Spinat er godt

Jeg spiser spinat så og si hver dag, bruker det som ‘base’ i de aller fleste middagene – spinat er mer næringsrikt enn vanlig hodesalat. Inneholder masse jern! Og det blir man jo både sterk og glad av.

På tide med litt diskotrening igjen kanskje.

Todd liker ganske mye rart av typisk menneskemat. Han får ikke lov til å spise det, men han får alltid smake litt om han vil. Hans favoritter er mat som knaser litt; knekkebrød, kjeks, nøtter. Da jeg la fra meg tallerkenen her om dagen kunne jeg aldri gjette at han kom til å spise av den.. det var nemlig bare spinatrester igjen. Da tok jeg feil.. Han spiste alt som var.

Så nå blir han også sterk :smile:

Middagen i dag ble grønn og god; Svinefilet med spinat og brokkoli


Kjøpte ferdigmarinerte svinefileter på Kiwi (helgetilbudet) som jeg stekte med litt hvitløk og bambusskudd. Lagde en stor spinatsalat og kokte en hel bunt med brokkoli til.

Håper dere får en riktig fin helg!

30 tanker om “Spinat er godt

  1. avatarstine

    bruker du fryst eller fersk spinat? og ca hvor mye til hver målltid?
    Hvis du bruker fryst, da varmer du den opp i en kjele først 😛 🙂

  2. avatarJane

    Ååh, det så godt ut..

    Jeg bare lurer på en ting…

    Når du spiser hvordan er ca. fordelinga på grønnsaker og kjøtt?

    Ha en flott helg.. Jeg skal kose meg med barna ute i all snøen, noe nytte gjør den da 🙂

  3. avatarSiri

    Hei Kristine!
    Først av alt; tusen takk for en kjempefin blogg! 😛
    Jeg har et kostholdsspørsmål som jeg lurte på om du kanskje kunne svare på. Jeg så du skrev at proteinet i Bakepro tåler varme på 200 grader, og lurer på om du vet hvordan det er med vanlig proteinpulver? Dersom jeg for eksempel lager pannekake med sjokoladeproteinpulver, vil det da tåle varmen når de stekes? 😕

  4. avatarMarit

    😛 God helg til deg også, Kristinemor :mrgreen: Kjekt å ha en liten pus som spiser opp restene dine da 😉 Han er skjønn! :mrgreen:

  5. avatarHænni

    Nei.. Går over til maten din igjen jeg ass 😉 Det jeg prøver ut nå er en type leangains men syns det er altfor mye poteter og ris, når jeg trener. Da mener jeg masse. Blir litt forvirra egentlig for du trener jo greit mye du også, men der er det nesten aldri ris eller poteter. Du får kanskje de karbohydratene du trenger fra andre ting ❓ Må gå på bibloteket å låne en bok om mat tror jeg 😎

  6. avatarAnna

    elsker bloggen din! selv er jeg en godterigris, og skal nå ut å handle sunne ingredienser 🙂 jeg skal neste uke til london, og lurer på om du vet om det er noen butikker der som selger yacon sirup osv? 🙂

  7. avatarMichelle

    herre for en fin form du har Kristine!!! Har ikke lest bloggen på lenge, har vært savnet!!! kjekt å lese gjennom igjen!!! Håper du har det bra 🙂 klemmer

  8. avatarEline

    Jeg kom helt tilfeldig over bloggen din her om dagen, og de siste dagene har jeg klart å saumfare omtrent hele bloggen- og jeg må si; du imponerer! Du er en stor kilde til inspirasjon både når det gjelder trening og mat. Keep up the good work. Klemmer 🙂

  9. avatarKine

    Du virker som en utrolig koselig, ærlig, sympatisk (og ikke minst vakker) jente! Digger både deg og bloggen din, stå på:)

  10. avatarMartine

    Jeg har så lyst på pus, men får ikke lov å ha det i leiligheten! 🙁
    Jeg lurer på hva som er sunt å drikke? Melk (ekstra lett eller skummet?), juice (hvilket merke?) og jeg har hørt tips om sjokomelk etter trening? 🙂 Er ikke alltid det er vann som frister mest..

  11. avatarKatrine

    Hei! Først må jeg bare få si at du er en utrolig flott frøken. Beundrer deg veldig. Jente på 23 her.Skulle så gjerne gått ned noen få kg til sommeren. Jogger mye intervaller og trener litt styrke hjemme. Tar mye knebøy og markløft, da jeg har probområder som rumpe og lår. Det jeg sliter med er kosten. Tenkte prøve grønnsaker til kylling, fisk og kjøtt som du gjør, men har du noen råd til hvordan jeg kan få de til å smake godt? Har du saus til etc? Å har du noen råd til vektnedgang ellers?;) Øvelser som strammer opp stussen etc?:)
    Har manualer og vektstang;)
    Mvh Katrine

  12. avatarKristine Innleggsforfatter

    @stine: Jeg bruker fersk spinat, det blir ofte en tredjedel/halvparten av en stor pose.

    @Helene Drage: Potetgull ja, det liker han og 😆
    Har ikke testet popcorn, men det faller nok i smak det og.

    @Helene: Håper du hadde en fin helg også!

    @Kristianne: Ønsker deg en fortsatt fin uke! 😀

    @lovelyliller: trening ,mat og morro.: Jeg og skippern har skjønt det 😎

    @Eirin: Takk 😳

    @Silje Silje: Jeg elsker rare dyr :mrgreen:

    @Jane: Det blir sånn ca 50-50 tenker jeg, ofte noe mer grønnsaker (billigere og lettere)

    @Siri: Du kan fint bruke vanlig proteinpulver når du lager pannekaker ja 🙂

    @karoline: Kanskje vi må få til et kattetreff hvor de koser seg med potetgull og diverse snacks. Takk! 😀

    @Marit: Ja <3 Tusen takk, håper du får en fin dag!

    @Thale: Jeg vurderer å opprette en todweb-blogg istedet for denne 😛

    @Bobby Khan: Blir så sterk vettu 😀

    @Hænni: Jeg spiser svært lite karbohydrater på hverdagene fordi det gir meg veldig lite i forhold til metthetsfølelse og magen liker det ikke så godt, jeg trener også veldig bra uten – men ikke alle fungerer slik. Det blir godis i helgene – så jeg lider ingen nød akkurat. 🙂

    @FrkLipgloss: Lift those weights! 😆 Takk!

    @Anna: Åh nei, det vet jeg ikke.. men jeg tipper de aller fleste helsekostbutikkene der har det. God tur, heldig du er!

    @Michelle: Åh tusen takk, hyggelig at du kom innom 🙂 Klem

    @Marte: Aw, takk <3

    @Eline: Tusen takk! Så glad jeg blir 😀 Stor klem

    @Metallian: Har du blitt en lchf-mann? 😀

    @Kine: 😳 Tusen takk

    @Lila: Spinat er fantastisk! En lite minus; jeg har pleid å skjære den opp med vanlig kniv, det er visst fy med tanke på noen syrer som blir frigjort (magen har nemlig reagert litt).

    @Martine: Så synd..
    Ekstra lett eller skummet, bare velg det du liker best. Du kan godt drikke litt sjokolademelk etter trening, eller proteinshake med sjokoladesmak. Juice drikker jeg ikke, det er heller ikke noe jeg anbefaler. Du kan jo drikke fun light?

    @Katrine: Heisann! Åh, det er så mye du kan velge mellom! Jeg skal lage et middagshefte nå, så da vil du få mange gode tips. Du kan variere mellom forskjellig krydder og/eller urter når du steker kjøtt/fisk. Du kan også ovnssteke, gratinere med ost/parmesan. Ha gjerne i frukt når du steker eller woker mat, ikke vær redd for å teste ut nye ting. Sauser/dressinger kan du lage av mager kesam + valgfri krydderblandinger. Strø gjerne litt nøtter o.l over retten før du spiser.
    Knebøy, strakmark og utfall er fine øvelser for stussen. For vektnedgang er det viktig at du kutter ut alt av sukker/brus/godt på hverdagene og holder det til kun én dag – og da i moderate mengder.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *