Styrke + svakheter = balanse

For en helg, for et vær! Det er så deilig at mørket begynner å gi slipp, i dobbelt forstand. Lysere dager, lysere humør :smile:

Det er ikke alltid jeg tar meg tid til, eller orker å lage middager med mange forskjellige ingredienser – men det betyr ikke at det ikke blir godt eller sunt. Det er sikkert mange som tror at det er tidkrevende å spise sunt, men der er jeg veldig uenig. Det kommer selvfølgelig an på hva man legger i ‘lang tid’ på kjøkkenet, jeg liker jo å stå og kokkelere og dandere maten min.
Dette er i hvert fall så enkelt som det kan få blitt;

400g karbonadedeig stekt med tacokrydder (cummin, pepper, paprika, chili og hvitløk) + friske grønnsaker.
Jeg hadde en klatt med mager kesam til, og revet ost over til slutt.

Ellers i helgen har det blitt mye usunn mat. Min store last er smågodt (sjokolade og vaniljefudge) og is. Jeg baker mye og liker å lage sunne fristelser i hverdagen, og jeg kunne alltids ha laget det jeg spiser i helgene sukkerfritt – men jeg er ikke perfekt når det gjelder dette. Jeg tror ikke jeg vil være det heller..
Jeg har alltid likt å gjøre ting på min egen måte, knuse myter om trening og kosthold, få i både pose og sekk. Og grunnen til at jeg valgte å ha en blogg var nettopp for å dele dette med flere, både til inspirasjon og irritasjon for mange.
Når det er sagt så beundrer jeg virkelig de som holder en sunn linje hele veien, det må føles godt å være ‘fri’ fra sukkeret!

Siden jeg først innrømmer mine svakheter, så kan jeg fortelle at jeg kun har trent to ganger denne uka.
Grunnen til at jeg forteller det er for å vise at man ikke behøver å være fanatisk for å oppnå det man ønsker. Nå vet jeg at mine mål kan avvike fra mange andres, men man må ikke ha daglig trening og hardkjør, eller daglig fokus på næringssammensetning, kalorier og tilskudd for å oppnå den fysikken man ønsker. Jeg har aldri hatt noen av delene.

(Jeg ville ha en mer dekkende truse så jeg fikset i paint, se bort ifra at det endte opp med å se ut som en bleie..)
Jeg føler at jeg har klart å bygge litt ben det siste året, selv om det går smått. Jeg vil ha store og flotte lår nemlig!

Det er selvfølgelig tøff og hard jobbing som kreves for en trent fysikk, men kvalitet er overlegen kvantitet. Tillater man seg pauser og andre prioriteringer til tider, så vil man holde seg til livsstilen. Jeg liker å tilpasse treningen til livet mitt, ikke omvendt.

Ha en strålende søndag!

55 tanker om “Styrke + svakheter = balanse

  1. avatarHanne

    Du er en sann inspirasjon! Tusen hjertelig takk for at du blogger – du gjør hverdagen min enklere

  2. Tilbaketråkk: Hva du må gjøre når du ikke går ned i vekt på lite mat og mye trening | Børge Fagerli Coaching

  3. Tilbaketråkk: Hva du må gjøre når du ikke går ned i vekt på lite mat og mye trening |

  4. Tilbaketråkk: Hva du må gjøre når du ikke går ned i vekt på lite mat og mye trening | Børge Ny

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *