Trening, mat og klær

De siste dagers trening har bestått av løfting, bæring og flytting. Om man tror det er lett å bære tunge ting opp fire etasjer uten heis tar man feil – jeg så nemlig for meg at det skulle gå veldig greit. Nå er heldigvis den verste jobben gjort, og jeg har om ikke annet fått min dose av styrke og kondisjon i samme økt for en stund fremover.
I dag ble det imidlertid en styrkeøkt, det føles godt at kroppen holder seg skadefri til tross for litt stølhet her og der (kjenner det mest i rygg og legger).

Ben og rygg;
Nedtrekk
Strakmark
Benspark og sittende lårcurl (supersett)
Kabelroing
Benpress
Leg abductor

Dagens mattips; taco

Karbonadedeig, eget tacokrydder, ost, kesam og grønnsaker

Jeg fikk brukt gavekortet mitt i helgen forresten

Hoho! En og en halv boks gikk ned på høykant på lørdag.

Ellers var jeg så heldig å få en pakke med nye treningsklær i forrige uke, fra 2xu

Jeg har kun prøvd de på, ikke trent med de – så jeg (som svetter en del når jeg trener) er veldig spent på om de holder det de lover. De sitter i hvert fall veldig tight på, uvant.. jeg trener ofte med litt løsere bukser, men det er vel en vanesak.


Jeg følte meg som en liten wannabe-sprinter i de :lol:

Jeg tenkte jeg skulle skrive om flere tips til øvelser, noen av dere ønsket å lese mer om det. Jeg har også planer om å få printet opp middagsheftet mitt. Det blir litt dårlig med tid frem til jeg er på plass i leiligheten, men jeg stikker innom her med en gang jeg har litt ledig tid til overs.

Ha en fin uke videre!

49 tanker om “Trening, mat og klær

  1. avatarElvi

    Du kledde de nye klærene utrolig godt 🙂 veldig fint design, er glad de ikke er i skrikende neonfarger. Det er alt for mye av det på treningsklær for tiden. Hadde bestilt genseren, men får en smule klaus av høyhalsede gensere (men ikke små rom – frk. sær nr. 1! 😆 ), så det blir nok ikke med det første.

    God du har kost deg i helgen, og at ting begynner å komme på plass igjen. Håper du og Todd trives i leiligheten 🙂 Ha en fin uke!

  2. avatarMarte Katrine

    2XU er ikke det kompresjonstøy? Spennende 🙂

    Vil gjerne ha flere tips til øvelser 🙂 Bruker du proteinshake forresten? Og i så fall, kan du skrive litt om det? 🙂

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Elvi: Takk! Og helt enig, jeg trenger ikke å ha skrikende farger når jeg trener. Ikke ellers heller egentlig 😀
    Vi er ikke helt på plass enda, men snart er vi der!

    @Marte Katrine: Jo, det er det! Er spent jeg og 🙂
    Nei, jeg gjør vanligvis ikke det. Jeg drikker det en sjelden gang nå og da, ellers bruker jeg som oftest proteinpulver i matlaging/baking. (Alt fra sponsoren min http://www.nordicnutrition.no)

    @Helsekropp: Jeg følte meg plutselig som en sprek idrettsutøver i de, haha. Takk!

    @Oda: Og det snakker du om, fineste lille du 🙂

    @Tsk: Sier du det? Kanskje jeg skal utfordre meg selv til en løpeøkt i nærmeste fremtid 🙂

  4. avatarHilde

    Flotte treningsklær! 🙂

    Men må spørre, slik at jeg velger riktig størrelse. Hvordan er størrelsene i forhold til f.eks MXDC? Bruker du det samme der? MXDC er jeg kjent med, så da blir det lettere å velge riktig 🙂

  5. avatarTherese

    Ja! Endelig! Har sett disse klærne et par ganger men aldri funnet ut hva slags merke det er eller hvor man får tak i det – de er så utrolig «fete» 😎
    Selv er jeg kjempefornøyd med MXDC sine tightser, men etter jeg så de der så har jeg som nevnt lett meg i hjel..
    Nå skal jeg kjøpe meg ny tights!

    PS: Du er rett og slett vakker, både i kropp og sinn 🙂

  6. avatarKristine Innleggsforfatter

    @karoline: Tusen takk! Vi satser på sol fra torsdag av, gjør vi ikke 😀

    @kristine: Jeg blander spisscummin, paprika, chili, hvitløk og pepper 🙂

    @Hilde: Ja, de er veldig stilige 🙂
    Jeg vet ikke helt hva du synes om str til mxdc, men jeg synes M der var passe trangt/helt greit – jeg fikk tilsendt M fra 2xu og, og de sitter som pølseskinn 😉 Men det skal det jo også gjøre ettersom jeg har skjønt.

    @Therese: Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke hadde hørt om de tidligere.. jeg har vært stuck i bomullsklærne mine på trening en stund nå, men nå skal jeg prøve å se litt mer seriøs ut 😆 De sitter i hvert fall som et skudd på! Takk forresten ♥

  7. avatarKristin

    Heisan! 2XU har eg brukt i 1 år no og er strålande fornøgd. Har både løpt og sykla i 2XU plagga.Likar best sommartightsen. Fantastisk, men spinndyrt.
    Klemmer

  8. avatarJeanette

    Har en sånn bukse selv. Skikkelig digg å trene med, krysset sitter igjen i låret etterpå ;). Synd de er så himla dyre. Heldig du, som får 🙂

  9. avatarKristine Innleggsforfatter

    @lovelyliller: trening ,mat og morro.: Yes, det er det 😀 Takk!

    @Vibece: Enig – takk for det!

    @Kristin: Jeg fikk en sommertights og! Tror nok det blir mer aktuelt at jeg bruker den nå når varmen kommer snikende. Jeg har et par ting til deg forresten, må møtes rett over påske om du kan 🙂 Klem

    @Jeanette: Oh, nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å teste det ut. Jeg er veldig heldig!

  10. avatarHelene

    Så flott du ser ut:) Gleder meg til å lese mer om øvelser, men husk at bloggen skal være en positiv ting i livet ditt, så skriv når du har tid!;)

  11. avatarTine

    det var stilige treningsklær:) må sjekke den siden. treningsklær er vel det som fyller mitt skap mest.. kremt :p

  12. avatarMalin

    Flytting er sliiiitsomt 😯
    Godt du og Todd er på plass hvertfall – hva synes han om å komme tilbake til gamle trakter?

    Skikkelig kule klær, de satt som støpt på deg 😀

  13. avatarAnonym

    2XU er fantastiske kompresjonsbukser, har du hatt en hard treningsøkt (løpeøkt) bruker man dem en stund etter trening/før, og eventuelt når du sover for bedre restitusjon.
    XXL har fått dem inn nå, både bukser og genser, og det beste med dem er at du faktisk ikke skal kjøpe dem etter størrelse, disse skal kjøpes etter høyde og vekt, finnes tabell på alle klærne!
    Da sitter de perfekt iforholdtil brukerområde.
    Jeg elsker dem!!

  14. avatarBobby Khan

    Trener i 2XU selv, de er ganske deilig å trene med, men skins er nok bedre når det gjelder avkjøling, svetter som bare F 2XUen, men det funker.

  15. avatarBirgit

    Det var akkurat dette jeg trengte å se nå på morgenkvisten før trening, hvem vil vel ikke kunne se så bra ut i treningstøyet? 😀
    Ha en strålende dag!

  16. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Helene: Takk, ja det skal jeg gjøre 😉

    @Dagsmeny: Den var meget god, men jeg holder fortsatt en knapp på spanske mandler.

    @elisabeth: Jeg er veldig spent selv 🙂

    @Tine: Jeg fant ut her om dagen at jeg hadde bortimot 50 singletter, så det var godt å få gitt bort en del til Fretex. Treningsklær har jeg ikke så altfor mye av faktisk, ikke sånt fint tøy i hvert fall.

    @Stine: Her tror jeg du vil finne alle: http://www.2xu.com/Stores/Listing?co=295

    @Maarius: 😉 Inngående detaljfokusering på klærne kan gjøres på nettsiden deres

    @Therese: Kompresstøy skal:
    – stimulere til økt blodsirkulasjon og raskere restitusjon
    – forbedre oksygentilførsel til arbeidende muskler
    – redusere slag og vibrasjon i muskulatur
    – gi mindre trøtte og stive muskler
    I tillegg holder de passformen, puster og er temperaturregulerende, transporterer vekk svette raskt, er antibakterielt behandlet, og upf 50+ solbeskyttende.
    Wow! 🙂

    @Malin: Det er mye verre (og mer) enn det man tror. Jeg skal aldri bli en ‘syk samler’.. hater å ha for mye ting. Vi flytter mest antagelig tidlig neste uke, et par ting som må på plass først. Jeg er veldig spent på hva han vil synes om det, tror han synes det er greit. Han elsker jo å ha meg for seg selv 🙂 Jeg skal i hvert fall ha do, nye matskåler og klorestativ i orden før han flytter inn 🙂

    @silje’s fremgang.: Takk! Ja, de er veldig fine 🙂

    @Anonym: Ja, stemmer det – jeg ble spurt om høyde og vekt. Sover du med klærne innimellom?
    Takk for info 😀

    @Bobby Khan: Ja, jeg hadde vel egentlig ikke regnet med å ikke svette.. men det er fint at det skal transportere det bort raskere, og er antibakterielt 🙂

    @Birgit: Meg i tights liksom :mrgreen: Men, takk!
    Ha en superfin dag du og!

  17. avatarHanne

    Så lekre de var! Fikk litt assosiasjoner til «Tron» jeg da, haha (så nettopp filmen..), tøft 8)
    (og trange klær er helt greit når man faktisk kler det!)

    Ellers er jeg imponert over deg som trener så tett på flyttinga. Jeg var helt slått ut av stølhet etter vi var ferdige, men så holdt vi på flere dager i strekk også omtrent uten å sitte ned..puh.. Det er er SLIT!

    Jeg glemte forresten helt å kommentere sminkebørstene du kjøpte, de er overraskende gode i forhold til prisen 🙂 (Kjøpte selv et sett på apoteket i forfjor sommer)

  18. avatarAnonym

    Om jeg har flere dager med hard trening sover jeg med dem, gir kjempe resultat, lønner seg også og gå med buksen ett par timer før og etter trening for å få igang musklene.

    Ha en fin dag! 🙂

  19. avatarMadeleine

    Treningsklærne så jo veldig fine ut! Spennende å høre om de fungerer bra! 🙂

    Jeg lurte på om du har noen tips for å øke fettprosenten (muligens motsatt av det «alle andre skal»). Har det siste året trent mye (fortrinnsvis kondisjon), men ikke vært flink nok med kostholdet (hadde lite kunnskap om forholdet mellom trening og mat). Har nå lest mye om temaet, og heldigvis fått litt bedre forståelse for hvordan kroppen fungerer. Fettprosenten min ligger på ca 10 – 11 %. Jeg ønsker å gå opp i vekt, men på en sunn måte. Trener styrke ca 2-3 ganger pr uke, og kondisjon 3 ganger. Syns du jeg bør kutte ned på kondisjonstreningen en periode? Eller er det «nok» å øke matinntaket relativt ifht treningsmengden? (Skal sies at jeg alltid har vært slank – så jeg har ikke gått drastisk ned i vekt, men det har altså gått utover fettprosenten min….).

    Må si at jeg har lært mye gjennom bloggen din – at det å ha fokus på sunne og gode rutiner i hverdagen er utrolig viktig. I tillegg har styrketreningen blitt en del av treningen min- noe jeg er veldig glad for! Du er til stor inspirasjon for mange! 🙂

  20. avatarKine

    Hei:)Har et spørsmål som ikke har med dagens innlegg å gjøre, men håper du kan svare likevell! Jeg er en skikkelig godtegris og kunne sikkert spist en boks is hver dag. Har lyst og kutte ned på sukkeret, men ikke på kosen så tenkte og begynne å bake med sukrin og andre sunne ingredienser. Men synes det er så dyrt med slike produkter! Hvordan er det med f.eks. sukrin og bakepro, er de drøye og bruke eller må man kjøpe nytt ofte hvis man baker mye?

  21. avatarmaria

    Hei
    Er dette treningstøyet samme som skins produktene mon tro?
    Lurte på om du kan skrive om produkter fra nordic nutrition du anbefaler, protein skapet er tomt og vil handle der for første gang (tidligere brukt proteinfabrikken).
    En annen ting jeg lurte på er om du kan komme med råd i forhold til å brenne fett fra bein? Jeg spiser bra og trener hardt, og fått en definert overkropp. Beina, derimot! Fettet sitter som støpt! Sliter også med celulitter, hatt det i noen år. Setter utrolig pris på tips, egne eller fra andre som har slitt med dette.
    Stå på videre!

  22. avatarHanne

    Det må jeg si, du ser smashing ut! 🙂 Prøver å lure frem min egen six-pack, men viser seg å ikke være bare-bare 😕 Lykke til med nye x2u- klær, ikke min favoritt, men kanskje de passer deg bedre

  23. avatarKristine

    @Hanne: Haha 😎 Jeg er fortsatt litt skeptisk til om jeg klarer å slappe av i så trange klær.. jeg trener jo mest styrke, ikke løping/kondisjon.
    Det er et slit, kjenner det murrer litt bak i ryggen.
    Så bra, gleder meg til å prøve dem! Nå får jeg nemlig hår i øyet hver morgen, hersens cubus-koster.

    @Anonym: Aha 🙂 Ha en fin dag du og!

    @Ai.: Synes det er greit å krydre selv jeg og, har jo alt stående i skapet uansett 🙂

    @Madeleine: Hei! Det er flere måter å gå opp i vekt/fett% på, så dette er hvordan jeg hadde valgt å gjøre det. Jeg hadde først og fremst økt matinntaket. Om du ikke er komfortabel med store måltider, så bør du velge mer energitett mat (fortrinnsvis sunt fett). Om du en dag spiser deg mett etter et måltid, men vet at du fortsatt har fått i deg litt for lite mat så kan proteinpulver og/eller proteinbarer være fint som ‘dessert’.
    Du kan med fordel ta bort én av øktene eller korte ned tiden på et par av de du har slik at det ikke blir for mye (mat) å gape over i starten 😀

    @Kine: Det er enda dyrere å kjøpe seg is, godis og potetgull hver dag 😉
    Jeg synes det varer en god stund, trikset er å ikke bake for mye eller for stort hver gang (det kan du eventuelt fryse ned). Bruk små kakeformer og/eller muffinsformer, da bruker man kun et par scoops med bakepro/proteinpulver. Et billigere alternativ er å bruke stavmikser på havregryn og lage sitt eget havremel, eller lage sitt eget nøttemel av f.eks mandler.

    @Kristianne: Det har jeg i dag! 😀

    @maria: Det vet jeg ikke.. jeg har ikke vært borti kompresjonstøy tidligere. Kanskje noen andre som vet?
    Jeg hadde tenkt til å skrive om produkter fra Nordic Nutrition og ben om ikke så altfor lenge – stay tuned 😀

    @Hanne: Den er ikke lettlurt altså? :mrgreen:
    Takk for det, ha en fin dag!

    @Metallian: Menn.. 🙄
    Forstår seg ikke på klær 🙂

  24. avatarMadeleine

    Tusen takk for rask tilbakemelding – setter stor pris på det 🙂
    Ha en fortsatt fin dag!

  25. avatarRagnhild

    Wow! Sånn kropp vil jeg og ha! Du ser overhode ikke ut som noen wannabe…Ser bare helproff ut!

    Blir skikkelig motivert for å trene nå jeg 🙂

  26. avatarmarie

    jeg kjenner jeg er veldig forvirret, og spør derfor deg om hjelp!
    jeg veier 53kg og er ca 168 høy. jeg er slank, men har som de fleste jenter litt ekstra på innsiden av lårene og på nederste del av magen.
    problemetver at jeg aldri får bort dette!
    jeg jogger ca 3 ggr i uken og har vanligvis 2 styrkeøkter i tilegg der jeg trener overkroppen. (tar ikke ben fordi jeg som regel er ganske gåen etter løpeøkten).
    jeg spiser sunt og ligger som regel i et lite kaloriunderskudd.
    det som ga meg en «mindfuck» nå er at jeg leste på fitnessblogget at man bør spise mer for å stramme opp ved styrketrening.
    kommer jeg til å bli kvitt det siste ved å ligge i kalorioverskudd? må jeg slutte å jogge da? kommer jeg ikke til å legge på meg i form av fett om jeg ligger i kalorioverskudd? jeg kommer jo ikke til å kunne vite hvor mye energi som kommer til å bygge opp musklene.

  27. avatarLise

    Hei! 🙂
    Prøvte å bestille klær fra 2xu, men ser ut som de ikke leverer til Norge? Vet du om andre steder det går an å bestille merket?

  28. avatarMarie

    Å, heldige du som fikk gavekort på is! Jeg er et skikkelig ismonster selv. Elsker smaken spanske mandler, og dream-isene 🙂

  29. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Madeleine: 😀

    @Ragnhild: Jeg kan jo late som jeg er en spreking 😀

    @marie: Jeg tror du ville hatt utbytte av å spise mer, altså ligge på et vedlikeholdsnivå (ikke underskudd, men heller ikke et veldig overskudd) og ikke minst trene tung styrke på ben.

    @Anonym: Jeg aner ikke. Spiser mindre på hverdagene enn i helgene, men tror det er alt fra 1200 – 4000 kcal 😀

    @Lise: Jeg er litt usikker, tror man må gå i en av butikkene de selger det i;
    http://www.2xu.com/Stores/Listing?co=295

    @Marie: Jeg og, det er favorittene! 🙂

  30. avatarD1

    Hei!
    Hva er erfaringen din rundt bruk av dette tøyet? Jeg vurderer å kjøpe men synes det er uvant trangt. Prøvde i butikken den størrelsen som var anbefalt men synes det nesten var i overkant. Ser de oftere brukt på elixia for tiden men skulle gjerne hatt din input. Positivt at det strammer opp og ikke minst at en blir fin i det! 😆

  31. avatarKristine Innleggsforfatter

    @D1: Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har brukt det så altfor mange ganger.. men det er veldig godt å trene i, strammer opp og holder bra på form, varme (og bra mot svette). Jeg synes imidlertid at tøyet er litt i overkant stramt, må venne meg til det tror jeg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *