Trening, mat og proteinpakke

Det ble en styrkeøkt i dag, kort og effektiv. Møtte også ‘speilbildet’ mitt der, nemlig lillesøster. Sett bort ifra at hun både er yngre og penere, så er vi farlig like.

Dagens øvelser ble litt forskjellig;
Sittende benpress
Liggende lårcurl
Nedtrekk bredt grep
Leg abductor
Skulderpress
Benspark
Sidehev m/hantler

Dagens mattips er en rett jeg spiste etter trening i dag, og en god middag jeg hadde tidligere i uka;

Ovnsbakte grønnsaker

Salathode i båter nederst, oppkuttet rød, grønn og gul paprika, mais, cherrytomater, masse krydder og noen skiver ost over. Inn i ovnen på 225 grader i 10-15 min. 

Taco

Denne er en klassiker; 400g karbonadedeig, masse grønnsaker, dressing, ketchup og parmesanost.

Nordic Nutrition har en bra kampanje gående for tiden, ikke så ulik den de kjørte i samarbeid med meg for litt siden (som vi forresten skal prøve å få til igjen en gang snart).
Jeg skal innrømme at jeg har et ambivalent forhold til kosttilskudd, jeg vil gjerne gå imot strømmen og vise at man ikke trenger det for å komme i form – og det har jeg vel også gjort i stor grad. Jeg foretrekker å spise og drikke vanlig mat, selv frem mot konkurranse. Jeg kan fortsatt telle på én hånd hvor mange shakes jeg har drukket i mitt liv. Proteinbarer derimot..
Men tilskudd kan definitivt ha noe for seg for mange, det er flere som ikke får i seg det de trenger av næring og protein når de er aktive. Jeg har alltid vært fascinert av hvor forskjellige vi er i forhold til kosthold; mat, mengde, rytme, følelser.
Kreatin er også et produkt jeg mener har noe for seg når det gjelder styrketrening, og kanskje spesielt for jenter. Det hjelper bl.a på restitusjon – som igjen er viktig for musklene – og hadde jeg bare ikke vært så glemsk (les: lat) så hadde jeg fortsatt med det selv i mer enn noen dager. 
Min største glede i denne proteinverden er som dere vet å bruke proteinpulver i mat, bakst og desserter – så bruksfunksjonen kan være så mangt. 

Denne pakken inneholder i hvert fall det du trenger til hvert sitt formål;
– Proteinpulver
– Proteinbarer
– Kreatin
Kr 999 – og du slipper å betale frakt.

Som mine to positive jenter Hanne og Malin påpekte i forrige innlegg så er det straks VÅR.
Er det bare jeg som fortsatt synes det virker så altfor lenge til lettere klær, hestehov og fuglekvitter?

19 tanker om “Trening, mat og proteinpakke

  1. avatarIngrid

    Enig med deg ang. tilskudd…men er jo så lett å bruke de (bare for å få masse motivasjon!) 🙄 hehe 😉

    Men duu, jeg lurte på om du ikke hadde en oppskift på boller (fastelavensboller også kanskje til søndag) med bakepro? og mandelmel/soyamel e.l.

    ;)) klem

  2. avatarHanne

    Jeg vet at bare en dag med snøfall vil ødelegge det 10 dager med «mildvær» får til her, men jeg må jo ha troa 😛

  3. avatarMalin

    Haha, er det ikke sol og 10 grader hos deg?
    Det er ikke her heller… 😉
    Nå kjøper jeg all pukkaTe´en min hos Frøken Fryd, men her er en oversikt over butikker på din side av landet – http://www.pukka.no/butikk.php
    Jeg er veldig glad i lakris så de kan hvertfall anbefales!

  4. avatarCamilla

    Hei jeg bare lurte på om whey cooler er like bra «effektiv» som whey thech protein? 🙂 Kan tenke meg at cooleren smaker mye bedre enn shakene!

  5. avatarMarianne

    Ah, var tidlig utendørs i dag, og fuglene kvitret omkapp
    med trikkens rullelyder over krysset, så hold ut,
    det er på vei 😉

    Er også blitt mer og mer glad i te, og
    anbefaler Yogi-teene, som
    er i større utvalg og til halvparten av prisen, på Iherb.

    Koffein-frie, naturlige og mange av dem veldige gode.
    Tar ofte med en te ‘på kjøpet’ for å fylle opp til
    tollfrikvoten når jeg handler der 😉

    Ha en fin kveld, og hils Todd også 🙂

  6. avatarSunniva

    Jeg synes også det virker alt for lenge til, til tross for at jeg hører fuglekvitter titt og ofte! Snøen er der like fullt. Takk og pris så har det begynt å bli lysere ute! 🙂

    Ang. kreatin: gjør det noe om jeg spiser det nå og da, eller bør jeg spise det kontinuerlig? Kreatin har tidligere vært en god vane, men i det siste har jeg blitt litt slapp…

  7. avatarTID FOR TRENING

    Har forsøkt å spise protein via mat, men det så enkelt å ta en shake etter trening! Bestilte derfor nytt pulver i går..Proteinbarer derimot – flere unyttige stoffer enn i shake.

    Ha en god dag – TGIF!

  8. avatarTia

    Æ e nu så kjedeli at æ lurer på kodan søstra di ser ut æ 🙂 Hihi 🙂 Ha en fin dag!

  9. avatarCharlotte

    Blir alltid glad når det kommer innlegg fra deg, Kristine 🙂 Alltid inspirerende. Jeg er en av de som må ta kosttilskudd for å få i meg nok protein, desverre. men prøver likevel å få mesteparten fra kosten.

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Ingrid: Enig, for selv om det ikke er nødvendig så er det jo både nyttig, smart og motiverende/kreativt i kostholdet innimellom 🙂
    Ja det har jeg, skal legge ut etterpå!

    @Hanne: Vi er såå nære vinteren fortsatt.. et lite fnugg kan ødelegge hele stemningen. Jeg har håpet om ikke annet 😀

    @Malin: Her er det grått og trist..
    Takk for oversikten! 😀

    @lovelyliller: trening ,mat og morro.: 😀

    @Silje Silje: Så heldig dere er! Gleder meg mest til hestehoven, det er et sikkert vårtegn 🙂

    @Camilla: Ja, protein er protein 🙂 Om du er glad i saft/is-te så vil du like den ja, godt å variere litt synes jeg.

    @Marianne: Ser at de er billigere ja.. det positive er at man får smakt mange flere forskjellige til samme prisen, så kanskje jeg skal bestille noen slike. Har de en grønn-te versjon, og er den god eller besk?
    Takk for det, Todd fikk en kos 🙂

    @Sunniva: Ja, kveldene virker mye lengre fordi det er lysere – deilig!
    Det beste er nok litt hver dag, men om du kun tar det annenhver dag og/eller på treningsdager så er det bedre enn ingenting 🙂

    @Bobby Khan: Godt det ikke bare er meg som er vinterpessimist.. takk!

    @TID FOR TRENING: Jeg er mest glad i mat jeg da, liker å bruke litt tid på kjøkkenet (tenk at jeg skulle skrive noe sånt.. ikke-husmora selv).
    Joda, men barene er fortsatt sinnsykt gode! :mrgreen:
    TGIF!!

    @Tia: Som meg, bare mindre 🙂
    Fant et bilde her; http://www.kriweb.no/wp-content/uploads/2009/11/GetAttachmentCA6AX3PF.jpg

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Charlotte: Takk! 😀
    Det er derfor jeg synes kosttilskudd har en nytte, både for de som liker å lage og bake med det – og ikke minst for de som er som deg; ikke så glad i, eller rekker ikke å spise/lage mye mat hele tiden.

  12. avatarAnonym

    Din søster Oda har ikke blogg hun da? Ser også ut som hun trener mye, etter bildene å dømme:-)

  13. avatarMarianne

    Aw, så bra med Todd-kos 🙂

    Har ikke forsøkt noen av de grønne teene til Yogi på Iherb,
    det finnes mange varianter der og noen tror jeg også er med koffein, men vet at det ofte er trekketiden som blir for lang når
    grønne teer blir beske på smak, og ikke nødvendigvis
    bare teen i seg selv.
    Er ikke noen kjenner i det hele tatt, men synes Yogi-teene er fulle av smak, så kan man kanskje prøve seg frem og ta posen ut etter ett-to minutter, f.eks 🙂

  14. avatarKaroline W

    Mmmm! Jeg er hekta på sunn taco av kyllingkjøttdeig med tacokrydder, spinatblader og isbergsalat, hjemmelaget guacamole, salsasaus, mager kesam og masse grønnsaker. Utrolig digg! Try it 😉

  15. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Anonym: Nei, hun har ikke blogg 🙂

    @Marianne: Jeg pleier ikke å la teen trekke så lenge faktisk, jeg får teste ut flere Yogi-teer 🙂

    @Karoline W: Det spiser jeg flere ganger i uken allerede (med med karbonadedeig), ellers takk for tips 🙂

    @Silje: Jeg måler aldri opp maten jeg spiser, så det vet jeg ikke. Dessuten varierer det fra dag til dag 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *