Mellommåltid

For et vær det har vært i dag! Snø i dag tidlig, som etterhvert gikk over til regn og grått, deretter lyn og torden (!), før det ender med heftig snøstorm, og nå tåke.
Jeg er ikke så langt unna å planlegge en liten utenlandsreise snart kjenner jeg. Barcelona kanskje?


Jeg må bare legge ut bilder av han, han er jo så fin.

Jeg fikk et spørsmål angående mellommåltid, hvor mange, hva jeg spiser og om jeg har noen tips. Mitt generelle tips er som vanlig; spis det du liker, og velg det antall måltider som passer din hverdag (og mage) best. Jada, dere har hørt det før – men det er det mest riktige å gjøre i mine øyne. Dette behøver for all del ikke å være noe fast opplegg, jeg spiser som regel alltid forskjellig fra dag til dag – men holder alltid middag som mitt største og viktigste måltid.

Noen tips:
Knekkebrød med proteinrikt pålegg
 – jeg synes Ryvita sine knekkebrød er kjempegode, med egg, skinke, salami eller ost.
Skyr i alle smaker
– jeg elsker skyr
Nøtter
– cashewnøtter og mandler er favoritter
Kesam / Cottage Cheese
– dette spiser jeg daglig, og jeg synes nesten det er best å spise ‘rent’ /eventuelt med litt sukrin og kanel

Om du har muligheten til det så er det selvfølgelig best å lage sin egen mat, hos meg går det stort sett i salater og/eller omelett;

Omelett med ost og salami

Lun spinatsalat med kalkunskinke og egg

Begge disse måltidene kan varieres i det uendelige; eksperimentér med forskjellige grønnsaker, frukter, oster, proteinkilder (kylling, laks, tunfisk, kjøttpølse m.m). 

Part of the secret of success in life is to eat what you like and let the food fight it out inside.  ~Mark Twain

26 tanker om “Mellommåltid

  1. avatarJenny

    NYDELIG bilde Kristine!! Både av deg og Todd! 😯

    Blir så glad for innleggene du kommer med her og der! Glad du ikke har lagt bloggen helt på hylla ennå 🙂

    Håper du får en kjempefin dag (og uke) videre!

  2. avatarMarte Katrine

    Gode tips 🙂

    Jeg blir fort småsulten midt på dagen, mellom lunsj og middag, og da er det fort gjort å overspise når middagen kommer, så blir man altfor mett og slapp resten av dagen. Skyr skal jeg definitivt prøve ut, lett å ta med på farten 🙂

  3. avatarLine

    Hei.
    Leser bloggen din gjevnlig, så gla for at du ikke har lagt den ned:)))
    Gøy å lese om dyrene også, de er jo bare herlige:)

    Du ser kjempeflott ut og er et forbildet på trente flotte jenter.
    Gla for at du legger ut formbilder det gir masse inspirasjon til å trene og spise sunt:)

  4. avatarCharlotte

    Når du bestilte sko(?) fra GoJane, hva valgte du på land, stat osv? 🙂 Skal bestille derfra nå, men vet ikke hva jeg skal velge

  5. avatarMarianne

    Nydelige bilder ja 🙂

    Todd har så mange blikk/ansiktsuttrykk at jeg
    nesten blir fascinert,
    Bilde nr 3 i avis-innlegget er forresten epic 😛

    Barcelona er et supert valg i såfall;
    en fryd for øyne, gane og hjerte 🙂

  6. avatarTherese

    Herlig med hyppigere innlegg må jeg si! 😉
    Digger selv alle måltidene du skriver her, men har stOOre problemer med å spise CC. Har prøvd å blande med div. frukt,sukrin,kanel,kesam/yougurt++. Smaken er der likevel 😯 hehe 🙂 tips??? annet som jeg fint kan spise på lik linje med CC ??

    Ha en fin dag Kristine!

  7. avatarKarianne

    God kveld, Kristine! Jeg blir så glad når jeg ser at innleggene er blitt hyppigere 🙂 Håper du har det bedre. Du ser iallefall veldig flott ut på bildene, Todd også 🙂 Selv drar jeg på en 17 dagers tur til Thailand om en liten måned. DET skal bli fantastisk 🙂 Er som deg lei av mørke vintermåneder, og nyter lysere dager og begynnende fuglekvitter. Ha ei fortsatt finfin uke!!

  8. avatarsunthjerte

    Enig med de ovenfor, blir like glad hver gang jeg oppdager et nytt innlegg her 😀 Likte spesielt godt den siste setningen av Mark Twain. Du er veldig inspirerende for mange unge jenter, inkludert meg selv 🙂

  9. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Jenny: Tusen takk 😀 Ha en fantastisk uke du og!

    @Marte Katrine: Da kan det være lurt å få i seg et mellommåltid ja 🙂 Eventuelt spise mer til lunsj, jeg opplever ofte at proteinrik mat holder meg mett lengst.

    @Maarius: Neei, jeg er heldig som har Todd. Takk 🙂

    @Line: Tusen takk, det var hyggelig å lese! 😀

    @Siri: Takk 😀

    @Tine: Takk, godt å høre!

    @Charlotte: Oki, da regner jeg med at du fant ut av det 😀

    @Marianne: Jeg vet! Jeg må le hver gang jeg ser det 😀
    Barcelona frister absolutt, har vært veldig mange andre steder i Spania – men ikke der.

    @TID FOR TRENING: Tusen takk! 😀

    @lovelyliller: trening ,mat og morro.: Bare hyggelig vet du 🙂

    @Therese: Åh jeg som elsker cottage cheese – jeg foretrekker den som oftest uten noe som helst 😛 Om du har prøvd å blande i alt mulig og fortsatt ikke liker, så spiser du bare noe annet. Kesam, skyr, andre yoghurter o.l
    Ha en fin dag du og!

    @Karianne: Tusen takk! Det går veldig bra.. det er som jeg pleier å si to steg frem, ett steg tilbake for tiden – men det fører uansett til at det går fremover.
    Åh så heldig du er, misunner deg den turen! Ha en fin uke du og 🙂

    @sunthjerte: Så hyggelig, takk! 😀
    (Mark Twain har flere gode ordtak)

    @Bobby Khan: Takk 😀

  10. avatarAnna

    Gode tips og flott bilde av deg! 🙂

    Skal teste ut fastelavensbollene dine senere i dag, nå som jeg endelig er ferdig med diett og det enda er en god stund til jeg skal fighte igjen! 🙂

  11. avatargul

    Jeg må bare si, faen for en rå fysikk du egentlig har! Det er både imponerende og motiverende å se 😉

    Slenger på et spørsmål også når jeg først er i gang. Hvordan opprettholder du muskelmassen din og styrken (antar denne er her?) i overkroppen når du nesten ikke trener den? Er vel et kompliment det også 😛

  12. avatarMadeleine

    Hei!

    Må si du har en veldig inspirerende blogg! 🙂 Mange gode mat- og treningstips som er nyttige å lese om! Jeg har et spm. ang ris. Kjøpte såkalt fullkornsris på en helsekostforretning, «Riso Vignola», og på pakningen står det at risen inneholder 78 g proteiner pr 100 g vare. Høres dette veldig mye ut?

    Ha en fin kveld!

  13. avatarKristine

    @Anna: Hei tøffe jenta! Da trenger du jo ikke å bake sunne boller! 😀 Fikk du testet de ut?

    @gul: Takk! 😀
    Vel, i løpet av de årene jeg har styrketrent så har jeg jevnt og trutt økt i muskelmasse – nå som jeg ikke har fokus på overkroppen har utviklingen naturlig nok stoppet opp. Musklene blir ikke ‘borte’ om man er flink til å spise nok, proteinrik mat (noe jeg er 🙂 ) og holde seg i aktivitet. Hadde jeg derimot drevet med mye, langvarig kardio og lite mat hadde jeg sikkert krympet. Overkroppen får kjørt seg litt ved strakmark, ellers pleier jeg å ta en rygg- og skulderøkt en gang annenhver uke. Når det er sagt har jeg planer om å øke treningen litt mer her, synes jeg har mistet litt ‘futt’ i skuldre og armer 🙂

    @Madeleine: Takk for det! Ja, det hørtes mye ut – det skal nok være en liten komma mellom 7 og 8 😉

  14. avatarHænni

    Ville informere deg om at jeg klarer nå 18 kg i hantler på brystpress. Det hjalp virkelig å kjefte på seg selv :mrgreen: og DU har litt av æren for at jeg gjorde det, pluss at jeg begynte med PT. Bare maten som er litt tricky (bor fortsatt hjemme) men prøver så godt jeg kan 😀 18 KG :mrgreen:

  15. avatarMartine

    For en fin pus! 🙂
    Jeg lurer på om du bruker smør på maten? evt majones? Isåfall, hvilket merke er best å bruke? Hva med oljer til steking og baking?
    Du har en ny leser forresten! 😉

  16. avatarHanne

    Åh de skuldrene. Me wants!
    Todd er like søt som alltid, jeg skulle gjerne hatt en Toddine!

    Takk for nok en dose inspirasjon til sunn mat, vi var på roadtrip i går og da ble det mye junk gitt, gah..

  17. avatarHanne

    Hei Kristine 🙂

    Hva synes du om hjemmelaget müsli/proteinbarer? lager et brett med det nå, laget en salig blanding mellom disse to oppskriftene:

    http://www.passionforbaking.com/blog/2011/01/28/muslibars/

    http://siljeslykke.blogspot.com/2010/10/hjemmelaget-proteinbar.html

    Brukte mandelmel og proteinpulver med sjokolade for å få proteiner inn… men er litt redd for at det blir for mye karbs i det.. er 70 % sjokolade jeg bruker, men en del sukker blir det jo i selve blandingen. Tenkte å spise en før eller etter trening. 😉

  18. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hænni: Et stort klapp på skulderen til deg, kjempebra! Synes du skal ta all æren selv jeg 😀

    @Martine: Takk!
    Jeg liker å bruke hjertego sine produkter 🙂

    @Hanne: Jeg skulle også gjerne hatt en Toddine! Eller nei, en Copper 🙂
    Junk er et must på roadtrip 😀 Håper du får en fin helg!

    @Anna: Så bra da, bare hyggelig 😀

    @Hanne: Så fint at du lager de selv 🙂 Jeg har aldri laget noen selv. Det gjør ingenting at det er karbo i dem, så lenge det er mer proteiner slik at de fungerer som det de skal – en proteinbar 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *