fri, ny leilighet, familie og påskeegg(?) :mrgreen: :mrgreen:

    Påskeklem

  5. avatarCathrine

    Påskeferie? Det er sånn som folk som ikke jobber i turnus har det eller? 🙄

    Svakheter, er bare områder vi har et enormt forbedringspotensiale i 😉 Stolt av deg min venn og hva du har oppnådd!!! ..and the best is yet to come :mrgreen:

    stor klem fra meg, som IKKE har påskeferie. Så nyt frien du, blir godt å komme seg skikkelig på plass <3

  6. avatarLinda

    Du er så nydelig at det aner du ikke selv =)

    Det er alltid så godt å lese bloggen din, du får meg alltid til å slappe av og nyte hver dag uansett om jeg har spist altfor mye digg, eller sluntra unna treningen.

    Du er et fantastisk forbilde for alle jenter/damer i hele Norge! Det finns helt ærlig ingen som er så flott som det du er! Perfekt, er ordet jeg vil bruke om deg! =)

    Håper du får en fin påske og at leiligheten er ferdig innredet til helgen=)

  7. avatarKristin

    Jeg er så glad for at du har begynt å blogge igjen. Synd det gikk som det gikk mellom deg og D, men tipper du klare deg helt fint alene også 🙂

    Kos deg i påsken <3

  8. avatarHeidi

    Herlig med påskeferie! Jeg skal ha en tredagers på fjellet neste helg, gleder meg som et barn 😀

    Jeg trener styrke, og fryder meg over musklene som vokser! :mrgreen: Jeg ikke i nærheten av dine flotte muskler, men fy søren som jeg elsker treningen og følelsen av å bli sterkere og sterkere!

    Gleder meg stort til innlegg med benøvelser 😀

  9. avatarLillefot

    Hei!
    «Gammel» ballettdanser selv, så ser typiske ballettskuldre på bildet til venstre der;) Tenker «søt andunge» som i dag har utviklet seg til å bli » den vakre svanen» 😀 God påskeferie 😀

  10. avatarKaren

    Synes bloggen din er så bra, Kristine! Du virker så positiv, og gir mange gode tips:D Jeg har et spørsmål til deg: Har du et forslag til lunsj som
    – ikke koster for mye (student!)
    – må være mulig å ta med på jobb/skole
    – som ikke inneholder brød/kornprodukter
    – som metter (er typen som er mest sulten på morgenen og formiddagen)!

    Har selv tenkt på nøtter og frukt, men har litt problemer med epler som er tungt fordøyelig og bananer som gir høy blodsukkerstigning – og nøtter er veldig energirikt i forhold til metthetsfølelsen man får.

    Har du noen gode forslag? Hva pleier du å spise?:)

  11. avatarLiv-Tone

    God Påske til deg!
    Gleder meg til å lese innlegg om benøvelser!
    Har såvidt begynt å trene litt igjen jeg å. Men fram til nå bare sykkeltimer. Godt å komme igang igjen etter en lang kald vinter med altfor mye god mat! 😉
    Selv holder jeg også på å pakker ned alt jeg har! Må flytte litt på seg for at dagene skal gå litt lettere! Men pakking er ikke akkurat det jeg roper høyt hurra for! 😛 Men, resultatet blir nok bra!
    Ha en forsatt fin kveld!

  12. avatarAmalie Ve

    Så fantastisk du ser ut!!! Blir helt motivert og imponert av å se slike før og etter-bilder (om det kan kalles det….) Jeg har ikke påskeferie helt enda, men den kommer heldigvis snart… 😉

  13. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Elvi: Ja det skal virkelig bli godt med ferie nå! Jeg skal heller ikke ligge å late meg, men være sosial, i aktivitet og bare nyte livet.
    Enig, trening gir så mye mer enn fysiske resultater.
    Ha en riktig fin påske du og, nyt tiden før eksamenskjøret 🙂

    @CJ: Hei, og takk for hyggelig kommentar!
    Hvordan dårlig blir du? Å spise mye grønnsaker er nok en tilvenningsfase, det kan være uvant for kroppen med mye fiber.
    Jeg synes saltimer er en kjempefin måte å starte med styrketrening på, det var sånn jeg startet selv. Etter ett års tid ‘vokste’ jeg derimot ut av timene og måtte begynne med tyngre vekter på egenhånd for å få mer utbytte av treningen.
    God påske!

    @Helsekropp: Todd har ikke flyttet enda, jeg må ha det helt ferdig og i orden før han kommer 🙂
    Påskeegg – helt klart! Tipper også det blir et slikt som fyller seg selv etterhvert som det blir tomt før påskeaften 🙄
    Påskeklem!

    @Cathrine: Ja :mrgreen: Noen fordeler må vi i særdeles uspennende kontorjobber ha.
    Stolt av deg og vennen! Håper du får en fin påske, du må ha et påskeegg om ikke annet.

    @Therese: Takk – i like måte!

    @Linda: 😳 Tusen takk kjære deg ♥ Håper du får en fin påske!

    @Kristin: Tusen takk for det, kose deg masse du og!

    @Sunniva: Det kommer! Start nå, opp med hode og skuldre – omfavn den sterke jenta inni deg 🙂

    @Heidi: Åh så deilig da, tipper det blir strålende vær. Det er godt å bli sterkere, i hode og kropp.
    Riktig god påske!

    @lovelyliller: trening ,mat og morro.: Ja, mat må man prioritere selv i en hektisk hverdag. Da sier jeg det samme til deg – påskeegg må du om ikke annet ha 😀

    @Lillefot: Er du det? Så gøy 🙂
    God påske til deg og!

    @Karen: Hei! Og takk!
    Det første jeg tenker på er salater – det kan varieres i det uendelige. Skjærer du opp en haug med grønnsaker en dag så har du i et par dager og kan variere på proteinkilde og tilbehør; tunfisk, fiskekaker, egg, ost, skinke, kylling osv.
    Jeg spiste ofte tunfisksalat, men nå i det siste har det blitt eple og masse nøtter (som holder meg mett en stund); valnøtter, mandler og cashewnøtter.

    @Liv-Tone: Pakking er kjempekjedelig.. og det er så utrolig mye mer enn man ser for seg. Jeg har allerede gitt bort 4 sekker med klær til Fretex.. Man får om ikke annet ryddet opp ordentlig i tingene sine 😀
    Lykke til med flytting, og god påske!

    @Amalie Ve: Tusen takk!
    Håper du får en fin påske 🙂

  14. avatarKristianne

    Påskeferie har jeg også, men om jeg skal ha gode nok karakterer til å komme inn på medisinstudiet, blir det lite ferie her i gården. Leseleseleselese…. 😯
    Håper du får en fin-fin ferie og etterhvert ro rundt deg, kjære Kristine 😀

  15. avatarsunthjerte

    Påskeferie blir det litt av etter helgen 😀

    Du er et flott forbilde, fornuftig og velreflektert! Håper du trives i den nye leiligheten, god påske 🙂

  16. avatarRagnhild

    God påske! 😉

    Var på kontroll i dag og fikk klarsignal for å begynne å trene 😉 Så i morgen er jeg igang igjen! Spent på å teste den 3-splitten! Er mest vandt til å jobbe hele kroppen gjennom hver styrkeøkt, men er kanskje derfor jeg har opplevd litt stagnasjon og slitasje og! Er viktig den der restitusjonen og 🙂

    Gleder meg villt til trening i morgen!!!

  17. avatarFrank

    Hei! Takk for knallbra blogg. Apropo påskeferie. Jeg har skrevet noen treningstips på bloggen min idag for folk som er ute på reise. Mange kommer iform mot ferien, og lar seg forfalle mens de er ute på tur. Har du noen tips for dem som er på reise og kanskje ikke har et gym i nærheten? Spiser du lavkarbo forresten?

  18. avatarMay B.

    Du er så god Kristine. Heier på deg og vet det ordner seg til det beste for en så flott jente som du 🙂
    Klem
    May

  19. avatarIna

    Nok et flott innlegg fra en som i løpet av det siste året har blitt en stor inspirasjonskilde og motivator for meg 🙂 Og takk for alle gode mattips, jeg har det med å falle i samme spor hvor jeg spiser det samme dag ut og dag inn, da er bloggen din god å ha 😀
    En ting jeg lurte på; har du noen erfaring med å måle fettprosent på Tanitavekt? Er den nøyaktig?

    Ha en flott påske, og nyt påskeegget – det skal jeg 😉

  20. avatarSilje

    Hei! Kom med en tilfelle over bloggen din for en ukes tid siden. Du virker som en helt fantastisk person, virkelig bra forbildet! Blir skikkelig motivert av å se på de armene dine..:)
    Ha en fantastisk påske:)

  21. avatarKristine

    @Kristianne: Been there done that.. håper du kommer deg greit igjennom lesingen. Takk for det 🙂

    @TID FOR TRENING: Takk – god påske!

    @sunthjerte: Godt å høre, håper du får en fin påskeferie. Og takk 😀

    @Ragnhild: Å, det var bra! Hold meg gjerne oppdatert på hvordan du synes programmet, øvelser osv er 😀
    Ha en fin påske, og god trening!

    @Frank: Hei, og takk! Med mindre jeg er midt i konkurranseforberedelser så er jeg av den typen som drar på ferie uten å trene.. holder meg i aktivitet med turer på stranda, ballspill og svømming. Det viktigste på ferie – synes jeg – er å ikke falle for fristelsen til for mye og usunn mat på restauranter hver dag.
    Om man ønsker å trene litt styrke på ferie så kan det være smart å ta med seg en treningsstrikk, den tar ikke så stor plass i kofferten heller.

    @May B.: Tusen takk for det May, stor klem til deg

    @Ina: Godt å høre, det er det jeg ønsker med alle disse matbildene så 🙂
    Jeg har veid meg på InBody – det er vel ca samme sak. Jeg tror den kan gi en viss pekepinn, men er langt ifra nøyaktig. For å ta meg som et eksempel; den viser at jeg er over gjennomsnittet muskuløs, det stemmer jo. Men jeg veide meg på den nå i mars, og den viste litt mindre muskelmasse i ben i forhold til for 3,5 år siden – som da var før jeg hadde startet å trene de.
    God påske!

    @Silje: Så hyggelig! Takk 😀 Håper du får en fin påske!

    @Trine: Jeg er glad for det jeg og 😀 Klem

    @Bobby Khan: Well put 🙂

  22. avatarCJ

    Hei igjen, så kjekt å høre at du startet med saltimer selv. Jeg syns Pump var helt flott! Dessverre legger de om planen etter påske så da er det ikke lenger på tilgjengelige tidspunkt for meg (iallefall ikke på nærmeste gym)… Men skal absolutt se meg om og håper det går å kombinere med jobb etterhvert..

    Det er magen som slår seg litt vrang, det kan godt hende det er aller mest stress…for jeg stresser en god del med tanker om økonomi og vanskeligheten med å få jobb (ikke fleksibel..) og mange andre ting. Prøver seff å tenke positivt og VET jeg klarer alt etterhvert men det ble mye i det siste. Kan hende kroppen reagerer enda mer med mer grønt i tillegg.
    Spist havrebrød (best i test av sunne brød så er glad for den) og fullkornspasta i over ett år nå så er vant med fiber men spørs om det blir dobbel dose nå og det blir en ny tilvenning? Luft i magen er også kjipt, og jeg «tåler» derfor ikke salater (Tenker rosso, ruccola osv, ikke grønnsaksblanding..) og frukt. Lurer på om havrebrødet/fiber også slår ut der. Problemene er borte vekk ute blant folk Thank God, men spesielt om morgenen/kvelden er det verst.

    Får prøve en stund til og se om tilvenning og å stresse NED hjelper..

    Går vel neppe ned i vekt med aldri så mye trening når man stresser hele tida…:(

    Men gir ikke opp!! :):):) 2.5mnd til ferie så mange småmål med trening 🙂

    Takk for svar! God påske så langt! Klem til deg. Du er inspirerende.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *