Uken hittil

Hei dere!
Det ble treningsfri noen dager i forrige uke da jeg var syk, men denne uken er jeg frisk og da går alt så meget bedre.

Mandag: 20 min jogg/intervall ute
Ja, det er latterlig lite – men jeg har ikke pust til mer.. Skal prøve å forbedre dette så langt det lar seg gjøre, hjertet bestemmer dessverre mer enn viljen.
Tirsdag: Styrketrening på ben
Øvelser; Strakmark, sittende lårcurl, liggende lårcurl, sittende benpress, benspark
Onsdag: 50 min rask gange m/stigning på mølle
Slitsomt med støle og tunge ben i dag, men godt å svette som en gris

Planen for resten av uka er en styrkeøkt i morgen og en styrkeøkt i løpet av helgen, tar det litt som det kommer. Blir det fint vær så går jeg sikkert en lengre tur ute i skogen i tillegg.

Det går stort sett i middagstips her, men tenkte å vise et par mindre måltider jeg pleier å spise før/etter en større middag.
Eggerøre med ost og salami

Egg stekt med grønnsaker, ost og salami. Servert med cottage cheese. Enkelt, proteinrikt og godt – det ble dagens mat etter trening.

Hvitløksstekte champignon

Masse nyttig for kroppen; b-vitaminer fra sopp, lykopen, A- og C-vitamin fra tomat, og jern, vitaminer og antioksidanter fra spinat.
For å ikke glemme det viktigste i denne retten; hvitløk. Få det inn i kosten deres! Jeg er helt overbevist om at det er som medisin for kroppen, og jeg har lest mye om dens mulige positive effekt på livstruende sykdommer som bl.a kreft.
«Hvitløk inneholder stoffer som hemmer vekst av skadelige bakterier, sopp, virus. Den har effektiv immunstimulerende og betennelsesdempende effekt. Hvitløk har spesielt virkeområde i forbindelse med lever, blod, hjerte-kar og immunforsvar.»

Har blitt så glad i å drikke te igjen. Drakk veldig mye forrige vinter, men har helt glemt det i år. Blitt en liten espresso-hai istedet. Tenke seg til, jeg som først begynte å drikke kaffe for 3 år siden.. i Marokko av alle steder.
Liker å blande grønn te (som kan være litt bitter) med andre typer med mer smak.

Håper dere holder dere friske og glade :grin:

12 tanker om “Uken hittil

  1. avatarSunniva

    Jeg er frisk og glad! 😀 OG jeg har fått tak i en ny diett jeg skal teste ut, gleder meg! 😀
    Tusen takk for middagstips, veldig kjekt å ha. 😉

  2. avatarTine

    jeg syntes det er supert med oppskriftene du legger ut:) får mange gode ideer. spesielt siden jeg prøver å jobbe meg opp mot å bygge muskler 😛
    forresten så elsker jeg sopp:) god ide det der.
    ha en fin kveld:) 😉

  3. avatarMalin

    Åh, hvitløk er namnam! Jeg er generellt glad i all løk 🙂
    Jeg drikker en grønn te med mint fra PukkaTe, den er veldig god og ikke bitter. PukkaTe`en blir ikke beisk om teposen ligger lenger enn 2 min oppi koppen heller 😉
    Håper du holder deg frisk og rask, nå er det jo VÅR 😀

  4. avatarHanne

    Koselig å høre fra deg!
    Godt at du er frisk igjen, og tenk, nå er det offisielt vååår!

    Hvitløk er knallgodt, og aller best i fløtesaus..ikke like sunt da kanskje…kremt..hehe..

  5. avatarMarit

    Hvitløk er tatt inn i varmen av de «gammeldagse ekspertene» som har laget rapporten som står bak de nye kostholdsrådene 🙂 jeg husker ikke helt i hvilken forbindelse det stod i 😕 men de har en hel haug med matriser om hvilke matvarer som er godt dokumentert forebyggende for helsen. Så da stemmer din overbevisning 🙂

  6. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Sunniva: Ingenting er bedre det, måtte det fortsette i lang lang tid 😀

    @lovelyliller: trening ,mat og morro.: Bare hyggelig vet du 🙂

    @Inga: For et sammentreff! Vi får la våre hjerter synge ut sammen! 😀

    @Christine: Ja nå er jeg så og si helt frisk igjen 😀

    @Tine: Godt å høre! Jeg er veldig glad i sopp selv, gir en god ‘kjøttsmak’ i vegetarretter OG er et nydelig tilbehør til kjøtt i seg selv.

    @Malin: Jeg elsker løk selv, spesielt hvitløk og rødløk. Og purreløk! Og sjalottløk.. Herregud, all løk faktisk.
    Pukka er notert. Helsekost, iherb?
    Vår? Brr..

    @TID FOR TRENING: Helt sikkert, det er litt vanskelig å finne den riktige smaken nettopp fordi sukrin/sukrinmelis endrer sødme i forhold til hva det blir blandet med, og om det blir avkjølt, oppvarmet e.l. Ellers er det også spennende å blande inn litt annen søtning som vaniljeessens, Stevia og/eller yacon.

    @Bobby Khan: Takk for det, kose deg du og 🙂

    @Jon: Absolutt, mot lysere tider! 😎

    @Hanne: Jo, men vår er liksom så lenge til fortsatt føler jeg 😐
    Er ikke vår før hestehoven smiler til meg i veikanten 😀
    Å joda, med hvitløk blir alt sunt 😉

    @Marit: Woho! OG jeg så på dr.Oz at han mente det samme, så da er det ikke noe tvil i mine øyne. Hvitløk ut til folket! Og vi som trener så mye svetter ut denne usjarmerende lukten på null komma niks 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *