Lun brokkoli- og tunfisksalat

Jeg kan ikke beskrive hvor godt det var å handle inn all slags gode grønnsaker og tilberede en nydelig, vanlig og sunn middag igjen.
De fleste av oss vil nok foretrekke litt lette måltider disse dagene på nyåret, og det tror jeg kroppen bare har godt av. Jeg kommer i hvert fall til å sette fokus tilbake til mye proteiner og grønnsaker (fiber og vitaminer).
Men husk; ikke gå for hardt ut slik at du får i deg for lite mat, da gjør du deg selv en stor bjørnetjeneste med tanke på humør, energi, forbrenning og motivasjon. Alt med måte vet dere :smile: -og man kan ikke ha dårlig tid dersom man ønsker en endret livsstil og komme i bedre form.

Selv om jeg nesten ikke trener overkropp lenger, hadde jeg et par rygg- og skulderøkter i jula – og det kjennes fortsatt.
I går hadde jeg en god benøkt, så i dag ble det kardio. Dagens trening ble i underkant av en time på mølla, rask gange m/stigning.

Dagens middag ble lun brokkoli- og tunfisksalat.
Veldig mange synes det er godt å ha noe varmt i salaten, enten i form av pasta eller lignende. Jeg byttet ut pasta mot brokkoli, det betyr mye mer mat og ikke minst mer næring.

Jeg kjøpte litt forskjellig;

Tunfisk
Mais
Hodesalat
Purre
Agurk
Brokkoli
Avokado
Cherrytomater
Rød, oransje og gul paprika

Kuttet opp alle grønnsakene i en stor bolle, og et par tunfiskbokser oppi. Kokte brokkolien og hadde i biter over, jeg hadde også egg ved siden av.

Enkelt og godt

Ellers var det tungt å stå opp grytidlig igjen i dag, men også litt godt å komme tilbake til rutiner. Noen nye, noen gamle.



Total avslapning på nyåret – Todd haz it

20 tanker om “Lun brokkoli- og tunfisksalat

  1. avatarThea Mathilde

    Mmm.. det så godt ut, hadde faktisk tunfisksalat til lunch i dag jeg 😉 hehe.
    Forferdelig å stå opp tidlig i dag ja! Men deilig å komme seg på yoga time senere i kveld ^^ Driver du med yoga?

  2. avatarStine Marie

    Så kjempe godt ut 😛 Desverre liker jeg ikke tunfisk, men kan kanskje erstatte den med kylling?

  3. avatarHelena

    Hei Kristine,
    Kjempeflott blogg du har! Har nettopp kommet over den, og nå ligger den på listen min over de som må sjekkes hver dag 🙂 Hvilken puls ligger du på når du kjører cardio på mølla? Og hvilken rase er Jack 😛 Fin hund! Mange morsomme bilder av både han og Todd 🙂

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Thea Mathilde: Jeg har gått på mange forskjellige saltimer, men yoga har jeg aldri prøvd 🙂

    @Stine Marie: Jada, her kan du velge proteinkilde selv; kylling, svin, egg, cc, ost osv.

    @Helena: Takk for det! Jeg har ikke pulsklokke, så det vet jeg ikke.. jeg brukte det mye før på ellipsemaskin, da lå den ofte på rundt 160.
    Jack er en blanding av boxer og doberman, kjempefin ♥

    @Kristin: Brokkoli er jo hela greia! :mrgreen: Liker du blomkål da?

  5. avatarAnette

    Det så kjempe godt ut! 😉 Selv om jeg ikke liker tunfisk i det hele tatt 😕 går det an å tilberede den på noen måte? Liker den ikke sånn som den er rett fra boksen.
    Også et annet spørsmål; fra og med neste uke begynner jeg på en 1600 kcal diett. Hvor mye kardio bør jeg få inn i løpet av uken og på hvor mange min? Trener 5 dager i uken og har pleid å ta kardioen etter styrkeøkta, da det passer best, men vet ikke hva som lønner seg? Gleder meg til å se hva som har skjedd under fettet etter alt slitet 😆

  6. avatarNatalie

    Hva mener du om rensekurer/detox kurer? Har du noen erfaringer med det? Eller vet noe om hvordan det fungerer? Tenker da mest på å bli kvitt avfallsstoffer og kick starte forbrenningen og ja.. 🙂

  7. avatarMichelle

    Ooooh, den salaten så veldig god ut!!! haha, det beste bilde av Todden med åpen munn :mrgreen: Søteste!!
    Deilig med litt vanlig mat nå ja! Er glad julen kun er en gang i året gitt 😛

  8. avatarsofie

    Så otroligt bra blogg du skriver. Går väldigt ofta in och tittar på dina recept och hämtar inspiration.
    Tänkte dela med mig av ett supergott tillbehör som är supergott till lax!

    Blanda:
    -Keso(cottage cheese ;-))
    -Hackad gul paprika
    -hackat äpple
    -hackad rödlök
    -pesto(ca. 1 tsk).
    krydda med salt och peppar och blanda ihop allt till en god röra!
    SUPERGOTT till kyckling och fisk.
    Vill man lyxa till det ännu mer kan man rosta pinjenötter och strö över!

    Carbs,protein och fett=)
    Hoppas du förstår svenskan!

    Fortsätt skriv!
    Kram sofie

  9. avatarIda-Marie

    Skal straks igang med å teste oppskriftene i heftet ditt, gleder meg! Men en liten ting, hvilken helsekostbutikk handler du på i Sverige? Tenkte produktene er billigere der, så kan liksågodt ta meg en liten tur siden veien er kort 🙂

  10. avatarInga

    Hei hei, og god overstått jul;) Jeg ser du gjorde det samme som meg i dag; kjøpte grønnsaker og spiste brokkoli :p
    Det er utrolig deilig å spise litt sunt og magert nå rett etter jul, og den salaten så kjempegod ut!
    Fint å se at du er tilbake med bloggingen forresten:)

  11. avatarRandi

    Ih jeg elsker Todd <3 😳
    Han er bare SÅ sød :mrgreen:

    Jeg glæder mig også til at være tilbage til rutinerne, jeg startede lige min almindelige arbejdsuge med at få hjernerystelse 🙁 Så den må blive "almindelig" om en uges tid! 🙂

    Ellers ser maden lækker ud, du er fantastisk inspiration som altid 🙂

  12. avatarline

    Enig med deg at det smaker godt med litt lettere mat etter julematen. Selv hadde jeg rykende fersk torsk i går, utrolig godt. Salaten din så veldig god ut:)

  13. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Anette: Jeg elsker tunfisk rett fra boksen! Om du ikke liker det, så velger du heller noe annet proteinrikt; kylling, ost, egg osv.
    Om du skal ligge såpass lavt på kcal hver dag så ville jeg ikke ha overdrevet kardioen. Jeg ville ha valgt 2-3 økter på 30-50 min i uka. Fokuset og energien bør brukes på styrketrening.

    @Natalie: Nå tråkker jeg sikkert mange på tærne, men jeg har ikke den store troen på det – i hvert fall ikke med tanke på ‘gi fart på forbrenningen’. Kroppen klarer fint å kvitte seg med avfallsstoffer med et sunt og variert kosthold.

    @Michelle: Han gjespa så leenge, så fikk et perfekt bilde 🙂
    Godt med litt hverdag igjen ja, men spørs hvor lenge det vil holde. Man vil jo alltid bli lei av enkelte ting, for så å savne det igjen 😀

    @silje’s fremgang.:
    @lovelyliller: trening ,mat og morro.:
    Kjempegodt ja, og salater kan jo varieres i det uendelige 🙂

    @Frida: Fordi jeg hadde veldig fokus på rygg og armer i begynnelsen, fikk en rask fremgang her – så nå er det på tide på få litt volum på ben og rumpe 🙂

    @sofie: Tusen takk for tips, har laget mye godt med keso. Elsker keso! Eller cottage cheese, den norske versjonen er best 😉
    Jeg forstår svensk veldig godt, ingen problem.
    Kram

    @Ida-Marie: Jeg handler ikke kosttilskudd i Sverige, jeg er så heldig og har Nordic Nutrition som sponsor. Men de har vel en butikk på nordbysenteret? Tror de har en på Töcksfors og.

    @Inga: Ja, det var veldig godt! Jeg liker riktignok det søte, men etter en lang juletid er det godt å kjenne på hvor godt ‘ekte’ mat smaker.

    @Randi: Takk! ♥
    Huff da, hvordan klarte du det? God bedring i hvert fall!

    @line: Jeg har dessverre ødelagt min store torskeglede litt etter konk.deff – men den blir nydelig når jeg panerer den i egg, parmesan og mandelmel. Oh, det må jeg lage snart 🙂

  14. avatarRandi

    Kristine, jeg faldt på isen nytårs aften/natt og slog hovedet i ned i fortorvet 😕

    Så jeg er også ulykkesfugl :mrgreen:

    God dag 🙂

  15. avatarAnette

    Da prøver jeg på det 🙂 Tusen takk for svar!
    Ulykkesdager er det alltid, selv datt jeg ned en 16 trinns trapp i går, vondt i dag 😛

  16. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Randi: Stakkars deg.. 😐 Håper du føler deg bedre snart! Ha en fin dag du og

    @Anette: Åh herregud, håper det går bra med deg! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *