Litt av hvert

Dere er virkelig en god gjeng, tusen takk for støttende ord og fine ordtak. Og for litt ‘tøsepower’ :grin:
Jeg er så glad for at jeg har dere som lesere jeg – og det er derfor jeg fortsetter med den selv når livet tar nye vendinger.

Jeg har fått noen spørsmål som jeg ikke har fått svart på, så jeg tenkte at jeg skulle ta noen av de her;

Er nøtter som fettkilde bra?
Ja, jeg synes det er veldig bra og jeg spiser det selv hver dag nå. Jeg holder meg stort sett til valnøtter og mandler. Saltede nøtter er helt ok, inntaket skal uansett ikke overdrives.
.
Hvor flytter du?
Jeg flytter tilbake til min gamle leilighet som jeg har leid ut, den ligger i Oslo – Søndre Nordstrand
.
Tips til hvordan takle kjærlighetssorg?
Det er ikke så lett å gi et svar på, for det er noe så trist som at man må igjennom det – ta tiden til hjelp. Hold deg fysisk aktiv, erstatt tankene rundt det med noe hyggelig og ha mennesker du er glad i rundt deg. 
.
Tips til øvelser på triceps, biceps og skuldre?
Dips
Franskpress
Hantel kickback
Hantelcurl
Skulderøvelser finner du her

.
Er det dumt å ligge lavt på kcal og karb i eksamenstiden?
Jeg ville i hvert fall ikke ha ligget så lavt på karbohydrater om du er som meg, blir litt tom og susete i hodet etter noen dager. Du kan godt ligge i et lite kcalunderskudd, men pass på at du spiser godt og variert av alle næringsemner. 
.
Er manglende stølhet en indikasjon på at jeg ikke trener bra nok?
Nei. Jeg opplever sjeldent at jeg blir støl med mindre jeg har hatt en lengre treningspause eller tester ut nye øvelser. Jeg synes heller grimaser og tunge pust på de siste reppene er en bedre indikasjon på om man trener tungt nok.
.
Har du noen skader/belastninger som hindrer deg i treningen?
Ja, jeg har dessverre en venstre side som er litt ødelagt etter mange år med dansing. Jeg har slitt mye med hofta, og nå de siste månedene med kneet. Det har resultert i at jeg må holde meg unna knebøy, men jeg finner andre øvelser og skal prøve meg på lette bøy igjen snart. Jeg tror det er viktig å ta skader på alvor og ikke overanstrenge seg, da blir det ofte verre.

Har du en mailadresse jeg kan nå deg på?
Ja, kristine@kriweb.no

Kan du lage treningsprogram til meg?
Jeg har frem til nå sagt nei til å lage både treningsprogram og kostholdsplaner av flere grunner. Jeg jobber ikke med det, har ofte ikke tid til å svare alle, liker ikke fastsatte opplegg.
Om du vil ha forslag til et treningsprogram så kan jeg hjelpe deg, men vil ta en symbolsk sum på 100 kr for det. Når det er sagt vil du sikkert få bedre og grundigere oppfølging hos andre, ellers vil jeg skrive litt om trening og tips til øvelser med jevne mellomrom her på bloggen.

Jeg må fortelle dere noe morsomt. Dere vet sikkert at jeg er veldig glad i IS – og forrige helg kjøpte jeg Royal sin med spanske mandler og sjokolade. Den er så god! Til min store skuffelse manglet sjokoladesausen.. så jeg skrev en litt humoristisk klage til Diplom-is og se hva jeg fikk av dem noen dager senere;
:mrgreen:

Jeg vet hva jeg skal spise i kveld i hvert fall!

Her ser dere forresten såret hans.. Nå er skorpen borte og såret har grodd, men han har en hårløs flekk igjen. Litt skabbete hake gjør han bare enda finere i mine øyne. Jeg er usikker på om skålene jeg har kjøpt faktisk er stål, så jeg skal finne noen i porselen eller glass.

Ellers er det små prosjekter på gang hele tiden.

Hat!

Nå – ut i sola! :cool:

32 tanker om “Litt av hvert

  1. avatarKristianne

    Hva holder du på med på gulvet der? Maler du? 🙂
    Min katt klarte å klore på seg blodøre som måtte opereres, og nå peker det ene øret nedover. Veldig komisk, men liker ham bare mer for skjønnhetsfeilen(e) – vi har jo alle dem 😀

  2. avatarIda

    Når du lagde gele gummibjørner.. Hvor mye gelatin brukte du da? Jeg har kjøpt godisformer, og har kjempe lyst å prøve å lage «seigemenn».. Hehe! 😀

  3. avatarFantasia

    Hihi..visste ikke at du hadde leilighet på Søndre Nordstrand. Selv er jeg oppvokst der. Forresten.. Tror faktisk jeg har ridd med søsteren din på Søndre Aas gård;P O.. Weber?

  4. avatarMargrethe

    Dette er kanskje et litt rart spørsmål, men jeg lurte på hva du gjør nå?
    Etter å ha vært sammen med min kjæreste i tre år, ble detnå slutt for en måned siden. Nå føler jeg at jeg har mye døtid som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med. Vi var alltid sammen på kvelden, se en film, pratet, spilte spill, gikk turer osv, nå sitter jeg her alene, og da har det lett for at jeg spiser. Kanskje jeg er en liten trøstespiser? Jeg har en hel masse tid, som jeg ikke riktig vet hva jeg skal gjøre med, før hadde jeg noen å dele tiden med, nå er jeg alene! Nå som jeg er singel burde jeg jo ihvertfall ikke spise for meg, nå må kroppen være på sitt beste 😉 Har du noen tips til hva jeg kan gjøre, eller eventuelt hva jeg ikke burde gjøre? Takk 🙂

  5. avatarKine

    Du virker så utrolig hyggelig:) og Todd-pusen din er bare helskjønn! Bare lurte på noen ting. Når begynte du å virkelig gå inn for å bygge muskler? Var det sånn plutselig en dag du begynte, eller har du trent styrke i mange år før du begynte å konkurere? Føler jeg merker alt for lite resultater på min styrketrening.. Tar tunge vekter og trener hovemuskelgruppene pluss en del kondistrening, men de store resultatene uteblir! Lurte på om reduksjon i karbohydrater kan gi meg resultatene jeg ønsker? Spiser kun grovbrød, knekkebrød og havregryn, men er dette ting jeg kanskje bør kutte? Håper på svar:)

  6. avatarHanne

    Jeg er blitt ekspert på møbelmontering, og stiller gjerne som hjelp om du stiller med is 😆

    Å klage nytter virkelig, jeg har fått gavekort både fra Prior, Ica/Rimi og spisestedene på Gardermoen flyplass etter diverse kjipe opplevelser.. En ting er jo at det er moro å få noe tilbake etter en kjip opplevelse, men samtidig ser jeg det også som viktig å si fra når noe ikke er i orden..

    Godt at såret til Todd blir bedre!

  7. avatarMichelle

    Kjempe innlegg K!!! 😉 Takk for ALLE tips, er alltid greit med litt tips fra andre 😉 God helg videre!!! klem 😛

  8. avatarKristine

    Hei! har du et proteinpulver å anbefale som skal brukes av en jente som ikke har som mål å bygge masse muskler, men forhindre tapet av de hun har? hehe
    sliter litt med å få i meg nok mat, særlig frokost. men en shake skal jeg nok klare å få i meg. etter trening også særlig. sliter med å få i meg nok rett etter trening. vil også gjerne kunne bruke pulveret i bakverk o.l.

    takk! 🙂

  9. avatarKristine

    @Martine: Den er såå god 🙂

    @Kristianne: Nei, dette er et stort puslespill som etter litt svette, tårer og et bar banneord ble til en sittebenk 😀

    @Sunniva: Jeg hadde jo håpet på noe sånt, så jeg ble superglad 😆

    @Ragnhild: Takk – var ikke så mye jeg fikk vært ute men.. 🙂

    @Ida: Å, det husker jeg ikke.. men en del mer enn i gélé, dobbelt kanskje.

    @Fantasia: Ja – Oda svarte deg litt over her 🙂

    @Danny: På kolbotn

    @Margrethe: Synes det er et godt spørsmål jeg, for det er klart at hverdagen blir veldig annerledes. Man er vant til å være sammen med en person 24-7, snakke om alt, dele alt av opplevelser, morsomme ting man har opplevd den dagen, følelser osv.. Tror jeg kommer til å snakke en del med Todd. Det gjør jeg for så vidt allerede :mrgreen:
    Jeg har heldigvis mennesker jeg setter pris på å være sammen med, gamle bekjente som har kommet tilbake i livet mitt. Når det er sagt så trives jeg veldig godt i eget selskap, kommer til å ha mange koselige alenekvelder.
    Hold deg opptatt med ting du liker; baking, trening, turer, bøker, tv, pc, skaff deg en katt (!) eller hund, selvpleie, sudoku/spill, tegne osv. Det høres kanskje teit ut, men det er viktig å ha en hobby om man føler at man har for mye tid til overs. Det er ikke bra å kjede seg hver dag 🙂

    @Kine: Jeg har skrevet litt om det her; http://www.kriweb.no/?p=301
    Grunnen til at jeg hadde så god fremgang, samt kunne konkurrere bare 7 måneder etter at jeg startet å trene styrke var utgangspunktet jeg hadde fra over 20 år med dansing. Dessuten gikk jeg veldig inn for treningen, trente tungt og seriøst 4-5 ganger i uka (og har gjort siden) – aller mest med frivekter. Og man kommer ikke unna gener og forutsetninger.
    Å kutte noe som helst i maten vil ikke hjelpe, min kropp er bygget opp av mengder med havregrøt og rundstykker med nugatti opp gjennom årene 😛 Det er styrketreningen som er avgjørende for fremgang.

    @Oda: 😀

    @Hanne: Jeg er sår i hendene etter skruing 😀
    Jeg skal innrømme at jeg håpet på å få litt is når jeg skrev til dem.. men samtidig så tenkte jeg at de er helt avhengige av oss forbrukere til å gi ris og ros. De ble i hvert fall veldig glad for tilbakemeldingen, og det gjelder sikkert for alle uansett hvem man tar kontakt med.

    @Michelle: Takk 😀
    Håper du hadde en fin helg og!

    @Kristine: Det viktigste for å forhindre å tape muskler er å trene de 🙂 Jeg håper du får igang matlysten, for det er mye viktigere enn proteinpulver – dessuten får man ikke i seg de mineraler og vitaminer man trenger. Jeg anbefaler selvfølgelig sponsoren min – http://www.nordicnutrition.no
    De har mye forskjellig, det spørs helt hva slags type smak du liker 🙂

    @lovelyliller: trening ,mat og morro.: ♥

    @Bobby Khan: Drammen er jo laaangt til 🙂

    @Anonym: Ja

    @silje’s fremgang.: 😀

  10. avatarNora

    Hei! Jeg liker bloggen din kjempe godt, følger regelmessig med 😉 Jeg lurte på om du har noen gode mat eller godis / dessert tips på deff? Er selv på deff, men syns det er veldig vanskelig fordi jeg er så sykt glad i sjokolade og godis :p

    Todd er supersøt, liker at han er med på bloggen 😉

    På forhånd takk :))

  11. avatarKari

    Sinnsykt motiverende blogg du har. Takk! 😀
    Har vert skikkelig matlei i det siste, men fikk lysten på middag igjen med dine delikate retter. Igjen, Takk! 😀

  12. avatarAstrid

    Kristine, -U make my day;) Alltid et av dagens høydepunkter å sjekke bloggen din;) Ser jo at du har en helt fantastisk nydelig mage, kunne du ikke vært så snill å lagt ut noen av mageøvelsene du kjører? Pliiiis:D

  13. avatarkristine

    Hvordan regner du inntak av energi / forbrenning av energi for ikke å legge på deg? Regner du karbohydrater eller kalorier, og hvilken ligger du i underskudd av?
    Jeg vurderer et LCHF kosthold men synes dette er veldig forvirrende, hva synes du om et slikt kosthold?
    Du som har litt peiling kan sikkert svare meg på hva som er best å ligge i underskudd av, kalorier vs. karbohydrater.

    Det jeg ikke forstår er hvorfor man ikke går opp i vekt av å spise mye fett og kalorier da man heller ikke går opp i vekt av å spise mye karbohydrater men ha et underskudd av kalorier.

  14. avatarKristine

    @Nora: Om du trykker/søker på proteinbakst eller kaker under kategorier på høyresiden her så vil du få opp mye av det jeg har laget 😉

    @Kari: Takk, godt å høre 🙂

    @Astrid: Takk! Jeg kjører ikke så mye mage direkte egentlig (den får kjørt seg best på tyngre baseøvelser), men det hender jeg tar noen sit-ups på ball eller i skråbenk m/vektskive.

    @kristine: Jeg regner egentlig ingenting. Jeg har et veldig varierende ca-regnskap oppi hodet, og det er ca kcal brukt minus ca kcal spist den dagen. Nøyaktig blir det aldri uansett.
    For min del passer ikke lchf, men om du har tenkt grundig igjennom dette og tror det vil være noe for deg så er det bare å kjøre på. Hva som passer en best å ligge i underskudd av må du nesten velge selv, jeg liker å variere. En dag med mindre karbo, en annen dag med mindre fett osv. Den man ikke bør kutte ned på er protein.
    Grunnen til at man ikke går opp i vekt av å spise mye fett er fordi man fortsatt ligger i et kcalunderskudd. Mange påstår at de spiser enorme mengder, men jeg tror det er følelsen man får fordi man spiser mye fettrik mat og fordi man holder seg lengre mett. Jeg tror fortsatt på de termodynamiske lover. Ofte vil de fleste på lchf komme frem til et svært lavt kcalinntak når de begynner å regne på det – i hvert fall enkelte dager, som på alle andre dietter. Det er enklere å gafle i seg en bolle med pasta enn flesk (satt på spissen).

    @Elvi: Jeg fikk hele 3 deilige isbokser ut av det gavekortet tenk :mrgreen: Takk, i like måte

  15. avatarsara

    Heisann, jeg elsker bloggen din! Den er utrolig motiverende for alle oss osm vil komme i form.
    Jeg bare lusrte på en ting, hva er egentlig forskjellen mellom bodybuilding og bodyfitness?

  16. avatarkk

    kan jeg spise lchf eller lavkarbo noen dager, og lavkalori andre dager, eller gir dette ingen mening? vil jeg legge på meg av et slikt kosthold?
    jeg liker bruken av fløte, egg, bacon osv i lchf diettene, men jeg klarer meg ikke uten frukt, grønt og brød.
    jeg er redd en kombinasjon av dette vil gjøre at jeg legger på meg.
    hvor mange kalorier og karbohydrater kan jeg egentlig innta sammen, før det blir for mye?

  17. avatarKristine Innleggsforfatter

    @TID FOR TRENING: 😯 Så hyggelig ♥

    @sara: Hei! Kroppsbygging er større og mye fokus på mye muskelmasse, bodyfitness er en god del mindre – en skjønnhetskonkurranse med muskler – kort fortalt. Jeg har skrevet litt om bodyfitness her: http://www.kriweb.no/?p=1689

    @Cecilie: Nam ja! 😀 Takk for det, klem

    @Ai.: Da har jeg svart deg 🙂

    @kk: Du kan selvfølgelig variere for hver dag, det gjør jeg. Om du spiser flere kalorier enn du forbruker i løpet av en dag så vil du over tid legge på deg. Finn ut hvor aktiv du er og hvor mye mat du trenger i forhold til det så har du litt bedre oversikt; http://www.iform.no/pub/art.php?id=629

  18. avatarStine Lita

    Haha, det samme skjedde med meg i fjor, og jeg kontaktet også diplomis.
    fikk også et gavekort. Hihi.. 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *