Ulykkesfuglen

Jeg skal ikke engang begynne å ramse opp alt jeg har møtt av utfordringer de siste dagene.. men jeg må fortelle om dagens sjokk.
Etter en lang arbeidsdag setter jeg meg inn i bilen og lukker igjen døra.. ikke noe uvanlig med det. Plutselig hører jeg et stort leven bak meg, noe som knuser. Jasså, hadde jeg virkelig noe knusbart i bagasjen tenker jeg. Jeg snur meg rundt og der ser jeg to store hull på hver sin side av bakruta, og resten er pulverisert – henger altså i en tynn tråd. Hvordan er det mulig?
Det skal sies at den bilen har vært et prosjekt fra den dagen jeg kjøpte den, en skikkelig mandagsbil. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte, så jeg gjorde litt av begge.

Det ble derfor treningsfri og fokus på å få bilen på verksted – heldigvis er de snille og raske på mekonomen.

Dagens middag ble gårsdagens rester i en stor eggerøre.

Det ser kanskje ikke så delikat ut, men det var veldig godt. Restene av gårsdagens brokkolisalat stekt sammen med 3 egg, ost og salami.

Satser på bil med hel bakrute, samt en treningsøkt i morgen :smile:

16 tanker om “Ulykkesfuglen

  1. avatarKristine Innleggsforfatter

    Ja.. jeg burde jo egentlig ikke fortelle så mye i tilfelle jeg skal prøve å selge den :mrgreen: Men den er ikke helt god nei.
    Blir nok en ny med tiden 😎

  2. avatarStine Marie

    Shit…Så ekkelt:( Hater når det skjer noe med bilen.. Man kan høre tusenlappene flagre..

  3. avatarKarianne

    Har du tenkt noe over hvilken retning du går i livet akkurat nå? Lurer bare siden du har møtt så mange utfordringer den siste tiden. Ofte er det sånn at når man har svingt litt av den veien man er ment å gå så står utfordringene i kø, mens når man er på rett vei går ting som på skinner. 😀
    klem

  4. avatarTreningsglede

    Sender deg mange tanker Kristine;)) 😛
    Du er et så godt menneske så snart får du færre ulykkesdager og ting vil gå på skinner for deg. Hold ut bare, hihi. Vi har alle «våre» dager desverre, men så skinner plutselig sola igjen 😛 . Heldigvis!
    God tirsdagsklem!

  5. avatarTID FOR TRENING

    Akkurat det samme skjedde med min bil i høst! Trodde noen kasta noe i bakruta, men det var jo ingen i nærheten! Stoppa bilen og satt der i to minutter og bare stirra på bakruta «det ække muli'»..! Skulle på trening, ha time, så jeg fikk hastverk med å få noen til å komme å kjøre meg/hente bilen.
    Måtte ut med 2000 i egenandel, for noe uforskyldt! Trodde jeg var den eneste som hadde opplevd noe sånn..

  6. avatarLinda

    Hei! Vil først og fremst sei at du er en utrulig stor inspirasjon. Har noken spørsmål eg kunne trengt å fått svar på, og lurer på om du vil komme med dine synspunkt 🙂

    Er ei jente på 17 år, 171 høg og veier ca. 60 kilo. Ønsker ikkje gå ned i vekt, men stramme opp kroppen og gjerne gå ned i fettprosent. Magen henger og buler litt, og det er der eg vil ha fokuset. Beina og armene er slanke. Rekner med det er styrketrening eg bør ha fokus på, og lurer på om du har noen øvelser å anbefale? Gjerne antall reps og sett, som egentlig er det eg er mest usikker på. Vil ha framgang.
    – kva kondisjonstrening anbefaler du i tillegg til styrken, og kva bør fordelinga vere mellom disse to?
    – er litt tilbakeholden på karbohydrat. Det er vell OK?

    Tusen takk for svar, det vil vere til stor hjelp 🙂

    PS! bakgrunnserfaring: 1 år styrke apparater. Begynt med frivekter og meir seriøs styrketrening de siste 4-5 månedene, i hovudsak 12×3. Kondisjon og utholdenhet er eg god på.

  7. avatarMalin

    Haha sorry at jeg ler, men jeg kjenner meg sånn igjen. Jeg tror ikke biler liker meg, da ting bare ramler fra hverandre bare jeg ser på de 🙄

    Håper du har hatt nok ulykke nå, og at ikke noe mer har blitt ødelagt 🙂

  8. avatarline

    Stakkars deg da, håper dagen din i dag blir bedre. Enig med deg, restemat er ofte nydelig- selv om det ikke alltid ser like innbydende ut. L:)

  9. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Stine Marie: Ja.. det var noen som flagret da jeg hentet den i går 😐

    @lovelyliller: trening ,mat og morro.: Mhm.. men nå er den fin igjen 🙂

    @Karianne: Jeg tenker veldig mye på det.. og jeg har nok tatt ‘feil vei’ i noen aspekter av livet, men samtidig tror jeg at jeg er på veldig rett vei i enkelte andre akkurat nå. En ulykke kommer sjelden alene, men en vakker dag snur det.

    @Treningsglede: Tusen takk ♥
    Torsdag i dag allerede, håper du får en fin dag!

    @TID FOR TRENING: Nå har jeg faktisk hørt flere som har opplevd det samme, og de på verkstedet sa at det var påfallende mange som hadde vært innom med lignende skade. Godt det ikke bare er oss 😀 Men ikke mindre kjipt av den grunn.

    @Annka: det hadde jeg sikkert gjort og, liten kverrulant som jeg er :mrgreen:

    @Linda: Hei!
    Det viktigste om man ønsker fremgang med tanke på ‘oppstramming’ av kropp ligger innen styrketrening. Du kan godt variere mellom sett og reps (5×5 en dag, 8×3 neste dag osv), det viktigste er at de siste du tar skal være meget seige (tøffe) og det skal svi godt. Man må ta i skikkelig med andre ord 🙂
    NB; Det er viktig at teknikken er riktig før man setter i gang.

    Du kan også dele opp kroppen slik du ønsker, slik at du ikke trener hele kroppen hver gang.
    Når man ønsker å minimere mage/midje så er (i motsetning til hva mange tror) mageøvelser noe bortkastet, her er det kostholdet som er viktigst. Videre trener man magen mye mer effektivt ved baseøvelser (knebøy, mark osv) enn ved f.eks sit-ups.

    Hvor mange dager du skal trene kommer litt an på hva du ønsker selv, jeg ville hatt minimum 3 styrkeøkter i uka.

    @silje’s fremgang.: Bil er noe herk, men kan ikke leve uten 🙂

    @Malin: Bare å le, jeg gjorde det selv :mrgreen: Det er et eller annet med meg og biler også, men så lenge bilen kneler litt innimellom og jeg ikke kræsjer så får jeg si meg fornøyd.

    @line: Takk for det – i dag er en ny og bedre dag om ikke annet 😀
    Restemat er godt 😛

  10. avatarLinda

    Tusen takk for svar!

    Har en tendens til å gå å smake/småspise på alt mulig. Dette går vell ut over mage/midjemålet? Regelmessige måltider og evt. mellommåltider, spise med 70-80 % mett, drikke mye vann, er det et greit måltidsmønster? 🙂

    – Og morgenkardio (f.eks 35 minutt ellipse) før frukost, vil det ha positiv effekt?
    – Kan eg trene kardio og styrke samme treningsøkt? 🙂

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @tjukkebollefeita: Ja det var i hvert fall kjempe godt – salami, ost og egg er en vinner 😀

    @Linda: Nei, hvor ofte du spiser spiller ingen rolle på midjemålet. Men om man småspiser ofte, så er det lettere for at man får i seg mer mat enn kroppen trenger – så regelmessige måltider er nok ikke dumt.
    Noen spiser 5-6 måltider og spiser seg passe mett, jeg velger 2-3 og spiser meg veldig mett. Man kan velge helt selv hva man ønsker, det viktigste er at man ikke får i seg for mye i forhold til hva man trener. Men dette vet du sikkert 🙂

    – kardio vil ha like positiv effekt på morgenen som på ettermiddagen, gjør det når det passer deg best.

    – ja, men ta gjerne styrke først og lett-moderat kardio etterpå

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *