Ny treningsuke venter

Dagens treningsøkt
I dag ble det skuldre og rygg + litt til. Jeg hater lange pauser, så synes det er greit med «venteøvelser» innimellom. Bena funker jo fint selv om skuldrene er helt kjørt
:smile:

Skulderpress
Sidehev – fronthev

Sidehev i kabel
Benspark (venteøvelse)
Kabelroing
Omvendt pec-deck
Sittende lårcurl (venteøvelse)
Nedtrekk smalt grep

I morgen starter jeg med myo-reps igjen. Jeg har de siste ukene trent veldig variert og benytter alt fra 5 – 12 reps fordelt på 3 – 6 sett. Hva jeg velger kommer helt an på hva jeg bestemmer meg for den dagen, og det fungerer veldig bra for meg.
Grunnen til å ha noen uker med myo-reps er mest av alt for å få en viss oversikt over vektene og dermed øke styrken, og fordi jeg trives godt med korte, intensive økter uten de altfor lange pausene.

Ellers er layouten på dessertheftet straks ferdig, synes den blir veldig fin. Det blir altså til at jeg printer ut og sender til hver enkelt, det var det både jeg og flertallet ønsket. Skal bare finne et billig og bra sted som kan printe de ut for meg først.

Det var dagens oppdatering, håper dere får en fin søndag videre!

Og jo – gratulerer til alle som deltok på NM, veldig gøy å se på. Det var nesten så jeg kunne ønske at jeg var med i år også :smile:

Avslutter med noen bilder av verdens fineste pus




 

22 tanker om “Ny treningsuke venter

  1. avatarIna

    Hei! Har du laget et desserthefte med oppskrifter? Inkluderer det bakst og kaker også? Er det mulig å bestille det hos deg? Hvor mye koster det? Jeg er veldig interessert 🙂 Kunne gjerne tenkt meg en sunn og god dessert-/kake-bok!!

    Du er flott – og da mener jeg ikke bare fysisk. Du er flott i den forstand at du også er et godt forbilde for unge (og usikre) jenter. Du fokuserer ikke på tynnhet, og heller ikke på sunnhet i en slik grad at det faktisk blir USUNT – noe som imidlertid er svært vanlig i dagens sunnhets -og helsesamfunn. Det er så trist å se alle de unge jentene, som går rundt og sulter seg, eller trener altfor mye i forhold til næringsinntak. Det tynne, usunne kvinneidealet må bekjempes. Det er så viktig å fremheve at kvinner skal være KVINNER, med alt dette innebærer av former og fettprosent osv. Å gå rundt som en mager versjoner av seg selv – tilnærmet en ung guttekropp – gjør en verken vakker eller lykkelig!

    Det som er viktig er å ha en sunn sjel i et sunt og sterkt legeme! – Noe som IKKE er ensbetydende med tynnhet, diett, lite karbohydrater eller lavt kaloriinntak.

    Stå på med å formidle et godt forhold til egen kropp og psyke! – For det er nettopp med psyken mange trenger å jobbe! Den mentale helsen er helt avgjørende for et godt og tilfredsstillende liv. – Og det er så mange som har en eller annen brist i forhold til eget bilde på kropp, mat og trening. Dette kan videre ha drastiske og triste konsekvenser – både for fysikken og psyken. – For mellom disse elementer er det slikt et nært samspill.

    Jeg heier på deg – og ønsker deg all mulig lykke fremover!

    Hilsen Ina.

  2. avatarMichelle

    Gleder meg virkelig til det kommer ut :mrgreen: Kristine, det er bra du sender det på gamle måten. alltid gøy å få noe i posten 😆 og ingenting bedre enn sunne matoppskrifter!
    Siden ikke jeg lenger har katten min å klemme på 😥 får du gi Todd en STOR klem fra meg, han er så nydelig 😛

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Ina: Hei! Ja, jeg har samlet 20 favorittoppskrifter i et lite hefte. Kommer tilbake med mer info når det er ferdig!
    Tusen takk for gode ord – jeg er helt enig med deg. Det er dessverre altfor mange jenter som sliter med et usunt forhold til trening og kosthold, mange av de er kanskje ikke klar over det selv – og andre hjelper hverandre frem til ødeleggelse.. det er trist. Jeg håper folk klarer å finne en balanse på det hele, livet er for kort til å ikke leve best mulig.
    Tusen takk, i like måte!!

    @Jane: Det blir et mas uten like her på bloggen vet du; KJØP HEFTET 😆 Det blir nok et par uker til, spørs hvor raske printerfirma er.

    @Michelle: Det er litt hyggeligere å få det i posten ja, dessuten ville jeg ha et eksemplar selv (og til familie).
    Ja stakkars deg.. 🙁 jeg skal gi han en kjempestor klem! Og et klask på rumpa – det digger han.

  4. avatar-B

    Jeg elsker oppskriftene dine!! 😛 Og jeg henter mye inspirasjon hos deg og andre sunne forbilder! Har endret fokuset ang. trening og mat ganske drastisk det siste året, og har oppnådd store forskjeller, både fysisk og psykisk! 🙂

  5. avatarTina

    Må bare si jeg bruker oppskriftene dine masse masse! Spesielt mandelbrødet, tror jeg lager det mins 3 ganger i uken! 😆

    Like artig hver dag å lese bloggen! 🙂

    Ha en fin kveld!

  6. avatarIda

    Hei!
    Gleder meg utrolig til oppskriftheftet ditt er klart! Dette er første gang jeg skriver til deg. Har vel fulgt deg i et par mnd. nå, så tenkte det var på tide! Må få si at du har inspirert meg stort, både i matveien og ift. trening. Har selv alltid vært glad i å lage mat og å spise sunt, men likevel ante jeg ikke at det fantes sååå mye godt man kunne lage uten sukker og karbohydrater. Sikter jo da spesielt til bakeoppskriftene dine 😉 I dag feks. lagde jeg bollene dine, og de er jo bare helt fantastisk gode! Lurer forresten på om du vet forholdet mellom mandelmel i dl og gram? Og samme med hi-maze? Du skriver gram i oppskriftene dine, men jeg har ikke kjøkkenvekt, så jeg får ofte litt problemer med å beregne…
    Ellers gleder jeg meg til å fortsette å følge deg. Du skriver så bra og reflektert om mange viktige ting når det kommer til kropp, trening og selvbilde, områder der jeg tror at dessverre altfor mange i dag sliter, særlig unge jenter.
    Du er et flott forbilde, Kristine! Stå på! 🙂

  7. avatarAnett

    Nydelige pusen da !! 😀
    Kan du ikke forklare enkelt hva myo-reps er ?

    Gleder meg til oppskrifteheftet jeg også 😛

  8. avatarKine

    Har du planer om å stille i bodyfitness igjen eller er du «ferdig» med det? Hadde vært gøy å se deg på scenen igjen:)

  9. avatarMarianne

    hehe, kan ikke stoppe å smile av bilde nr 2 av Todd, helt herlig
    den gjespen der 😉 Så fiine bilder du tar 🙂

  10. avatarAnonym

    Heisann!
    Har du funnet trykkeri som skal trykke heftet ditt? Jeg vil iallefall anbefale å høre med et trykkeri ved høyskole/universitet. Har erfart at de er rimelige og gode. (Iallefall i Trondheim).

  11. avatarIngrid

    Hei Kristine 😛 Har fulgt bloggen din utrolig lenge nå , og følger fortsatt med . Du er utrolig inspirerende og et godt forbilde for meg som bare er 20 år ! Lurte også på om hvordan man kan bestille dessertheftet , jeg har veldig lyst å kjøpe det i alle fall 😀 Hilsen Ingrid 🙂

  12. avatarMonica

    Gleder meg til det er ferdig printet og sendt i posten 😀 blir gøøøy å lage alle disse gode sunne dessertene 🙂

  13. avatarMarie

    Hei Kristine
    Jeg lurte på noe. Jeg var også på NM og så på. Jeg ble så motivert og fikk lyst til å stille selv. Men jeg er 46 år, tror du det er for sent for meg å stille. De som satt ved siden av meg nevnte at hun som vant bodyfitness masters blir 50 år neste år. Er det feil, eller tror du det stemmer! Da er det håp for meg også (tror jeg)

    Mvh
    Marie

  14. avatarKristine Innleggsforfatter

    @-B: Takk! Så godt å høre, fortsett med det! 😀

    @lovelyliller: Todd er en vakker pus <3
    Heftet er in the prosess!

    @Tina: Gjør du? Så bra! Tusen takk, ha en fin kveld!

    @Bobby Khan: Prøvde å forklare litt nærmere på neste innlegg 🙂

    @Anonym: 😀 😀

    @Ida: Koselig å høre fra dere ‘sniklesere’ som ikke har kommentert før 😀
    Jeg tror, uten å vite det helt sikkert, at 60 gram er ca 1 dl.
    Du kan jo se om du finner bedre svar her: http://kunnskapsbasen.com/heleinnlegget.asp?il=220&kt=18&ukt=91
    Tusen takk!!

    @Anett: Jeg prøvde å forklare det litt nærmere på neste innlegg, håper det var til hjelp! 😀

    @Kine: En del av meg er «ferdig» med det her hjemme, men samtidig synes jeg det er veldig gøy – så jeg skal aldri si aldri 🙂

    @Torunn: Jo, i teorien kan/kunne jeg det – men valgte å la det ligge.

    @Marianne: Synes også han er søt på det bildet.. eller, jeg synes jo han er det på alle :mrgreen:
    Takk!

    @Anonym: Nei, jeg søker litt rundt på nettet nå faktisk. Skal sjekke mer i morgen, husker at vi brukte et like ved skolen (BI) da jeg gikk der.

    @Ingrid: Takk for det! Info om heftet og bestilling vil mest antagelig komme til helgen. Gleder meg til å vise dere mitt lille verk! :mrgreen:

    @På sunt vis: Å tusen takk! 😳

    @Monica: Ja, gleder meg jeg og! Kanskje jeg lager alle om igjen selv 😀

    @Metallian: Hehe.. åh det så godt ut da!

    @Marie: Det er absolutt ikke for sent! Ja, det stemmer at hun er 49 år. Om du er glad i styrketrening, pushe seg selv litt hardt og vil konkurrere så er bare å hive seg ut i det! Ta gjerne kontakt med en klubb i nærheten av der du bor om du ønsker hjelp og/eller mer info.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *