Dagens

Dagens lille tanke:
Hva er spesielt med en såkalt kvinnedag? Jeg har bare sånne dager jeg :smile:

Dagens trening:
Strakmark
Benspark
Liggende lårcurl
Leg abductor
Sittende benpress
25 min kardio på mølla

Dagens opptur:
En hyggelig forespørsel – kommer tilbake til dette om det blir aktuelt

Dagens middag:

Laks med søtsterk sennep og friske grønnsaker

Dagens tv-opplevelse:

Se lille ulven.. det ser ut som de stirrer på hverandre. 

Dagens motto:
Nothing is particularly hard if you divide it into small jobs
Henry Ford

22 tanker om “Dagens

  1. avatarCathrine

    ooooh 🙂 me likey!!! hyggelig forespørsel?? gleder meg til å høre 🙂 og du?? skjønner du har nok å tenke på 😉 tar catchup når jeg kommer 😉 *stor klem*

  2. avatarHænni

    Karber du kun opp i helgene eller litt som du føler selv?
    Liker at det kommer hyppiere med innlegg også 🙂 Lykke til med forspørselen 😀

  3. avatarElvi

    En hyggelig forespørsel er aldri å forakte! Gleder meg til å høre mer om det 😀 Forresten, hvor høy intensitet pleier du å ta kjøre på cardio etter en styrkeøkt?

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Cathrine: ♥ ♥ Ringer deg i morgen vennen! Klem

    @Hænni: Nei, litt sånn som jeg føler for. Har egentlig ikke ‘oppkarbinger’ utenom konkurranse, i helgene er det mer spis-som-jeg-vil-dager (uten tanke på at det skal være lite fett osv).

    @Elvi: 😀
    Jeg pleier å ha adskilte styrke- og kardiodager, men i dag ble det begge deler. Ble som vanlig rask gange med stigning; 10 i stigning, 6,3 i hastighet (tunge ben).

  5. avatarfs

    Liker bloggen din veeldig! Sikkelig selvdisiplin har du også.. digger det! 😈
    Ouh, spurte typen din om du ville gifte deg med han!?:) det trenger du jo selvsagt ikke å svare på, men var bare det jeg kom på med en gang jeg leste det:D

  6. avatarInga

    JA! Jeg er så enig! Hva er greia med kvinnedagen? Vi trenger vel ikke det, hvis vi løper rundt og er unike og fantastiske hver dag:)
    Stå på, jeg blir så glad hver gang du har oppdatert bloggen:)

  7. avatarLill Adriana

    Gleder meg til å høre.. Noen av de «hyggelige forespørslene» du har fått, har ofte resultert i veldig inspirerende bilder som gir meg lyst til å slippe det jeg har i hendende, og løpe rett til trening 😀 Men skal ikke spekulere for mye her nå. 😀 Spennende! Hvordan er haken?? Hjelper det med Z/D?

    God natt vakre deg! Håper vi kan finne på noe snart!
    Klem

  8. avatarLila

    Har også litt av samme tankene, og ble litt forvirra når jeg fikk sms hvor det stod gratulerer med dagen i går..Ikke helt min greie!

    Håper alt er fint med deg, og gleder meg til å høre om forespørselen.

  9. avatarHanne

    Kvinnedagen virker ikke så viktig nå som vi faktisk har stemmerett, lov til å jobbe osv fremfor å bare være husmødre uten noe å si i viktige saker.. Ser at denne dagen står nytte sterkere i land hvor kvinnene fortsatt ikke har det så bra..

    Spent på hva du muligens skal være med på nå, og sitatet er jo så sant, så sant 🙂

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Line: Det varierer veldig.. på strakmarken kjørte jeg tungt med 8-6-6-5 og på benpress kjørte jeg lettere med 12-12-12-12 (følte for å ha 4 sett på de fleste øvelsene).

    @Inga: Jeg trenger ikke å bli gratulert fordi jeg er kvinne i hvert fall, jeg ér det og nyter det hver dag ellers :mrgreen:
    (Jeg skjønner jo greia med likestilling osv, men kan ikke se at en kvinnedag i året hjelper til med det).
    Takk for det!

    @Julia: Ja, det er så godt! 😀

    @Lill Adriana: 😎
    Haken til Todd er så mye bedre! Han har fortsatt noen små, svarte prikker under der, men det ligner på hudormer – og det har vi vel alle? 😀 Jeg har også sneket inn litt tunfisk i kosten hans igjen, og det har gått fint.
    Ja, vi må absolutt møtes snart. Stor klem

    @kina: Svarte deg i eget innlegg 🙂

    @Bobby Khan: 😀

    @Lila: Ja gratulerer med dagen? Det er sikkert hyggelig, men veldig rart.. om likestilling er så viktig så får vi nesten innføre en mannedag og 🙂
    Ha en fin dag videre!

    @Hanne: Ja, jeg er helt enig. Det er veldig mange kvinner i andre land som har det helt fryktelig, uten rettigheter over sitt eget liv osv., men jeg kan fortsatt ikke helt se hva én kvinnedag i året – hvor man går rundt og gratulerer oss – skal gjøre med det. Fokuset burde være der konstant.
    Håper du får en fin dag Hanne! 🙂

  11. avatarSilje

    Heihei,

    Glad du er tilbake igjen!

    Når du trener kardio hva trener du?

    Løping for meg er ikke så bra siden jeg har en skade i kneet, jeg trener heller ikke for å bygge muskler, men ønsker å bli kvitt ca 5kg med fett. Jeg går på lavkarbo.

    Har du noen gode tips å komme med?:)

  12. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Helle: Ikke sant 😀 Det hjelper å ta en liten ting av gangen.

    @Silje: Om man vil ned i vekt/fett så er styrketrening veldig viktig. Det er ikke bare for å bygge muskler, det er en stor misforståelse – spesielt blant jenter der ut. Styrketrening former kroppen din, strammer opp, og du går både ned i fettprosent samt øker hvileforbrenningen din ved å aktivere/bygge muskler. Om man ikke går målrettet og seriøs inn for å bygge muskler, så vil man mest antagelig ikke kunne se noe utvikling eller fremgang her med det blotte øyet – selv om man virkelig går inn for det, så er det vanskelig for oss jenter å bygge muskulatur. Måtte bare minne deg om det 😀
    Jeg går som regel på mølla – rask gange med stigning. Prøvd det?

  13. avatarSilje

    Hei,

    Ja, jeg har begynt med styrke nå:) Men syns det tar så lang tid..
    Har du forlsag til effektiv styrke trening? Nå så trener jeg en øvelse med 12 reps og så tar jeg en øvelse til med 12 reps, for så å gå tilbake til første øvelse slik gjør jeg 3 ganger. Så løper jeg på mølle med 2 i stigning og løper på 12 i et min og går på 6 i et min til det har gått 19. Det går foreløpig bra med knærne, men tror det vil være for belastende over tid.

    Går du intervaller med stigning på mølla? Åssen intervaller:D?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *