Kremet kylling i kokos

Heisann!

Det er så godt når solen titter frem, lys og vitamin D gir energi og glede. All motgang man møter blir om ikke annet noe lettere å takle.

Trening hittil denne uken har vært helt ok, to økter hvorav en styrke og en kardio;
Mandag: Styrke ben og rygg
Strakmark – 70 kg
Benspark – 50 kg
Kabelroing – 50 kg
Liggende lårcurl – 30 kg
Leg abductor – 50 kg
Nedtrekk – 40 kg
Sittende benpress – 70 kg (sliter med venstre kne)
Tirsdag: 45 min kardio
Onsdag: Treningsfri

Middagene denne uken har vært veldig gode (og store) som vanlig. Alltid masse grønnsaker (gjerne et halvt kilo), og 3-400 g kjøtt, fisk eller fugl.

Karbonadedeig med spinat og parmesan

Tunfisksalat med egg


Kremet kylling i kokos

Stek kyllingfilet i smør/olje sammen med hvitløk og krydder (paprika, karri, chili, pepper). Ha i små brokkolibunter og stek videre før du tilsetter kokosmelk. Ha i litt purre og la det putre i et par minutter. Servér med cashewnøtter, nam!

Todd soler tærne sine;

25 tanker om “Kremet kylling i kokos

  1. avatarKatrine

    Inspirerende mattips, mmm! Lurer også på om du kan fortelle litt om dine meninger i forhold til å ha oppkarbingsdag/spisedag en gang i uken?

  2. avatarEline

    Ser utrolig godt ut. Så flink du er! Og du er en utrolig inspirasjon til fortsettelse av styrketrening. Har du planer om å delta i noen konkurranser i fremtiden?

  3. avatarIdfa

    Det så utrolig fristende ut! Glad det snart blir middag på meg nå, kjenner jeg. Tunfisk i kveld, namnam:)

  4. avatarElvi

    Ja, det er så deilig med sol igjen! I dag beveget til og med gradstokken seg fra blå til røde grader – jippi 😀 Har funnet ut av at middagene våre faktisk er overraskende like, utenom at mine er betydelig mindere. Men så kjører jeg ikke periodisk faste da 😉 Todd er like nydlig som alltid! Snaart blir det pus på meg igjen, må bare komme ordentlig til rette i leiligheten først. Renovering og katt går ikke så godt sammen.

    Ha en fin uke videre 🙂

    Elvi
    http://www.elvi2fitness.blogspot.com

  5. avatarLene

    Hei! Så bilde av deg på leangains.com! Jeg ble litt nysgjerrig på innholdet på den siden, men fant ikke helt svar på det jeg lurte mest på, så jeg tenkte å spørre deg 😉 Hva slags kaloriinntak bør man ha for at denne type faste skal fungere, altså gå ned i fettprosent. Og er dette noe du vil anbefale?

  6. avatarHanne

    Hei igjen 🙂

    Lagde middag med kyllingkjøttdeig med tacokrydder, spinat, stekte champignon, en boks med mais og en dressing bestående av lett creme fresh, pepper, salt, litt olivenolje og presset hvitløk i. Du inspirerer 😉

    Hvordan spiser du egentlig? Dropper du frokost og spiser 3 måltider om dagen, der middag er det største måltidet? Spiser du mellom måltider?

    Var på kroppsanalyse her om dagen, utrolig gøy siden resultatet var godkjent for min del 🙂

    Ha det så gøy.

  7. avatarTID FOR TRENING

    Pusene mine digger solstrålene de også! (Jeg derimot..ser støv!)

    Fristende retter – når kommer den boka???

    P.S. Vinn Fitness kaffe! Sjekk bloggen min akkurat nå!

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Katrine: Takk for det!
    Min mening er at oppkarbingsdager er nyttige i forbindelse med diverse konkurransedietter o.l, det er nemlig først ved svært lav fettprosent at det er viktig og/eller nødvendig.
    Sånn ellers er jeg helt for å ha helgen (gjerne lørdag) som en dag hvor man koser seg litt ekstra med det man liker best – kall det gjerne en spisedag 🙂

    @Eline: Tusen takk! Jeg har ikke lagt noen konkurranseplaner nei, men skal aldri si aldri 🙂

    @Jon: 🙂

    @Idfa: Tunfisk er noe av det beste jeg vet 😀

    @Lene: Hei! Hva slags kaloriinntak kommer helt an på utgangspunktet ditt (vekt, høyde osv) og aktivitetsnivå, hvor mye du trener. Det er altså ikke noe forskjellig fra andre måter å gå opp eller ned i vekt på. Jeg hopper over frokost og spiser større middager (det går derfor opp i opp) fordi jeg alltid har trivdes best slik, ikke for å gå ned i vekt. Om jeg vil ned i vekt må jeg enten kutte litt ned på maten eller øke treningsmengden, som alle andre 🙂
    Jeg anbefaler det til de som ikke er særlig sulten tidlig om morgenen og som foretrekker 3-4 større måltider i stedet for 6-7 mindre.

    @Hanne: Heisann! Ja, spiser som regel lunsj, stor middag og kveldsmat.
    Jeg hadde også en kroppsanalyse igjen her om dagen faktisk, de er ikke nøyaktige – men artig å ha en viss pekepinn.

    @lovelyliller: trening ,mat og morro.: Det er så godt, og så mye man kan tilsette av spennende tilbehør og smaker!

    @TID FOR TRENING: Jeg så plutselig hvor mye kattesand det var strødd utover hele gulvet (og han har do med lokk). Han herjer med den doen sin..
    Heftet er in progress – håper jeg får sendt den inn til print i løpet av uka.

    @Tine: Det var koselig å høre 🙂

    @Bobby Khan: mmmmhm!

  9. avatarLillefot

    Først og fremst: Takk for at du blogger!
    Jeg har både ledd, grått, blitt rørt og motivert av innleggene du har skrevet – men mest av alt inspirert ifht egen trening/livsstil. Du skriver så utrolig bra, informerende og ekte – treffer oss lesere rett i hodebarken og hjerterota. Ha en fin dag!

  10. avatarBeate

    Hei Kristine!

    Jeg vet du ikke er fan av gluten og hveteprodukter. Derfor lurte jeg på om du viste hvorfor man noen ganger blir svimmel av å spise et par brødskiver? Jeg spiser vanligvis ikke brød… Men sjefen hadde nybakt brød med seg på jobben, og jeg klarte ikke å si nei. Spiste tre (ok.. det var fire) skiver, og var svimmel og rar i kroppen i noen timer etterpå… Merkelig…

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Elvi: Det er meldt litt snø igjen i morgen dessverre… men så skal det bli sol igjen, deilig!
    Jeg spiser nok litt større måltider enn normalt, men jeg liker det så godt 😀
    Så koselig, blir det en ny pusebaby eller en hjemløs en?

    @Lillefot: Det var utrolig hyggelig å lese, tusen takk! Jeg har ikke gitt så mye av meg selv på det personlige plan på en stund, men det er fordi jeg tror det er mye mer interessant å lese om trening og mat 🙂 Takk for at du vil følge meg og bloggen min.

    @Beate: Det er ikke så godt å si hva det kan ha vært.. enten så hadde du en reaksjon på et svingende blodsukker, eller så kan det rett og slett ha vært tilfeldig; sliten, dårlig dagsform, lite mat, lavt blodtrykk e.l
    Om du reagerer slik hver gang så er det mest antagelig en reaksjon på gluten/hvete.

    @Silje Silje: Nei, vi koseruser oss daglig vi 😀

  12. avatarTherese

    Oi!! halvt kg grønnsaker + 3-400g kjøtt 😯 hvordan får du plass 😆 jeg har sikkert bare halvparten,å jeg blir kjempe mett jo 😯 digger Todd! «Just my paws»:lol:

  13. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Therese: Jeg har alltid likt store måltider, å bli skikkelig mett 🙂 Det er sikkert en vanesak som alt annet.
    Haha, ja veldig og da – han lener seg litt bakover til og med. Litt rart, han pleier å like å sole hele seg.

    @Malin: Knis.. Han reiste seg like etter at bildet ble tatt, en rastløs sjel 😀

    @Lene: Bare hyggelig!

  14. avatarElvi

    Det blir først en periode med forsterhjem for hjemløse puser. Hvis det er en som jeg rett og slett elsker blir den permanent, men det frister også med en liten kitteh som vokser opp i hjemmet. Får rett og slett vente og se 🙂

  15. avatarVeronika

    Hei!
    Inspirerende blogg med gode tips 🙂
    På søndag trente jeg ganske hard, intensiv styrke og har så utrolig stive bein at det er vondt å gå, å sette seg ned og gå i trappa. Har også prøvd å jogge for å myke opp beina, men ble liksom ikke så mye bedre av det heller. Har du tips for å myke opp beina? Litt kjipt om jeg blir like stiv hver gang jeg utfører ei hard økt, blir liksom ikke så motivert til å trene når beina brenner for hvert skritt jeg tar, i flere dager.
    Håper du har et godt svar 😀

  16. avatarKristine

    @Veronika: Du vil nok ikke oppleve det etter hver økt, men det kan skje innimellom når man trener annerledes og/eller tyngre enn man er vant til.
    Jeg synes varme og/eller tøying hjelper en del. Enten et varmt bad, en varm dusj, et varmt pledd.. og tøying/massasje – selv om det kan være litt smertefullt. Husk at du må være varm før du setter igang med sistnevnte. Lykke til 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *